تویوتا با تیمی از رانندگان مشهور یعنی فرناندو آلونسو، سباستین بوئمی و کازوکی ناکاجیما توانست قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شود.
تویوتا همانند سال پیش تنها خودروسازی بود که در کلاس LMP1 حضور داشت و توانست از دیگر تیمهای خصوصی حاضر در این رقابت پیشی گرفته و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
خودروی شماره ۷ تویوتا که توسط مایک کانوی، کاموئی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز رانده میشود کار را از پل پوزیشن شروع کرد و اکثر اوقات مسابقه نیز پیشتاز بود. البته لاستیک این خودرو تنها یک ساعت مانده به پایان مسابقه پنچر شد و خودروی شماره ۸ با رانندگی آلونسو، بوئمی و ناکاجیما از خودروی یاد شده سبقت گرفت و قهرمان شد. این سه نفر با پیروزی در لمانز رتبهی اول مسابقات قهرمانی استقامت فیا را نیز به دست آوردند.
آلونسو پس از کسب عنوان قهرمانی گفت:
قهرمانی ما با خوششانسی صورت گرفت زیرا ذات موتور اسپورت همین است. من امیدوارم خودروی شماره ۷ سال آینده برنده شود.
تویوتا هم در توئیتی که پس از مسابقه انجام شد گفت:
یک و دویی که توسط تویوتا صورت گرفته دراماتیک و غیرمنتظره بود. ما برای تیم شماره ۷ خود بسیار متأسفیم اما به قهرمانهای استقامت و لمانز خود بسیار تبریک میگوییم.
قهرمانی آلونسو در لمانز تنها چند هفته پس از ناکامی او و تیم مک لارن در مسابقات ایندی ۵۰۰ رقم میخورد.
این مسابقه هشتاد و هفتمین دوره از مسابقات ۲۴ ساعته و استقامتی مشهور لمانز بود که به صورت سنتی در پیست ۱۳.۶۸ کیلومتری روستای لمانز در فرانسه و در چهار کلاس عمده برگزار میشود. در ذیل نتایج، برندگان و ردهبندی در هر چهار کلاس را مشاهده مینمایید.
رتبه | شماره | تیم |
۱. | ۸ | Toyota Gazoo Racing |
۲. | ۷ | Toyota Gazoo Racing |
۳. | ۱۱ | SMP Racing |
۴. | ۱ | Rebellion Racing |
۵. | ۳ | Rebellion Racing |
۵۳. | ۱۷ | SMP Racing |
۵۴. | ۴ | Bykolles Racing Team |
۶۱. | ۱۰ | Dragonspeed |
رتبه | شماره | تیم |
۶. | ۳۶ | Signatech Alpine |
۷. | ۳۸ | Jackie Chan DC Racing |
۸. | ۲۸ | TDS Racing |
۹. | ۲۲ | United Autosports |
۱۰. | ۴۸ | IDEC Sport |
۱۱. | ۲۶ | G-Drive Racing |
۱۲. | ۳۰ | Duqueine Engineering |
۱۳. | ۲۳ | Panis Barthez Competition |
۱۴. | ۳۹ | Graff |
۱۵. | ۲۵ | Algarve Pro Racing |
۱۶. | ۲۰ | High Class Racing |
۱۷. | ۵۰ | Larbre Competition |
۱۸. | ۴۷ | Cetilar Vil-Lorba Corse |
۱۹. | ۳۲ | United Autosports |
۲۷. | ۲۹ | Racing Team Nederland |
۴۷. | ۳۴ | Inter Europol Competition |
۵۰. | ۴۳ | RLR M Sport |
۵۱. | ۳۱ | Dragonspeed |
۵۲. | ۳۷ | Jackie Chan DC Racing |
۵۵. | ۴۹ | ARC Bratisla Kaneko Racing |
رتبه | شماره | تیم |
۲۰. | ۵۱ | AF Corse |
۲۱. | ۹۱ | Porsche GT Team |
۲۲. | ۹۳ | Porsche GT Team |
۲۳. | ۶۸ | Ford Chip Ganassi Team USA |
۲۴. | ۶۷ | Ford Chip Ganassi Team UK |
۲۵. | ۶۹ | Ford Chip Ganassi Team USA |
۲۶. | ۶۶ | Ford Chip Ganassi Team UK |
۲۸. | ۹۴ | Porsche GT Team |
۲۹. | ۶۳ | Corvette Racing |
۳۰. | ۹۲ | Porsche GT Team |
۳۱. | ۸۲ | BMW Team MTEK |
۴۲. | ۸۹ | Risi Competizione |
۴۶. | ۹۷ | Aston Martin Racing |
۴۹. | ۸۱ | BMW Team MTEK |
۵۶. | ۷۱ | AF Corse |
۵۷. | ۹۵ | Aston Martin Racing |
۵۹. | ۶۴ | Corvette Racing |
رتبه | شماره | تیم |
۳۲. | ۸۵ | Keating Motorsports |
۳۳. | ۵۶ | Team Project 1 |
۳۴. | ۸۴ | JMW Motorsport |
۳۵. | ۶۲ | Weathertech Racing |
۳۶. | ۷۷ | Dempsey-Proton Racing |
۳۷. | ۵۷ | Car Guy Racing |
۳۸. | ۷۸ | Proton Competition |
۳۹. | ۶۱ | Clearwater Racing |
۴۰. | ۸۶ | Gulf Racing |
۴۱. | ۸۳ | Kessel Racing |
۴۳. | ۷۰ | MR Racing |
۴۴. | ۹۰ | TF Sport |
۴۵. | ۵۴ | Spirit of Race |
۴۸. | ۶۰ | Kessel Racing |
۵۸. | ۹۸ | Aston Martin Racing |
۶۰. | ۸۸ | Dempsey-Proton Racing |
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۸افتخاری دیگر برای تویوتا، پر فروش ترین برند دنیا با اختلاف، کم خرج ترین کم استهلاک ترین مطمئن ترین با کیفیت ترین برند دنیا با اختلاف، حالا هم قهرمانی بدون داشتن ادعای قهرمانی، پرچم ژاپن و تویوتا بالا است
یانکی
۲۸ خرداد ۱۳۹۸پدال اخبار رو کامل بزار.فورد هم مثل همیشه ترکوند.و هم قهرمانی داشت هم نایب قهرمانی.کوروت هم ترکونده بود ولی تصادف باعث شد همه چی خراب بشه
amir
۲۸ خرداد ۱۳۹۸نه میخاست اینجا هم اول نشه!!
