تویوتا گازو ریسینگ در ژانویه امسال هایپرکار جدید GR010 را معرفی کرد. از آنجایی که در آستانه استارت مسابقات لمانز هستیم ژاپنیها فرصت را از دست نداده و با قهرمانی در مسابقات ۶ ساعته اسپا فرانکوشمپس در بلژیک برای رقبا خط و نشان کشیدهاند.
GR010 با عملکرد سطح بالای خود در این مسابقات به تیم توسعه دهنده قوت قلب داده است. این خودرو قرار است در کلاس جدید هایپرکارها که برای اولین بار تأسیس شده با رقبا مچ اندازی کند. در مسابقات اسپا فرانکوشمپس دو دستگاه GR010 حضور داشتند که یکی رتبه اول و دیگری رتبه سوم را برای تیم تویوتا کسب کردند.
آکیو تویودا رئیس تویوتا و مؤسس تویوتا گازو ریسینگ تلاشهای رانندگان در این مسابقات را ستوده است. او گفته است:
من واقعاً دوست دارم از تمامی ۶ راننده و اعضای تیم برای بالا بردن انتظارات درباره پتانسیلها، سرعت و دوام این خودرو تشکر کنم.
او روی رکورد ۲ دقیقه و ۰۰.۷۴۷ ثانیهای ثبت شده توسط کاموئی کوبایاشی در خودروی شماره ۷ تأکید کرده است. این زمان که در دور تعیین خط به دست آمده باعث استارت پل پوزیشن برای هایپرکار تویوتا شده است. البته خودروی شماره ۷ تیم تویوتا در طول مسابقه چندین بار عقب افتاد و در نهایت به رتبه سوم بسنده کرد اما خودروی شماره ۸ توانست رتبه اول را به دست آورد.
تویوتا گفته که این تیم به تحقیق درباره قابلیت اطمینان و ایمنی بیشتر هایپرکار جدید خود در مسابقات آینده ادامه خواهد داد.
رتبه دوم این مسابقات به آلپاین A480 رسید. علیرغم بیرون رفتن خودروی شماره ۷ تویوتا در یکی از بخشهای مسابقه و وجود برخی مشکلات دیگر، این تیم تحت تأثیر هایپرکار ۶۷۱ اسب بخاری رقیب قرار گرفت. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و واحدی ژنراتوری استفاده کرده و نیروی تولیدی به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
MOHAMMAD ROSTAMI
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام بچه ها
من همون محمد رستمی نژاد هستم
بالاخره موفق شدم که حساب کاربری تشکیل بدم
گفتم که برای اولین پیام ، عرض اَدَبی کرده باشم خدمت همه
دانیال
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰هنوز نیومده داره غوغا میکنه
آفرین به تویوتا
Mohammadreza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰مسابقه رو در یوتیوب بخشیش رو زنده نگاه کردم.
این اولین مسابقه کلاس هایپرکار بود.
هدف اصلی تویوتا از شرکت در این مسابقات تحقیق و توسعه تکنولوژی هیبریدی هست.
تیم آلپاین هم با وجود تجربه کم خوب عمل کرد.
پورشه و فراری هم به ترتیب در کلاس gte pro و am قهرمان شدن.
تبریک به هواداراشون.
کوروت هم خوب بود ولی نه به اندازه کافی.
فقط نکته جالب این بود که فک میکنم خودروهای کلاس gte pro از کلاس lmp2 سریعتر بودن.
Mohammadreza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰باتشکر از آقای احمد زاده.
درخواست دارم بیشتر به مسابقات موتو اسپرت بها بدین و اخبار و اتفاقاتشو پوشش بدین.
مسابقات استقامت(سبرینگ، لمانز،اسپا،نوربرگ رینگ)، wrc ، داکار، ایندی 500 مسابقات جذابی هستن که میتونین در کنار فرمول یک پوششون بدین و علاوه بر اینکه بر جذابیت و تنوع مطالب سایت افزوده میشه باعث بالاتر رفتن کلاس و سطح سایت و خواننده هاش میشه.
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام چشم حد الامکان این کار رو انجام خواهیم داد
تشکر
Mohammad Rostami Nejad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰محمد رضا جان
از چهکانالی پخش زنده مسابقه را نگاه کردی
لطف میکنی اسمش رو بگی.
Mohammadreza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰لینک ها بخاطر حق کپی رایت بعد از مدتی از یوتیوب حذف میشن.
من خودم یه کانال تلگرام عضو هستم که لینک استریم رایگان بعضی مسابقات در یوتیوب رو میذاره.
یه کانال یا لینک خاص نیست چون بعد از چندساعت بن میشن.
تو گروه تلگرام پدال عضو باشی معمولا بچه ها لینک رایگان برای تماشا کردن مسابقات رو قرار میدن.
محمد رستمی نژاد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا من با اکانتی کهثبت نام کردم
پیام میرم
اصلا نمایش داده نمیشه
یا میرود برای تایید.
کسی میداند چرا؟
RezaRs
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اول اینطوره یه چنتا حرف خوب بزنی سایت ببینه امنی ولت میکنه
محمد مختاری آذر
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰یک هایپرکار درجه یک
MOS
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نسخه جاده ایش هم به زودی رونمایی میشه
میثم
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی
و بسیار گرون
حتی تو این کلاس هم به دوام و قابلیت اطمینان بالا فکر میکنه
دمش گرم
ALI
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰تو این کلاس lmp1 که جدیدا شده کلاس هایپر کار ها اگه رقبای بیشتری حضور داشته باشن بهتره حتی پورشه که جام های قهرمانی رو درو میکرد و برتریش رو ثابت کرده بود خارج شد از لمانز ولی اگه برگرده کار برای تویوتا سخت میشه چون پورشه از همه جهت بهتر از تویوتاس و دوباره پورشه قهرمان میشه ولی رقبای دیگه هم هستن که جدیدا تو این سگمنت شرکت کردن که این میتونه رقابت رو هیجان انگیز کنه برای رده های دیگه.