تیزتر، پیشرفتهتر و ایمنتر
پس از جهانی شدن دوبارهی نام کرولا با معرفی نسل جدید نسخه هاچبک و مدل زیبای تورینگ اسپورت، تویوتا با معرفی نسل جدید کرولا سدان کار را تکمیل کرده است.
کرولا سدان جدید که در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین معرفی شده با دو نسخهی متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از مدلها که اسپورت نام دارد در آمریکای شمالی عرضه میشود و دیگری در چین (با نام لوین)، ژاپن و دیگر نقاط جهان ارائه خواهد شد. مدل عرضه شده در چین، اروپا و دیگر بازارها همچنین نسخهی لوکستر پرستیژ خواهد بود.
دوازدهمین نسل کرولا سدان شباهتهای فنی و ظاهری زیادی با جدیدترین نسل کرولا هاچبک دارد. این سدان جمعوجور بدون آنکه بخواهد جذابیت گستردهی خود بین مشتریان را از دست دهد از ظاهری گیراتر و زاویهدارتر مخصوصاً در جلو سود برده و البته باید گفت بخش عقب آن محافظهکارتر از مدل هاچبک نشان میدهد.
داخل کابین هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و مدل سدان از همان طراحی و تکنولوژیهای مدل هاچبک سود برده که از جملهی آنها میتوان به سیستم اطلاعات سرگرمی انتیون ۳.۰، اپل کارپلی و آمازون الکسا اشاره کرد. مدلهای پایهی بازار آمریکا دارای صفحه لمسی ۷ اینچی خواهند بود درحالیکه تریم های فول تر دارای صفحهنمایش ۸ اینچی هستند.
همانند دیگر مدلهای کرولا، این نسخه سدان بر پایه پلتفرم جدید TNGA بنا شده و طول /عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۶۴۰/۱۷۸۰/۱۴۳۵ میلیمتر بوده و فاصلهی بین محورها نیز به ۲۷۰۰ میلیمتر میرسد.
فاصلهی بین محوری این خودرو نسبت به نسل قبل تغییری نکرده اما کرولا سدان جدید فاصلهی بیشتری بین چرخهای روبرویی دارد. همچنین اورهنگ جلو کوتاهتر و اورهنگ عقب طویلتر شده است. ارتفاع این خودرو چند میلیتری کمتر شده و ارتفاع کاپوت نیز پایین آمده است تا دید رو به جلوی بهتری ایجاد شود.
تویوتا قول داده معماری جدید این خودرو که شامل سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب میباشد (نسل پیشین دارای سیستم تعلیق پیچشی بود) دینامیک رانندگی بهتر و راحتی سواری، آرامش و ایمنی بیشتری را به همراه داشته باشد.
جزئیات بسیار کمی از قوای محرکهی کرولا سدان ۲۰۲۰ منتشر شده اما تویوتا تأیید کرده پیشرانه ۲ لیتری دینامیک فورس و نسخهای هیبریدی در دسترس خواهند بود.
ما محصولات جدید خود را با طراحی چشمنواز، سواری هیجانانگیز و راحتی بالا ارائه میکنیم. با افزایش هیجان و لذت و همچنین استفاده از عملکردهای ارتباطی در خودروها میخواهیم کرولا سدان جدید را در سراسر جهان محبوب کنیم.
بهنام
۲۵ آبان ۱۳۹۷کرولا در چند نسل قبلی فقط از یک منظر دچار نقص بود که همان ضعف در طراحی به نسبت رقبا بود که با عرضه ی نسل جدید طراحی نیز به دیگر خوبی های این ماشین اضافه شده.
گیربکس بد کرولا
۲۶ آبان ۱۳۹۷هزار که خوبم باشه. ولی اینم مثل سراتو جدید و خیلی ماشینای جدید دیگه cvt هست .
Behnam
۲۵ آبان ۱۳۹۷عالی هستش در یک کلام
ما کجا و اینا کجا ،تو حسرت اینجور ماشینا میمونیم اینجا ،این مملکت جهنمی روی کره زمین هس ک خودمون درست کردیم
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۳۹۷ای جونم
منتظر خبرش تو پدال بودم .
بچه ها به نظرشما تویوتا یه خانه تکانی اساسی در طراحی خودروهاش نکرده .
نمای عقب کرولا و خطهای روی کاپوت و جانبی از این نسل کرولا فراتر رفته و اون رو بسیار بالاتر از گروه خودش قرار میده .
خودم هوندا سیویک را تریج میدم بخاطر خشونتی که در طراحی نمتی جلوش موج میزنه ، اما این نسل تویوتا از جوان اسپرت پوش تا پیرمرد کُت شلوار پوش را پوشش میده .
سام
۲۵ آبان ۱۳۹۷اینطور که تصاویر نشان می دهند،طراحی بدنه و کابین نسل جدید تویوتا کرولا فوق العاده زیبا و جذاب و دلنواز شده است و بر خلاف مدل های پیشین سخت جوان نیز شده است و روح جوانی و طراوات از جای جای آن تراوش می کند.تویوتا دوباره دارد به دوران اوج خود بر می گردد.
H
۲۵ آبان ۱۳۹۷اومده فقط بازارو درو کنه ??
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۷طراحیش بهتر شده. اما کرولا توی اکثر بررسی هاش که دیدم طرف میگفت خوروی بی دردسری هستش وسابقه خیلی خوبی داره اما حس لذت رانندگ وجذابیت هوندا سویک ومزدا3 رو نداره.
vahid evo
۲۵ آبان ۱۳۹۷هاچبکش خیلی طراحی بهتری داره
این محافظه کاری تویوتارو ول نمیکنه
H
۲۵ آبان ۱۳۹۷این اومده بازارو دست بگیره
سهراب
۲۵ آبان ۱۳۹۷کرولا معروفه به ماشین اقتصادی تو دنیا و هر کارگر و کارمندی راحت باید بخره اما تو ایران از 350 میلیون بیشتر درمیاد.
ما چه گناهی کردیم تو این خراب شده گیر افتادیم و از همه چی محرومیم؟
اگه قرار نیست از ماشین های روز دنیا لذت ببریم و حال کنیم ، ترجیح میدم بمیرم
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۳۹۷سهراب جان ، حِس شما را تقریباً ۹۹٪ جامعه ایران دارن ، ولی پای عمل که بیاد وسط ، ۹۹٪ پا پَس میکشن .
وزیر محترمه خارجه فرمودن که خودتون خواستین و درست هم میگه ، ما لیاقتمون اینه و نه بیشتر .
امروز اینستاگرام ویدیوئی دیدم که چطور افراد ناشناس در شوشتر ، ۳ جوان خواننده را که در حال خواندن و نواختن بودن ، زدن داغون کردن ، کسی هم جرئت حرف زدن نداشت .
این وضعیت از سرمون زیاده .
اگر پدال سانسور نکنه !!!!! .
sina
۲۵ آبان ۱۳۹۷خعلی بهتر از قبلیه ولی شخصا توقعم بیشتر بود راسش
بنظرم سیویک با اینکه 2016 طراحی شده تو قیافه از این جلوتره.
تا ببینیم بازار رو چی میکنه کرولا
Sam
۲۶ آبان ۱۳۹۷این ماشین فوق العاده ماشین قشر کارگر تمام دنیا هست ک ب راحتی تهیه میکنن و لذت میبرن بی دردسر… وقتی ی مقایسه میکنم با وضع خودمون فقط میشه افسوس خورد…
amin
۲۶ آبان ۱۳۹۷تویوتا جدیدا داره انقلاب میکنه!!!!
محمدرضا
۲۶ آبان ۱۳۹۷هاچ بکش و پشت سدانش خوبه ولی جلوش افتضاحه یکم هم شبیه ماشینای کیا شده.تویوتا هم که ظاهرا علاقه ای نداره دست از سر این جلو پنجره های اغراق شده بکشه.ولی در کل از نظر ایمنی و آپشن که خوب بود عالی شده ظاهرا مدل دستی هم میخواد ارائه بشه که خبر خیلی خوبیه اگه پکیج پرفورمنس هم در کنارش موجود باشه