تویوتا

معرفی تویوتا کرولا کراس 2021، محو تقریبی مرز هاچبک‌ها و کراس‌اوورها

اگر هنوز هم باور ندارید که تقاضا برای شاسی بلندها و کراس اوورها همچنان رو به افزایش است پس این را ببینید. با تویوتا کرولا کراس آشنا شوید، خودرویی که نسخه کراس اوور از مشهورترین هاچبک تویوتا بوده و تنها چند ماه پس از تویوتا یاریس کراس پدیدار شده است.

کرولا کراس فعلاً در تایلند معرفی شده و از پلتفرم جدید تویوتا یعنی TGNA-C استفاده می‌کند. این خودرو به دو صورت هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۴۶۰/۱۸۲۵/۱۶۲۰ میلی‌متری دارد. فاصله بین محوری این خودرو نیز ۲۶۴۰ میلی‌متر می‌باشد.

مدل‌های پایه کرولا کراس در تایلند با پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی که قدرت ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۷۵ نیوتون متری دارند عرضه خواهند شد. این پیشرانه نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می‌کند. قوای محرکه هیبریدی این خودرو نیز از پیشرانه ۱.۸ لیتری با قدرت ۹۸ اسبی و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری و یک واحد الکتریکی تشکیل شده است. این پیشرانه الکتریکی خروجی ۷۲ اسبی و گشتاور ۱۶۳ نیوتون متری دارد. این مجموعه نیز با گیربکس CVT همکاری می‌کند.

کرولا کراس دارای سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی می‌باشد.

از نظر بصری و طراحی ظاهری باید گفت این خودرو خیلی شبیه کرولا هاچبک نبوده و بیشتر شبیه یک بچه راو ۴ است. در بخش جلوی خودرو یک جلوپنجره مشکی و چراغ‌های تیز و دیلایت های LED نصب شده است. این کراس اوور همچنین دارای سپرها، رکاب‌های جانبی و قوس‌های چرخ مشکی بوده و ریل‌های سقف مشکی نیز تکمیل کننده ظاهر آن هستند.

اگرچه ظاهر خودرو منحصربه‌فرد بوده اما کابین بسیار شبیه کرولا هاچبک می‌باشد. یک صفحه لمسی بزرگ در داشبورد قرار داشته و به این مورد باید پشت آمپرهای دیجیتالی و همان ورودی‌های هوای کرولا هاچبک را اضافه کرد.

فروش تویوتا کرولا کراس جدید از ماه جاری در تایلند شروع خواهد شد. این خودرو در آینده‌ای نزدیک نیز راهی سایر کشورها خواهد شد هرچند فعلاً به جزئیات این موضوع اشاره‌ای نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چقد دوست داشتنیه
    فکر کنم خوب بفروشه

    1. محمد

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دقیقا مشخصه بازارو درو میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. مزدا

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      خیلی خوب شده
      کاش چهارچرخ متحرک بود

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دوست داشتنیه ، چون یک تویوتاست
      اما نمیدونم چرا باب میل من نیست

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. SS

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    دیگه حالم از هرچی کراس و کراس اوور کامپکته به هم میخودره???

  3. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    این الان تو کلاس و رقیب خودروهایی مثل کیا اسپورتیج میشه ؟

    1. دانیال

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      نه کوچیکتره
      X22 که تو ایران هست با این تقریبا تو یه سایز و کلاس میشن گمونم

    2. رامتین

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3257 ديدگاه)

      بله دقیقا. در ذهنتان این باشه خودرویی ارتفاعش بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ و طول حدود ۴/۵متر باشه مثل توسان و اسپورتیج خواهد بود. ارتفاع برسه ۱۷۰سانت یعنی سانتافه (البته طول خودرو هم از ۴/۵متر متعاقبا بیشتر میشه). ارتفاع زیر ۱۶۰ بهتره اصلا بهش کراس اور نگفت گرچه میگن کراس کامپکت ولی کلاس واقعا بیخودیه. نتیجه اینکه این خودرو اسم کراس اور برایش برازنده هست کاملا.

  4. sina

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    عاشق تویوتام ولی نه اینو هستم نه کراس یاریس رو
    همون راو 4 و سی اچ عار کافی بودن از دید من ولی خب بازار دیوانه وار داره اون سمتی میره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. meysam

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    طراحیش هیچ ربطی به کرولا نداره
    چی میزنه این تویوتا

  6. amir

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    کرولا کراس!!؟

  7. 917

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    آقای احمد زاده عزیز اسم پلتفرم TNGA هست نه TGNA که مخفف Toyota New Global Architecture هستش

    1. شاهین

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام بله صحیح هستش بنده پس و پیش نوشتم. ممنونم از حس توجه شما.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. AMIR-REZA

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    طراحی بیرون ماشین و متریال داخل ماشینو نگا کن !! تویوتا میخواد کلا بازارو درو کنه….
    راستی جمع قدرت و گشتاور این ماشینو (تو نمونه هیبریدی) چقدر میشه ؟(چون هرکدوم در دور های مختلف دارد مدار میشن نباید 2 تاشون رو جمع کرد)ولی از سی وی تی بودنش مطمئن نیستم …..

  9. زیزیگولو

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    من از بین ماشینای ژاپنی فقط لکسوس و از بین شاسی بلندای لکسوسم فقط لکسوس RX رو میپسندم … لکسوس Rx مدل 2021 خیلی محشره که البته تفاوت زیادیم با لکسوس Rx مدل 2020 نداره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. Irani

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مسخره است! خوب یه اسم دیگه روش میزاشتن.

    1. دانیال

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      همین اسم “کرولا” که قبل از کراس بیاد فروشش رو تضمین میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. (Saeed(peugeot

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خوشم نیومد ….. دیگه چه خبره …..همین مونده اسمارت و رنو زوئی رو هم دیگه کراس بسازن

  12. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واقعا رو به جلوئه
    حتما موفق خواهد بود
    افسوس و صد افسوس که طراحی غربیلک فرمان همچنان ابلهانه ست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. Hadi

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تغییرات خوبی روش پیاده سازی کردن…
    بر خلاف بعضی از فرقون ساز های وطنی که فقط فکر میکنن ماشین هاچبک با یک باربند و رکاب تبدیل به کراس اوور میشود!
    احتمالا پر فروش ترین نسخه کرولا همینه ولی من مدل سدان رو بیشتر میپسندم…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. حسین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    ما که فقط میتونیم با عکسهاش حال کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا