چندی پیش تویوتا در اقدامی تعجببرانگیز اعلام کرد که در نمایشگاه خودروی لسآنجلس مدلهای کمری و آوالون TRD را معرفی خواهد کرد. این اقدام ازآنجهت تعجببرانگیز است که تویوتا تاکنون نسخهٔ TRD را صرفاً برای پیکاپها و اسیوویهای خود ارائه میکرد اما حالا قصد دارد از این نام برای سدانها هم استفاده کند. درهرحال، پیش از آغاز نمایشگاه لسآنجلس، سازندهٔ ژاپنی کمری و آوالون TRD را معرفی کرده است.
تصاویری که از آوالون TRD منتشر شده، ظاهری تهاجمی با تریم مشکی براق، رکابهای جانبی اسپرت و رینگهای آلیاژی منحصربهفرد را نشان میدهند. نمای اسپرت در کابین خودرو هم ادامه پیدا کرده و آوالون به صندلیهای چرمی با دوخت قرمز، نشان قرمزرنگ TRD روی پشتسریها، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و کفپوشهای ویژه مجهز شده است.
عمدهٔ ویژگیهای کمری TRD هم با آوالون یکسان است اما سقف مشکیرنگ و نمای عقبی تهاجمیتر با دیفیوزر مشکی براق، یک بال عقب و سیستم اگزوز TRD هم در آن دیده میشود. در داخل کمری نیز مثل آوالون چرم مشکی و قرمز به همراه نشان TRD روی کفپوشها کار شده است.
تویوتا فعلاً اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این سدانهای اسپرت منتشر نکرده است اما احتمالاً تغییری در پیشرانهٔ آوالون TRD ایجاد نشده و این سدان فول سایز همچنان از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. از سوی دیگر، کمری TRD هم احتمالاً به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر یا ۳.۵ لیتری V6 مجهز خواهد بود. البته با توجه به شخصیت اسپرت خودرو، موتور دوم گزینهٔ محتملتری است. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در آوالون است.
big & small block engine
۲۴ آبان ۱۳۹۷فقط اوالون
me84
۲۴ آبان ۱۳۹۷.
ای کاش دو تا تغییر در آوالون TRD ایجاد میکردن.
1 سیستم 4 چرخ محرک
2 تقویت پیشرانه
چنان اعجوبه ای از کار در میومد که همه حریفاشو به خاک و خون میکشید.
sina
۲۴ آبان ۱۳۹۷آوالون عالیه
علی رضا
۲۴ آبان ۱۳۹۷?
به نظرم اوالون جذاب ترین محصول حال حاضر تویوتاست و خیلی جذاب تر از کمری ( نمای جلوی کمری خیلی شلوغ و خسته به نظر میرسه، شلوغ فقط تایپ R ?) البته طراحای اوالون با این جلوپنجره بزرگ کار خودشون رو خیلی راحت کردن ، طراح هم طراحای قدیم …
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۷قطعا سپر جلو آوالون trd زشته
اما خود آوالون ماشین باکیفیتیه و همیشه برام سواله که چرا وارد ایران نشد
در مورد جلو پنجره هم این روزها تبدیل شده به نماد هر شرکت
اما ظاهرا تویوتا هنوز هم با ایجاد گرافیک جذابی برای جلوپنجره انحصاری خودش مشکل داره
برعکس لکسوس زیر مجموعه خودش
Omid
۲۴ آبان ۱۳۹۷به نظر شما زشته به نظر من که خیلی هم زیباست
ایمان
۲۴ آبان ۱۳۹۷TRD اونم روی سدان های تویوتا …. چه شود ??
emad1990
۲۴ آبان ۱۳۹۷اوالون نسل جدید اریونه؟اگه نیست پس اریون چیشد؟
Amir Machine
۲۴ آبان ۱۳۹۷نه آوالون ربطی به آریون نداره
آوالون یه سدان فول سایز و بزرگتر از کمریه که از سال 1995 به سبد محصولات تویوتا اضافه شد.
آریون ولی در اصل نسخۀ تغییر چهره دادۀ کمری بود که تو بازارهای خاصی مثل استرالیا و بعضی کشورهای آسیایی عرضه میشد.
آریون از سال 2006 در دو نسل تولید شد و سال 2017 بدون معرفی نسل جدید کنار گذاشته شد.
emad1990
۲۵ آبان ۱۳۹۷ممنون
کوروش
۲۴ آبان ۱۳۹۷پیشرفت تویوتا اگر با قابلیت اطمینان بوده باشه قطعا عالیه الان موتور گرند ۱۹۵ اسب با ۳ لیتر حجم موتور ارائه می ده که برای ۲۰۰۶ خوب بوده الان با افزایش ۵۰۰ سی سی و کاهش مصرف سوخت ، توان و شتاب عالی داره ولی تعریفی در هزینه نداره بخصوص نسبت به ماکسیما در ایران ( البته شرایط این دو در ایران عادلانه هم نبوده) بهرحال تویوتا ضعف جدی در جذابیت در سواری داشت که حتی لکسوس هم عملکرد جالبی نداره ولی trd ها با قیمت عالی و ظاهر مناسب و احتمالا قابلیت های سواری هیجان انگیز ورود قدرتمندی برای تویوتا خواهد بود
Mopar or No Car
۲۵ آبان ۱۳۹۷به نظر میاد اول جلو پنجره بودن که بعدا اتاق با مخلفات وموتور بهش وصل کردن.