پیکان جوانان گوجه ای
۲۸ خرداد ۱۳۹۸قهرمانی تو مسابقه ای که هیچ رقیبی وجود نداشتم افتخار داره تنها رقیبش چند تا تیم کوچک شخصی بود که نه بودجه تویوتا را دارن نه امکانات
Mohamad
۲۸ خرداد ۱۳۹۸تویوتا میخواد همه جا بهترین باشه و این غیر ممکنه اما میبینیم که هست!!
mehran911
۲۸ خرداد ۱۳۹۸درود
رقابت جالبی بود مثل هر سال تونستم تقریبا اکثر رقابت رو ببینم
لمانز حقیقتا یک فلسفه است مهم نیست که چقدر خودروی بهتری داری چقدر راننده ها و تیم و گاراژ بهتری داری فقط یک اتفاق خیلی خیلی ساده لازمه تا همه چیز تموم بشه
از طرفی اصلااااا و ابدا مهم نیست که از کجا رقابت رو شروع میکنی ی اتفاق ساده میتونه تو رو روی سکو ببره
.
این فصل از رقابت ها یکی از مهمترین فصل های WEC بود که FIA لقب super season رو بهش داده بود
خوشبختانه پورشه دو مسابقه مونده به پایان فصل با اختلاف قهرمانی رو چه در کلاس GTE pro و هم GTE am چه در سری سازنده ها و چه راننده ها کسب کرد
البته میتونست مثل ابتدای فصل که پورشه در لمانز قهرمان شد این قهرمانی رو در انتهای فصل هم تکرار کنه که …. البته سال اینده پورشه با خودروی جدیدی وارد رقابت ها خواهد شد …
کلا رقابت خوبی بود تا ساعت ۳ شب که بیدار بودم و مسابقه رو میدیدم ( چون دانشگاه امتحان داشتم مجبور شدم بخوابم وگرنه همش رو میدیم ) خودروی شماره ۹۲ پورشه که امسال قهرمان این فصل هم شد حدود ۶ ساعتی رو با اختلاف خوبی جلوتر از همه حرکت میکرد اما در اوایل صبح بدلیل مشکل در منیفولد اگزوز به گاراژ رفت و بخاطر پیچیدگی مشکل به وجود اومده احتمال داشت از رقابت ها کناره گیری کنه که خوشبختانه مکانیک های نابغه ی پورشه خودرو رو تعمیر کردن و پورشه به رقابت برگشت اما حدود ۳ دور عقب افتاد و این باعث شد که خودرویی که امید اصلی قهرمانی پورشه در لمانز بود و بهترین راننده های کلاس GT پورشه رو داشت به نوعی از رقابت محو بشه و خودروهای شماره ۹۱ و ۹۳ که پنجم و ششم بودند تمام تلاششون رو بکنن و به مقام دومی و سومی برسند
.
از این موارد که بگذریم خودروی ۵۱ فراری فوق العاده ظاهر شد و حقیقتا استحقاق قهرمانی رو داشت این جیمز کالادو راننده ی نابغه ی فراری طبق معمول عالی عمل کرد
قشنگ یاد و خاطره ی تام کریستینسن افسانه ای در آئودی رو زنده کرد یعنی دقیقا بلافاصله بعد از اومدنش اختلاف ایجاد میکرد
کلا در ۲۴ ساعته راننده ای خوبه که زمان هایی که در هر دور ثبت میکنه خیلی اختلاف نداشته باشن چون راننده ای که ساعتها در حال رانندگی هستش معمولا به دلیل خستگی تایم های هر دورش با هم اختلاف پیدا میکنن
.
تبریک میگم به برو بچه های فراری خیلی خوب و استیبل بودن
porschesport
۲۸ خرداد ۱۳۹۸تبریک به طرفدارانش
یاس ی
۲۹ خرداد ۱۳۹۸از این اخلاق مهران 911 خوشم میاد که مسابقات را به دقت دنبال میکنه و با جزئیات بازگو میکنه. برای ماهایی که مسابقات را ندیدیم خیلی خوبه. کامنت مهران بخونی توی ذهنت انگار مسابقه داره پخش میشه.
البته آقا مهران همیشه دقیق و با جزئیات توضیح میدن و اطلاعات خودروییش بالاست.
اطلاعات خواننده را هم بالا میبره.