مرگ موتورهای V8 تویوتا و جایگزینی با V6 توربو طی سه سال آینده

شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Toyota-V8-Engine-6
به نظر می‌رسد عمر پیشرانه‌های هشت سیلندر تویوتا رو به پایان است زیرا شایعه شد در آیندهٔ نزدیک این موتورها با یک پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدید...
تبلیغات

به نظر می‌رسد عمر پیشرانه‌های هشت سیلندر تویوتا رو به پایان است زیرا شایعه شد در آیندهٔ نزدیک این موتورها با یک پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدید جایگزین خواهند شد. هرچند قبلاً بارها این شایعات را شنیده بودیم اما حالا منبعی آگاه در گفتگو با وب‌سایت The Drive گفته است که تویوتا طی سه سال آینده به تولید موتورهای هشت سیلندر خود پایان خواهد داد و به‌تدریج موتور جدید V6 توئین توربو جایگزین موتورهای هشت سیلندر در مدل‌های تاندرا، سکویا و لندکروزر خواهد شد.

به گفتهٔ این منبع داخلی، هم‌اکنون کارخانهٔ تولید پیشرانهٔ تویوتا در آلاباما در حال تولید حدود 30 هزار موتور V8 است تا ذخیرهٔ کافی از این موتورها برای استفاده در نسل کنونی مدل‌های تاندرا و سکویا داشته باشد. پس از تولید این تعداد مذکور، تویوتا ماشین‌آلات تولیدی خود را با نمونه‌های جدید برای ساخت پیشرانهٔ V6 جایگزین خواهد کرد. البته کارخانهٔ این شرکت در ژاپن همچنان به تولید موتورهای V8 برای معدود مدل‌هایی که هنوز به این موتورها نیاز دارند ادامه خواهد داد اما این کار نیز صرفاً طی حدود دو تا سه سال صورت خواهد گرفت و بعدازآن نهایتاً این کارخانه هم به تولید موتورهای شش سیلندر خواهد پرداخت.

ادعاهای این منبع داخلی با سایر شایعات و گزارشات غیررسمی که تاکنون دراین‌باره منتشر شده منطبق است. پیش‌ازاین گفته شده بود که نسل آیندهٔ تاندرا در دسامبر سال 2021 با پیشرانهٔ V6 توئین توربو معرفی خواهد شد و احتمالاً یک نسخهٔ هیبریدی از همین موتور هم برای آن ارائه می‌گردد. طبق گزارش‌های مختلف، نسل آیندهٔ لندکروزر هم از نسخه‌های معمولی و هیبریدی همین موتور استفاده خواهد کرد.

بااین‌حال، تویوتا به‌طور کامل موتورهای V8 را کنار نمی‌گذارد زیرا گفته شده برند لوکس این شرکت یعنی لکسس همچاین از این پیشرانه‌های دوست‌داشتنی استفاده خواهد کرد. در دسامبر گذشته، این شرکت اعلام کرد که در نسخهٔ مسابقه‌ای مدل LC برای شرکت در رقابت‌های 24 ساعتهٔ نوربرگ‌رینگ از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی جدید استفاده خواهد کرد که این موتور برای استفاده در خودروهای جاده‌ای آینده مثل محصولات اسپرت هم در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود این موتور V8 جدید زیر کاپوت نسل آیندهٔ مدل‌های RC F و LX قرار گیرد. درهرحال چیزی که واضح است این است که قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی خودروسازان را تحت‌فشار قرار داده و این یعنی موتورهای هشت سیلندر دیگر مثل گذشته فراگیر نخواهند بود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.