چند هفته پیش برخی جزئیات مربوط به جانشین ب ام و Z4 منتشر شد. هم اکنون تعدادی از اعضای فروم های مربوط به خودروهای تویوتا تصمیم گرفتهاند تا جزئیاتی از گفتوگوهای خود با مقامات تویوتا را منتشر کنند؛ اما ابتدا اجازه دهید ببینیم آنها درباره سوپرایی که بسیار منتظرش هستیم چه میگویند.
پیشرانه ۶ سیلندری که قبلاً در خبرها به آن اشاره شده بود در حقیقت پیشرانه ۶ سیلندر خطی ب ام و نیست زیرا سوپرای جدید از پیشرانهای جدید استفاده خواهد کرد که با همکاری دو خودروساز توسعه یافته است. گفته میشود این پیشرانه احتمالاً نسخه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو با قدرت حداقل ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود. البته خروجی دقیق پیشرانه اعلام نشده است.
علیرغم اینکه گفته میشد سوپرا تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد هماکنون گفته میشود گیربکس دستی نیز در دسترس خواهد بود. مقام تویوتا همچنین گفته که احتمال تولید نسخه هیبریدی از سوپرا وجود دارد.
اما موضوع دیگر زمان رونمایی تویوتا سوپرا است که در این باره گفته شده آن را با آغاز سال ۲۰۱۹ خواهیم دید. هرچند احتمالاً مجبور نیستیم زمان زیادی را صبر کنیم زیرا اتوبیلد گزارش داده این کوپهی اسپورت در نمایشگاه خودروی توکیوی سال جاری معرفی خواهد شد. شایان ذکر است این خودرو احتمالاً نمونهای مفهومی خواهد بود.
موضوع مهم دیگر اینکه مقام تویوتا به این نکته اشاره داشته حداقل برای مقطع کنونی برنامهای برای احیای FJ کروزر وجود ندارد. این امر مایه ناامیدی است زیرا کانسپت FT-4X که اوایل سال جاری معرفی شد پتانسیل تبدیل شدن به مدلی تولیدی را داشت.
اما درباره لندکروزر سری ۳۰۰ هم بگوییم که باید برای دیدنش چند سالی صبر کنیم. گفته شده این خودرو از پیشرانه جدید که احتمالاً توربو خواهد بود سود خواهد برد. سری ۲۰۰ کنونی در آمریکا از پیشرانه دیزلی استفاده نمیکند زیرا استفاده از آن نیازمند پاس کردن قوانین آلایندگی این کشور است و همین امر نیز سرمایهگذاری چندین میلیون دلاری را طلب میکند.
همچنین منتظر نسخه TRD Pro از لندکروزر فعلی و آینده نباشید. زمانی که از مقام تویوتا درباره تولید خودروهای آفرود با فاصله کمتر بین محورها و رقابت با جیپ رانگلر پرسیده شد او گفت تویوتا تا زمانی که از نظر تجاری از کاری مطمئن نشود دست به اقدام نخواهد زد.
منبع: motor1
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶قدرت بالای ۴۰۰ اسب بخار برای خودرویی با این ابعاد عالیه، اما تو سوپرای جدید، طراحی برام اولویت بالاتری داره چون مجموعه فنی سوپرا از قدیم شدیدا قابلیت تقویت شدن داشته و احتمالا نسل جدیدشم همینطوره.
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
جالبه که پلاکش مال اتحادیه ی اروپا و آلمانه ( D ) ?
ارش
۲ شهریور ۱۳۹۶باید از موتورهای اسپرت lexus is باشه و 460 اسب بخار قدرت دارن
#ali.m#
۲ شهریور ۱۳۹۶400اسب عالیه واسش
?سوپرا?
ساسان.م
۲ شهریور ۱۳۹۶ژاپنی باز ها و آلمانی باز ها که تو پدال میزنین تو سر و کله هم یکم از اینا یاد بگیرید. تو این دنیا همکاری وشراکت جواب میده نه تکروی و تک خوری
الف.ی
۲ شهریور ۱۳۹۶پدال بسیار کند عمل میکنی
از خیلی وقت پیش این اخبار تو سایت های دیگه بود
شاهین
۲ شهریور ۱۳۹۶سلام
دوست عزیز
این خبر 24 ساعت نیست رو سایتا قرار گرفته ها!
الف.ی
۳ شهریور ۱۳۹۶سایت تاپ اسپید
https://www.topspeed.com/cars/toyota/2019-toyota-supra-ar99796.html
به تاریخش توجه کنید
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
به امید بازگشت سوپرای دوست داشتنی ، جزو معدود ماشین هایی بود که تا خرخره تیون میشد و همچنان جا داشت ?
MehdiTurbo
۲ شهریور ۱۳۹۶حیف ک تو ایران نمیبینمش،حیف
MAHDI . TUNING
۲ شهریور ۱۳۹۶نگاهش میکنم یه ته چهره ای با سوپرا قدیمی داره که این برام مهمه
علاقم به تویوتا داره بیشتر میشه?????
mohammad_FM 480
۲ شهریور ۱۳۹۶سوپرا رو دوست دارم چون منو یاد پل واکر میندازه…
#به_یاد_پل
peyman
۳ شهریور ۱۳۹۶خیلی دوست دارم با GTRسر شاخ بشه
حامد
۳ شهریور ۱۳۹۶همه از سوپراهای قدیم خاطره های خوبی داریم. امیدوارم نسل جدیدش هم دل پترول هدا رو بدست بیاره.