آیا شورولت مالیبوی جدید میتواند در بین سدان های میانسایز جایی برای خود دست و پا کند؟
چرا مالیبو در بین سدان های میانسایز اینچنین سروصدا به پا کرده است؟ دلیل خاصی وجود ندارد، بهجز اینکه ما تصمیم گرفتهایم تا مالیبوی جدید و رقبای سرسختش را در هوایی دلچسب و مکانی بینظیر به بوتهی آزمایش بگذاریم. پس با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. شاید با دیدن نتایج شگفتزده شوید!
ما همیشه هوندا آکورد را تحسین کردهایم و حضور تقریباً همیشگی این خودرو در میان در برندهی سال، جایگاه آکورد را مستحکمتر از همیشه میکند. نسخهی پیشنهادشده برای خرید با گیربکس دندهای است اما در این تست ما این فرصت را یافتیم تا با گیربکس CVT هم تجربهای داشته باشیم. آکورد با دست پر از مجموعههای ایمنی به میدان آمده که ازجملهی آنها میتوان به سیستمهای ضد تصادف اشاره کرد که طبیعتاً به قیمت کلی خودرو اضافه میشود. با برچسب قیمتی ۲۶۹۰۰ دلاری، آکورد اسپورت دومین خودروی ارزانقیمت مقایسه لقب میگیرد.
نوبتی هم که باشد نوبت پدربزرگ است، پیشکسوت این سگمنت یعنی تویوتا کمری! با رنگ آبی بدنه و رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی، کمری دلرباتر به نظر میآید. مدل حاضر در تست SE است که با رنگ آبی بدنه و صندلیهای آبی و نشاندهندههای آبی (واقعاً آبی را دوست خواهید داشت!) طعمی جدید را پیشنهاد میکند. همهی این مزهها ۱۸۷۵ دلار به قیمت اصلی اضافه میکنند. اگر آبی را دوست ندارید، سفید صدفی هم انتخاب خوبی است. تنها آپشن انتخابی ما سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری است که ۵۲۵ دلار آب میخورد.
با این تفاسیر، مالیبو باید در برابر دو تن از غولهای بازار یعنی آکورد و کمری و یکی از قدر قدرتها یعنی مزدا ۶ قد علم کند. در این سگمنت رقبای دیگری هم وجود دارند اما ما این ۴ خودرو را برگزیدهایم. برخی از رقبا که در خارج گود حضور دارند، در آینده این شانس را خواهند داشت که با برندهی این رقابت سرشاخ شوند.
تویوتا کمری جعبهابزار دنیای خودرو است، مکانی که آرامشی قابل پیشبینی و ارزش بالایی را دریافت میکنید اما از لذت و هیجان خبری نیست. لباس جدیدی که کمری برای سال ۲۰۱۵ پوشیده بهقدر کافی جذاب است و همانند مکدونالدهای بازطراحی شده تازه، مدرن و دلپذیر به نظر میآید. با راندن کمری بهآسانی قانع میشوید که تویوتا علاقه را گمکرده است، برخلاف مدارک واقعی که رئیس آکیو تویودا دوست دارد و از پرفورمنس دنیای خودرو درک میکند. پیشرانهی بسیار مهربان ۲.۵ لیتری کمری در اسارت بدنهی سنگین این خودرو قرار دارد و بهعنوان دومین خودروی سنگین گروه، شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتری ۸ ثانیهای برای این خودرو ثبتشده است. با تلقی ضعیفترین ساختار گروه، سواری کمری کمی کند است و لرزشهای منتقلشده از طریق کف و ستون فرمان خودرو بهخوبی دیگر اعضا کنترل نشده است. در روی جاده، گیربکس ۶ سرعته برای انتخاب بهترین دنده تقلای زیادی میکند و احساس سردرگمی به کمری میبخشد. فقط شگفتزده شدیم که کمری بهترین زمان تست اسلالوم را ثبت کرد! کمری اما شایستگیهای خودش را دارد. سکوت خودرو بسیار عالی است. کمری سانروفی با قیمت بسیار کمتر از مالیبو دارد و ما بابت این قضیه از تویوتا قدردانی میکنیم. دوستان اظهار داشتند که صندلیهای عقب برای دو و سه سرنشین بالغ بسیار راحت است و فضای پا و زانوی زیادی وجود دارد. درب صندوق را بازکنید و فضای بار فراخی به شما خوشامد میگوید. البته صندلیهای عقب کمری تقریباً بهصورت تخت جمع نمیشوند. مشکلی نیست که تویوتا کمری با رنگ آبی شفاف و رنگ آبی صندلیها و تریم داخلی آبی پوشیده شده است. در زیر پوست خودرو، همهی کمریها طلایی هستند.
اینجا موردی وجود دارد که خودروهای حوصله سر بر قیمتی برابر با خودروهای جذاب دارند. چه باید به شما گفت اگر اولی را انتخاب کنید؟
نقاط ضعف: سواری خستهکننده، صندلیهای عقب کاملاً تا نمیشوند، گیربکس سردرگم، تونل دسترسی کوچک به صندوقعقب
همانند کمری، آکورد هم زرقوبرق دار نیست. تریم اسپورت جدید کمکی به استایل غیر استادانهی این خودرو نمیکنند. استایلی با روکشهای پلاستیکی و رینگهای بیشازحد بزرگ ۱۹ اینچی که سواری را سختتر از آنچه که باید باشد میکند. زمانی که پشت فرمان قرار بگیرید، میتوانید برخی زشتیها را فراموش کنید. فرمان سبک و خطی آکورد جذاب بوده و کنترل حرکات بدنه در حد سدان های اسپورت احساس میشود و باعث میشود احساس کنید که خودرو سبکتر از مقدار اعلامشده است. پاسخ پدال ترمز خوب است و قدت پیشرانه به حدی است که آکورد را به دومین خودروی سریع گروه در تست یکچهارم مایل تبدیل میکند. یکی از تست کنندگان میگوید: “اینجا یک روح وجود دارد.” چیزی که در بسیاری از خودروهای رقیب دیده نمیشود. میزان نرمی صندلیها در سطح بالایی قرار دارد و سفرهای طولانی را لذتبخش میکند. مواد استفادهشده در داخل کابین هم بهدوراز هرگونه بیکیفیتی است. برخی فکر میکنند که آکورد خوشقیافه است و از کمپانیای که با آیرتون سنای فقید همکاری داشته جز این انتظار نمیرود. همهی نویسندگان در دوستنداشتن گیربکس CVT متفقالقول هستند. گیربکس CVT هیچ اثری بر صرفهجویی در مصرف سوخت ندارد. ما را قبول ندارید؟ رتبهبندیهای EPA را ببینید، جایی که آکورد رتبهی متوسطی را به دست آورده است. همچنین این گیربکس مجبور است تا برای انتخاب دندههای متناسب با شرایط مختلف کنار بیاید. میدانیم که گیربکسهای معمولی سنتی هستند اما آنها بهخوبی کار میکنند. در برخی شرایط ممکن است با خود بگویید که چرا هوندایی که استاد پیشرانههای احتراق داخلی است، حالا خودروهایی تولید میکند که گریه و زاری میکنند.
استایل یک خودرو موضوعی شخصی و درونی است بنابراین ممکن است که شما طراحی آکورد را بیش از ما بپسندید. خب اشکالی ندارد اما ما همچنان منتظر دیدار کسی هستیم که خودروها و همچنین گیربکسهای CVT را دوست داشته باشد.
بهعلاوه بهجای اینکه دکمهی بازکنندهی درب باک همانند مالیبو فشاری باشد، هنوز هم بهصورت دستی و با اهرم قرارگرفته در کف خودرو باز میشود. همچنین صفحهی نمایشگر سرعت دیجیتال در کامپیوتر سفری وجود ندارد. آکورد هنوز هم از خودروهای موردعلاقهی ماست اما این بار باوجود رقبای دیگر، بهتر است که نگاهمان را تغییر دهیم.
نقاط ضعف: گیربکس CVT نهچندان جالب، نمای ظاهری ساده، فقدان دکمهی بازکنندهی صندوق از بیرون
آیا میتوانیم به آنچه میبینیم اعتماد کنیم؟ آیا میتوانیم اینهمه مالیبو را دوست داشته باشیم؟ درنهایت ما تسلیم جادوی این خودرو شدیم. مالیبو هم مشکلات خود را دارد اما درنهایت کلاهمان را به احترامش برمیداریم. ابعاد این خودرو دوستداشتنی هستند و بافاصلهی ۲۸۲ سانتیمتری بین محورها و صندلیهای عقب بزرگ فضای خوبی را فراهم میکند. اکثر خودروهای دیفرانسیل جلو حداقل یک نقطهضعف ازجمله خط کاپوت بالا دارند اما این مسائل دربارهی مالیبو صدق نمیکند. نما داخلی توجهات را به خود جلب میکند. صندلیهای عقب جادار هستند و تونل دسترسی به صندوقعقب که در آکورد و کمری کوچک است در این خودرو از فضای زیادی برخوردار است. مالیبو در تصادفات از محکمترینها بوده، این در حالی است که با ۱۴۳۲ کیلوگرم وزن، مالیبو سبکترین خودروی تست است. کاپوت آلومینیومی کمک شایانی به این موضوع کرده است.
برخی موضوعات همانند محل کوچک چتر در دربهای جلو و فرمان تلسکوپی جالب ثابت میکنند که افرادی هستند که به جزئیات اهمیت میدهند. مکانسیم باز کردن صندوق مالیبو بهترین است: دکمهی خارجی وجود دارد که زمان باز بودن خودرو کار میکند و کارایی جالبی دارد. برخی افراد دقیق دربارهی شاسی این خودرو هم نظر داشتهاند. مالیبو با هوشیاری و پایداری پیچها را طی میکند. ساختار سفت و محکم این خودرو احساس ساخت خوبی را ایجاد میکند و پیشرانهی ۱.۵ لیتری کوچک مالیبو پرقدرت است. پیشرانه و گیربکس ۶ سرعته هماهنگی خوبی باهم دارند و این گیربکس سنتی بهصورت عالی کار خود را انجام میدهد. در کل شورولت مالیبو نه مثل مزدا اسپورت است و نه همانند کمری خوابآلود احساس میشود. بهجای آن، مالیبو توازن مناسبی از آرامش کابین و سواری هوشمند را به نمایش میگذارد.
همهی خودروها حداقل برخی پلاستیکهای ارزانقیمت را استفاده میکنند اما شورولت هنوز هم در پنهان کردن این موارد خوب عمل نمیکند. درحالیکه دیگر خودروسازان از تکنیکی استفاده میکنند که مشاهدهی پلاستیک را کاهش میدهد، مالیبو این ارزانی را به نمایش گذاشته و به آن افتخار میکند. از معایب دیگر میتوان به دکمهی تعویض دنده در دستهدنده اشاره کرد که حالتی زمخت دارد. همچنین ستونهای A اندکی پهنتر هستند. باک خودرو هم گنجایش ۴۹ لیتر سوخت را دارد که میتوانست بیش از اینها باشد.
درهرحال بازگشت شورولت به میدان نبرد را تبریک میگوییم.
نقاط ضعف: برخی جزئیات ارزانقیمت، باک سوخت کوچک، ستونهای A بزرگ
آیا ارزشش را دارد که با خرج بیشتر خودرویی زیبا ساخت؟ مزدا میگوید نه و با نمایش ۶ آن را ثابت میکند. این خودرو از نمای دلپذیر داخلی و خارجی سود میبرد و ازنظر قیمتی هم در رده دومین خودروی ارزانقیمت این تست قرار میگیرد. برخلاف آکورد یا مالیبو، این مزدا خودرویی است که لیاقت استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی را دارد و کابین خودرو هم امسال با موارد بهتری ساختهشده است. در مقایسه با شورولت، مزدا استفاده از مواد ارزانقیمت را محدود کرده و آنها را از دید پنهان کرده است. صفحهنمایش داشبورد مزدا ۶ تنها نمونهای است که از کنترل انگشتی بین صندلیها استفاده میکند.
با تا شدن کامل صندلیهای عقب، مزدا ۶ فضای کاملی را فراهم میکند. مزدا تنها خودرویی است که از بالابرهای اتوماتیک برای هر چهار پنجره استفاده میکند. هیچ خودروی حاضر در تست نمیتواند پیچها را همانند مزدا طی کند. هدایت و سواری خودرو فرز و چابک بوده و حرکات بدنه نیز بهخوبی کنترلشدهاند. پیشرانهی ۲.۵ لیتری مزدا ۶ بهترین زمان درگ را در این تست ثبت نموده است، این در حالی است که مصرف سوخت مزدا هم کمتر از همهی رقبا به شمار میآید. گیربکس خودرو هم با فشردن دکمهی اسپورت رنگ عوض میکند. این گیربکس از تعویضهای سریعی بهره میبرد و معکوسهای آن هم لذتبخش است. مسئلهای که وجود دارد، نویزهای داخل کابین است که البته با وجود رینگهای ۱۹ اینچی و لاستیکهای دانلوپ مورد عجیبی به شمار نمیآید. نکتهی دیگر به فرمان خودرو برمیگردد که بهاندازهی دیگر رقیبان جابجا نمیشود و بنابراین ممکن است که افراد بلندقد کمی اذیت شوند. مزدا ۶ سریعترین، کممصرفترین، هیجانانگیزترین و ارزانترین خودروی موجود در این مقایسه است و همینجا هم برنده اعلام میشود.
مزدا ۶ ممکن است که خودرویی برای همه نباشد اما قطعاً خودروی خانواده برای خانوادههایی است که از رانندگی لذت میبرند. نقاط قوت: نمای ظاهری زیبا، فرمان و سیستم تعلیق جذاب، حالت اسپورت مزدا ۶ را به یک خودروی فرمول ۱ تبدیل میکند، کیفیت خوب
نقاط ضعف: نویزهای لاستیکها، کورس پدال ترمز زیاد، حرکت کم ستون فرمان
شورلت مالیبو LT | هوندا آکورد اسپرت | مزدا ۶ تورینگ | تویوتا کمری SE | |
قیمت پایه | ۲۵.۸۹۵ دلار | ۲۵.۱۰۰ دلار | ۲۴.۷۸۰ دلار | ۲۴.۶۷۵ دلار |
قیمت مورد آزمایش | ۲۷.۹۴۰ دلار | ۲۶.۹۰۰ دلار | ۲۶.۱۳۰ دلار | ۲۷.۰۷۵ دلار |
طول | ۴.۹۲ متر | ۴.۸۹ متر | ۴.۸۶ متر | ۴.۸۵ متر |
عرض | ۱.۸۵ متر | ۱.۸۵ متر | ۱.۸۴ متر | ۱.۸۴ متر |
ارتفاع | ۱.۴۶ متر | ۱.۴۶ متر | ۱.۴۵ متر | ۱.۴۷ متر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۸۳ متر | ۲.۷۷ متر | ۲.۸۳ متر | ۲.۷۷ متر |
پیشرانه | ۴ سیلندر توربو | ۴ سیلندرتنفس طبیعی | ۴ سیلندرتنفس طبیعی | ۴ سیلندرتنفس طبیعی |
حجم موتور | ۱.۵ لیتر | ۲.۴ لیتر | ۲.۵ لیتر | ۲.۵ لیتر |
قدرت | ۱۶۳ اسب بخار | ۱۸۹ اسب بخار | ۱۸۴ اسب بخار | ۱۷۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۴۶ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۸ ثانیه | ۷.۶ ثانیه | ۷.۳ ثانیه | ۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۴ ثانیه | ۱۶ ثانیه | ۱۵.۸ ثانیه | ۱۶.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر در ساعت | ۲۰۴ کیلومتر در ساعت | ۲۱۷ کیلومتر در ساعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
وزن خالص | ۱۴۳۳ کیلوگرم | ۱۵۲۲ کیلوگرم | ۱۴۶۳ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم |
ظرفیت سوخت | ۵۰ لیتر | ۶۵ لیتر | ۶۲ لیتر | ۶۴ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۲۳ لیتر در صد کیلومتر | ۱۰.۲۳ لیتر در صد کیلومتر | ۹.۴۱ لیتر در صد کیلومتر | ۱۰.۲۳ لیتر در صد کیلومتر |
مجموع امتیازات | ۲۰۷ | ۲۰۰ | ۲۱۰ | ۱۸۳ |
منبع: caranddriver
مهدی 911
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جای فولکس واگن خالیه
نوید جهرمی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵آره. البته جای فورد فیوژن و نیسان آلتیما هم حسابی خالیه.
بد هم نبود همشون دور هم جمع بودن. سوناتا و اپتیما هم میاوردن تا دیگه اینقدر کره ای بازا برامون شاخ و شونه نکشن و آنتی کره ای ها هم اینا رو عقب مانده و دست و پا بسته تلقی نکنن.
مالیبو از هر نظر خوبه ب جز موتور. تصور این که یه موتور توربوی 1.5 لیتری زیر کاپوت همچین ماشینی باشه برام سخته مگه این که هایبریدی باشه.
همشون خوبن اما آمار فروش نشون میده تنها آمار روی کاغذ مهم نیست.
کیان
۲ خرداد ۱۳۹۵انصافا همشون ماشینهای خوبین ، هرکدوم و ک ه ورداری خیلی بعیده که پشیمون شی ، کره ای نیستش که فرداش مدل جددیترش با قیافه کاملا جدید بیاد کلیم بخوره تو سر ماشینت و …
دور از همه این حرفها برای بازار ما کمری بهتر از همشه چون پشتیبانی بیشتر داره و جا افتاده تره ، بازار دست دومش هم تو دراز مدت افتش واقعا کمتره
و نظر شخصیم این هستش که ماشینهای تویوتا و حتی لکسوس تو عکس جالب نیستن اصلا ، ولی تو حرکت و نزدیک خیلی جلوه بهتری دارن .
امین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کمری رو دوست دارم
حس خوبی بهم میده. همین کافیه برای انتخاب
مشکل پیشرانش هم با موتور v6 یا مدل هایبرید حل میشه
ضمنا کمری معروفه به بهترین هماهنگی گیربکس. نمیدونم چرا نظر نویسنده متفاوته
بعد از اون مزدا ۶
علي
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵باهات کاملا موافقم . انتخاب من هم اول کمری هست . کلا ی چیز دیگست الخصوص هیبریدش .
علي
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم چند وقت پیش رفتم ی کمری هیبرید بخرم چون واقعا عالیه ولی به ۳ دلیل منصرف شدم اون هم بخاطر قیمت بالاش بود وکم بودن آپشنهای ضروری ۱-نبود درب صندوق عقب برقی ۲- ترمز دستی بصورت پایی بود نه برقی و کاملا اعصاب خوردکنی و پیرمردی ۳- نبود پرده عقب برقی و حتی دستی که منو کاملا متعجب کرد و اصلا انتظار نداشتم. ولی با ی نگاه از نزدیک به این ماشین و طراحی بی نظیرش الخصوص جلوی خودرو مجذوبش میشید .
فرهاد
۲ خرداد ۱۳۹۵خیلی جالبه که شما قدرت 200 اسب بخاری ، شتاب عالی 7.6 و مصرف سوخت بسیار کم راحتی و ساکتی کابین و بقیه مزایا رو نادیده گرفتی و بخاطر نبود پرده عقب و ترمز پدالی از خرید منصرف شدی ، سلیقه عجیبی داری .
nima naseri
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵just mazda
efk
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی کمری از پشت در سطح چینیاست،بدنه ام اصلا فرم خوبی نداره کمری دو نسل قبل (تو ایران زیاده) از نظر زیبایی محشر بودن و اگر همون روند پیشرفتو توی 2016 داشت ماشین رویایی ای بود،حیف.. تویوتا.. هرچی زیبایی بود داد لکسوس
فرهاد
۲ خرداد ۱۳۹۵طراحی عقب این ماشین بسیار شبیه به لکسوس ES انجام شده.تو نگاه گذرا خیلی سخته بشه تشخیص داد . ولی اینکه به نظر شما در سطح چینی هاست حتما شما طراحی های چینی ها رو خیلی فوق العاده میدونی
Davood
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کار اند درایور برای همه روشنه طرفدار مزدا وبی ام و و آئودیست به نظر من اکورد از همه سرتره وهندلینگش در حد بنز سی 250 هست عالیه.
تمدن عرب
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵انتخاب بنده
1: شورولت مالیبو
2: هوندا آکورد
3:تویوتا کمری
4: مزدا 6
ولی حیف در منطقه ازاد اروند هنوز مالیبو 2016 نیومده
Sina
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یه مسلمون پیدا نمیشه این مزدا 6 و مزدا 3 جدید رو وارد کنه ؟ کشتین ما رو خب وارد کنین دیگه
Lord Cezar
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵احتمالاً اگر از چینی ها و سود کلان دست برداشته بشه گروه بهمن شاید وارد کنه. بازم حدس و گمان هست و نمیشه یقیناً گفت.
بنیامین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اگر وارد بشه ، قیمتش بقدری نجومی در میاد که مطمئنا خیلیا بیخیال خریدش میشن … چرا ما باید اینقدر ماشینای خارجی رو گرون بخریم ؟
کارخونه سازنده خودشو میکشه و کلی محاسبات میکنه تا از یک خودروی 25 هزار دلاری یه سود مناسب برداشت کنه، اما همون ماشین که میاد ایران میشه 50 هزار دلار !!!
دوستان مسئول به اندازه قیمت خودرو سود بر خودشون کنار میزارن !!! فاجعه
بهنام طیبی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بابا ایول به مزدا.فکرشو هم نمیکردم
احمد باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مزدا 6، جوان پسند و چالاکه.
احسان(احسان سابق)
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵در مجموع پرفروشترین کلاس خودرو درامریکا همین کلاسه.ماشین هایی با قدرت و قیمت مناسب و جادار و کم اصطهلاک و کم مصرف که برای هر خانواده ای مناسبه و شباهت زیادی هم به هم دارن.مزدا 6 رو خیلی دوست دارم اما مالیبوی جدید بدجور دلبری میکنه و به لطف تکنولوژی های جدید این ماشین دلم می خواد بخرمش
مجید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اصلا قابل مقایسه نیست ولی در رنج قیمتی خودش و اندازه جیب ما نظرتون راجب به بسترن B50 که بر پایه مزدا6 ساخته شده چیه؟
kingin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵شما بسترن رو بخر ۷۰ تومن مزدا ۳ قدیم رو هم بخر ۷۰ تومن . دو سال دیگه مزدات یا قیمتش ثابت مونده یا یکم افت کرده در حد یکی دو تومن.اما بسترن رو باید ۵۰ تومن با التماس بدی بره.ضمن اینکه حتی نسل قدیم مزدا ۳ هم تو سواری و راه رفتن جر میده اسفالت رو.البته سوناتا ۲۰۰۷ رو هم میتونی بگیری با این قیمت.اونم خیلی نرم و باکلاسه.
کیان
۲ خرداد ۱۳۹۵دوستمون خیلی خوب راهنمایی کرده واقعا ، بسترن بخری نهایت تا 10 هزار تا اول ماشین نو داری و بس ، بیرونش جلوه خوبی داره ولی کابین واقعا کیفیت جالب نداره !!!
70 کمری از اولین سری بخری تا جی ال سری دوم که وارد کشور شد
مزدا اتاق قدیم 70 تومن تمیز راحت راحت بی چونه گیرت میاد
کره ای هم من پیشنهاد نمیکنم ولی باز از بسترن بهتره
مزدا 3 جدید تیپ 1 هم بگردی گیرت میاد که بازم از اتاق قدیم آپشنالتر هست
رنگ دار بودن هم برات مهم نباشه نیو هم گیرت میاد 70 تومن
احسان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مزدا هوندا کمری
پارسا فرهيخته
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم خیلی با مزدا و شورلت حال می کنم ولی کمری هم خوبه۰۰۰ اما هوندا فقط سیویک !والا!
ali
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشالا مالیبو همه چیش خوبه افرین
فقط حیف که ازش محرومیم
kingin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵با تجربه ای که از مزدا ۳ نیو دارم فقط میتونم بگم مزدا ۶ احتمالا دیوونه کنندست شتاب و چالاکیش.مزدا به طرز عجیبی کم درد سر و ماشین با معرفتی بوده واسم.سرویسش کردم ولی صداش در نمیاد.کمری رو پشتش نشستم خیلی خوب بود .لوکس بود.هوندا ۲۰۱۳ هم داشتم که عالی بود و شیک و با وقار و کلاس خاص خودش رو داره.مالیبو هم که قسمت نشده. رای منم اینه اول مزدا دوم اکورد سوم کمری. مالیبو رو هم چون تست نکردم نظری ندارم
علی ک
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان
دو سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
به طور ساده تفاوت گیربکس های cvt و دستی و اتوماتیک رو توضیح بدید…
و دیگر اینکه از لحاظ خرابی قطعات و قیمت قطعات شرکت های مزدا تویوتا و نیسان و هوندا د «مقایسه با هم توی ایران ب چه صورت هستن؟
با تشکر از دوستان و سایت بسیار عالی پدال برای مقالات بی نظیرش
HamidGh
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خب دنده دستی که دیسک و صفحه داره واسه انتقال قدرت و باید کلاچ بگیری واسه عوض کردن هر دنده. دنده اتوماتام که کلاج ندارن و چرخ دندشون بجا ساده و هلیکال خورشیدیه. گیربکس cvt هم بجا همه اینا واسه انتقال قدرت از روغن و توربین واسه انتقال قدرت استفاده میکنن. اگه قاطی نکرده باشم البته
ارمان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵حتی اگه مطمعن باشم که بهترین نیست امکان نداره به چیزی جز اکورد رای بدم
یه پشتوانه و سابقه عالی پشت اکورد که برای من بهترین انتخاب ممکنه
حسن
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کمری GLX-XLE-XLI و چندین مدل دیگه برای تنوع قیمت و راضی کردن تمام سلیقه ها وجود داره اونوقت فقط تریم SE باید ازمایش بشه که ساخته شده تا اونایی که دوست دارن یه سدان میان سایز با قیمت بسیار معقول سوار بشن را جذب کنه مزدا که اینجا نیست و کوچیکه . مالیبو که نداریم اما قبل از این مدل کسی ازش تعریف نکرده بود تابعد ببینیم این چی از اب در بیاد . تو ایران اکورد 220 ملیونی از کمری اس ای 170 ملیونی با نگاه به قیمت بهتره اما از نظر خدمات و قیمت لوازم یدکی و کلا وجود لوازم یدکی هوندا مایه ی تاسفه.
احمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فکر کنم برعکس گفتی اقای لکسوس تو ایران با مقایسه هوندا اکورد و کمری اس ای میشه گفت از نظر مدل اکورد بهتره چون اکورد فوله اما اس ای مدل پایه اما از نظر قیمت کمری اس ای بهتره همون کیفیت با خدمات گسترده و یدکی ارزانتر وفراوانتر قسمت دوم متنت با قسمت اول و تعریف وتمجید از کمری همخوانی ندارد.
جهان
۴ خرداد ۱۳۹۵این مقایسه ها رو بریزید دور . فعلا که سال گذشته در آمریکا کمری از همهشون بیشتر فروخته .
بعد از اون هم آکورد بیشترین فروش رو داشته .
اختلاف قیمتشون هم برای خریدار اونقدری نبوده که کسی ادعا کنه بدلیل قیمت کمتر فروششون بیشتر بوده .
باقی بهانهس …
حمیدرضا
۴ خرداد ۱۳۹۵مصرف سوخت مالیبو با اون موتور خیلی زیاده و به نظر من پشت تمامشون تقریبا شکل همه حالا جلو متفاوته و اینکه با این قیمت دلار همشون بیان ایران خیلی گرون محسوب میشن
سید مهران
۱۰ خرداد ۱۳۹۵سلام ما خودمون کمری داریم اصلا این ماشین انگار هیچ بویی از ماشین نبرده فقط راحته همین به بابام میگم اینا بفروش میگه همین خوبه تو کمری یه اهنگ اروم بذار بعد ۵ دقیقه خوابت میره میری قاطی باقالیا به نظر من کمری برای افراد سن بالا مناسبه وجوان هایی که میگن کمری خیلی خوبه اصلا چیزی از رانندگی نمیدونند ممنون
mamad
۲۶ خرداد ۱۳۹۵من میگم هوندا اکورد. چون واقعا. حرف نداره. شتابش. زیر ۸ ثانیس. اتاقش از کمری بزرگتره. هندلینگ و چسبندگیش عالیه. اپشنایی داره. که تو کره ای. ها. هم. گیر نمیاد. مثل. لاین واچ. دوربین زیر اینه سمت راست. که موقع راهنما زدن روشن میشه. و دوربین دنده عقبی که. به بالا و پایین میچرخه. من دارمش. این مدلی که بررسی شده. مدل اسپورته. که مصرفش یکم بالاس. ولی. من فولشو دارم. که مصرفش. خیلی پایین تره. در ضمن کی گفته. گیربکسش. بده؟. کلی ماشین روندم. ولی هیچکدوم. عکس العمل گیربکس هوندا رو نداره. در ضمن. مزدا ۶ اتاقش خیلی کوچیک تر هونداس. من مدل ۲۰۱۶ رو دارم. و هوند crv هم دارم. و به جرات میگم. هوندا سی ار وی. بهترین شاسی بلندیه که روندم. شتاب. عالی. مصرف پایین. خیلی نرم. هندلینگ محشر. دید عالی. اگه میخواید شاسی بلند بخرید. فقط هوندا. در ضمن هوندا. کیفیتش. از تویوتا بالاتره. و خراب شدن نداره
mohammad fm480
۲۷ خرداد ۱۳۹۵1.مالیبو 2.مزدا3.کمری4.آکورد
mohsen.b
۱۸ مرداد ۱۳۹۵به نظر من 1-تویوتا کمری-2-هوندا اکورد-3-مزدا-4-شورولت
حامد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶آکورد همیشه لذت بخش و قابل اطمینانه.
Seenchak
۵ فروردین ۱۳۹۷مزدا۶اروندی دارم فقط میتونم بگم عشقه این پسر همین رنگ قرمز شم هستش
sjkm
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷هرکسی یه چیزی گفت
بالاخره کدوم!؟
واقعا تشخیص سخته!!!
مزدا 6 یا کمری یا آکورد!؟
گیج بودم،گیج تر شدم??
سهیل
۲۷ مهر ۱۴۰۰تو این رده فقط رنو تلیسمان پرشتاب و مدرن و بروز ظاهر که عالیه توی قدرت و شتاب هم که از بهترین هاست ایمنی کامل پر آپشن فقط مشکلش اینه که توربو هست و با این بنزین های بی کیفیت ایرانی اسهلاکش میره بالا کیفیتش هم که چیزی از این چهار ماشین کم نداره جادار و راحت هم هست