تویوتا مشخصات فنی کامل نسل جدید سدان هیدروژنی میرای را برای بازار ایالاتمتحده اعلام کرده است. این ماشین روی پلتفرم GA-L تویوتا ساخته شده که امکان انتقال اجزای سیستم سلول سوختی را از زیر کابین به محفظهٔ جلو فراهم کرده است. این کار موجب تعادل بهتر شاسی و همینطور ایجاد کابین پنجنفرهٔ جادارتری شده است. علاوه بر این، به لطف این طرح جدید، تویوتا توانسته سه مخزن هیدروژن را در خودرو جای دهد.
این مخازن که بهصورت T شکل در خودرو نصب شدهاند، شامل یک مخزن کشیده بهصورت طولی در زیر کف خودرو به همراه دو مخزن کوچکتر بهصورت عرضی در زیر صندلیهای عقب و صندوق بار میشود. این سه مخزن مجموعاً ظرفیت ذخیرهٔ ۵.۶ کیلوگرم هیدروژن را دارند که نسبت به ظرفیت ۴.۶ کیلوگرمی نسل قبل افزایش قابلتوجهی داشته است. تویوتا همچنین باطریها و موتور الکتریکی را هم بالای محور عقب نصب کرده که این کار توزیع وزن ۵۰-۵۰ را برای میرای به همراه داشته است.
میرای مدل ۲۰۲۱ همچنین به سیستم سلول سوختی جدیدی هم مجهز شده که مثل نسل قبلی از پلیمر جامد استفاده میکند اما کوچکتر است و با وجود سلولهای کمتر، از چگالی قدرت بیشتری برخوردار است. مبدل پیل سوختی هم ۲۱ درصد کوچکتر و ۲.۹ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی شده است. علاوه بر این، در میرای جدید بجای باطریهای نیکل-فلزی قبلی، از باطریهای لیتیوم یونی ولتاژ بالا استفاده شده که چگالی قدرت بالاتری داشته و ۲.۶ کیلوگرم سبکتر هستند.
قوای محرکهٔ این سدان هیدروژنی جدید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. میرای جدید با هر بار سوختگیری بهطور تخمینی توانایی پیمودن حدود ۶۵۰ کیلومتر را دارد که پیشرفت چشمگیری را نسبت به بُرد ۵۰۰ کیلومتری نسل قبلی نشان میدهد. آمریکاییهای میتوانند میرای جدید را در دو تیپ XLE و لیمیتد خریداری کنند اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹فوق العادس
بردش عالیه
فقط احتمالا زیاد ارزون نباشه (بالای 60k)
میثم
۱۲ آذر ۱۳۹۹تویوتا گفته قیمتش از نمونه قبلی 20% ارزونتره
قیمت نمونه قبلی تو آمریکا فکر کنم حدود 60 هزار دلاره
حتی نمونه های کم آپشنش از حدود 55 هزار دلار شروع میشن
این تو گرونترین حالتش میشه حدود 48 هزار دلار که خیلی خوبه
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹اگر این باشه که عالیه فک کنم تا ی مدتی هم سوخنی رو خود شرکت رایگان تامین کنه
چطوری با این همه ویشرفت تو همه بخشا قیمت رو کاهش دادن اخه؟
میثم
۱۲ آذر ۱۳۹۹همین دیشب تو سایت carbuzz یه مقاله مفصل گذاشته بود. یه کلیپ هم در مورد نحوه کار سلول جدید هیدروژن تویوتا گذاشته بود. ابعاد جدیده خیلی جمع و جورتره و راندمان بالاتری هم داره و جالب اینکه بخاطر استفاده کمتر از مواد اولیه، قیمت کمتری هم داره
پیشنهاد میکنم کلیپو حتما ببین. داخل سلول رو نشون میده خیلی جالبه
اینم لینکش
https://carbuzz.com/news/2021-toyota-mirai-arrives-with-stunning-styling-and-400-mile-range
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹مرسی میثم جان
محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۹کجاش فوقولعادس
بردش از تسلا کم تره
پیچیدگیشم خیلی بیشتره که هزینه نگهداریشو بالا میبره
رهگذر
۱۲ آذر ۱۳۹۹یه کم مطالعاتت رو بیشتر کن عزیزم
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹بله شما درست میگید خیلی مضخرفه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۳۹۹اینجاست که انتخاب برقیها به حاشیه میره و ارزش خرید هیدروژن بیشتر خودش را نمایان میکنه !
تویوتا خوب میدونه چیکار میکنه و روی چی سرمایهگذاری میکنه .
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹اره واقعا
فکر نمیکردم انقدر خوب بتونن پیش بیان هیدروژنی ها
میثم
۱۲ آذر ۱۳۹۹با اینکه دور، دور الکتریکیهاست ولی من فکر کنم هیدروژن در آینده جایگاهی پیدا کنه که الان نمیشه تصورش کرد.
نه فقط تو حمل و نقل، بلکه کل صنعت انرژی جهان رو تحت تاثیر قرار میده.
هیدروژن فراوان ترین عنصر روی زمینه فقط مشکلش اینه که بصورت خالص در دسترس نیست.
آلایندگی ماشینای هیدروژنی فقط بخار آبه که اون بخار آب رو بصورت گاز به هوا منتقل نمیکنند چو خودش باعث اثر گلخانه ای وحشتناکی میشه بلکه تو یه مخزن به مایع تبدیلش میکنند و بعد براحتی میشه تو طبیعت تخلیه کرد بدون اینکه به طبیعت کوچکترین آسیبی بزنه.
اگه یه نگاهی به مقاله شهر هیدروژنی تویوتا بندازین براحتی میشه فهمید تویوتا چی تو سرش داره.
Sadegh
۱۲ آذر ۱۳۹۹آینده برای الکتریکی هاست بله ولی تکنولوژی باتری ها پتانسیل خیلی بالاتری نسبت به سلول سوختی داره.
سلول سوختی تو سطح پایینتری قرار داره یعنی یه مرحله قبل از باتری هاست تکنولوژی باتری ها تو سالای آینده خیلی میتونه پیشرفت کنه و باتری هایی با تکنولوژی بالا ساخته شه که نه تنها مشکلات هیدروژنی هارو نداشته باشه بلکه مزایای باتری های کنونی رو بدون معایب اونها داشته باشه.
خود هیدروژنی ها هم اگه هزینه زیرساختی زیادی نداشته باشه و مقرون بصرفه باشه میتونه جایگزین میان نسلی مناسبی باشه.
عماد
۱۲ آذر ۱۳۹۹فراوان ترین عنصر اکسیژنه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۳۹۹کلیپی دیدم که آب حاصل شده از احتراق هیدروژن این ماشین را از لوله اگزوز در لیوانی ریخت و خورد که حتی میشه گفت آب مقطر و بدون املاح که این خودش میتونه در آینده نیروگاهی باشه برای تامین آب شُرب شهرها و روستاهای کویری که از هیدروژن به دست بیاد .
من هم فکر میکنم هیدروژن به برق در آینده غَلَبه پیدا میکنه !
چون برقیها در اصل بسیار مخرب محیط زیست هستند به سبب مواد اولیه باطریهای لیتیوم یون که هم زمین را خراب میکنند و هم هوا را و از اون بدتر هنگام بازیافت باطری هم دوباره یه آلودگی دیگه ایجاد میکنند (( لطفاً خودتان تحقیق کنید و سپس خورده بگیرید )) .
Sadegh
۱۲ آذر ۱۳۹۹خوردن آب مقطر اشتباه محضه.
معلومه که نوک بینی خودتو میبینی جلوترش رو دیگه نه
کلا عشقی نظر میدی
لطفا شما برید تحقیق کنید.
Hadi
۱۲ آذر ۱۳۹۹لامصب طراحی ماشین با ادم حرف میزنه…
این طراحی رو تویوتا باید برای کراوان به کار میبرد میتونم این خوشگل ترین تویوتا یا ماشین ژاپنی هست که دیدم البته بعد لکسس LS خیلی روان و خوب هست و قشنگ ژاپنی بودنش مشخصه ?
ولی بنظرم اگه میتونست هم با برق شارژ بشه و همین میزان برد رو داشت یک ماشین کامل میشد…
هر چند الانم خیلی خوبه ?
نیما
۱۲ آذر ۱۳۹۹مشکل هیدروژن، کپسول هایی هستن که باید بشدت ایمن باشند. هیدروژه بسیار قابل اشتعال و خطرناک هست.
بهنام
۱۲ آذر ۱۳۹۹طراحی فوق العاده ای داره و تو عکس ها هم کیفیت بالا رو القا میکنه. خودروهای هیدروژنی محاسن زیادی دارن که از جمله مهمترین آنها آلایندگی بسیار پایین آنهاست و از معایب آن در حال حاضر کمبود جایگاه های سوختگیری هست و نگهداری مخازن هیدروژن. در مقابل چیزی که در فرایند تولید باتری همیشه در موردش پنهان کاری شده معادن تولید مواد اولیه ی باتری، حمل و نقل آنها که معمولا توسط کشتی یا قطار انجام میشه که خود باعث ایجاد آلودگی بسیاری میشه. مسئله ی بازیافت باتری های فرسوده آسیب های زیست محیطی بسیار زیاد آن در صورت عدم بازیافت صحیح است. بنظر تویوتا راه درستی را در پیش گرفته ولی دست های پنهان و سرمایه گذاران قدرتمند معدن و الکتریکی سازی و دولت ها مانعی بزرگ برای همه گیری این تکنولوژی و پیوستن سایر شرکتها به تویوتا در راه هیدروژن سوزی هستند. باید ببینیم در آینده چه بر سر تکنولوژی جایگزین سوخت های فسیلی خواهد آمد.
مهدی،:امید اینده
۱۲ آذر ۱۳۹۹خب امید وارم زود تر اثبات شه که الودگی برقی بیشتره
میرخان
۱۲ آذر ۱۳۹۹اثبات نمیخاد به جای اینکه بنزین ها توی ماشینا بسوزن توی شهر ، چند کیلومتر اونور تر با بازدهی یکم بیشتر توی نیروگاه ها میسوزن .آینده دست خودرو های هیدروژنی و حتی خیلی نزدیک خودرو های سوخت هسته ای هستش.
سامورایی از قله فوجی
۱۲ آذر ۱۳۹۹قطعا آلودگی برقی بیشتره
این علاوه بر اینکه آلایندگی نداره آب هم تولید می کنه
سامورایی از قله فوجی
۱۲ آذر ۱۳۹۹اگه تویوتا رو پمپ هیدروژن هم سرمایه گذاری کنه میتونه خیلی خوب بفروشه
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۲ آذر ۱۳۹۹زیباست
واقعا زیباست
Ali
۱۲ آذر ۱۳۹۹هیدروژنی از برقی بهتره
مهدی
۱۲ آذر ۱۳۹۹ولقعا عالی 650 تا فکر کنید واقعا خیلی خوبه میرای یکی از بهترین سدان های الکتریکی دنیا هست واقعا همه ی نسخه هاش خوبن عالی آقا
Aryan kia
۱۲ آذر ۱۳۹۹این یک رقابت بین تسلا و تویوتا هستش
هر کدوم با طرز فکر متفاوت
به نظر شما کدوم موفق میشه؟
تویوتا لایک
تسلادیسلایک
Ali
۱۳ آذر ۱۳۹۹پیل سوختی از قبل از جنگ جهانی دوم اختراع شد و در طول جنگ جهانی نیروهای نازی و متفقین روش کار کردن تا دهه 60 میلادی که امریکا تو یکی از ماهواره هایی که فضا فرستا از پیل سوختی استفاده کرد که نتیجه خوبی داشت پیشرفته ترین نوع پیل سوختی تو ارتش امریکا استفاده میشه که جدا از هزینه که داره تکنولوژی اون انحصاریه.
قبل از اومدن خودرو های هیدروژنی شرکت هایی مثل intelligent energy و utc power که خودشون به نوعی رهبری این تکنولوژی رو دارن تو ساخت وسایل نقلیه هیدروژنی با پیل سوختی شرکت داشتن مثل هواپیمای هیدروژنی و موتورسیکلت هیدروژنی و قایق و کشتی و زیردریایی هیدروژنی.
پیل سوختی pemfc رو جنرال الکتریک توسعه داد و ناسا ازش تو ماهواره گمینی 5 استفاده کرد و این سلول های سوختی الان تو تویوتا میرای دارن استفاده میشن.