تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ در طول چند سال اخیر اولین بازطراحی مهم این شاسیبلند محسوب میشود. به لطف استفاده از پلتفرم TNGA تویوتا، این کراس اوور میان سایز تغییرات مناسبی را تجربه کرده است.
نه تنها معماری این خودرو برای سال جدید تغییر کرده بلکه بهروزرسانیهایی در تریم ها و قیمت این خودرو نیز رخ داده است. مهمترین این موارد اضافه شدن مدل پایه جدید با پسوند L است. با قیمت ۳۴۶۰۰ دلاری، ارزانترین نسخه از هایلندر ۲۰۲۰ دقیقاً ۲۷۷۰ دلار گرانتر از ارزانترین نسخه سال ۲۰۱۹ است!
علیرغم اینکه هایلندر L در پایینترین جایگاه خانواده قرار میگیرد اما هنوز هم تجهیزات استاندارد مناسبی داشته که از جمله آنها میتوان به سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، صفحهنمایش ۸ اینچی، اندروید اتو، ورود بدون کلید، چراغهای جلوی LED و بسته ایمنی ۲.۰ تویوتا اشاره کرد. این بسته ایمنی شامل مواردی همچون ترمز جلوی خودکار با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم جادهای و نوربالای خودکار میباشد.
یک پله بالاتر هایلندر LE با قیمت ۳۶۸۰۰ دلاری قرار میگیرد که از درب پشتی برقی، پایش نقاط کور، فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی سود میبرد. بیشک هایلندر XLE با قیمت ۳۹۶۰۰ دلاری نسخه سطح بالاتری است زیرا از ویژگیهای چون صندلیهای جلوی برقی و گرم شونده، پوشش چرم کابین، پشت آمپرهایی با صفحهنمایش ۷ اینچی و سانروف برخوردار است.
یک پله بالاتر به مدل لیمیتد ۴۳۶۵۰ دلاری میرسیم که بهصورت استاندارد دارای رینگهای ۲۰ اینچی، پوشش محفظه بار، حافظه صندلی راننده، صندلیهای جلوی تهویه دار، صندلیهای چرمی، سیستم ناوبری، سیستم صوتی مرغوب، درب پشتی هندزفری و… میباشد. پرچمدار این خانواده هایلندر پلاتینیم است که ۴۶۸۵۰ دلار قیمت داشته و واضح است که تجهیزات استاندارد بیشتری دارد. صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی، چراغهای جلوی تطبیقی، هدآپ دیسپلی، صندلیهای عقب گرم شونده، سانروف پانورامیک، برفپاککنهای حساس به باران و سیستم دید محیطی جزو تجهیزات این نسخه میباشند.
تمامی نسخههای هایلندر بهصورت استاندارد با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۹۵ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شده و از نوع دیفرانسیل جلو هستند. برای سیستم چهار چرخ محرک باید ۱۶۰۰ دلار در نسخههای L، LE و XLE پرداخت کرد درحالیکه قیمت این سیستم در تریم های لیمیتد و پلاتینیم برابر با ۱۹۵۰ دلار است.
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۸ماشین های تویوتا کیفیت بسیار خوبی دارن
هایلندر ماشین شیک و جاداری هست و تا حدودی میشه روی آفرود نیمه سنگین هم روش حساب کرد
Mohamad
۲۴ آذر ۱۳۹۸داداش جمله اولت بیشتر شبیه به این بود که وسط ظهر بگی الان روز است و 10 ساعت بعدشم بگی الان شب است
آب مایع است و جنگل پر از درخت ! ?
اصلا بدیهی تر و روزمره تر و کلیشه ای تر از کیفیت و ماندگارتری بینظیر تویوتا هم مگه داریم؟!
(ببخش کمی شوخی کردم دوست من)
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۸حق با شماست دوست عزیز ??
آن چیز که عیان است _ چه حاجت به بیان است
مزدا
۲۵ آذر ۱۳۹۸ای جان خیلی وقته منتظر مقاله اش بودم??
نسل فعلیشو از نزدیک دیدم واقعا جذابیت خاصی از نزدیک داره .
یکی از بهترین های سه ردیفه هست
طراحی داخلی و خارجیش دیگ حرف برا گفتن نزاشته
meysam
۲۴ آذر ۱۳۹۸داشبورد خیلی شیکی داره. ولی تو این کلاس بنظرم کیا تلوراید طراحی واقعا خوبی داره
مهدی
۲۴ آذر ۱۳۹۸جلوش خیلی بی ریخته
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۳۹۸آمدند
مُتِنَفران تویوتا آمدند
خوشم میاد به هیچ تویوتایی دسترسی ندارند ، اما اُستادِ آنالیز خودرویی چون تویوتا هستند که در تمام دنیا برایش فرش قرمز پَهن میکنند .
مهدی
۲۴ آذر ۱۳۹۸والا بنده یک پزشکم و جزو قشر فرهیخته و کلا جز ار دی و پی کی از هیچیزی خوشم نمیاد
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۸بنده بیکارم و جزء قشر کم درآمد جامعه که عاشق فراری و پورشه هستم ????
به خدا خجالت می کشم این حرف رو می زنم
meysam
۲۴ آذر ۱۳۹۸بنده هم دیپلمه هستم و با هزار بدبختی کسب و کاری رو راه اندازی کردم و به امید خدا در آینده نزدیک درآمد خوبی برام داره. اما به یه سمند راضیم و بجای ماشین تو این مملکت بی در و پیکر اول به ملک و بعدش سرمایه گذاری روی کارهای پرسود فکر میکنم
مانی
۲۵ آذر ۱۳۹۸اگه نقد نمیشد اگه عالی بود
اگه به حرفای دیگران گوش نمیداد
که اصول طراحیش اینجوری تغییر نمیکرد
به نظرت موتور ۳۰۰اسبی ولی دف جلو یکمی ستم نیست
هر چند از نظر جا،هزینه و وزن بهتره
مهدی
۲۴ آذر ۱۳۹۸وقتی سوار اردی مو میشوم و دسته ساسات میکشم و صدای غرش موتورش بلند میشه و دود سیاهی از اگزوز همراه با یک لرزش معناداری ازش بلند میشه اون موقع هستش که پامو تا ته به پدال گاز فشار میدم جوری که ضربان قلب تپنده پیکان و حرکت پیستون میتونم روی انگشتای پام حس کنم اون وقته که اردی من با وقار و متانت خسته کننده ای که انگار بهم میگه جوون به کجا چنین شتابان به کند ی و شکننده گی خاصی به حرکت در میاد انگار که زمان متوقف شده . یاد این جمله معروف از بزرگی می افتم که اگر اقتصاد مقاومتی عمل کنیم از بنز و بی ام هم بهترشو میسازیم
حسن
۲۴ آذر ۱۳۹۸خوش به حال ملت هایی که می تونن بخرن.ما که تو این خراب شده از نزدیک هم نمی تونیم ببینیمش!
ak_007
۲۵ آذر ۱۳۹۸بنده اندازه کافی تویوتا دیدم و مثل خیلی دیگه از دوستان اینجا سوار شدم. هایلندر تنها کراس اور خوشگل تویوتا تو امریکای شمالی بود که اونم بد * زد به طراحیش!