سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر یعنی تویوتا سوپرا معرفی شد. طبق رویهای که این روزها همهگیر شده، تویوتا نیز در زمان عرضهی سوپرا اقدام به معرفی نسخهای سفارشی از آن با نام لانچ ادیشن کرده است.
بنا به گفتهی این خودروساز ژاپنی، ۱۵۰۰ دستگاه اول تویوتا سوپرای بازار آمریکا از نوع لانچ ادیشن خواهند بود. قیمت این خودرو از ۵۵۲۵۰ دلار آغاز میشود و به منظور تمایز آن از نسخههای استاندارد برخی ویژگیهای متمایز را دارا میباشد.
خریداران سوپرا لانچ ادیشن ۲۰۲۰ میتوانند از بین رنگهای بدنهی سفید، مشکی و قرمز یکی را انتخاب کنند. این خودرو صرفنظر از رنگ بدنه دارای پوشش قرمز آینههای جانبی و رینگهای فورج کاری شدهی مات میباشد.
کابین مدلهای سفید و مشکیرنگ دارای عناصر قرمز شامل چرم به همین رنگ و صندلیها، فرمان و کنسول مرکزی برگرفته از مسابقات میباشد. همچنین در بخش داخلی سوپرا لانچ ادیشن برخی عناصر فیبر کربنی هم دیده میشود. در مقام مقایسه باید گفت نسخههای قرمزرنگ کابینی با تریم چرم مشکی و قطعات فیبر کربنی دارند.
هر یک از این ۱۵۰۰ دستگاه سوپرا لانچ ادیشن نشان فیبر کربنی شمارهدار در طرف سرنشین داشبورد و گرافیک خاص و امضای مدیرعامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا را خواهد داشت.
تویوتا سوپرا لانچ ادیشن بر پایهی نسخهی ۳.۰ پریمیوم مدل استاندارد بنا شده است؛ بنابراین این خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر توربوی ۳۳۵ اسبی بهره برده و دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و پدال شیفترها میباشد.
در این خودرو صفحهنمایش لمسی ۸.۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی، سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو، شارژ بیسیم گوشی و هدآپ دیسپلی رنگی دیده میشود. صندلیهای چرمی هم از نوع گرم شونده هستند.
از جمله سیستمهای ایمنی سوپرای لانچ ادیشن و مدلهای استاندارد میتوان به هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، دستیار تشخیص علائم ترافیکی و نوربالای خودکار اشاره کرد.
اولین دستگاه از تویوتا سوپرا لانچ ادیشن ۲۰۲۰ نوزدهم ژانویه در حراجی برت جکسون فروخته خواهد شد. این خودروی ویژه دارای رنگ بدنهی خاکستری مات فانتوم میباشد.
Mohamad
۲۶ دی ۱۳۹۷واقعاً زیباست. تضاد بودن رنگ آینه ها زیبایی رو دو چندان کرده.
فقط این عکس و امضای مدیرعامل تویوتا یعنی آقای آکیو تویودا که توی این ماشین قرار دادن و همه جا ازش صحبت شده چرا عکسی ازش نیست که ببینیم چیه
یانکی
۲۶ دی ۱۳۹۷اونی که در حضور ماسلهایه 600 الی 800 اسبی پول به زد4 پلاستیکی میده فازش چیه.الن فورد ادج 335 اسبه اونم با 2.7 گشتاورشم از این بیشتره.تویوتا ریده بد.به خدا اگر سوپرا نسل پیش لازرورقی بزار کنار این لاشک اونو برمیدارم.افسانه 2jz با یه تیون متوسط برو رو 1000.خدا وکیلی از پلت فرم لکسوسrcf با کمی کوچیک کردن و همون موتور استفاده میکردن چی میشد.خلاصه تو اخبار 750 اسبی شلبی گم شد بیچاره.
Car Lover
۲۶ دی ۱۳۹۷واقعا تمامی امریکاییا عالی هستن
ولی اینا کلاسشون به سوپرا نمیخوره
تمرکز سوپرا روی هندلینگ و لذت رانندگیه کلاسشم اسپورته و احتمالا از سلفش بهتره چرا که نزدیک بیست سال روش داره کار میشه
me84
۲۶ دی ۱۳۹۷.
با توجه به اینکه از پلتفرم BMW استفاده کرده باید هندلینگ خیلی خوبی داشته باشه. با این قیمت فکر کنم رقیبهای قدری مثل شلبی داشته باشه. از نظر موتوری که پایینتر از شلبیه ولی احساس و لذت رانندگی و خوشدست بودن یه ماشین نیاز به عوامل مختلف و مهندسی زیادی داره.چند وقتیه دیگه تعصب رو یه برند یا یه ماشین خاص رو گذاشتم کنار. اینطوری خیلی بهتره. تا یه ماشینو شخصا تست نکنیم نمیتونیم بگیم کدوم بهتره. مثلا من هنوز برام خیلی جالب و عجیبه که اکثر مجلات تجربه رانندگی مزدا میاتا رو بهتر از موستانگ میدونن ولی تا تجربه نکنیم نمیتونیم نظر بدیم. خودم سلف درایوهای هر دو رو دیدم بنظرم موستانگ خیلی هیجان بیشتری داشت ولی در عمل باید تجربه کنیم. بخاطر همین فقط باید ببینیم و لذت ببریم و امیدوار باشیم که ما هم یه روزی فرصت تست و خرید ماشین مورد علاقمون رو داشته باشیم
بهنام
۲۶ دی ۱۳۹۷مطمئن هستم وقتی تویوتا وقت زیادی رو صرف توسعه ی یه ماشین میزاره حتماً چیز شاخص و کار درستی رو روانه ی بازار میکنه.
حمیدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۷چقدر شبیه اولین نسلشه خیلی خوب باز طراحی شده خوش به حال اونایی که میتونن از این استفاده کنن و از زندگی کوتاهی که ازش بهره مندن نهایت استفاده رو بکنن
ali a
۲۶ دی ۱۳۹۷این ماشین برای من خیلی جذابتر از فورد موستانگه…لذت رانندگی واقعی رو هم مطمعنن داره…
حسن
۲۶ دی ۱۳۹۷فورد موستانگ؟؟؟؟؟
این ماشین مگه تو کلاس موستانگه؟؟؟؟
OMID
۲۶ دی ۱۳۹۷این سوپرا نی
Z4 فیس لیفته تازه فیس لیفتم نی یه باز سازی داغون از z4ه
محسن
۲۶ دی ۱۳۹۷زمانی که سوپرا تو دهه ۹۰ سیصد اسب بود،m3 همین حدود و پورشه و کوروت هم همین حدود بودن،موتور 2jz با تیونینگتا ۱۰۰۰ اسب میرفت،گاها بالاتر،حالا قدرت کوروت وپورشه و … کجا،این کجا،ضمنا این موتور خیلی جای تیونینگ نداره ،نمیگم بده این ماشین،اما اون افسانه رو به هیچ عنوان تکرار نکرد
Jdm
۲۶ دی ۱۳۹۷تقریبا حرف دلمو زدی
این ماشین حداقل باید با جی تی ار رقابت کنه.
ولی این کجا و اون سوپرا mk4 افسانه ای کجا?
با اون موتور 2jz gte که هر کس و ناکسی رو نابود میکرد
فکر میکردم حداقل این میاد جای خالی LFAرو پر میکنه ولی افسوس…
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۷Omid
اسفند دود کن ، چشم نخوری
mehran911
۲۶ دی ۱۳۹۷برخلاف نظر همه من در مجموع طراحیش رو دوست دارم
هر چند ایرادات جزئی داره اما درمجموع خوبه به نظرم
.
ی ایرادی که برای من آزار دهنده است اینه که طراحی ماشین از پرفورمنسش جلو زده ( البته این ایراد به لکسس هم وارده )
در کل باید پیشرانه ی bmw رو برای قدرت بیشتر ارتقا میدادن
به دوستان عزیز پیشنهاد میدم تا چندتا مجله معتبر تست نکردن و ویدیویی ازش منتشر نشده به راحتی این ماشین رو زیر سوال نبرن
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۷طراحی شلوغ و گنگی داره و ای کاش میشد اسمش رو سوپرا گذاشت چون الان از هر نظر فرقی با زد۴ نداره! همیشه کوپه های اسپرت امریکایی و اروپایی و ژاپنی یه رقابت خاصی داشتن الان تویوتا با این حرکت کلا گند زد به اعتبار خودش از مثل ۱۵ سال قبل هنوز از رقابت خارجه . هوندا هم که نماینده چندان قدری نداره فقط میمونه نیسان که باید دید کی قراره برگ برنده ژاپنی ها رو به روز کنه
Khosrow
۲۶ دی ۱۳۹۷داره ادا در میاره / انگار با دوشکا زدنش نشستن اسمبل کردن دوباره / طراحی فاقد شخصیت / خیلی خواسته بگه پلتفرم – ب ام و – نیستم / اینم نتیجه کار ..
محمد جواد
۲۶ دی ۱۳۹۷خیلی برام جالبه که وقتی پیچ های خارجی اینستاگرامو نگاه می کنم شاید 90% افراد کامنت منفی گذاشتن ولی خب توی سایتای داخلی نظرا اکثرا مثبته .
خیلی ها هم به طعنه این ماشینو بیشتر یک bmw دونستن تا تویوتا !
در هر صورت بنظر من نسل پیشین سوپرا “نسبت به زمان خودش” واقعا جذاب تر بود هم به لحاظ موتوری و هم طراحی و این ماشین اصلا نمیتونه جای سوپرای افسانه ایو پر کنه
samurai
۲۶ دی ۱۳۹۷من باشم اینو میخرم موتورشو در میارم موتور دهه 90 سوپرا رو میزارم روش اونوقت میشه حس سوپرا رو بهم میده الان با این وضعیتش حس سوپرا رو نمیده با اون موتورش
موتور کرولا رو میذاشتی روش از این بهتر بود
emad1990
۲۶ دی ۱۳۹۷طراحی اهمیتی نداره باید دید تو پیست چکار میکنه
emad1990
۲۶ دی ۱۳۹۷طراحی اهمیتی نداره.اول پرفورمنس و ایمنی بعد طراحی
Achtung
۲۷ دی ۱۳۹۷موتور و پلتفرم بی ام و رو داره پس نمیشه گفت ضعیفه
Abbas
۲۷ دی ۱۳۹۷طراحی خوبی داره ولی حقیقتا توقع قدرت بیشتری ازش داشتم کمه کمش ۴۰۰ اسب