تویوتا

قیمت و مشخصات تویوتا سوپرا لانچ ادیشن 2020

سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر یعنی تویوتا سوپرا معرفی شد. طبق رویه‌ای که این روزها همه‌گیر شده، تویوتا نیز در زمان عرضه‌ی سوپرا اقدام به معرفی نسخه‌ای سفارشی از آن با نام لانچ ادیشن کرده است.


بنا به گفته‌ی این خودروساز ژاپنی، ۱۵۰۰ دستگاه اول تویوتا سوپرای بازار آمریکا از نوع لانچ ادیشن خواهند بود. قیمت این خودرو از ۵۵۲۵۰ دلار آغاز می‌شود و به منظور تمایز آن از نسخه‌های استاندارد برخی ویژگی‌های متمایز را دارا می‌باشد.


خریداران سوپرا لانچ ادیشن ۲۰۲۰ می‌توانند از بین رنگ‌های بدنه‌ی سفید، مشکی و قرمز یکی را انتخاب کنند. این خودرو صرف‌نظر از رنگ بدنه دارای پوشش قرمز آینه‌های جانبی و رینگ‌های فورج کاری شده‌ی مات می‌باشد.


کابین مدل‌های سفید و مشکی‌رنگ دارای عناصر قرمز شامل چرم به همین رنگ و صندلی‌ها، فرمان و کنسول مرکزی برگرفته از مسابقات می‌باشد. همچنین در بخش داخلی سوپرا لانچ ادیشن برخی عناصر فیبر کربنی هم دیده می‌شود. در مقام مقایسه باید گفت نسخه‌های قرمزرنگ کابینی با تریم چرم مشکی و قطعات فیبر کربنی دارند.


هر یک از این ۱۵۰۰ دستگاه سوپرا لانچ ادیشن نشان فیبر کربنی شماره‌دار در طرف سرنشین داشبورد و گرافیک خاص و امضای مدیرعامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا را خواهد داشت.


تویوتا سوپرا لانچ ادیشن بر پایه‌ی نسخه‌ی ۳.۰ پریمیوم مدل استاندارد بنا شده است؛ بنابراین این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی ۳۳۵ اسبی بهره برده و دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و پدال شیفترها می‌باشد.


در این خودرو صفحه‌نمایش لمسی ۸.۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی، سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو، شارژ بی‌سیم گوشی و هدآپ دیسپلی رنگی دیده می‌شود. صندلی‌های چرمی هم از نوع گرم شونده هستند.


از جمله سیستم‌های ایمنی سوپرای لانچ ادیشن و مدل‌های استاندارد می‌توان به هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، دستیار تشخیص علائم ترافیکی و نوربالای خودکار اشاره کرد.


اولین دستگاه از تویوتا سوپرا لانچ ادیشن ۲۰۲۰ نوزدهم ژانویه در حراجی برت جکسون فروخته خواهد شد. این خودروی ویژه دارای رنگ بدنه‌ی خاکستری مات فانتوم می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    واقعاً زیباست. تضاد بودن رنگ آینه ها زیبایی رو دو چندان کرده.
    فقط این عکس و امضای مدیرعامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا که توی این ماشین قرار دادن و همه جا ازش صحبت شده چرا عکسی ازش نیست که ببینیم چیه

    1. یانکی

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      اونی که در حضور ماسلهایه 600 الی 800 اسبی پول به زد4 پلاستیکی میده فازش چیه.الن فورد ادج 335 اسبه اونم با 2.7 گشتاورشم از این بیشتره.تویوتا ریده بد.به خدا اگر سوپرا نسل پیش لازرورقی بزار کنار این لاشک اونو برمیدارم.افسانه 2jz با یه تیون متوسط برو رو 1000.خدا وکیلی از پلت فرم لکسوسrcf با کمی کوچیک کردن و همون موتور استفاده میکردن چی میشد.خلاصه تو اخبار 750 اسبی شلبی گم شد بیچاره.

      1. Car Lover

        ۲۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        واقعا تمامی امریکاییا عالی هستن
        ولی اینا کلاسشون به سوپرا نمیخوره
        تمرکز سوپرا روی هندلینگ و لذت رانندگیه کلاسشم اسپورته و احتمالا از سلفش بهتره چرا که نزدیک بیست سال روش داره کار میشه

  2. me84

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    با توجه به اینکه از پلتفرم BMW استفاده کرده باید هندلینگ خیلی خوبی داشته باشه. با این قیمت فکر کنم رقیبهای قدری مثل شلبی داشته باشه. از نظر موتوری که پایینتر از شلبیه ولی احساس و لذت رانندگی و خوشدست بودن یه ماشین نیاز به عوامل مختلف و مهندسی زیادی داره.چند وقتیه دیگه تعصب رو یه برند یا یه ماشین خاص رو گذاشتم کنار. اینطوری خیلی بهتره. تا یه ماشینو شخصا تست نکنیم نمیتونیم بگیم کدوم بهتره. مثلا من هنوز برام خیلی جالب و عجیبه که اکثر مجلات تجربه رانندگی مزدا میاتا رو بهتر از موستانگ میدونن ولی تا تجربه نکنیم نمیتونیم نظر بدیم. خودم سلف درایوهای هر دو رو دیدم بنظرم موستانگ خیلی هیجان بیشتری داشت ولی در عمل باید تجربه کنیم. بخاطر همین فقط باید ببینیم و لذت ببریم و امیدوار باشیم که ما هم یه روزی فرصت تست و خرید ماشین مورد علاقمون رو داشته باشیم

  3. بهنام

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    مطمئن هستم وقتی تویوتا وقت زیادی رو صرف توسعه ی یه ماشین میزاره حتماً چیز شاخص و کار درستی رو روانه ی بازار میکنه.

  4. حمیدرضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    چقدر شبیه اولین نسلشه خیلی خوب باز طراحی شده خوش به حال اونایی که میتونن از این استفاده کنن و از زندگی کوتاهی که ازش بهره مندن نهایت استفاده رو بکنن

  5. ali a

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (771 ديدگاه)

    این ماشین برای من خیلی جذابتر از فورد موستانگه…لذت رانندگی واقعی رو هم مطمعنن داره…

    1. حسن

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      فورد موستانگ؟؟؟؟؟
      این ماشین مگه تو کلاس موستانگه؟؟؟؟

  6. OMID

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    این سوپرا نی
    Z4 فیس لیفته تازه فیس لیفتم نی یه باز سازی داغون از z4ه

    1. محسن

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (173 ديدگاه)

      زمانی که سوپرا تو دهه ۹۰ سیصد اسب بود،m3 همین حدود و پورشه و کوروت هم همین حدود بودن،موتور 2jz با تیونینگ‌تا ۱۰۰۰ اسب میرفت،گاها بالاتر،حالا قدرت کوروت و‌پورشه و … کجا،این کجا،ضمنا این موتور خیلی جای تیونینگ نداره ،نمیگم بده این ماشین،اما اون افسانه رو به هیچ عنوان تکرار نکرد

      1. Jdm

        ۲۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (121 ديدگاه)

        تقریبا حرف دلمو زدی
        این ماشین حداقل باید با جی تی ار رقابت کنه.
        ولی این کجا و اون سوپرا mk4 افسانه ای کجا?
        با اون موتور 2jz gte که هر کس و ناکسی رو نابود میکرد
        فکر میکردم حداقل این میاد جای خالی LFAرو پر میکنه ولی افسوس…

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      Omid
      اسفند دود کن ، چشم نخوری

  7. mehran911

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    برخلاف نظر همه من در مجموع طراحیش رو دوست دارم
    هر چند ایرادات جزئی داره اما درمجموع خوبه به نظرم
    .
    ی ایرادی که برای من آزار دهنده است اینه که طراحی ماشین از پرفورمنسش جلو زده ( البته این ایراد به لکسس هم وارده )
    در کل باید پیشرانه ی bmw رو برای قدرت بیشتر ارتقا میدادن
    به دوستان عزیز پیشنهاد میدم تا چندتا مجله معتبر تست نکردن و ویدیویی ازش منتشر نشده به راحتی این ماشین رو زیر سوال نبرن

  8. مهدی

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    طراحی شلوغ و گنگی داره و ای کاش میشد اسمش رو سوپرا گذاشت چون الان از هر نظر فرقی با زد۴ نداره! همیشه کوپه های اسپرت امریکایی و اروپایی و ژاپنی یه رقابت خاصی داشتن الان تویوتا با این حرکت کلا گند زد به اعتبار خودش از مثل ۱۵ سال قبل هنوز از رقابت خارجه . هوندا هم که نماینده چندان قدری نداره فقط میمونه نیسان که باید دید کی قراره برگ برنده ژاپنی ها رو به روز کنه

  9. Khosrow

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    داره ادا در میاره / انگار با دوشکا زدنش نشستن اسمبل کردن دوباره / طراحی فاقد شخصیت / خیلی خواسته بگه پلتفرم – ب ام و – نیستم / اینم نتیجه کار ..

  10. محمد جواد

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی برام جالبه که وقتی پیچ های خارجی اینستاگرامو نگاه می کنم شاید 90% افراد کامنت منفی گذاشتن ولی خب توی سایتای داخلی نظرا اکثرا مثبته .
    خیلی ها هم به طعنه این ماشینو بیشتر یک bmw دونستن تا تویوتا !
    در هر صورت بنظر من نسل پیشین سوپرا “نسبت به زمان خودش” واقعا جذاب تر بود هم به لحاظ موتوری و هم طراحی و این ماشین اصلا نمیتونه جای سوپرای افسانه ایو پر کنه

  11. samurai

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    من باشم اینو میخرم موتورشو در میارم موتور دهه 90 سوپرا رو میزارم روش اونوقت میشه حس سوپرا رو بهم میده الان با این وضعیتش حس سوپرا رو نمیده با اون موتورش
    موتور کرولا رو میذاشتی روش از این بهتر بود

  12. emad1990

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    طراحی اهمیتی نداره باید دید تو پیست چکار میکنه

  13. emad1990

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    طراحی اهمیتی نداره.اول پرفورمنس و ایمنی بعد طراحی

  14. Achtung

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    موتور و پلتفرم بی ام و رو داره پس نمیشه گفت ضعیفه

  15. Abbas

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (873 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره ولی حقیقتا توقع قدرت بیشتری ازش داشتم کمه کمش ۴۰۰ اسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا