تویوتا

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید تویوتا میرای، بُرد 650 کیلومتر

تویوتا مشخصات فنی کامل نسل جدید سدان هیدروژنی میرای را برای بازار ایالات‌متحده اعلام کرده است. این ماشین روی پلت‌فرم GA-L تویوتا ساخته شده که امکان انتقال اجزای سیستم سلول سوختی را از زیر کابین به محفظهٔ جلو فراهم کرده است. این کار موجب تعادل بهتر شاسی و همین‌طور ایجاد کابین پنج‌نفرهٔ جادارتری شده است. علاوه بر این، به لطف این طرح جدید، تویوتا توانسته سه مخزن هیدروژن را در خودرو جای دهد.

این مخازن که به‌صورت T شکل در خودرو نصب شده‌اند، شامل یک مخزن کشیده به‌صورت طولی در زیر کف خودرو به همراه دو مخزن کوچک‌تر به‌صورت عرضی در زیر صندلی‌های عقب و صندوق بار می‌شود. این سه مخزن مجموعاً ظرفیت ذخیرهٔ ۵.۶ کیلوگرم هیدروژن را دارند که نسبت به ظرفیت ۴.۶ کیلوگرمی نسل قبل افزایش قابل‌توجهی داشته است. تویوتا همچنین باطری‌ها و موتور الکتریکی را هم بالای محور عقب نصب کرده که این کار توزیع وزن ۵۰-۵۰ را برای میرای به همراه داشته است.

میرای مدل ۲۰۲۱ همچنین به سیستم سلول سوختی جدیدی هم مجهز شده که مثل نسل قبلی از پلیمر جامد استفاده می‌کند اما کوچک‌تر است و با وجود سلول‌های کمتر، از چگالی قدرت بیشتری برخوردار است. مبدل پیل سوختی هم ۲۱ درصد کوچک‌تر و ۲.۹ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی شده است. علاوه بر این، در میرای جدید بجای باطری‌های نیکل-فلزی قبلی، از باطری‌های لیتیوم یونی ولتاژ بالا استفاده شده که چگالی قدرت بالاتری داشته و ۲.۶ کیلوگرم سبک‌تر هستند.

قوای محرکهٔ این سدان هیدروژنی جدید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. میرای جدید با هر بار سوخت‌گیری به‌طور تخمینی توانایی پیمودن حدود ۶۵۰ کیلومتر را دارد که پیشرفت چشمگیری را نسبت به بُرد ۵۰۰ کیلومتری نسل قبلی نشان می‌دهد. آمریکایی‌های می‌توانند میرای جدید را در دو تیپ XLE و لیمیتد خریداری کنند اما هنوز قیمت آن‌ها اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Ahmadreza2002

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    فوق العادس
    بردش عالیه
    فقط احتمالا زیاد ارزون نباشه (بالای 60k)

    موافقم 47
    مخالفم 7
    1. میثم

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      تویوتا گفته قیمتش از نمونه قبلی 20% ارزونتره
      قیمت نمونه قبلی تو آمریکا فکر کنم حدود 60 هزار دلاره
      حتی نمونه های کم آپشنش از حدود 55 هزار دلار شروع میشن
      این تو گرونترین حالتش میشه حدود 48 هزار دلار که خیلی خوبه

      موافقم 32
      مخالفم 2
      1. Ahmadreza2002

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        اگر این باشه که عالیه فک کنم تا ی مدتی هم سوخنی رو خود شرکت رایگان تامین کنه

        چطوری با این همه ویشرفت تو همه بخشا قیمت رو کاهش دادن اخه؟

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. میثم

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          همین دیشب تو سایت carbuzz یه مقاله مفصل گذاشته بود. یه کلیپ هم در مورد نحوه کار سلول جدید هیدروژن تویوتا گذاشته بود. ابعاد جدیده خیلی جمع و جورتره و راندمان بالاتری هم داره و جالب اینکه بخاطر استفاده کمتر از مواد اولیه، قیمت کمتری هم داره
          پیشنهاد میکنم کلیپو حتما ببین. داخل سلول رو نشون میده خیلی جالبه

          اینم لینکش
          https://carbuzz.com/news/2021-toyota-mirai-arrives-with-stunning-styling-and-400-mile-range

          موافقم 10
        2. Ahmadreza2002

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          مرسی میثم جان

    2. محمد

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      کجاش فوقولعادس
      بردش از تسلا کم تره
      پیچیدگیشم خیلی بیشتره که هزینه نگهداریشو بالا میبره

      موافقم 9
      مخالفم 59
      1. رهگذر

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (21 ديدگاه)

        یه کم مطالعاتت رو بیشتر کن عزیزم

        موافقم 27
        مخالفم 4
      2. Ahmadreza2002

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        بله شما درست میگید خیلی مضخرفه

        موافقم 23
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اینجاست که انتخاب برقی‌ها به حاشیه میره و ارزش خرید هیدروژن بیشتر خودش را نمایان میکنه !

      تویوتا خوب میدونه چیکار میکنه و روی چی سرمایه‌گذاری میکنه .

      موافقم 42
      مخالفم 8
      1. Ahmadreza2002

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        اره واقعا
        فکر نمیکردم انقدر خوب بتونن پیش بیان هیدروژنی ها

        موافقم 22
        مخالفم 1
  2. میثم

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    با اینکه دور، دور الکتریکیهاست ولی من فکر کنم هیدروژن در آینده جایگاهی پیدا کنه که الان نمیشه تصورش کرد.
    نه فقط تو حمل و نقل، بلکه کل صنعت انرژی جهان رو تحت تاثیر قرار میده.
    هیدروژن فراوان ترین عنصر روی زمینه فقط مشکلش اینه که بصورت خالص در دسترس نیست.
    آلایندگی ماشینای هیدروژنی فقط بخار آبه که اون بخار آب رو بصورت گاز به هوا منتقل نمیکنند چو خودش باعث اثر گلخانه ای وحشتناکی میشه بلکه تو یه مخزن به مایع تبدیلش میکنند و بعد براحتی میشه تو طبیعت تخلیه کرد بدون اینکه به طبیعت کوچکترین آسیبی بزنه.
    اگه یه نگاهی به مقاله شهر هیدروژنی تویوتا بندازین براحتی میشه فهمید تویوتا چی تو سرش داره.

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. Sadegh

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      آینده برای الکتریکی هاست بله ولی تکنولوژی باتری ها پتانسیل خیلی بالاتری نسبت به سلول سوختی داره.
      سلول سوختی تو سطح پایینتری قرار داره یعنی یه مرحله قبل از باتری هاست تکنولوژی باتری ها تو سالای آینده خیلی میتونه پیشرفت کنه و باتری هایی با تکنولوژی بالا ساخته شه که نه تنها مشکلات هیدروژنی هارو نداشته باشه بلکه مزایای باتری های کنونی رو بدون معایب اونها داشته باشه.
      خود هیدروژنی ها هم اگه هزینه زیرساختی زیادی نداشته باشه و مقرون بصرفه باشه میتونه جایگزین میان نسلی مناسبی باشه.

      موافقم 9
      مخالفم 9
    2. عماد

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فراوان ترین عنصر اکسیژنه

      مخالفم 24
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کلیپی دیدم که آب حاصل شده از احتراق هیدروژن این ماشین را از لوله اگزوز در لیوانی ریخت و خورد که حتی میشه گفت آب مقطر و بدون املاح که این خودش میتونه در آینده نیروگاهی باشه برای تامین آب شُرب شهرها و روستاهای کویری که از هیدروژن به دست بیاد .

      من هم فکر میکنم هیدروژن به برق در آینده غَلَبه پیدا میکنه !

      چون برقی‌ها در اصل بسیار مخرب محیط زیست هستند به سبب مواد اولیه باطری‌های لیتیوم یون که هم زمین را خراب میکنند و هم هوا را و از اون بدتر هنگام بازیافت باطری هم دوباره یه آلودگی دیگه ایجاد می‌کنند (( لطفاً خودتان تحقیق کنید و سپس خورده بگیرید )) .

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. Sadegh

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        خوردن آب مقطر اشتباه محضه.
        معلومه که نوک بینی خودتو میبینی جلوترش رو دیگه نه
        کلا عشقی نظر میدی
        لطفا شما برید تحقیق کنید.

        موافقم 8
        مخالفم 9
  3. Hadi

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    لامصب طراحی ماشین با ادم حرف میزنه…
    این طراحی رو تویوتا باید برای کراوان به کار میبرد میتونم این خوشگل ترین تویوتا یا ماشین ژاپنی هست که دیدم البته بعد لکسس LS خیلی روان و خوب هست و قشنگ ژاپنی بودنش مشخصه ?
    ولی بنظرم اگه میتونست هم با برق شارژ بشه و همین میزان برد رو داشت یک ماشین کامل میشد…
    هر چند الانم خیلی خوبه ?

    موافقم 12
    مخالفم 8
  4. نیما

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (345 ديدگاه)

    مشکل هیدروژن، کپسول هایی هستن که باید بشدت ایمن باشند. هیدروژه بسیار قابل اشتعال و خطرناک هست.

    موافقم 9
    مخالفم 7
  5. بهنام

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده ای داره و تو عکس ها هم کیفیت بالا رو القا میکنه. خودروهای هیدروژنی محاسن زیادی دارن که از جمله مهمترین آنها آلایندگی بسیار پایین آنهاست و از معایب آن در حال حاضر کمبود جایگاه های سوختگیری هست و نگهداری مخازن هیدروژن. در مقابل چیزی که در فرایند تولید باتری همیشه در موردش پنهان کاری شده معادن تولید مواد اولیه ی باتری، حمل و نقل آنها که معمولا توسط کشتی یا قطار انجام میشه که خود باعث ایجاد آلودگی بسیاری میشه. مسئله ی بازیافت باتری های فرسوده آسیب های زیست محیطی بسیار زیاد آن در صورت عدم بازیافت صحیح است. بنظر تویوتا راه درستی را در پیش گرفته ولی دست های پنهان و سرمایه گذاران قدرتمند معدن و الکتریکی سازی و دولت ها مانعی بزرگ برای همه گیری این تکنولوژی و پیوستن سایر شرکت‌ها به تویوتا در راه هیدروژن سوزی هستند. باید ببینیم در آینده چه بر سر تکنولوژی جایگزین سوخت های فسیلی خواهد آمد.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  6. مهدی،:امید اینده

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    خب امید وارم زود تر اثبات شه که الودگی برقی بیشتره

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. میرخان

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (45 ديدگاه)

      اثبات نمیخاد به جای اینکه بنزین ها توی ماشینا بسوزن توی شهر ، چند کیلومتر اونور تر با بازدهی یکم بیشتر توی نیروگاه ها میسوزن .آینده دست خودرو های هیدروژنی و حتی خیلی نزدیک خودرو های سوخت هسته ای هستش.

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. سامورایی از قله فوجی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (715 ديدگاه)

      قطعا آلودگی برقی بیشتره
      این علاوه بر اینکه آلایندگی نداره آب هم تولید می کنه

      موافقم 6
      مخالفم 2
  7. سامورایی از قله فوجی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اگه تویوتا رو پمپ هیدروژن هم سرمایه گذاری کنه میتونه خیلی خوب بفروشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    زیباست
    واقعا زیباست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. Ali

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    هیدروژنی از برقی بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. مهدی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ولقعا عالی 650 تا فکر کنید واقعا خیلی خوبه میرای یکی از بهترین سدان های الکتریکی دنیا هست واقعا همه ی نسخه هاش خوبن عالی آقا

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. Aryan kia

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    این یک رقابت بین تسلا و تویوتا هستش
    هر کدوم با طرز فکر متفاوت
    به نظر شما کدوم موفق میشه؟
    تویوتا لایک
    تسلادیسلایک

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. Ali

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    پیل سوختی از قبل از جنگ جهانی دوم اختراع شد و در طول جنگ جهانی نیروهای نازی و متفقین روش کار کردن تا دهه 60 میلادی که امریکا تو یکی از ماهواره هایی که فضا فرستا از پیل سوختی استفاده کرد که نتیجه خوبی داشت پیشرفته ترین نوع پیل سوختی تو ارتش امریکا استفاده میشه که جدا از هزینه که داره تکنولوژی اون انحصاریه.
    قبل از اومدن خودرو های هیدروژنی شرکت هایی مثل intelligent energy و utc power که خودشون به نوعی رهبری این تکنولوژی رو دارن تو ساخت وسایل نقلیه هیدروژنی با پیل سوختی شرکت داشتن مثل هواپیمای هیدروژنی و موتورسیکلت هیدروژنی و قایق و کشتی و زیردریایی هیدروژنی.
    پیل سوختی pemfc رو جنرال الکتریک توسعه داد و ناسا ازش تو ماهواره گمینی 5 استفاده کرد و این سلول های سوختی الان تو تویوتا میرای دارن استفاده میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا