تویوتا اعلام کرد قیمت میرای ۲۰۲۱ در آمریکا از ۴۹۵۰۰ دلار شروع خواهد شد.
اگرچه قیمت این خودرو تقریباً به اندازه لکسس GS قبلی است اما تویوتا اظهار داشته با انتخاب این خودرو صرفهجویی ۹۰۵۰ دلاری نسبت به میرای ۲۰۲۰ خواهید داشت.
مصرفکنندگان همچنین گزینه لیزینگ نسخه پایه میرای XLE با اقساط ماهانه ۴۹۹ دلاری را خواهند داشت. صرفنظر از گزینه خرید میرای جدید، مشتریان تا حداکثر ۱۵ هزار دلار تسهیلات سوخت هیدروژن را دریافت خواهند نمود.
میرای ۲۰۲۱ بهبودهای بسیار زیادی نسبت به نسل پیشین داشته و از جمله تجهیزات استاندارد آن میتوان به چراغهای LED و رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی اشاره کرد.
با ورود به کابین رانندگان شاهد پشت آمپرهای دیجیتال ۸ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی و آمازون الکسا خواهند بود. این خودرو همچنین به سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو و یک ساب ووفر مجهز است.
تجهیزات میرای ۲۰۲۱ به همین موارد محدود نمیشوند زیرا میرای XLE دارای فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، صندلیهای جلوی گرم شونده با تنظیم برقی در ۸ جهت، شارژر بیسیم گوشی هوشمند، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار و… است.
از نظر ایمنی هم طیف گسترده سیستمهای کمکراننده وجود دارد که از جمله آنها میتوان مواردی همچون نوربالای خودکار، پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی و تشخیص عابران پیاده را نام برد. میرای جدید همچنین به هشدار خروج از مسیر با دستیار فرمان، دستیار علائم ترافیکی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل راداری مجهز است.
یک پکیج تکنولوژی ۱۴۱۰ دلاری نیز وجود دارد که شامل دوربین دید محیطی، نورپردازی صندلیهای جلو و دستیار پارک جلو و عقب با ترمز خودکار است.
خریدارانی که به دنبال مدلی لوکستر هستند میتوانند میرای لیمیتد با قیمت پایه ۶۶ هزار دلار را انتخاب کنند. این خودرو نیز با اقساط ماهانه ۵۴۹ دلاری در دسترس است. برفپاککنهای حساس به باران، سانروف پانورامیک، رینگهای ۱۹ اینچی و… از جمله تجهیزات میرای لیمیتد است. رینگهای ۲۰ اینچی سوپر کروم نیز با قیمت ۱۱۲۰ دلار در دسترس هستند.
تغییرات بزرگتر این مدل در کابین رخ دادهاند جایی که صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی در ۸ جهت، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، صفحهنمایش عقب کابین، دوربین دید عقب دیجیتال، آفتابگیرهای برقی و… وجود دارند.
تمامی نسخههای تویوتا میرای ۲۰۲۱ دارای پلتفرم دیفرانسیل عقب بوده و از دسته سلولهای سوخت جدیدی سود میبرند که کوچکتر و سبکتر از قبل هستند. این خودرو دارای سه باک ذخیره هیدروژن، باتری لیتیوم-یونی ۱.۲۴ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر است.
میرای جدید توانایی رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت در عرض ۹.۲ ثانیه را داشته و شعاع حرکتی آن نیز ۶۴۷ کیلومتر اعلام شده هرچند این برد در مدل لیمیتد به ۵۷۵ کیلومتر کاهش مییابد.
البته خرید میرای جدید آسان نیست زیرا این خودرو فقط در کالیفرنیا عرضه خواهد شد.
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۸ آذر ۱۳۹۹همینو تویوتا کمربندی میکردند دیگه اول فکر کردم کمری جدیده میرای باید شکل و شمایل کوچک تری داشت.
ولی از اون ور نباید کمری رو برقی کنند.ولی این می تونست نسخه ی برقی کمری باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹آخه اصلاً کاری به برق نداره که بخواد جای کمری را پُر کنه !
تویوتا داخل خودروهای جدیدش را اینقدر از کیفیف متریال بالایی استفاده میکنه که دیگه رسماً رفته تو کلاس لکسوس و از سال ۲۰۱۸ به بعد کل خودروهای جدیدش فرق کردن با قبلیها در ارائهی کیفیت متریال و بسیار بااهمیتتر نگاه میکنند نسبت به قبل بخصوص میراژ یا ونزا !
نمیدونم سوخت هیدروژن برای هر باکش چقدر در میاد ، ولی میدونم هیدروژن تنها رقیب ایندهی برقیهاست که در کالیفرنیا در امتحان خودش را پس میده و تویوتا نمیخواد بیگُدار به آب بزنه و گاماس گاماس جلو میره و میترکونه !
ای کاش ایران هم یه فکری برای سوختهای پاک بکنه و بدونه که ارزش سرمایهگذاری را داره حتماً !
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۸ آذر ۱۳۹۹بله
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۹ آذر ۱۳۹۹نه نه ایرانو ول کن
ماشین های ایران برقی بشه باید هرروز باتری عوض کنیم!!
امین
۲۸ آذر ۱۳۹۹خیلی گرونه.گزینه های بهتری هست قطعا تو این قیمت.
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹تو این کلاس فکر نکنم ولی
مدل قبلی خیلی گرون تر بود این هم بهتره هم ارزون تر
Hadi
۲۸ آذر ۱۳۹۹این میرا جدید بهترین تویوتا از نظر طراحی هستش…
خطوط کشیده و روان حس خوبی به ادم میده و نمای جلو و عقب هماهنگی داره و در کل نگاه کردن بهش به ادم آرامش میده…
ولی کاش ای کاش تویوتا یه مدل هیبرید هم از میرای جدید تولید میکرد که لااقل فروشش بیشتر بشه…
یا حداقل به جای سقف پانارومیک یک آپشن سقف خورشیدی براش میذاشتن چون جایگاه هیدروژن الان خیلی کمه و فقط تو کالیفرنیا و فلوریدا، توکیو،سئول ولندن هستش تا جایی که من اطلاعات دارم…
کاش تویوتا یه همچین کاری بکنه……
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹اگه هیبریدی کننش که دیگه عملا میشه رقیب درون شبکه ای برای کمری هیبرید
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آذر ۱۳۹۹جایگاه هیدروژن کم کم داره فراگیر میشه مثل جایگاه های برق که تا ده سال پیش خیلی کم بود ولی الان زیاد شده
ارشیاsc20
۲۸ آذر ۱۳۹۹از اون مضخرف نسل قبل خیلی بهتر و خوشگل تره.
قیمتش هم به دلیل هزینه پیل سوختیه.
پیل سوختی هزینه خیلی بالایی داره.
میثم
۲۸ آذر ۱۳۹۹سرعت رشد باتری خیلی بیشتر از هیدروژن است.
ولی تویوتا رو بطور کلی که بررسی کنی میفهمی پیش بینی های درستی از آینده داره.
باتریهای حالت جامد رو داره توسعه میده ولی هیدروژن رو هم همزمان داره پیش میبره.
جایی به نقل از آکیو تویودا خونده بودم باتریها پایدار نیستن بلکه پلی برای گذر از سوخت های فسیلی به انرژیهای پاک و ارزان و پایدار هستن.
باید دید این پیشبینی اونها هم درست از آب در میاد یا نه.
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۹خیلی شبیه لکسوس هست با نسل قبلیش فرق زیادی کرده مشخصاتش ظاهرش اندازش به نظر من یکی از بهترین ماشین های برقی و سدان های برقی هست که با تسلا رقابت میکنه ماشین عالی و قشنگیه
Mercede kaviani
۳۰ آذر ۱۳۹۹ایا امکان وارد کردن ان بصورت شخصب وحود دارد
Travelforever
۱۰ دی ۱۳۹۹به فرض شد، هیدروژن از کجا میخرین و هیدروژنو چزور تزریق میکنید؟