تویوتا

مشخصات احتمالی تویوتا GR کرولا بازار آمریکا

تویوتا GR یاریس جزو بهترین محصولات این خودروساز ژاپنی است که جایی در بازار آمریکا ندارد اما هنوز هم امیدها برای عرضه نسخه پرفورمنس کرولا در این بازار وجود دارد. شایعات جدید برخی رسانه‌ها نشان می‌دهند GR کرولا شاید قدرت ۲۹۶ اسب بخاری داشته باشد.

پیشرانه بکار رفته در این خودرو ظاهراً از نوع ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو GR یاریس خواهد بود اما تغییراتی را تجربه خواهد کرد. رساندن قدرت ۲۵۷ اسبی این پیشرانه به ۲۹۶ اسب بخار کار خیلی سختی نخواهد بود زیرا کمپانی لیچفیلد اخیراً این کار را انجام داده و خروجی نیروگاه آهنین تویوتا را به ۳۰۵ اسب بخار رسانده است.

گفته می‌شود نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد و سه حالت برای توزیع گشتاور بین چرخ ها و اکسل‌ها وجود خواهد داشت.

رسانه‌ها می‌گویند تویوتا از نسخه هاچبک پنج درب کرولا به عنوان پایه و اساس نسخه GR استفاده کرده است. بهبودهای بدنه این مدل شامل سپرهای جدید، گلگیرهای جلو و عقب پهن و ورودی هوای روی کاپوت می‌باشد.

نکته مهم دیگر درباره GR کرولا به قیمت این خودرو مربوط می‌شود. طبق شنیده‌ها هاچبک داغ تویوتا قیمت بین ۳.۵ میلیون ین (۳۲۳۹۵ دلار) تا ۴ میلیون ین (۳۷۰۲۱ دلار) در بازار ژاپن خواهد داشت. در مقابل باید گفت GR یاریس RZ چهار چرخ محرک قیمت پایه ۳.۹۶ میلیون ینی (۳۶۶۵۰ دلار) دارد. اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند GR کرولا می‌تواند یک هاچبک داغ با قیمت بسیار مناسب باشد.

حتی احتمال تولید نسخه GR از کرولا تورینگ استیشن در ژاپن وجود دارد. از آنجایی که این خودرو در آمریکا عرضه نمی‌شود بنابراین شانس چندانی برای عرضه نسخه GR آن نیز در این کشور وجود نخواهد داشت.

ظاهراً تویوتا GR کرولا در سال جاری معرفی شده اما تا مدل سال ۲۰۲۳ روانه بازار آمریکا نخواهد شد و بنابراین شاید نیمه دوم سال ۲۰۲۲ این کار انجام شود. یکی از مدیران تویوتا سال ۲۰۱۹ تائید کرده بود چنین خودرویی در حال توسعه می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    آمریکایی ها مگه چشونه که هر چی هاچبک داغ داره تویوتا به اونا نمیده؟

    موافقم 18
    1. Nima RST

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      کلا بازار ایالات متحده نه هاچبک خیلی محبوب نه گیرباکس دستی اینام همه هاچبک دستین
      کلا ایالات متحده یه اصلاح در مورد ماشین دارن میگن:
      Bigger car works better

      موافقم 11
      1. دانیال

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        آره راست هم میگیا
        کلا همه چی رو بزرگ دوست دارن بسکتبال و فوتبال آمریکایی رو برای قد بلند شدنشون جوری جا انداختن که شده ورزش اولشون ، ماشینهاشون هم که F150 و امثالهم . یه خوی برتری و بالاتری هم نسبت به بقیه مردم دارن . شایدم حق دارن این ذهنیتُ داشته باشن چون تلاش میکنن و علم که بالاترین قدرتِ رو تولید میکنن

        موافقم 10
  2. RezaRs

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    خوشکله اما کلا ماشین کوچیک دوس ندارم

    موافقم 3
    مخالفم 15
  3. گربه سرابی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ۲۹۶ اسب از سه سیلندر ?

    موافقم 24
    مخالفم 2
  4. BenzSLR

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    فلفل تیزی دیگر از ژاپن

    موافقم 16
    1. RezaRs

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      خدایی از یاریس gr تیز تره

      موافقم 14
      مخالفم 1
  5. Sina10

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    عجب ماشینی میشه!!
    یاریس GR از ماشینای برتر امسال بوده و امیدوارم کرولا GR هم همینجوری باشه

    موافقم 16
  6. مازیار

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    عالیه
    خوشتیپ تر از یاریس و این یعنی همه چی تموم

    موافقم 10
  7. Abbas.Lambo

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (875 ديدگاه)

    طراحی تمیزی داره،زیبا و خشن،به دور از شلوغ کاری

    موافقم 14
  8. حسین دهمرد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    یکی از فانتزیام تولید یه همچین فلفلی و یه همچین اتاقی با پلتفرم موتور عقب اسمارته. متاسفانه بنز به اسمارت زیاد بها نداد.

    موافقم 10
  9. Aryan kia

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    خدا وکیلی خیلی خشن و خوشگله واقعا طراحی زیبایی داره یعنی اگه این تولید نشه به عنوان یه طرفدار تویوتا و لکسوس اون موقع دلم میخواد آکیو تویودا رو خفه کنم

  10. میثم

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    خیلی وقته منتظرشم
    یه مدل کرولا مسابقه ای هم داره توسعه میده با موتور درونسوز که بجای بنزین از هیدروژن استفاده میکنه
    دلیلشون هم اینه که ماشین بازها از صدا و لرزش موتورهای درونسوز و بازی با گیربکس خوششون میاد و از طرفی هم می خواستیم آلایندگی اگزوز به صفر برسه. ظاهرا این مدلی که توسعه دادن تو یه مسابقه فول فقط مقدار کمی روغن مصرف میکنه و دیگه آلایندگی نداره ولی تمام خصوصیات موتور درونسوز رو داره با این تفاوت که هیدروژن سریعتر از بنزین میسوزه و درنتیجه واکنش موتور بالاتر میره
    دلیل دومشون هم توسعه هرچه بیشتر خودروهای هیدروژنیه
    مقالشو تو سایت carbuzz خوندم

    1. ناشناس

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      چه جالب

    2. محمد رستمی نژاد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      لطفا میثم جان مقاله ایی رو که خوندی میشه ترجمه اش کنی
      در مورد هیدروژن بیشتر بدونیم
      یا آقا شاهین مقاله در مورد هیدروژن در سایت قرار دهید
      تشکر از وقتی که می‌گذارید

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3627 ديدگاه)

        والا من اصلا وقتشو ندارم پدال هم گذری 5 دقیقه میام میرم
        خیلی هم به ترجمه مسلط نیستم
        در حدی که خودم دست و پا شکسته میخونم یه سری اصطلاحات خیلی فنی برام سخته
        ترجمه کار کاملا تخصصیه باید مطلب رو کامل بفهمی و خیلی روان بتونی ارائه بدی
        کاری که شاهین و باقی دوستان میکنن واقعا با ارزشه

  11. یوسف

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    خدایی حرف نداره
    من یه دونه یاریس 2008 کلاس b داشتم خدایی خیلی خوب بود توی ترافیک تهران صدی 5 می‌سوزند. یک سال داشتمش بعد فروختمش 28 تومن☹️

  12. Aliasn

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    امیدوارم مثل کرولا gt-s یا همون ea86 خودمون بدرخشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا