پس از معرفی فیس لیفت ۲۰۱۶ لندکروزر، نوبت به نسخه بازار آمریکا رسید؛ در ادامه مشخصات و تصاویر این نسخه را باهم مرور میکنیم.
اولین فیس لیفت نسل کنونی لندکروزر مدل ۲۰۱۳ بود و مدل ۲۰۱۶ دومین فیس لیفت محسوب میشود؛ نسل جدید آنهم برای حدود دو یا سه سال آینده درراه است. نکته قابلتوجه در مورد بهروزرسانی جدید این است که تغییرات ظاهری و داخلی بارز، سامانههای جدید امنیتی، ارتقای کیفیت رانندگی و فناوریهای چندرسانهای (Multimedia) بهبودیافته باعث شده که مدل جدید بیشتر از یک خودروی فیس لیفت شده عادی به نظر برسد. با اولین نظر به فیس لیفت ۲۰۱۶ دماغه تغییریافته را تشخیص میدهید. طبق گفتههای تویوتا جلوپنجره، چراغهای جلو، سپر، گلگیرها و درپوش پیشرانه کاملاً جدید هستند که درمجموع رخ مدرن و گیراتری به خودرو دادهاند. چراغهای جدید به عقب هم سرایت کرده و نوار کرومی این بار دورتادور بدنه حجیم لندکروزر را طی میکند. درون کابین از تریم نرم و باکیفیتتر، نمایشدهندههای طرح نو و دکمههای جدید استفادهشده است. کنسول مرکزی از نو طراحیشده و این بار تنظیمات سامانه تهویه، خروجی USB و جا لیوانی را در دل خود دارد. کمی بالاتر در مرکز کنسول جلو نمایشگر جدید ۴.۲ اینچی قرارگرفته؛ نمایشگر اصلی ۹ اینچی هم بالاتر از همه میان دو خروجی سامانه تهویه هوا مینشیند. بعضی از اطلاعاتی که در نمایشگر دیده میشود عبارتاند از: دنده انتخابی، سرعتسنج، مسافت سنج، مصرف سوخت و فشار باد تکتک لاستیکها. یک شارژر بیسیم تلفن همراه و سامانه سرگرمی عقب مجهز به نمایشگرهای ۱۰ اینچی (داخل پشتسری صندلیهای جلو) نیز در دسترس خواهد بود. تنها آپشنهای کابین مربوط به رنگبندی و تریم است، درنتیجه حتی تازهترین تجهیزات امنیتی تویوتا که مجموعه Toyota Safety Sense-P را نیز شامل میشود بدون هزینه اضافی در اختیار مالک قرار خواهد گرفت. بهتازگی یک چرم جدید منفذ دار موسوم به semi-aniline نیز در رنگهای مشکی و قهوهای به لیست سفارش اضافهشده است. در مورد Toyota Safety Sense-P هم بد نیست اشارهکنم سامانههای ایمنی و کمکیهای الکترونیکی رانندگی شامل پیش تصادف (pre-collision)، جلوگیری برخورد از جلو و محافظت از عابران پیاده (در سرعت کمتر از ۳۸.۶ کیلومتر بر ساعت)، هشدار انحراف از خط حرکت، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری را در خود دارد. همچنین نمایش نقاط کور در مانیتور، هشدار برخورد از عقب، دوربین پشتیبان و ۱۰ عدد کیسه هوا بهصورت استاندارد عرضه خواهد شد. نمونههای ارسالی به بازار آمریکا در بخش فنی یک پیشرانه سفارشی V8 با خروجی ۳۸۱ اسب بخار و ۵۴۳.۶ نیوتون متر نیز خواهند داشت که ۹۰ درصد بیشینه گشتاور تنها از ۲,۲۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راننده قرار میگیرد! چنین گشتاوری در دور پایین در کنار بسته یدک کشی استاندارد به لندکروزر ۲۰۱۶ آمریکایی امکان کشیدن محمولههای تا ۳۸۵۵.۵ کیلوگرم (۸,۵۰۰ پوند) را میدهد. تمامی سختافزارهای ضروری برای حمل یدک هم موجود است: خنککننده روغنموتور، سیمکشی اختصاصی برای تسهیل کنترل ترمز یدک، سامانه کنترل نوسان یدک (Trailer Sway Control) که از سامانه کنترل الکترونیک پایداری خودرو استفاده میکند تا محموله به اینسو و آنسو تاب نگیرد و مستقیم به دنبال خودرو حرکت کند. در کنار سایر موارد جایگزینی جعبهدنده ۶ سرعته خودکار قبلی با یک نمونه ۸ سرعته قابلتوجه است، درنتیجهی این تغییر مصرف سوخت کاهش محسوس داشته (شهری ۱۸.۰۹، جادهای ۱۳.۰۶، ترکیبی ۱۵.۶۸) و شتاب گیریها در زمان کمتری انجام میشود. سامانه 4WD دائمی لندکروزر از طریق دیفرانسیل لغزش محدود (Torsen) قدرت را بهصورت ۶۰/۴۰ بین محورهای جلو/عقب تقسیم میکند، همچنین توانایی این را دارد که وضعیت چرخها را بررسی کرده و گشتاور بیشتر را به چرخهایی بدهد که بیشترین چسبندگی را دارند. در کنار آن سامانههای الکترونیکی مخصوص آفرود نیز تعبیهشده است، یکی از این سامانهها با نام Multi-terrain Select شناخته میشود که در سطوح سست مانند ماسه و گِل به چرخ اجازه لغزش بیشتر از حد استاندارد میدهد تا خودرو بدون فرورفتن در زمین به سمت ادامه مسیر حرکت کند.۷۱ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
Alizeus
۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالی و خوشگل شده ولی بعید می دونم بتونه با شاسی بلند های آمریکایی خوش قیمت رقابت کنه!
