پس از آنکه مطمئنترین خودروهای سدان لوکس و کم دردسرترین شاسی بلندهای بازار آمریکا را بررسی کردیم، نوبت به آن رسیده که لیست ۹ خودروی سدان و هاچ بک قابلاعتماد را نیز با شما در میان بگذاریم. در این لیست نیز به مانند دو لیست قبلی، جی.دی. پاور بر اساس رضایت مشتریان و مشکلات فنی، خودروها را رده بندی کرده است.
هر ساله جی.دی. پاور با هزاران صاحب خودروهای نو و کارکرده، مصاحبه میکند تا ارزیابی دقیقی از میزان مقبولیت خودروها و برندها و رضایت مصرفکنندگان به دست آورد. دستهبندی خودروها در کلاسهای مختلفی صورت میگیرد. این ارزیابی مربوط به خودروهای سواری سبک و غیر لوکس میباشد و بدون ترتیب چینش شده است.
بدیهی است که میزان رضایت خریداران نمیتواند تنها عامل برای برجسته نمودن خودروها باشد زیرا دیدگاهها، خواستهها و انتظارات مشتریان از خودروهایشان با دیدگاه فنی کارشناسان، ممکن است تفاوتهای معنیداری داشته باشد.
شورلت ایمپالا ۲۰۱۴
نسل جدید این خودرو در نمایشگاه خودروی نیویورک در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. ابعاد بزرگ، انجین های چهار و شش سیلندر، تکنولوژیهای ایمنی برتر نسبت به رقبا، طراحی جذاب و شتاب بالا از جمله ویژگیهای این خودرو میباشد.
شورلت مالیبو ۲۰۱۴
این چهرهای که از مالیبو میبینید درواقع فیس لیفتی از مدل ۲۰۱۳ این خودرو است. تغییرات در فیس لیفت شامل تغییر جلوپنجره، تغییر چراغها، اضافه شدن رنگ مشکی برای فضای داخلی، بهتر شدن هندلینگ و سیستم تعلیق و افزایش قابلیتهای ایمنی میباشد.
شورلت ولت ۲۰۱۴
خودروی معروف و جنجالی شورلت، روزهای آخر خود را میگذارند و تست نسل جدید این خودرو آغاز شده. اما این دلیل نمیشود مشکلات و دردسرهایش نسبت به رقیبان بیشتر باشد. دولت فدرال امریکا و دولتهای ایالتی، از حداقل ۳۰۰۰ دلار به بالا برای چنین خودروهایی یارانه در نظر گرفتهاند تا تشویقی باشد برای خرید بیشتر این نوع خودروهای پاک و کممصرف.
هوندا آکورد ۲۰۱۴
جای تعجب ندارد که آکورد را در این لیست ببینیم. آکورد سالهاست به عنوان بهترین سدان از دید مشتری شناخته میشود. هوندا نیز به مانند نسلهای قبل این خودرو، نسل کنونی را به بهترین شکل طراحی کرده.
این خودرو با موتورهای چهار و شش سیلندر و همچنین انجین هیبریدی قابل خرید است. آکورد با فاصلهای اندک در فروش، کمری را دنبال میکند.
هوندا سیویک ۲۰۱۴
هوندا سیویک، یکی از دو خودرو شهری کوچک در این لیست میباشد. سیویک در دو مدل اصلی دو در و چهار در قابل دسترسی است. مدل فرعی با پسوند SI موتور قدرتمندتر و رینگهای بزرگتری دارد و از حس اسپرت تری نسبت به مدل معمولی برخوردار است.
تویوتا آوالون ۲۰۱۴
آوالون به همراه ایمپالا دومین فول سایز این لیست است. نسل جدید این خودرو با فضای داخلی بسیار جذاب، انجین هیبریدی منحصربهفرد در کلاس خود، رقبا را به چالش میکشد.
مدل هیبریدی این خودرو در هر صد کیلومتر رقم شگفتانگیز ۵.۸ لیتر بنزین میسوزاند.
تویوتا کمری ۲۰۱۴
حتماً منتظر دیدن کمری در این لیست بودید! پرفروشترین خودروی سدان در بازار امریکا باید هم بیعیب و بیدردسر باشد. کمری از موتورهای هیبریدی و چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی بهره میبرد.
تویوتا که نگران غلبه رقبا بر کمری بود، چندی پیش فیس لیفت این خودرو را رونمایی کرد، خودرویی که بیشتر بهمنزله نسل جدید میماند تا یک فیس لیفت!
تویوتا کرولا ۲۰۱۴
شاید هنگام دیدن کرولا نسل جدید، کمی با نمای خارجیاش مشکل داشته باشید. خیلیها معتقدند کرولای مخصوص امریکای شمالی، بیش از حد محافظهکارانه طراحی شده است. اما این خودرو از نظر مصرف سوخت و مشخصات فنی یکی از بهترین اتومبیلها در کلاس خود است. بیشتر داشبورد این خودرو از مواد نرم و باکیفیت ساخته شده و جای صحبت باقی نمیگذارد.
تویوتا پریوس ۲۰۱۴
تویوتا پریوس کنونی پس از طی کردن سه نسل و فیس لیفت های گسترده، امروزه به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل شده. مشکلاتی مانند طراحی نه چندان جذاب، کندی خودرو و مشکلات فنی در این نسل کمتر دیده میشود. مصرف میانگین ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر رقمی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.
تویوتا یاریس هاچ بک ۲۰۱۴
یاریس جدید با موتور ۱.۵ لیتری ۱۰۶ اسب بخاری در یک نسخه اسپرت SE نیز وارد بازار شده است. این خودروی با وجود ۹ کیسه هوا، مصرف سوخت بسیار مقرونبهصرفه، هزینه نگهداری پایین و نشان تویوتا، یکی از خودروهای کوچک دوستداشتنی خریداران جوان به شمار میآید.
eh.sun
۱۶ خرداد ۱۳۹۳و بازهم غیبت آلمانی ها و در کل اروپاییان.
من نمیدونم این سلطه تویوتا تا کی قراره ادامه بیابد تا یکی بهشون یه قدم نزدیک میشه 1.5 قدم میپرن جلو مرسی هوندا با 2 نماینده
امین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳آخه داره میگه سدان های ارزان ، آلمانی ها کجاشون ارزونه ؟؟ ;)
عشق من شورولت ایمپالا که تو هر زمینه حرفی برای گفتن داره!
mohammad8743
۱۶ خرداد ۱۳۹۳سلطشون بیشتر برمیگرده به مدیریتشون
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳احسان جان اینا قیمتاشون متوسطه به همین خاطر اروپایی ها نیستن.
یه نکته هم بگم،واسه ی قضاوت درباره ی یه خودرو،باید اونو از نزدیک دید.من چند روز پیش یه رنجروور گذر موقت و یه آوالون نسل قبل رو تو خیابون دیدم،واقعا عالی بودن.توی این لیست هم آکورد و ولت رو خیلی دوست دارم.
شهاب
۱۶ خرداد ۱۳۹۳یعنی آلمانیا تو کلاس (( مطمئنترین سواریهای سبک و ارزان )) نماینده ای ندارن !؟
حتما ندارن ک اینجا حظور ندارن!؟
یا شایدم دارن و اینجا حظور ندارن!؟ :D
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳شهاب جان سلام،چون کم و بیش درباره ی BMW اطلاع دارم به همین خاطر از اون مثال میزنم.شهاب جان ارزونترین BMW چیزی در حدود 31000 دلار قیمت داره(تازه این قیمت پایه هستش)،فکر نکنم بنز و آئودی و… هم اختلاف زیادی با قیمت های BMW داشته باشن به همین خاطر هستش که اینجا حضور ندارن.
فکر کنم تنها خودروساز آلمانی که میتونست تو این لیست باشه فولکس واگن هستش که دلیل اینکه تو این لیست نیست رو نمیدونم.
در مورد خودروهایی که توی این لیست هستن،فکر کنم تکنولوژی ساده تری نسبت به خودروهای گفته شده در بالا رو دارن.البته بایدم داشته باشن چون هدفشون همینه که بی دردسر باشن و هزینه ی نگهداری پایینی رو داشته باشن.
ارادتمندم.
انزو
۱۶ خرداد ۱۳۹۳راس میگه گفته ارزان.بعدشم ینی شما بی ام و رو بذارن جلوت میری تویوتا بر میداری سوار شی؟آلمان ی چیز دیگس.
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳البته در لیست لوکس ها هم به جز بنز ای کلاس ، خبری از المانا نبود .
دلیلش هم بار ها توضیح دادم که چرا نیستن.
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳زیگما جان من اون مطلب سدان های لوکس رو هم الان رفتم خوندم.نظرات جالبی رو اونجا دیدم.
در کل برداشت من اینه که مردم عامه دنبال هزینه های به شدت پایین برای خودرو هستن،یعنی خودروی بی دردسر و کم حاشیه میخوان.البته تخصص تویوتا ساختن خودروهای کم حاشیه و بی دردسر هستش.
در واقع حرف اول رو توی این رده بندی ها “هزینه های نگهداری” میزنه درسته؟
اگه اشتباه میگم تصحیحش کن داداش.ارادتمندم.
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳کاملا درسته
e.scamp
۱۶ خرداد ۱۳۹۳داش شاهین فقط بنز و بی ام دبلیو گرونن پس اپل و فولکس واگن و کلا فرانسوی ها چی؟ اونا که تو هر رنج ماشین دارن؟
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳احسان جان فرانسوی ها که کلا نیستن.اپل هم که نمیدونم تو آمریکا فروش میره یا نه.اگه هم فروخته بشه،در مقابل تویوتا و شورلت فروشش خیلی کمه.
میمونه فولکس که خودمم توش موندم! فولکس رو که خوب میخرن اونجا.
امیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۳تویوتا کارش خیلی درسته داداش و بزرگترین شرکت خودروسازی جهانه و در لیست بزرگترین شرکتهای دنیا در رتبه 8 هست.باورکن محصولات هیوندای و کیا هیچی نیستن و حتی آلمانی ها جلوش زانو میزنن و کم میارن…
زیگما
۱۷ خرداد ۱۳۹۳وقتی شما تویوتا رو با بقیه کمپانی های دنیا (از هر لحاظی) مقایسه میکنی، این مقایستون قطعا بر اساس میزان سود هست!
که در این صورت فولکس واگن در میان کمپانی های جهان رتبه 11 و تویوتا رتبه 13 رو داره.
meysam
۱۷ خرداد ۱۳۹۳تویوتا آوالون با اون هیبت و قد و قواره جزو ارزون قیمتهای اونجاست؟؟؟ بابا مسلمون ماییم یا اونا؟ من که بین آکورد و آوالون یکی رو انتخاب میکردم.
شلبى
۱۶ خرداد ۱۳۹۳تو این لیست با شورولت ایمپالا و هوندا اکورد خیلى حال میکنم، طراحى داخلى اوالون هم واقعا بینظیره.
شلبى
۱۶ خرداد ۱۳۹۳دسته دنده کمرى چرا این شکلیه ؟ مثل دنده ۴۰۵ میمونه، میتونست بهتر از این باشه.
رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۳اخ که چقد از اکورد خوشم میاد
کلاسش از کمری واقعا بالاتره
مصطفی فقط جاپن
۱۶ خرداد ۱۳۹۳من یه بار سوار آکورد شدم بدجوری خوب بود!
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳شورلت،هوندا و تویوتا…
حرفی واسه گفتن نمیمونه!
کاملا قبول دارم که استهلاک ژاپنی ها خیلی از دیگر خودروساز ها کمتره.
جالبه که خبری از کیا-هیوندای نیست.گویا گارانتی های طولانیشون هم نتونسته تاثیری روی میزان رضایت مشتری ها بذاره.
eh.sun
۱۷ خرداد ۱۳۹۳داش شاهین اونا دارن قدم به قدم میرن مثلا تو همین پدال نوشته بود (در مورد جنیسیس) کار روی موتور فوق العاده اش رو تموم کردن رفتن سراغ جزئیات دارن میرسن کم کم اگه یهو بحران نیاد سراغشون چون میدونی هیوندای فقط خودرو نیست در کل صنایع سنگین هیوندای هست مثلا برو سنگ آهن بر بخر بهترین جنس هیونداس یا مته سوراخ کن یا تیغه لودر و….
ِیاروو
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درسته که پیشرفت زیادی کردن هیوندای و کیا اما حالا زوده که تو این لیست بیان ! حداقل از لحاظ روانی خیلی زوده
Japan & Germany
۱۶ خرداد ۱۳۹۳تویوتا ترکونده ها ، دم هوندا هم گرم ، شورولت هم خیلی خوب کار کرده
Japan & Germany
۱۶ خرداد ۱۳۹۳آخرین دیدگاه ، اونم بخاطر ژاپنش
میلاد اومد بمنم بگید برگردم
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳داداش نرو.خواهش میکنم. :(
میلاد رو برمیگردونیم.
Sadjad97
۱۶ خرداد ۱۳۹۳درسته که پدال بدون میلاد جان صفا نداره ولی شما دیگه چرا؟
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ماشین باید به دهن بزی(مشتری) شیرین بیاد.خودرو باید برای رضایت مشتری ساخته بشه، در این صورت هست که ماشین فروش میره
چه اهمیتی داره که منتقدین چی میگن؟ در حالی که مشتری از یک خودرو خوشش میاد و یا بدش میاد؟و با نظرش میتونه اینده سازنده رو عوض کنه؟
این جمله معنی نمیده
“بدیهی است که میزان رضایت خریداران نمیتواند تنها عامل برای برجسته نمودن خودروها باشد زیرا دیدگاهها، خواستهها و انتظارات مشتریان از خودروهایشان با دیدگاه فنی کارشناسان، ممکن است تفاوتهای معنیداری داشته باشد.”
در هر حال انتخاب من در میان میدسایز ها اکورده
بیش از 20 سال برتری در بازار، در نسل جدید این خودرو تجلی پیدا کرده
واقعا دوسش دارم
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳زیگما جان از این طرف هم به قضیه نگاه کن،بیشتر مشتری ها منتظرن ببینن تا اون منتقد در مورد یه خودرو چی میگه.بعدش تصمیم میگیرن که اون ماشین رو بخرن یا نخرن.اکثر خریداران خودرو که کارشناس خبره نیستن و کمتر از نقاط قوت و ضعف یه خودرو آگاهی دارن.اینجاست که ارزش وفاداری مشتری ها به یه برند مشخص میشه.
خودروسازی برنده اس که بتونه مشتری های وفادار داشته باشه و مشتری ها چشم بسته خودروهاشو بخرن.البته همه ی اینها با تلاش و سخت کوشی کمپانی به دست میاد.
شرمنده زیگما جان،خود شما اینارو بهتر از من میدونی،معذرت میخوام که در مقابل شما پرحرفی کردم.
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳بیشتر مشتری ها در کشور های غربی میرن و پشت ماشین می شینن و اجازه تست خودرو رو در ابعاد وسیعی دارن در نتیجه وقتی میتونه یه سری چیزا رو خودشون تجربه کنن چرا باید به دیدگاه منتقدین بپردازن؟
درست مثل نقد فیلمه و خیلی شبیهه
فیلم پیشگو رو در نظر بگیرید
این فیلم نقد خوبی از طرف منتقدین دریافت نکرد ولی فروش خوبی کرد
–
چیز های دیگه ای هم که مشتری نمیتونه از تست خودرو متوجه بشه مثل هزینه خودرو و کیفیت پس از ایکس سال رو، میتونه باز از امار هایی مثل جی دی پاور که از خود مشتری گرفته شده ، دریافت کنه یا مثلا به سایت kbb معروف بره و نظرات و نقد مشتری هارو بخونه که اتفاقا خیلی هم معتبره و تا جایی که من میدونم خیلی ها تو امریکا وقتی میخوان ماشین بخرن میرن و از این سایت به عنوان مرجع استفاده میکنن که اطلاعاتش برگرفته از نظرات مردمه
ولی خب نمیشه گفت منتقدین کاملا بی تاثیر هستند ولی تاثیرشون در اون حدی نیست که شما و اکثر ما فکر میکنیم.
پس از خوندن جمله آخرت، احساس خوبی بهم دست نداد.
دیگه این جوری نگو
شاهین
۱۶ خرداد ۱۳۹۳حرفت درسته ولی در مورد مثالی که زدی،نقد فیلم،من خودم یه فیلمی رو نگاه کردم بعدش میرم نقدشم میخونم.در واقع دید آدمو بازتر میکنه.ماشینم همونه.مثلا شاید با روندن یه خودرو یه حسی به آدم دست بده ولی نشه توصیفش کرد.اینجا یه منتقد و کارشناس خودرو میتونه کمک کنه.البته همونجور که تو گفتی امکان آزمایش خودرو رو دارن.در کل من اگه بخوام ماشین بخرم حتما به گفته های کارشناس ها هم توجه میکنم.
ارادتمندم.
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۳اری تو درست میگی
الان که دوباره به موضوع نگاه میکنم، می بینم که حرف تو صحیح تر هست.
مهدی ف
۱۶ خرداد ۱۳۹۳وبازهم نمایندگانی ازسرزمین قلدر مآب ها و سرزمین افتاب تابان وجای تعجب از حضور خالی در لیست نمایندگان قاره سبز…!!!
پارسا
۱۶ خرداد ۱۳۹۳تویوتا اوالون با این طراحی که داره هزار برابر ازرا و سوناتا می ارزه
چرا مدل هیبریدیش که این قدر مصرف سوختش پایینه وارد نمیشه؟!
توفیقی
۱۶ خرداد ۱۳۹۳لیستی که اروپایی ها توش نباشن به درد جرز لای دیوار میخوره.
یا سفید کننده دستشویی.
من که اول به عکس ماشینها نگاه می کنم بعد می خونمشون.
چون اروپایی درست و حسابی نبود نخوندمش.
ارمان
۱۶ خرداد ۱۳۹۳این مجله امریکاییه همه رتبه اولیارو داده به ماشینای امریکا ، معلومه خب مردم امریکا ماشین امریکایی رو ترجیح میدن
mostafa mn
۱۶ خرداد ۱۳۹۳va baz ham cheverlet
3 ta namyande dasht
ke 2 tashono didam o vaghean midonam chi hastan
oun volt jaryanesh chiye dostan??
سجاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۳دروود.
به نظر من این لیست ها دیگه کم کم دارن لوس میشن.
باید قبل از اینکه رده بندی رو بدن کاملا خواننده رو توجیح کنن منظور از
بهتربودن این ماشین ها چی هست که خواننده فکر نکنه واقعا اینا بهترین
ماشینای دنیان و بقیه حرفی برای گفتن ندارن من خودم عاشق هوندا و
تویوتام؛آمریکایی ها رو هم واقعا دوست دارم. ولی بی انصافیه وقتی از
واژه ی “بهترین” استفاده میکنیم شرکتی که شعارش “بهترین یا هیچ “است رو
فراموش کنیم(میدونم این لیست در مورد خودرو های ارزون قیمت هست) ولی
دلیل نمیشه تو هیچکدوم از رده بندی های جی دی پاور نه اسمی از بنز باشه
نه بی ام و نه آیودی نه پورشه در حالیکه بالاترین تکنولوژی ها رو دارن و
بیشترین خدمات رو به صنعت خودرو سازی کردن. به این کاری ندارم که این
رده بندی چقدر درسته ولی مطمئنم همه ی کسایی که تو این نظرسنجی شرکت
کردن آرزوشونه پورشه و آیودی سوار شن مثل خیلی از کسایی که با دیدن
ماشینای این لیست لذت میبرن ولی تو خیابونا از دیدن آلمانیا سیر نمیشن.
(((ایران و آلمان))) ” Respect “
Just germany.....
۱۶ خرداد ۱۳۹۳از کمری جدید و کابین آوالون خوشم اومد
آقا جلو شورلت ایمپالا شبیه کامارو zl1 نیس؟
AMIR
۱۶ خرداد ۱۳۹۳5تا تویوتا بود فقط1!!
mehdi
۱۶ خرداد ۱۳۹۳بس 405’405slx’405 سال’405بارسال سمندse سمند lx سمند معمولی سمند غیر معمولی روا روا سال روا بارسال روا امسال صد سال به این سال ها براید سایبا132سایبا 111 سایبا مروارید سایبا141 صبا نسیم و………….!!!! کلی تنوع خودرویی دیکه که خودرو ساز های عزیزمون زحمت کشیدن و به مشتری های بخت برکشتشون ارائه دادن جرا تو این لیست نیستن واقعا تاسف آوره
کافر مقدس
۱۶ خرداد ۱۳۹۳Life=American and nothing Else. . .
البته آکورد کولن فلسفه ش آمریکایی ـــــــه
مصطفی
۱۶ خرداد ۱۳۹۳دیزاین ایمپالا تو این رنج عالیه
ملتی هستیم که حالا حالاها باید حسرت بخوریم ….
احسان(احسان سابق)
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ایمپالا و اکورد پرچمشون بالاست.از بین همشون این دوتا رو خیلی دوست دارم
مجید
۱۶ خرداد ۱۳۹۳سلام
دوستان الان چندین ساله که مد شده برندهای معتبر رو زیر سوال میبرند که مثلا رنکینگشون جذاب شه! کلا به این رنکینگ ها زیاد تکیه نکنید، حالا میخواد مال جی دی پاور باشه یا هر جای دیگه. البته برندهای لوکس مثل بنز و بی ام دابلیو موضوع بحث این مقاله نیست، ولی آیا محصولات شرکت هایی مثل فولکس واگن، پژو، سیتروئن، رنو و امثالهم جایی در این لیست ندارند؟!
من که میگم فقط اروپا و آمریکا!
مرتضی
۱۸ خرداد ۱۳۹۳اینا برای بازار امریکاست نه جهان!!!
مهدی
۱۶ خرداد ۱۳۹۳آکورد هوندا ماشینیه که خیلی عالی هستش چرا که با مدیریت و کیفیت ژاپنی ها و با استایل و کارگرای آمریکایی ساخته میشه. رانندگیش هم واقعا گویای آمریکایی بودنش هست. کلا آکورد تو آمریکا ساخته میشه و هدفش رو برای فروش همونجا نشونه رفته. خیلی هم موفق بوده.
امید
۱۶ خرداد ۱۳۹۳نصفش امریکایی بود!؟
گشنه
۱۷ خرداد ۱۳۹۳بله تازه کم هم هست باید همشون آمریکایى میبود. تو رده خودروهاى ارزان قیمت تو همه کلاس، اسپرت، سدان، ماسل، کوپه…. آمریکایى حرف اولو میزنه. ژاپنى ها فقط رو کاغذ خوبن . اگه دو سال پشتشون بشینى حالتو بد میکنن. متاسفانه جاى ماشیناى آمریکایى بدجورى تو بازار خالیه. البته اگه بیاد دیگه کسى طرف کره اى یا ژاپنى نمیره به غیر از کسایى که خودشونو الکى گول میزنن
امید
۱۷ خرداد ۱۳۹۳گشنه جان من ماشینای امریکایی رو خیلی دوست دارم مخصوصا کادیلاک اسکالاد با کامارو zl1 اما ژاپنی هم مشهوره به کیفیت در ضمن تو خود امریکا هم شرکت تویوتا فروش ۲٬۰۸۲٬۵۰۴ کرده در سال 2012 تو سال 2012 نزدیک 10 میلیون خودرو تولید کرده و بیش از 2 میلیون رو تو خود ایالت متحده فروخته یعنی یک پنجم تو کل جهان فقط امریکایی بوده مشتریش اونم فقط برند تویوتا
در مورد کره ای هم باهات موافقم
میثم
۱۶ خرداد ۱۳۹۳سلام
چرا تصاویر کمری 2015 رو برای کمری 2014 گذاشتید ؟!
sami
۱۶ خرداد ۱۳۹۳فقط تویوتا… حرفی برا گفتن نذاشته
کیان
۱۷ خرداد ۱۳۹۳نویسنده میگه “لیست 9 خودروی سدان و هاچ بک قابلاعتماد” بعد 10 تا ماشین نام میبره…
لطفا مسئولین رسیدگی کنن… :-)
زیگما
۱۷ خرداد ۱۳۹۳به جمله دقت
“”نوبت به آن رسیده که لیست 9 خودروی سدان و هاچ بک قابلاعتماد را نیز با شما در میان بگذاریم””
یعنی 9 تا سدان + یکی هاچ بک
h112
۱۷ خرداد ۱۳۹۳اولا،فک نکنم این خودرو ها تو کلاس سبک باشند،بیشتر شبیه خودرو های medium هستند.
انتخاب منم به ترتیب…تویوتا کمری، هوندا آکورد، شورلت مالیبو.
YaShaR
۱۷ خرداد ۱۳۹۳وقتی اسم شورولت میاد تصورم میره به سمت ماشینای عضلانی و بزرگ (انگار زیر سپرش یه تیرآهن 16 قایم کرده باشن ) با سیستم تعلیق نرم ولی وقتی این جدیداشو می بینم یه حس نا مطمئنی بهم دست میده انگار میخوام سوار ماشین چینی بشم با اینکه هیچوقت سوارشون نشدم!
خیلی بظاهر پلاستیکی شدن ولی مطمئنا ماشینای خیلی خوبی هستند که تو اکثر نظرسنجیها رده های بالا رو دارند…
مرتضی
۱۸ خرداد ۱۳۹۳بارها گفتم اینا که همش باهاش پز میدین فقط و فقط برای بازار امریکاست اونایی که موضع میگرفتند نمیدونم حالا چرا ساکتند؟؟؟ و الا بنز کلاس اس باشه و بقیه بتونند نفس بکشند؟؟
امیر
۱۸ خرداد ۱۳۹۳همین ارزان قیمت هابرای ما شده آرزوی دست نیافتنی !
حتی پرایدشم برای ما آرزو هست!!!
خدا باعثو بانیشو لعنت کنه
hero
۱۹ خرداد ۱۳۹۳شورلت با اون رسوایی اخیرش بخاطر فاش نکردن ایراد فنی 3 مدل از ماشیانش و کشته شدن 4 نفر
حالا چطور باید مطمئن ترین ماشین لقب بگیره؟ نمیدونم!
دوستان! شما جواب بدین
ولی همین که خود آمریکاییها اعتراف میکنن که بهترین خودروهای دنیا ژاپنی هستند باز هم جای خوشحالی وافتخار داره
پرچم ژاپن بالاتره