اندکی پس از بهروزرسانی فنی و تجهیزاتی در بازار ژاپن، تویوتا اقدام به معرفی نسخه بهروز شده لندکروزر پرادو در بازارهای اروپایی کرده است.
بزرگترین تغییر این خودرو معرفی پیشرانه ارتقا یافته ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل است که هماکنون قدرت ۲۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری تولید میکند. قدرت و گشتاور این پیشرانه نسبت به قبل به ترتیب ۲۷ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر بیشتر شده است.
در نتیجه این تغییر لندکروزر پرادو ۲۰۲۱ (در اروپا فقط با نام لندکروزر عرضه میشود) شتاب صفر تا ۹.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعتی دارد که نسبت به قبل چند دهم ثانیهای بهبود یافته است. موضوع جالب اینکه خودروی موردبحث در روسیه و دیگر کشورهای عضو شوروی سابق قدرت کمتر یعنی ۲۰۰ اسب بخار دارند.
مصرف سوخت متوسط و آلایندگی دیاکسید کربن این شاسیبلند نیز کاهش یافته است. لندکروزر پرادو ۲۰۲۱ هماکنون مصرف سوخت ۷ لیتر در هر صد کیلومتر داشته که نسبت به قبل هفتدهم لیتر کاهش یافته است. همچنین آلایندگی نیز با کاهش ۱۸ گرمی به ۱۹۲ گرم در هر کیلومتر رسیده است. دلیل این بهبود نیز استفاده از تکنولوژی استارت/استاپ تویوتاست. نیروگاه آهنین یاد شده همچنان با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند.
جدای از معرفی پیشرانهای قویتر، لندکروزر پرادو ۲۰۲۱ دارای سیستم مولتیمدیای ارتقا یافته با نرمافزار بهتر، اپل کارپلی و اندروید اتو میباشد. این سیستم از بهروزرسانی از راه دور نیز پشتیبانی میکند.
در بحث ایمنی شاهد ارائه دومین نسل بسته ایمنی تویوتا هستیم که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران و کروز کنترل تطبیقی میباشد.
نهایتاً هم پکیج مشکی سفارشی در اختیار مشتریان قرار گرفته که شامل تریم مشکی سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره کرومی تیره، آینهها و رینگهای مشکی و… میباشد. تکمیل کننده این پکیج نیز نشان اونیکس بلک روی بدنه است.
مازیار
۱۲ شهریور ۱۳۹۹و یاز هم یک بروزرسانی دیگر از یک SUV دیگر تویوتا??
Ahmadreza 2002
۱۲ شهریور ۱۳۹۹واقعا باید چه اتفاقیبیافته تا تویوتا بفهمه اینا دیگه فسیلن
Sina
۱۲ شهریور ۱۳۹۹تویوتا تا زمانی که رقیبی برای محصولش نباشه دست به ماشینش نمیزنه مثل همین پرادو مثل لکسوس جی ایکس و…
برای مثال هایلندرو تا دید اطلس و تراورس و…دارن میریزن سرش فوری طی دو سال دوتا فیس لیفت اساسی که بیشتر شبیه نسل جدید بود داد بیرون که همچین کاری از تویوتا محاله…
خود تویوتا هم اقرار کرده محصولی که فروش میره چرا بهش دست بزنیم
واقعیت اینه که ما تویوتا رو نمیخریم چون دوستش داریم میخیریم چون مجبوریم انتخاب دیگه ای نیست
خود من بین همه شاسی بلندا یا پرادو بر میدارم یا فورچونر و مجبوریم با طراحی داخلش که مثل طراحی یه تازه کاره با امکانات غارنشینیش کنار بیایم
چون آمریکایا چسبیدن به اسب بخارو قرتی بازیاشون
آلمانیا هم چسبیدن به رفاه کاملو چرمو سیستم تعلیق بادیو توربو و هزارتا بدبختیو پیچیدگی دیگه
M.A.S
۱۲ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز هدف از ساخت همون امریکاییای پر اسب بخار چیز دیگه ای هستش
و هدف از ساخت المانیای اشرافی چیز دیگه ایه
برای مثال درسته که ترک هاوک ،دورانگو هلکت ویا اوروس تو افرود نمیتونن پا به پای لند کروزر پرادو برن ولی آیا همین پرادو میتونه تو شتاب گیری و سرعت پا به پای اونا بیاد؟آیا توانایی یدک کشی اونا رو میتونه ارائه بده؟
تویوتا دلیل اینکه به لند کروزر و پرادو و GX و LX دست نمیزنه اینه که هر چی که داره ازشون درمیاره سود خالصه
تست های آلایندگی ،ایمنی و تقریبا همه تست ها روشون سالها انجام شده و گرنه لندکروزر الان تقریبا از ناموفق ترین ها تو فروشه فروشش تو سال 2017 فقط 37000 دستگاه بود
ولی اگر هدف تویوتا رو تو ساخت اینا توانایی بیراهه نوردی زیاد و نه چیز خاص دیگه ای بدونیم باید بگیم که تویوتا واقعاً نیازی به تغییر توش نداره
مهدی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹Sina
هزار تا یدبختی و میچیدگی ???? چه روحیه خوبی داری دمت گرم
سید علیرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۹حالا دیگه نمی خوان نسل جدیدش رو معرفی کنن ؟؟
پیر شدیم …
SF90 STRADALE
۱۲ شهریور ۱۳۹۹قدرت خوب ، گشتاور بالا ، آفرودر قهار
نسل جدید چه چیز جدیدی میخواد ارائه کنه که این نسل نداره ؟؟؟؟
فقط طراحی جدیدتر ؟؟؟؟ به شخصه با این طراحی حال کردم
تغییر نسل سریع مثل کره ای ها زیاد جالب نیست
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۹من یه سوالی از دوستان دارم. اگه تویوتا نسل جدید این ماشین یا لندکروزر یا فوررانر رو بده به غیر از طراحی چه تغییرات اساسی ای ممکنه بکنن که الان همه با این ماشینای کنونی مشکل دارن؟ اگه یه ماشین سیستم های ایمنی، محرکه و راحتی به روزی ارائه کنه چه اهمیتی داره که چند سالشه؟
میثم
۱۲ شهریور ۱۳۹۹یه جورایی درست میگی
خوب که بهش نگاه میکنم هنوزم قشنگه در عین سادگی
بهنام
۱۲ شهریور ۱۳۹۹از نظر فنی این ماشین حرف نداره
کسانی که از طراحی ایراد میگیرن همونایی هستن که با دو تا اپشن خودروهای چینی گول میخورن و کاری به باطن ماشین ندارن
ولی تویوتا در باطن بهترین ها رو تحویلت میده و در ظاهر هم پرادو هنوز زیباست فقط کمی تکراری شد که با این بروز رسانی بازم جذابیت قبلی خودش رو بدست آورد
واقعا کار تویوتا برای تولید نسل جدید این خودرو خیلی سخته
بی ریا
۱۲ شهریور ۱۳۹۹لندکروز ۸ سیلندر مدل ۲۰۱۳ زده بود قیمتشو ۴ و نیم میلیارد
لندکروز ساده مدل ۲۰۱۰ زده بود ۳ میلیارد
لندکروز مدل ۲۰۰۵ زده بود یه میلیارد
اگه مدل ۲۰۲۰ این بیاد ایران پلاک بشه چند میشه قیمتش به تظرتون ؟؟؟
میثم
۱۲ شهریور ۱۳۹۹والا با این وضعیت فکر کنم 2020 این تو ایران اگه وارد بشه بی قیمت بشه یعنی بازار نمیتونه براش قیمت تعیین کنه و تبدیل میشه به یه معضل اقتصادی و برای حلش دولت باید ورود کنه
حسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹دوستان دقت نمی کنن که این یک SUV واقعی هست و یکی از مهم ترین کاربردهاش هم آفروده، به همین دلیل میان با کراس اور ها مقایسش می کنن که قیاس اشتباهیه.
بین SUV ها اون هم در این رنج قیمت کدوم رقیبی وجود داره که هم کابین زیبا و با کیفیت داشته باشه که طراحیش عین یک ماشین شهری هست، هم طراحی خارجی که از نظر شهری هم مناسب هست، هم آپشن خوب، هم آفرود قدرتمند، هم دوام عالی، هم قیمت مناسب. این پکیج رو تقریبا میشه گفت فقط و فقط تویوتا ارائه میده. سایر رقباش که SUV واقعی هستن یا ظاهرشون بیش از حد خشن و آفرودیه، یا کیفیت و راحتی سواریشون پایینه، یا دوامشون پایینه، یا کیفیت کابینشون پایین تره، و به هر حال تمام این ویژگی های پرادو رو با هم ارائه نمیدن. حتی بنز g کلاس هم این ویژگی هارگ نداره چون اولا ظاهرش شدیدا آفرودیه هرچند زیباست، هم اینکه قیمتش خیلی بالاست. پس اینقدری که دوستان میگن مشکل نداره پرادو.
به نظرم ال سی 200 و پرادو فقط باید انجین شون تغییر کنه و نیاز به چیز دیگه ای ندارن که البته خود تویوتا هم برنامه انجام این کار رو داره.
Mohsen. G
۱۳ شهریور ۱۳۹۹مصرف سوخت واقعیه مدلهای داخل ایرانبه مراتب بالاتراز این حرفاست… گاهی صدی بیستلیتر هم به راحتی میبینی
sina
۱۲ شهریور ۱۳۹۹اینو دوست دارم با اینکه قدیمیه
قدرت و مصرفش هم بنظرم همچنان رقابتی هس
Mohammadreza
۱۲ شهریور ۱۳۹۹شخصا این خودرو رو بسیار دوست دارم.
حسین وی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹اگه قرار باشه من عاشق پرادو باشم بعد نسل جدیدش مثل سری 4 گند بزنه توش میخوام 100 سال سیا بروزرسانی نکنه
بی ام و مثلا با سری 4 جدیدش چه گلی به سرمون زد ؟
همین شماها میاین میگین نسل قدیمش بهتره
Hadi
۱۲ شهریور ۱۳۹۹از سال ۲۰۰۷ داره رو همین پلتفرم تولید میشه…
تویوتا نمیخواد یه نسل جدید واسش بزنه؟?
ژاپن
۱۵ شهریور ۱۳۹۹همه استاندارد ها رو پاس کرده هنوزم خوب و قشنگه تویوتا تا سه سال دیگه یه تغییر اساسی میده به همه ماشیناش و موتور هاش