armin
۲ شهریور ۱۳۹۴با پول این مدل تو ایران میشه یه ۱۰۰ تا کارکرد ۲۰۱۰ خرید :)))))))
آرماااان
۲ شهریور ۱۳۹۴همیشه گفتم که یه تویوتا همیشه تویوتاست،اونم لندکروزش که نمیشه ساده ازش گذشت
road
۲ شهریور ۱۳۹۴مطابق تقریبا تمامی بررسی های بین المللی و البته از نظر خصوصیات فنی که فقط مختص لندروو هست، لندروو برترین خودروی شاسی بلند دنیاست که قابلیت هاش خصوصا در آفرود حتی در خودروهای قدیمیش هم ستودنی هست وبی رقیب
مالکیت کامل تمام سهام این شرکت بزرگ و تاریخی انگلیسی یا سرمایه گذار کنونیش هم اکنون شرکت تاتا هند هست
luis
۳ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوشحال میشم که یه لینک از این برسی های بین المللی بزارید البته منظورم سایت کار اند درایور نبود که دوتا خودرو رو مثل بستنی قیفی مقایسته میکنه و نتایج میزاره و هیچ ارزشی هم برای نظر خریدارو واقعیت یک خودرو در بازار نمیزاره.
Xman
۸ شهریور ۱۳۹۴یه شاهکار دیگه از تویوتا! واقعا داخلش لوکسه!
Lord Cezar
۲ شهریور ۱۳۹۴طراحی جلوش خیلی ضایع شده . اصلا چشم نواز نیست . حالا متعصباش هی منفی بدین :)
hero
۲ شهریور ۱۳۹۴سلام جناب لرد!
با وجود اینکه روی ماشینای ژاپنی شدیدا تعصب دارم ولی حق با شماست
در واقع اون ظاهر مقتدر و خشن و مردانه گذشته رو نداره!
یه نکته بد دیگه اینکه خروجی هوای وسط داشبرد شبیه ماشینای کره ای شده!
میشه امیدوار بود که تویوتا مسیر جدیدی رو در طراحی لندکروزر شروع کرده که سالهای
آینده بهتر میشه
Nissan...Japan
۲ شهریور ۱۳۹۴بنظر منکه طراحیش خیلی بهتر و پخته تر از قبل شده و تو یه نگاه میشه بهش علاقمند شد و مثل قبل حالت زمخت بودنو نداره
نوید
۳ شهریور ۱۳۹۴کل ابهت لندکروز به همون چراغ های ضمخته
ZIPPO
۲ شهریور ۱۳۹۴من هم دقیقا همین نظرو دارم
طراحی جلوش حقیقتا زشته
یعنی واقعا زشته
luis
۲ شهریور ۱۳۹۴خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
قبل کامنت هات یه به نظر من بزار خیلی شکیل تره.
محمد رحیمی
۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی چهره ی حضرت زیبا شده…به امید اینکه با تحریم خودروی صفر و تخته شدن در حلبی سازان داخل، در ها باز بشه و همه بتونیم چنین ماشینایی که لیاقتمونه رو با قیمت واقعیشون سوار شیم.
kasra
۲ شهریور ۱۳۹۴مگه میشه تویوتابدباشه……عالیه
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۴به نظرم تو این کلاس تویوتا لندکروز به خصوص با توجه به برند و قیمت و سابقش بهترینه. با این فیس لیفتم جلوش خیلی عضلانی تر و آمریکایی تر شده.
masoud
۲ شهریور ۱۳۹۴نتیجه 8 سال تحقیق یک گروه 300 نفری از مهندسین تویوتا فقط میتونم بگم ما مصرف کننده تا خودمون چیزی در این سطح نساختیم نمیتونیم نقد کنیم.
محمد زمانلو
۲ شهریور ۱۳۹۴هرچی باشه یه لندکروزر همیشه با کیفیت و دوست داشتنیه .
Mohamad
۲ شهریور ۱۳۹۴فوق العادست…
اسم لندکروز خودش یه فلسفه ست.
من قبل از هرچیزی عاشق اسم خشک و خشنشم. حالا بماند قدرت و دوام بینظیر خودش…
مطلقا حریف نداره
hdkaka
۲ شهریور ۱۳۹۴تو این سبک ماشین که حجم بدنه بالا(خیلی بزرگه) زیبایی معنا ندارد
باید طراحی طوری باشه که متعادل نشون بده ماشینو
اميد چيت ساز
۲ شهریور ۱۳۹۴حرف نداره تویوتا.
ولی اگه روی ظاهرش بیشتر کار میشد بهتر بود.
خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ شهریور ۱۳۹۴بنده تا قبل از این لندکروزر رو دوست نداشتم اما این طراحی جدیدش فوق العاده با ابهت تر شده به نظرم و هم چنین زیبا.درسته طراحی ظریفی نداره اما خشن و زیباست.من که خوشم اومد.به نظرم تیپ SUV های آمریکایی شده.از این نظر عالیه.کابینش هم حرف نداره.
ولی قیمتشم یه مقدار زیاده. معمولاً SUV های آمریکایی با این قیمت امکانات بهتری هم دارن .
در کل به نظرم از نسل قبل بهتر شده…
البته ظاهرش یه جوریه که با سلیقه ی هرکسی جور در نمیاد.
از جناب قوام صفری عزیز هم تشکر میکنم.عالی بود مثل همیشه!
Farzam
۲ شهریور ۱۳۹۴لامصب عجب چیزیه!!!
توش که حرف نداره از نظر زیبایی (نه امکانات) از LX570 بهتر نباشه بدتر نیست
عقبش که خیلی زیباس و هنوز اصالت و اباهت لندکروز رو داره
جلوش یکم جای حرف داره و سلیقه ای. اگه تویوتا فریم چراغ هارو عوض نمی کرد و همون کاری رو میکرد که با چراغ های عقب کرد یعنی بروز رسانی . نه تغییر
احمد باقری
۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالی شده. هم نمای بیرونی و هم کابین و هم فنی.
m.tn
۲ شهریور ۱۳۹۴داخلش مهشر شده
ولی مسخره ترین آپدیت رو برا بیرونش انجام دادن
امیر
۲ شهریور ۱۳۹۴بد خواه ژاپنی کیه؟
بیا دروازه غار
میثم
۲ شهریور ۱۳۹۴آقا من خودم عاشق تویوتا و ژاپنی ها هستم. تو کیفیت این ماشینم شکی ندارم ولی ژاپنی ها آخرش طراحی یاد نمیگیرن!
luis
۲ شهریور ۱۳۹۴ابهت از سر وروی این ماشین میباره چهرش و طراحیش تغیر خاصی نداشته که اینقدر ازش ایراد میگیرن بهتر بود در پایان مقاله یه کلیپ دو دیقه ای از افرود این خودرو میزاشتین که دلیل ارزش مندی واقعی این ماشین مشخص شه.
luis
۲ شهریور ۱۳۹۴عکسی که از زیر خودرو در حال عبور گرفته شده رو یک بار دیگه ببینید.
فقط همین عکس برای دوستداران خودرو گویای همه چیز هست
احسان
۲ شهریور ۱۳۹۴تنها دو تا ماشین هست که من به هر مدلی از مرسدس بنز ترجیحش میدم
یکی سلطان لند کروزر که به قول محمد .اسمش هم ابهت داره
یکی هم پورشه 911 توربو
Archi KHAN
۲ شهریور ۱۳۹۴کادیلاک اسکالید + + +
لندکروزر _ _ _
RETOLEX
۲ شهریور ۱۳۹۴عزیزم اینا در یک کلاس نیستن
لکسس ال اکس در این کلاس هست و نه لند کروز .
البته لکسس ال اکس قبل از فیس لیفت داشت پا به پا اسکالید و بقیه پیش میومد با اینکه از اونا قدیمی تر بود و به نظر فیس لیفت جدیدش تو این کلاس همه رو شکست بده و رقیب اصلی و سرسختش فقط همین کَدیلاک اسکالید باشه.
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۴فقط می تونم بگم سلطان.
……………….king of the road………………………………………
HELL CAT
۲ شهریور ۱۳۹۴دست بردار از این موتورای تنفس طبیعی سنگین بازده کم پرسوخت و حجیم دیگه فقط با موتورش مشکل دارم باید عاالی باشه که اصلا نیست الان چهار روز دیگه میان با ماشین های هم کلاس خودش مقایسش میکنن اگه بهتر از سوم گرفت من اسممو عوض میکنم اونم فقط به خاطر موتورش …
AHMADREZA
۲ شهریور ۱۳۹۴مثل قبلیش خوب نیست lx بهتره
amin
۲ شهریور ۱۳۹۴ماشین خیلی خوبیه ولی با این قیمت وارد ایران بشه قیمت ش خیلی بالاس و با این پول گزینه های خیلی خیلی خوبی هست ولی من از لندکروز همیشه راضی بودم
حمید
۳ شهریور ۱۳۹۴په نه په توقع داری lx بدتر باشه! حرف هایی میزننا…من لندکروز زیاد سوار شدم اما lx تا حالا سوار نشدم ولی پسر داییم که لندکروز داره(جدیدا هم میخواد لندکروزش رو بفروشه و مثل اون یکی داداشش که c200 داره یدونهE250 بخره)تعریف میکرد میگفتlx اصلا با لندکروز قابل مقایسه نیست میگفت توش عین هواپیما میمونه.اما این فیس لیفت هم که خیلی توپ کرده ماشین رو ظاهرش که عین اتاق های قدیمی ترش یک حالت گرفته و تهاجمی داره رو دوست دارم ،گشتاورش هم که خیلی عالیه ولی قدرتش باتوجه به این جثه یه کوچولو کمه کاشکی قدرتش رو تو مدل های 6سیلندر 4000cc تا 400 اسب بالا میبردن.
M3 RS 4D
۳ شهریور ۱۳۹۴منتظر ورودش به ایران هستیم ….
نوید جهرمی
۳ شهریور ۱۳۹۴تو محصولات تویوتا علاقه خاصی ب لندکروز داشته و دارم.
اما تغییر چهرش ب دلم ننشسته و منتظرم زودتر مدل جدیدش بیاد.مخصوصاً این قسمت کرومی ک تا تو چراغاش کشوندنش. نمیدونم شاید خیلیا بپسندن . اما ب ظرم فیس هر فیس لیفتی انجام داده زشت ترش کرده و از اون اصالتی ک داشت دورش کرده.
ب هر حال لندکروز بهترین شاسی بلند جاپونی بوده و هست .
shahab
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دقیقا منم با قبلیه خیلی حال میکردم این افراطی شده
محمد جواد
۳ شهریور ۱۳۹۴تویوتا واقعا در این مدل بهsuvهای آمریکایی نزدیک شده
ولی هیچی ابهت یه ماشین آمریکایی مثل کادیلاک اسکالید نداره
Behnam
۳ شهریور ۱۳۹۴امین جان ممنون از مطالب مفیدت و دقت فوقالعاده ات تو انتخاب بهترین ها.
بهنام نقدی هم رشته ایت تو دانشگاه تهران
Amin.
۳ شهریور ۱۳۹۴بهنام تو کجا اینجا کجا!! :D
یدونهای داداش، در این حدم که میگی نیست :)
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴جلوشو گند زده
کاش فقط اتاقشو عوض میکردن
عاشق لندکروز فیس لیفت قبلی بودم با اون سپر بلند
chawrash
۱۵ شهریور ۱۳۹۴علاقه ام به تویوتا وصف ناشدنیه
عاشق لندکروزرش هستم چون بچه ی کردستانم و میدونم چه هیولای دوست داشتنیه
اما تو این تغییرات واقعا از فیس لیفتش خوشم نمیاد و اصالت مدلای قبلای که از 2002 به بعد کلاس جدیدی داشت و فوق العاده چشم نواز بودن ، رو دیگه توی این مدل حس نمیکنم
البته نظرم کاملا شخصه
مدتیه شرکت های بزرگ خودروسازی توی طراحی دارن کم میارن
در حدی نیستم که ان شرکتها رو سبک سنگین کنم اما دار م نظر شخصی خودم رو میدم
این کمئانیها انقد خودرو ساختن که اشباح شدن همین تویوتای خودمون در کمری هنوز به قدرت مدل قبلیش طراحی نرسید و مدام داره طرح عوض میکنه اما از اولون و ft1 ، راو 4 خیلی خوشم میاد و امیدها رو در من زنده نگه داشته
تویوتا و بس