تویوتا

مشخصات رسمی لندکروزر 2022، گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و پلتفرم TNGA-F

مشخصات و تصاویر نسل جدید تویوتا لندکروزر LC300 به‌صورت قطره‌چکانی در حال انتشار بوده و قرار است طی چند روز آینده نیز این خودرو به‌صورت رسمی معرفی شود. اسناد به دست آمده از شاخه آفریقای جنوبی تویوتا نشان دهنده جزئیات جدیدی از شاسی‌بلند مشهور تویوتا هستند. همچنین تأییدیه استفاده لندکروزر جدید از پلتفرم TNGA-F و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز به دست آمده است.

نسل جدید لندکروزر طول کلی ۴۹۶۵ میلی‌متری در نسخه GR اسپورت داشته هرچند مدل ZX این خودرو طول ۴۹۸۵ میلی‌متری خواهد داشت. ارتفاع قدبلند محبوب تویوتا نیز ۱۹۴۵ میلی‌متر بوده که نشان دهنده افزایش ۳۵ میلی‌متری نسبت به نسل پیشین می‌باشد. اسپورت ترین تریم لندکروزر با پهنای ۱۹۹۰ میلی‌متری اندکی پهن‌تر شده درحالی‌که پهنای تریم ZX برابر با ۱۹۸۰ میلی‌متر می‌باشد. البته فاصله بین محوری دو نسخه برابر با ۲۸۵۰ میلی‌متر است.

با استفاده از پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر ۶ سیلندر تویوتا توانسته ظرفیت باک سوخت لندکروزر جدید را ۱۵ لیتر کاهش دهد تا فضای بیشتری وجود داشته باشد. این تغییر روی کاهش وزن نیز تأثیر مثبتی داشته و در سقف نیز از آلومینیوم استفاده ‌شده است. در اسناد منتشر شده همچنین می‌بینیم تغییری در ارتفاع خودرو از سطح زمین حاصل نشده و زاویه‌های حمله و فرار نیز نسبت به نسل پیشین LC200 تغییری نداشته‌اند.

نسل جدید لندکروزر از نظر فنی اشتراکاتی با توندرا ۲۰۲۲ جدید خواهد داشت زیرا پیکاپ بدنه روی فریم تویوتا نیز از معماری TNGA-F استفاده خواهد کرد. این پیکاپ می‌تواند از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو که قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد استفاده کند. به عنوان یادآوری باید گفت شاسی‌بلند پرچم‌دار ژاپنی‌ها علاوه بر پیشرانه یاد شده از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری دیزلی با خروجی ۳۰۲ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری نیز سود خواهد برد.

توندرای جدید نیز احتمالاً در آینده جدید معرفی خواهد شد. اگرچه این پیکاپ به‌روز شده در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد اما مشخص نیست لندکروزر جدید نیز روانه این کشور خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    ۴۹۸۵میلیمتر؟برخلاف عکساش خیلی ریزه میزه ست…

    موافقم 5
    مخالفم 8
  2. محمد مختاری آذر

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    گیربکس ده سرعته برای لندکروز!!!!!
    ولی طراحیش می تونست بهتر باشه

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1176 ديدگاه)

      این فیس لیفت است؟!
      یا تغیر نسل؟!

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. محمد مختاری آذر

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (999 ديدگاه)

        منظورتان چیست آقای رستمی؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1176 ديدگاه)

          کنایه زدم.
          یعنی اینکه چه تغیر نسلی است !
          بیشتر به فیس لیفت میخوره .
          کنایه ایی تلخ!

          موافقم 8
          مخالفم 9
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          منظور اینه که فیس لیفت لندکروزر نسل قبله یا نسل جدیده؟

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. بهنام

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (983 ديدگاه)

        اره خیلی تلخ بود 😂
        اینم کنایه س 😉

        موافقم 4
        مخالفم 3
      3. Amir

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (120 ديدگاه)

        اقای رستمی برام خیلی سوال شده
        شما رو مجبور می کنن کامنت بزاری
        جونتون در خطره ؟!
        کاری از دست بر میاد بگید

        موافقم 8
        مخالفم 1
      4. RezaRs

        ۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1609 ديدگاه)

        اقا بنده که کامنتام موجوده ار فیسش بدم اومد اما یک نکته
        جناب اقای رستمی پلتفرم و انجین عوض شده چه فرایند ذهنی در مغزتون انجام شده که به کنایه بگی فیس لیفت
        حتما باید کامنت بگذاری
        اقا اول فکر کن بعد کامنت بذار
        نکنه شما فکر کردی با هیت یک ماشین ژاپنی بین دیگر دوستانی که ماشین امریکایی دوستدارند محبوب میشید ؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      پُشتش
      وای پُشتش
      !!!

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. parsa_ashgh.mashine

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    10 سرعته؟!!!!!!!!
    طراحیش هم خوبه ولی حتما وقتی بیاد تو بازار بهترم میشه طراحیش

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1176 ديدگاه)

      تو همون پارسا ای که عشق هیچ ماشین نیست
      هستی؟

      1. parsa_ashgh.mashine

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (226 ديدگاه)

        اره همونم

  4. GT

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    این یه فیس لیفت سنگینه! نه نسل جدید یه اسطوره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. BenzSLR

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    بچه ها بنظرتون پیشرانه ۸ سیلندر رو توی یک نسخه فول تر و پرچمدار لند کروز با تولید محدود تر بزارن خوب نیست و نسخه وانتشو برگردونن با قابلیت های آفرودی زیاد ؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. میثم

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    ایول
    خیلی منتظرشم
    البته فقط تو فضای مجازی
    پراید 86 کجا و لندکروز 2021 کجا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    ۴۹۸۵میلیمتر؟برخلاف عکساش خیلی ریزه میزه ست،اما از نظر ارتفاع و عرض کم نداره…

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. بهنام

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (983 ديدگاه)

      طول پنج متری ریزه میزه س ؟ ?

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        محض اطلاع بگم یه نوا(اقتصادی ترین شورولت دهه ۷۰)۴۹۹۶میلیمتر طولشه!??
        از نظر من کوچیکه!

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. بهنام

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (983 ديدگاه)

          اون دهه هفتاد بود
          الان شورولت بجز سیلورادو و تاهو چه خودرویی داره که طولش بیش از 5 متر باشه ؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          اول باید بگم تاهو دو نوع مختلف داره که مابین ۵,۲تا۵,۶متر طول دارن…
          سیلورادو هم توی نسخه ۳۵۰۰نزدیک به ۶,۲دهم متر طولشه…
          خب،الان ماشین های مثل لینکلن کانتیننتال مرحموم بیشتر از ۵متر طول داشت،کادیلاک هم توی نسخه ct5 و ct6 نزدیک به ۵و بیشتر از ۵متر طول دارن،یا مثال غیر آمریکاییش، بنتلی مولسان،اس کلاس و رولزرویس هستش…
          هنوزم ۵متری مونده البته به تعداد کم…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. بهنام

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (983 ديدگاه)

          داداش چرا داری مثال های بی ربط میزنی
          مولسان یا این سدان های که اسم بردی گه ربطی به لندکروز داره

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          ″چه خودرویی داره که طولش بیش از ۵ متر باشه ؟″
          ببینم این جمله خودت نبود؟??
          لطف کن قبل جواب کامنت خودتم بخون…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          اگه شاسی بلند نام ببرم که از اسکالید،دنالی و تاهو،سابربان،لینکلن نوینگیتور و…. تقریبا اکثر شاسی بلند های آمریکایی شاملش میشن…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          جیپ هم اکثر شاسی بلند هاش بیشتر از ۵مترن…
          وانت های آمریکایی هم که دیگه همه اندازه تریلی!?

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. بهنام

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (983 ديدگاه)

          جوری که شما گفتی ریزه میزه س انگار داری از تفاوت ابعاد اسمارت با gls صحبت میکنی
          5 متر و 5,100 و 4,90 در واقعیت تفاوت انچنانی ندارن
          به عنوان مثال سوزوکی ویتار طول 4470 و پرادو دو درب 4360 دارن
          ولی بخاطر تناسبات بهتر پرادو و همچنین ارتفاع بیشتر بنظر میرسه پرادو دو درب خیلی بزرگ تر ویتارا باشه
          حالا کسانی که ویتارا دارن باید به پرادو دو در بگن ریزه میزه ؟

          موافقم 4
          مخالفم 2
  8. amirmohammad

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    جلوش دقیقا اسکالید هست و چراغای عقب هم چیپ چروکی
    هیچی لندکروز 2014 نمیشه.گنگ ترین فیس بود.چراغای جلوش معرکه بودن ولی هی داره خراب میشه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. ""new ""RAMIN

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    (نسل جدید لندکروزر طول کلی ۴۹۶۵ میلی‌متری در نسخه GR اسپورت داشته هرچند مدل ZX این خودرو طول ۴۹۸۵ میلی‌متری خواهد داشت. ارتفاع قدبلند محبوب تویوتا نیز ۱۹۴۵ میلی‌متر بوده که نشان دهنده افزایش ۳۵ میلی‌متری نسبت به نسل پیشین می‌باشد. اسپورت ترین تریم لندکروزر با پهنای ۱۹۹۰ میلی‌متری اندکی پهن‌تر شده درحالی‌که پهنای تریم ZX برابر با ۱۹۸۰ میلی‌متر می‌باشد. البته فاصله بین محوری دو نسخه برابر با ۲۸۵۰ میلی‌متر است.)
    .
    هم لند کروز موجود در ایران هم این نسل جدید…
    هر مدلیش زیر 5 متر طول و زیر 2 متر عرض و زیر 195 سانت ارتفاع دارند.

    ولی وقتی تو جاده هستن همه به به اوه اوه میکنن ! و بعد نیسان آبی بهش راه میدن !

    دارم با خودم فکر میکنم اون اس یو وی های اصیل و فول سازی آمریکایی مثل اسکالید
    تاهو ، حضرت گرند واگنوییر و سلطان گرند چروکی L وارد ایران بشن یا اگر تو ایران دیده بشن مردم چی کار میکنن ؟؟ وارد بازار ایران که نمیشن. حالا که گذر موقت بیان…
    به نظرتون مردم چی کار میکنن ؟؟ ?

    حالا از این موضوع بگذریم.
    .
    اینم از نسل جدید و ارائه مشخصات لند کروز.

    خداوکیلی آدم اسکالید ، گرند چروکی L ، شورلت تاهو ، GMC یوکان دنالی ، حضرت گرند واگنوییر (? واقعا حضرته. لوکس ترین اس یو وی دنیا و پر آپشن ترین و بهترین آفرود هست دیگه… من که میگم حضرت)

    آدم اینارو ول کنه بره لند کروز بخره که تازه سانروف هم من کلی التماس کردم گذاشتن!

    در این رده کلاس خودرویی بین 80 الی 110 هزار دلار و 5 رقیبی که گفتم فقط 3 تاشون
    سیستم خودران سطح 2 و اتو پارک دارن. و 2 تاشون جزوه بهترین های آفرود هست.

    یه جوری هست آدم این خودرو های خوب رو ول کنه بره لند کروز بخره.??

    موتورش که هیچی زیاد مالی نیست( نسبت به رقبا) نسل جدید که شبیه فیس لیفت هست. ابعادش که شبیه برادر خودمون cs95 نسل جدید هست! با کلی التماس های من یه عدد سانروف گذاشتن در صورتی که رقبا سقف پانورما دارن به چه بزرگی ! داخلش هم مثل رقبا فکر نکنم چوب و چرم باشه . لند کروز شتاب هم نداره حالا نسل قدیم نداشت. ببینم جدیدش چی هست. پکیج آفرودیش هم به اندازه سلاطین این رده یعنی پدر آفرود سازی نیست.

    خداوکیلی این چی داره ؟؟ ???

    نمیگم برید لیست 10 صفحه ای بیارید. یه 8 تا دلیل بیارید که آمریکایی رو ول کنم برم لند کروز بخرم. فقط 8 تا دلیل زیاد هم توضیح ندید.

    هرچه قدر کنجکاوی میکنم میرم تحقیق میکنم چیزی پیدا نمیکنم که نظرمو جلب کنه.

    این نظر منه. با احترام به نظر همه ?

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. MOS

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      وقتی رونمایی شد جوابتو میدم هر چند که قبلا گفته بودم با کسی که عشق زباله های چینی داره و جلوشون زانو میزنه بحث نمی کنم

      1. ""new ""RAMIN

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        منم با کسی که تعصب جلو چشماشو گرفته و به همه چیز و همه کسی توهین میکنه و میگه ” فقط ژاپن ” حرفی ندارم

        اگه مرد بودی و پاسخ داشتی سریع بدون هیچ حرفی 8 دلیل ساده میگفتی و تمام.
        و اصلا کامنت هارو نمیخوندی و سریع جواب منو میدادی… معلومه هیچ پاسخی نداری.

        نمیگم بری کل گوگل رو زیر و رو کنی.
        برام 8 تا دلیل بیار که خودرو های “” آمریکایی این کلاس “” رو ول کنم برم لند کروز بخرم.

      2. ""new ""RAMIN

        ۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        این بهترین آفرودر جهانه !!
        https://hw17.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/8626714990d4f9ad5f257e7e995f8c0313170134-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImZkNTBjZGYxMjk0MTU0Y2Q4MDMxZjExZjk1ZTdmMmY0IiwiZXhwIjoxNjIxNzMwNzA3LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.-AO1P36fSVlO5IsfF5CiBK8rrB1d86hJYK7nnSeBvkY
        پول یه سوناتا میدی عین هیولا از هر مسیری رد میشه بدون هیچ ادعایی
        مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
        سخترین مسیر هارو بیار…. با توجه به موتور کی داره عین هیولا از هرجا میره بالا.

        لند کروز حتی به گرد چرخاش هم نمیرسه!!! انکارش نمیتونی بکنی چون فیلم دادم
        از این فیلم ها هم خیلی زیاد موجوده.

        پدال کامنتمو منتشر کن?? با سپاس…??

    2. ایران

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (337 ديدگاه)

      بله آقا رامین شما درست میگم نمیدونم چرا این همه آدم تو تاریخ لندکروز خریدن چرا چانگان نخریدن چرا چری نخریدن چرا از کوبوندن ژاپنی ها کوتاه نمیای من تویوتا مدال قبل از ۲۰۰۰ هم دیدم سانروف داشتن در زمن میشه به بزرگترین خودروساز جهان و پرفروش ترینش گفت بد ؟ من خودم فقط یه بار لندکروز سوار شدم اونم بسیار قدیمی بود چوب و چرم نداشت پلاستیک خشک هم نداشت ولی واقعا تقریبا هیچ صدایی داخل کابین نمیومد ما ۱۱ نفر بودیم تو ماشین بعد به جاده خاکی رسیدیم یه شیب تند جلومون بود من گفتم چجور با ۱۱ نفر ماشین میکشه ولی اه هم نگفت و یه ضرب رفت بالا تا وقتی که خودت سوار نشدنی نگو این ماشین بده

    3. محمد رستمی نژاد

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1176 ديدگاه)

      کاملا موافق هستم

      موافقم 1
      مخالفم 2
    4. حسین

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      مطمئن باش اونایی که اسم بردی هیچکدوم تو آفرود به گرد پای لندکروز نمیرسن چون اصلا واسه این کار ساخته نمیشن. از فاصله محوری شون هم کاملا مشخصه واسه این کار نیستن. لندکروز و پاترول در نوع خودشون کاملا بی نظیرن. جزو بهترین های آفرود که فقط آفرودر های خشن مثل رانگلر میتونن باهاش رقابت کنن، بعد توی دوام بی نظیرن، در بر خلاف بعضیا توی سرعت های بالا روی ویبره نمیرن و برای استفاده شهری هم بسیار راحت و مناسب. در تمام این ویژگی ها در محدوده قیمت هشتاد هزار دلار در دسترسه که رقباش رنج روور و بنز هستن که قیمتشون خیلی بیشتره.
      نظر من اینه که قرار نیست ما واسه کسی که جلو هاوال زانو زده دلیل بیاریم که تویوتا بخره چون به نوعی توهین به تویوتا محسوب میشه. ولی اگه دلت میخواد برو همون مینی بوس های آمریکایی رو بخر.
      اینم بدون خانواده لندکروز سالانه بیش از سیصد هزار دستگاه فروش دارن.

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ""new ""RAMIN

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        مینی بوس های آمریکایی !
        بله بله مینی بوس.

        شرف همون هاوال که نام بردی و صندلی های همون مینی بوس های آمریکایی از بعضی چیز ها خیلیییی بیشتره…

        http://www.aparat.com/v/9N6UJ/%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF_%D8%A8%D8%A7_%D8%AC%DB%8C%D9%BE_%DA%AF%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9%DB%8C_%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%84_%D9%87%D8%A7%D9%88%DA%A9
        اینم آفرود جیپ تریل هاوک.
        .
        اینم آفرود هاوالی که گفتی… تازه 1/3 لند کروز قیمت داره…
        فقط عین چی میره بالا ?
        https://aspb26.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/1862aeaed8da8e61c6bfffeecbd13d6631836636-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImMwYmM2ZDQ2YzY0MDEwZmU0Yjc1OGRjMzFiN2I5Y2NhIiwiZXhwIjoxNjIxNzE3NjA2LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.Inu8fINRghJyoy7OINF_hcq_MlbjC2K9Yvb4D7G4lwc
        .
        در این فیلم هم ملاحظه میفرماییم هاوال h9 عین چی رفت بالا… پرادو بدبخت اخرش رو نتونست بره?
        https://aspb20.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/199afbef7e761ebec9f4cb175f87aae031836707-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjE5MjdkYTE0MDRlYTZjNmU3MTlhMTNmNmUwZTAxMzM0IiwiZXhwIjoxNjIxNzE3NDE1LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.ZWfqLvvuM–7fF-Rke3SsC5tHvLRkjsTyp54EH0l2tE
        حالا فعلا همینا ببین بقیه رو بعدا میدم. میفهمی مینی بوس آمریکایی و همون هاوال شرفشون خیلی خیلی بیشتر از برخی خودرو هاس هست.

        واقعیت رو نمیتوان انکار کرد… بدرود دوست عزیز.
        هرچقدر دوست داری حرف بی معنی بزن و توهین کن.
        ولی واقعیت رو نمیتونی انکار کنی…..

        پدال کامنتنو منتشر کن…?? با سپاس…??

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          رامین جان این موضوع رو صد بار برای تو چندبار هم برای بچه ها توضیح دادم.ازونجایی که از تکرار مکررات متنفرم دیگه توضیحی نمیدم.فقط اگه به ابعاد بود فیل سلطان بود!رنجروور و جی کلاس و بنتایگاه شاهزاده های جاده ای و خارج جاده ای هستند بماند تو ارتفاع 20 سانتی وقتی بهترین افرودت نمیتونه تو اب بره رنجروور تو 100 سانتی متری میره!به ابعاد نیست

    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      تو چرا حرص میخوری مردم دنیا جای چانگان تویوتا میخرن؟
      توی این ماشین چیزایی موجوده که اصلا مورد علاقه آپشن بازا نیست،برای همینه نظرتو جلب نمیکنه…

      موافقم 1
      مخالفم 2
    6. بهزاد

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2565 ديدگاه)

      داداش یک ماشین قرار نیست همه چیز داشته باشه و دقیقا یک چیزی داره که شما و هزاران نفر راجبش ده ها خط مینویسید!
      این ماشین فقط یک مقدار مهم شده همین.
      اینجوری نیست که یک برند یا یک خودرو یک شبه مهم بشه و کار ده ها سال تلاش برای ساخت و بازاریابیه.
      سالیانه صدها هزار suv گردن کلفت داره تولید میشه و وقتی یک برند دیگه میتونه سلیقه شمارو پوشش بده دیگه نیازی به رمان نویسی و محملات اضافه نیست و…

    7. بهنام

      ۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (983 ديدگاه)

      ببین داداش
      ربطی به ابعاد نداره
      لندکروز واقعا خودروی اصیل و با قابلیت بالای افرود در کنار قابلیت اطمینان بالاست و امتحان خودشم طی سالیان گذشته پس داده
      خلاصه لندکروز واقعا عالیه نمیدونم چرا دشمن زیاد داره ?
      از نظر طراحی هم خوب و متناسبه این تناسب خیلی روی ببیننده تاثیر داره جوری که لندکروز از خودروهای هم اندازه یه سر و گردن بزرگ تر بنظر میرسه
      حالا یه مثال میزنم که اکثرا تو ایران دیدیمشون مثلا سوزوکی ویتارا و پرادو دو در
      ویتارا از نظر طول بزرگ تره ولی پرادو دو درب خیلی بزرگ تر به چشم میاد آدم احساس میکنه سوزوکی خیلی کوچیک تر باشه

  10. یوسف

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    واقعا اگر این تغییر رو نسل جدید به حساب بیارن… به شعور هر چی لندکروز سواره…. توهین کردن…. خب مثل آدم بگو تغییر چهره…. چرا میگین نسل جدید(منظورم با مدیران تویوتا ست)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. زیزیگولو

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6011 ديدگاه)

    سیستم تولیدی کمپانی تویوتا از نظر خیلی از مدیران یه سیستم نابو عالی هستش و خیلی از کمپانیای دیگه سعی در الگوبرداری از تویوتا داشتن

  12. امیر

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    طراحی جلو خوبه طراحی عقب می تونست بهتر باشه و خیلی منتظرم ببینم رونمایی لندکروزر،
    بی شک منتظر نسخه Gr هستم البته اگر عرضه بشه این مدل براش.

  13. MOS

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    (((همچنین تأییدیه استفاده لندکروزر جدید از پلتفرم TNGA-F و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز به دست آمده است.)))

    چقد من چند ماه پیش می گفتم فیس لیفت نیست
    یه عده باز حرف خودشونو می‌زدن!!!!!

    1. Amirreza

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2727 ديدگاه)

      دوست عزیز ما نگفتیم نسل جدید نیست مشکل ما اینه که ظاهرش هیچ تغییری بعد ۱۳ سال یا بیشتر نکرله و تازه نسبت به نسل قبل پسرفت داشته

      1. MOS

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        همون موقع هم گفتم نمیشه که ظاهر ماشین رو یه دفعه به کل تغییر بدن
        به نظرم طراحی تکاملی خوبی داشته

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        هم با امیررضا موافقم
        هم با کاربر MOS موافقم

        لندکروزر یه خودروی نوظهور نیست و در کلاسی هم نیست که هر ۵ سال یه اتاق جدید بده بیرون !
        از طرفی انظار طراحی یک‌شکل و یک اصول همچون پورشه ۹۱۱ و بنز Gکلاس هم ازش نمیره اما یه موضوعی این وسط مطرح هست !

        خودتان را بگذارید در زمان‌هایی که هر نسل از لندکروزر رونمایی شد مثل دهه‌ی ۹۰ و اتاق ۸۰ یا سال ۲۰۰۰ با اتاق ۱۰۰ و سپس اتاق ۲۰۰ ، هر کدامشان در زمان خودشان برتری زمان خودشان را در بحث ((( طراحی روز ))) داشتند که هم هیبت داشتند و هم ساده اما دلبرا بودند !

        اتاق ۳۰۰ از نظر طراحی خارجی بدنه اون چیزی را ارائه نداد که ازش انتظار میرفت و من به عنوان یکی از طرفداران کوچک این برند و این خودرو ، نمیتوانم با این حجم کم از تغییرات ناشاخص کنار بیام !!!

        توجه بفرمایید ((( بحث ما فقط طراحی خارجی هست و اگر نه به هیچ موردی از این خودروی ناب نمیشه ایراد گرفت ))) !

        اما مرغ من در این زمینه یک پا داره و انتخابم قطعاً اتاق ۱۰۰ هست که نه قدیمی میشه و نه با گذر زمان خسته کننده و سواریش هم ساخته شده برای شهر و جاده و آفرود !

