تویوتا وقتی وعده داد که نسخهٔ پرفورمنس همهٔ محصولات خود را ارائه خواهد کرد، شوخی نمیکرد. این وعده در فوریهٔ سال ۲۰۱۹ داده شده اما آغاز کار خانوادهٔ GR (گازو ریسینگ) تویوتا در سپتامبر ۲۰۱۷ با معرفی نسخههای GR برای هاچبکهای کوچک، سدانها و مینیونها در ژاپن بود. این خانوادهٔ اسپرت سه سطح مختلف دارد که به ترتیب GR Sport (پایه)، GR (میانی) و GRMN (بالا رده) نام دارند. تویوتا بهسرعت در حال گسترش خانوادهٔ GR است زیرا پس از معرفی لندکروزر GR Sport حالا فورچونر GR Sport را هم معرفی کرده است.
فورچونر که نسخهٔ اسیووی هایلوکس محسوب میشود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد و نسل دوم آن هماکنون ششساله است. این یک شاسیبلند خشن با شاسی نردبانی است که دیدن نشان GR روی آن شاید کمی عجیب به نظر برسد زیرا ما معمولاً کلمهٔ Sport را با پرفورمنس روی جادهها میشناسیم نه در مسیرهای سخت آفرودی. درهرحال، فورچونر GR Sport در اندونزی معرفی شده و جایگزین مدل TRD Sportivo خواهد شد. ازآنجاییکه این یک نسخهٔ GR Sport است نه GR یا GRMN، تغییرات آن صرفاً محدود به موارد ظاهری و تزئینی میشود.
بنابراین، فورچونر GR Sport مثل نسخهٔ معمولی با پیشرانههای ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور و ۲.۴ لیتری توربودیزل با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و عجیب اینکه فورچونر GR Sport صرفاً بهصورت محرک عقب ارائه میشود و خبری از نسخهٔ دو دیفرانسیل برای این مدل نیست.
فورچونر اما تنها محصول تویوتا در اندونزی نیست که از ارتقاءهای گازو ریسینگ بهرهمند شده است زیرا این شرکت ژاپنی در این کشور نسخهٔ GR Sport را برای هاچبک یاریس، کراساوور کوچک راش، مدل شهری آیگا و مینیون ولوز هم ارائه کرده است.
حسن
۲۰ مرداد ۱۴۰۰چه میکنه این تویوتا تازگیها داره غوغامیکنه سالارپشت سالار حضرت پشت حضرت سلطان بی همتای صنعت خودروسازی جهانه
نوید محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۰تویوتا فقط غوغاسالار و تبلیغات محور و رسانه باز است.
در برابر قیمتهای گزاف تویوتا، بد نیست نگاهی به لینکهای زیر بندازید:
https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%e2%80%8c%d8%a7%d9%88%d9%88%d8%b1-%d9%87%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%86%e2%80%8c%d8%b4%d9%88/
https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%a7%d9%86%d8%af-%da%a9%d9%88-05-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/
https://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-2021/
porsche
۲۱ مرداد ۱۴۰۰بابا تو دست رامینو از پشت بستی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ مرداد ۱۴۰۰+New ramin باید بهش گفت…
Sina10
۲۱ مرداد ۱۴۰۰عملا بحز سانتافه ، همشون بنجل کامل هستن
سانتافه هم توی نسل جدیدش به نظرم ارزش خرید نداره و من از طراحیش اصلا خوشم نیومده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ مرداد ۱۴۰۰جز سانتافه بقیه شون مزخرف…
مزدا
۲۰ مرداد ۱۴۰۰عاشق فورچونر هستم ولی کاش طراحی داخلیش مثل لندکروزر 2022 بود
میثم
۲۰ مرداد ۱۴۰۰احتمالا نسل جدیدش نهایتا یکی دو سال دیگه میاد به بازار
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰بازم تویوتا و بازم یه طراحی داخلی خشک
Amin
۲۰ مرداد ۱۴۰۰حدود دو هفته تا مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانس مونده ، خیلی هیجان انگیز خوهد بود با توجه به رقبای جدید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اطلاعی داری که چه ساعتی برگزار میشه؟ عاشق این مسابقه هستم نمیخوام از دستش بدم…
امیر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰چه قدر خبر تویوتا داریم امروز و دیروز
Sina
۲۰ مرداد ۱۴۰۰فورچونر شاسی بلند مورد علاقه منه حتی به نظرم از پرادو جمع جورتر فیافه اسپرت تر و با قیمت منتقی تره
خود تویوتا هم ک بهش میگه جون سخت واقعی
اما اینکه بیای ماشینی که ذاتا برای آفرود و مناطق سخت ساخته شده رو از نظر اون توانایی اصلی و ذاتیش فلج کنی تک دیفرانسیلش کنی و با چهارتا رنگ آمیزی بهش بگی اسپرت واقعا مضحکه و فقط خصلت تویوتاست این کارا
بنظرم همون نسخه trd sportivo یا جلو پنجره لکسوسی از این خیلی بهتره
یوسف
۲۰ مرداد ۱۴۰۰سلطان پشت حضرت🧐
zeg
۲۰ مرداد ۱۴۰۰اون سالاره نه سلطان 🌡
میثم
۲۰ مرداد ۱۴۰۰فورچونر بر اساس شاسی هایلوکس ساخته شده
بنابراین بسیار بادوام و کم خرج و بی دردسره
فقط تک دف بودنش تو نسخه GR بی منطقه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ماشین خیلی ساده اییه،من خوشم نیومد…
Afg
۲۷ بهمن ۱۴۰۰فورچنر خوبی شده این سبک تغیر همیشه بد نیست باعث خاص شدن خودرو میشه