آکیو تویودا قطعاً یکی از جذابترین مدیران خودرویی است. باور ندارید؟ خب شاید سابقه منحصربهفرد او در مسابقات خودرویی نظر شما را تغییر دهد. موضوع دیگر هم میتواند تأکید او بر تولید محصولات جذابتر توسط تویوتا باشد. این تصمیم باعث شده محصولات پرفورمنس متنوعی توسط این خودروساز تولید شود و البته جدیدترین حرکت هیجانانگیز تویودا نیز در سوزوکا رخ خواهد داد جایی که او پشت فرمان یک تویوتا کرولای هیدروژنی در مسابقه استقامتی خواهد نشست.
تویوتا به دنبال پیوستن به جامعه کربن خنثی است که در آن خودروها فاقد آلایندگی هستند. بخشی از استراتژی این شرکت استفاده از سوخت هیدروژنی میباشد. قطعاً در زمینه تست و بررسی تکنولوژیهای جدید خودرویی هیچ جایی بهتر از دنیای موتور اسپورت نخواهد بود.
خب ساختن یک تویوتا کرولای مسابقهای و هیدروژنی چگونه خواهد بود؟ خب این کار بهطور سورپرایز کنندهای ساده بوده است. جدای از نیازهای ایمنی عادی تولید یک خودروی مسابقهای، قطعات فنی این خودرو عادی بودهاند. تویوتا کرولا از نسخه بازنگری شده پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری GR یاریس استفاده میکند. البته تویوتا مجبور بوده موارد سادهای همچون سیستم سوخترسانی و جرقهزنی را تنظیم کند. به غیر از این موارد، کرولای موردبحث دارای چهار تانک سوخت هیدروژنی میباشد که از تویوتا میرای گرفته شدهاند.
اما بخش سورپرایز کننده نرمال بودن این خودرو به صدای پیشرانه مربوط میشود. برای اینکه بدانید این کرولای هیدروژنی با نسخههای درونسوز چه تفاوتی دارد باید گوشهای خود را کاملاً تیز کنید. به نظر میرسد حضور کرولای هیدروژنی در مسابقات موتور اسپورت باعث تغییر دید نسبت به قابلیت استفاده این خودروها در دنیای واقعی خواهد بود.
تویوتا کرولای هیدروژنی و مسابقهای در برخی مسابقات شرکت خواهد کرد. پس از هر مسابقه بهبودهایی در قوای محرکه و سرعت گرفتن سوختگیری دوباره رخ خواهد داد. این کرولا بهترین مدل مسابقهای و هیدروژنی در دنیا بوده و رئیس تویوتا نیز آماده راندن آن است.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰یاد اون سکانس فورد در برابر فراری افتادم که کن مایلز ، هنری فورد رو سوار جی تی کرد قلبش اومد تو دهنش ، منتها اینجا آکیو ، کن مایلزه
عرفان
۲۹ شهریور ۱۴۰۰کن مایلز هنری فورد رو سوار نکرد
کارول شلبی هنری فورد رو سوار کرد تو اون سکانس
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ببخشید درست یادم نبود ، درسته اون شلبی بود
RezaRs
۲۹ شهریور ۱۴۰۰چه ادم باحالیه من ولی تو سنش و جایگاهش مسابقه نمیدادم قطعا یه طورایی ناهمگونه با جایگاهش
RezaRs
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اگه مسابقه میدادم هم یک یکمیشد یعنی 🤷♂️؟
زیزیگولو
۲۹ شهریور ۱۴۰۰همونجوری که همه میدونیم استفاده از هیدروژن واسه احتراق و تنظیمات اون باعث میشه تولید دی اکسید کربنو بعضی آلاینده های دیگه به صفر برسه
Sina10
۲۹ شهریور ۱۴۰۰درود بر ایشون!
موتوراسپرت و مسابقات بهترین جا برای نشون دادن فناوری های پیشرفته هستن
بسیاری بر این تاکید دارن که الودگی های دیگه که در اثر گرمای احتراق بوجود میاد چی میشه، جوابش اینه که تنظیماتی وجود داره که الودگی های اضافه رو نزدیک صفر میکنه و مشکل حل میشه
یه سوالی تو ذهنم بود و خواستم اونو از دوستانی که اطلاعات بیشتری در این زمینه دارن بپرسم
چند وقتیه این حرف مطرح میشه بخار آب خروجی از اگزوز ماشینای هیدروژنی ، میتونه گلخانه ای باشه ، در این موضوع که بخار آب یه گاز گلخانه ایه شکی نیست ولی در اینکه آیا مثل کربن دیاکسید رفتار میکنه و وجودش میتونه خطرناک باشه؟؟
من در این زمینه شک دارم ولی در فرایند سوختن همین بنزین و هیدروکربن ها هم بخار آب تولید میشه ، اگه واقعا مشکلی در این زمینه وجود داشت به تاثیر بخار آب هم گیر میدادن ، پس نتیجه میگیریم که مشکلی وجود نداره
دوستانی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارن اگه ممکنه توضیح بدن برامون
Mohammadreza
۲۹ شهریور ۱۴۰۰شخصا به آینده انجین های احتراق داخلی با سوخت سینتیک و هیدروژنی امیدوارم وارم و آیندشون رو روشن میدونم.
این نوع انجین ها بدون نیاز به تغییرات خیلی گسترده، الایندگی رو تقریبا به صفر میرسونن.