        1. mahan

          ۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          مخصوصا 8 سیلندر دنده ایش رنگ های شرابی و مشکی بد دلبری میکنه

  14. Amirreza

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2727 ديدگاه)

    ظاهر قبلیش مدرن تر بود ، توشم تعریفی نداره موتورشم احتمالا تغییر خاصی نکنه ، راستش من اگه نسل قبلیو هنوز میساختن بیشتر خوشحال میشدم البته بهتره که بگم فیس لیفت قبلی ، اگه انتخابمم بین خودروهای این رده باشه بدون شک اول پاترول بعد واگنییر معمولی هست

    1. FARAZ

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      نسل قبل بعد از چند فیس لیفت به تکامل رسید.
      پس نسل جدید هم میتونه یکی دوتا فیس لیفت خیلی زیبا بشه.

  15. samurai

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (603 ديدگاه)

    کسی که برتریو به چند میلیمتر میدونه ماشین باز نمیگن فرغون سوار خود بزرگ بین میگن بیشتر میگفتم تایید نمیشد :)))

  16. حسن

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    خییلی زیباست ماشالا سالاره

  17. حسن

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    هم زیباست هم تغیر نسله هم اوبهت داره هم مدرنه عکسها نشون نمیده هرکدوم ازعزیزان ازنزدیک مشاهده کندعاشقش میشود دررابطه نسل جدیدهیوندی توسان اول ازرو عکس خیلیها گفتن خیلی زشته نسل قبلیش بهتر بود ولی الان دریک مقاله درهمین پدال ازنظرزیبایی ولوکسی بالکسوس مقایسه شده بود این یعنی زودقضاوت نکنیم بهتره

  18. حسین دهمرد

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    اگه یه شیش سیلندر خطی واسه سوپرا میساختی میتونستی الان واسه لندکروزم همونو استفاده کنی حالشو ببری

  19. Ali

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    دیزلیش بنظرم بهتره و دوام بیشتری داره تا توربو

  20. mm.y@rlou

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    زرشک واقعا نسل قبلی سر تر وزیبا تر بود افسانه در حال زوال

  21. شایان

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یه سوال؟ این لندکروز چرا هیبرید نداره؟ کاش هیبرید یا پلاگین هیبرید هم بزنه. فکر کنم RAV4 پلاگین هیبرید داره.

  22. محمد ابراهیمی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم اظهار نظر درمورد تویوتا خیلی سخته مخصوصا” در مورد مدلهای اسطوره ایش چون جایی برای بحث نذاشته
    در مورد این مدل خاص فقط سلیقه شخصیم میگه طراحی قسمت عقب خودرو زیاد دلنشین و چشم نواز نیست
    یک مسأله در مورد تست تصادف اینگونه خودروها مخصوصا” تویوتا برام اعجاب انگیزه و اونم اینه که میبینی ماشین تا داشبورد جمع میشه ولی درب جلو یک میلیمتر هم جابجا نمیشه ودرز دربها از حالت فابریک کوچکترین تغییری نمیکنه حتی در برخی تستها شیشه جلو نه تنها تکون نمیخوره بلکه یه ترک هم برنمیداره
    اینا قوانین فیزیکو به چالش کشیدن

  23. ایران زیبا

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    حالا دوستان جوری توضیحات میدن انگار همینم مفت ریختن تو بازار ماهم پردرآمد که موندیم آمریکایی بخریم یا ژاپنی یافتند برانکو ما رو چین و روس نابود کردن وباید همچنان پرایدو مدل۸۰بخریم نهایتا هم چین مادر مرده اشغالدونی چین و روس وفرانسه درقبال طلای سیاه مفت ایران ویرانه میباشد هرخودروییم بیاد با۱۰برابر قیمت در خواب خواهیم دید.ما همون سم طلا خر جان علی کافیمونه نه بنزین نه روغنم نمیخواد.به امید روزای بهتر که فقیرانه از بیکاری وارستگی نمیرن رو گنج جهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا