معرفی تویوتا کمری 2015 با طراحی ویژه برای بازارهای جهانی
۵ شهریور ۱۳۹۳
۸۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
همان گونه که پیش از این هم اعلام شده بود، تویوتا از کمری فیس لیفت شده غیر آمریکایی خود در نمایشگاه خودروی مسکو رونمایی می کند. پیش از این تویوتا کمری فیس لیفت خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده بود. اما همانند بسیاری دیگر از خودروهای تویوتا، مدلهای غیر آمریکایی و بینالمللی با طراحی مطابق با سلایق متفاوتی عرضه میشوند.
طراحی کمری جدید با وجودی که نسبت به مدل آمریکایی آن کمتر اسپرت و بیشتر محافظهکار به نظر میرسد، متین و زیباست. جلوپنجره باریک با نوارهای کرومی آن همراه با یک نوار پهن کرومی برجسته در بالای آن جایگزین جلوپنجره یکپارچه و بزرگپیکر مدلهای آمریکایی شده است. در واقع بین هواکش سپر و جلو پنجره فاصله ای ایجاد شده است. چراغهای جلو نیز کاملا با نسخه آمریکایی متفاوتند و با لامپهای LED همان ترکیب مدلهای قبلی را نشان میدهند. در میانه سپر هم یک هواکش بزرگ ذوزنقهای با نوارهای کرومی دور آن به زیبایی تعبیه شده است.
در قسمت عقب نیز چراغها و سپر جدید طراحی آشنایی دارند. اما چندان با الگوهای سابق تویوتا شباهتی ندارند. یک نوار کرومی از بالای جای پلاک تا درون چراغها امتداد یافته که زیبایی این نما را دوچندان کرده است.
جزئیات زیادی در طراحی این قسمتها منظور شده است که نیاز به دقت بیشتری دارد و ممکن است در نگاه نخست دیده نشود. در مجموع طراحی نسخه جهانی کمری جدید شیک، لوکس و جذاب است اما نوآوری یا جسارتی هم در آن لااقل در حد مدل آمریکایی آن دیده نمی شود.
در داخل کابین یک پنل ابزار با نور پس زمینه جدید و نمایشگر ۴.۲ اینچی در داشبورد، غربیلک فرمان جدید سه شاخه، کنسول وسط بازطراحی شده با نمایشگر ۶.۱ یا ۷ اینچی لمسی به عنوان ناوبری و سیستم چند رسانه ای، سیستم شارژر بی سیم برای گوشی همراه، صندلی های گرم شونده برای سرنشینان عقب و تغییراتی جزئی در تزیینات به چشم میخورند. فضای درونی این خودرو هم ساده و سنگین است و حتی ممکن است قدیمی به نظر برسد اما جلوه ای با کیفیت و لوکس دارد. در زیر کاپوت چیزی تغییر نکرده و موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۸۱ اسبی و شش سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۴۹ اسبی همراه با گیربکس شش سرعته خودکار را میتوان یافت. البته در بازار روسیه، موتور ۲.۰ لیتری ۱۵۰ اسبی همراه با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز موجود خواهد بود که شتاب صفر تا صد ۱۰.۲ ثانیه و مصرف سوخت متوسط ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر دارد و میتواند گزینهای برای سایر بازارهای آسیایی از جمله ایران با محدودیت واردات خودروهای پرحجم باشد.
: فضای درونی این خودرو هم ساده و سنگین است و حتی ممکن است قدیمی به نظر برسد اما جلوه ای با کیفیت و لوکس دارد. همینو عشق است دیگه خیلی قشنگه عشق است تویوتا
سواره سوناتا و اپتیما شدی ؟ اگه سوار شده بودی نمیگفتی اپتیما میگفتی فقط کمری و سوناتا در ضمن سوناتا ماشینه خوبی نیست تو مدلای هیوندای فقط آزرا- Ix 55 – جنسیس و سنتنیال
قبول دارم که پشتش شبیه آریون شده. ولی کیفیت تویوتا اینقدر بالاست که این مسائل خیلی به نظرم مهم نیست. این بحثا در مورد لکسوس مناسبه. تویوتا ماشین قشر متوسطه و قشر متوسط بعید میدونم کاری به این حرفا داشته باشه. تازه به نظر من خیلییییییی قشنگتر از 2014 شده. پشت 2014 اصلا زیبا نبود.
میلاد جان یه جوری نظر می دن که انگار شرکت تویوتا ماله باباشونه نظرات رو بخون. همینی که این قدر ازش بد می گین صد در صد جز پرفروش ترین های بازار خواهد بود. ضمنا هر چی طراحی ماشین ساده تر باشه در طول زمان طراحی اش کمتر از چشم نمی افته.
به نظر من ما نباید منتظر این ماشین با نام کمری باشیم تو کشور ما احتمالا با نام اریون جدید بیاد با موتور شش سیلندر و کمری چهار سیلندر احتمالا مثل امریکایه باشه خداکنه !
کی میخواد تویوتا دست از این مسخره بازی برداره؟؟؟؟ این که همون قبلیس که شده ایرانخودرو!!!! اون نسخه آمریکاییش هم که همچین چنگی به دل نمیزد چه برسه به این بد ترکیب تویوتا فقط به درد تاکسی شدن میخوره یه ماشین خشک و بدون جاذبه که به هیچ وجه نمیشه ازش لذت برد کجاست اون تویوتا که ماشیناشو موتور پلمپ میداد بیرون؟!!
دوستان شک نکنید این اریون خواهد بود که در خیلی از بازار ها به اسم کمری فروش میره و کمری هایی که وارد ایران میشن همون مدل آمریکایی هستش و امکانش هستش مثل مدل۲۰۱۳ به تعداد انگشت شماری از این مدل با موتور ۴ سیلندر و با اسم کمری وارد بشه که در بازار به اسم کمری اتاق اریون معروف میشه
بچه ها کمی آرامتر. احساس می کنم یکم تند با هم حرف میزنید.با توجه به مطالعاتی که داشتم دست طراح به راحتی برای هر تغییری باز نیست.طراحان و در واقع یک تیم خودرو سازی مسائل زیادی رو در نظر می گیرند و بعد طرحی رو ارائه می کنند.مثل هزینه فاکتورهای فنی خواست مشتری و غیره.حالا اینکه من از طراحی یک خودرو خوشم بیاد یا نه بحث جدایی هستش.ولی می دونم تویوتا هرچه باشه قطعا خشک نیست.در چندین وب سایت خوندم که حداقل سدان های این شرکت جزو راحت ترین ها هستند.تجربه خودم با رانندگی با کمری و اریون هم این رو تایید کرد.این رو هم در نظر داشته باشید که باید با هم کلاس های خودش مقایسه بشه
با سلام محبت بفرمایید راهنمایی کنید تویوتا کمری 2015 یا آکورد آیا کسی آکورد داره و از خدمات پس از فروشش راضیه؟ سوبارو لگاسی چطور new/؟ آیا لکسوس es250 ارزش خرید با این قیمت داره
من عکساشو دوباره دیدم عکسی که از ردیف دوم هست رو دیدم خیلی تعجب کردم!!! روی کنسول صندلی های عقب یه سری دکمه ها هست! دو تا مال گرمکنه بقیه اش مال چه؟ خیلی لوکس شده با این دکمه هایی که گذاشتن بنز ای کلاس معمولیم اینقدر برای سرنشینان عقب امکانات نداره جالب بود اون دکمه های کنسول عقب برام
این مدل ک ایرتویا با اسم کمری 2015 داره با حدود 4 میلیون تومان قیمت بیشتر به مردم میده همون مدل اتاق قبلیه و هم 2014 هم 2015 ی که ایرتویا داره میده در اصل مدل 2014.5 هست نه این مدل که به اتاق اریون معروفه.
با سلام خدمت دوستان. من خودم ب مدت 2 سال سوناتا وای اف 2012 داشتم. صفر خریده بودم. ازش راضی نبودم. ماشین لوکسی بود ولی در باطنش خوب نبود. فروختم تویوتا کمری 2008 گرفتم. خداییش تویوتا ماهه حرف نداره. کسی که تجربه رانندگی با تویوتا رو داشته باشه دیگه سوار هیوندا نمیشه. بین ماشین های هیوندا من فقط ix 55 رو قبول دارم که انصافا ماشین عالیی هست.
مغلوم نیست روی چه حسابی شرکت ایرتویا که خود را نماینده رسمی تویوتا در ایران معرفی میکند کمری 2014 را به عنوان 2015 می فروشد کسی میداند چرا؟ از پدال میخواهم آنرا پیگیری کند.
اميرعلي
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام به همه …تویوتا یعنی استحکام یعنی قدرت نوآوری یعنی عشق ..دوستان یه سوال دارم؟الان بنظرتون این مدل تو ایران هس؟قیمتش چنده؟ممنون
علی اقا
۶ شهریور ۱۳۹۳مدل 2014 سوپر اسپشیال قیمتش با گارانتی 169 میلیون هست. از الان ایرتویا فروش 2015 شو شش ماهه و با سود 26% شروع کرده
بهنام
۶ شهریور ۱۳۹۳اینو یادت رفت بگی,تویوتا یعنی طراحی تویوتا اریون میشه تویوتا کمری 2015
کیا
۷ شهریور ۱۳۹۳آره منم کاملا موافقم
باید میگفتن فیث لیف اریون (اونم خیلی خیلی کم ، یه اندکی در چراغای جلو فقط )
راستی اون مدل 2015 دیگه فقط مخصوص بازار آمریکا هستش
فک کنم اون قشنگتر باشه
ولی خوب باز هم ماشین خوبی هستش و با کیفیت
عزیزانی که کاملا با سواری تویوتا و هیوندای آشنایی دارن
یعنی خودشون کاملا تجربه هر 2 رو دارن ، چه هیوندای چه کیا
میشه یه فیدبک از نرمی و گیربکس بهم بگن ، ممنون میشم
سیروس عابدینی
۳۰ دی ۱۳۹۳سلام
من کمری 2008 مشکی دارم خیلی هم ازش راضی ام خودمو واسه خرید لکسوس آماده کرده بودم اما با دیدن کمری2015 از ظاهرش خوشم اومد
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۳به عقیده بنده بسیار زیبا وباکیفیت است.من که دوسش دارم.
به امید اینده ای زیبا تر از امروز برای تویوتا.
خاوری
۶ شهریور ۱۳۹۳بازار خوبی خواهد داشت مخصوصا در چین
سعید131
۶ شهریور ۱۳۹۳: فضای درونی این خودرو هم ساده و سنگین است و حتی ممکن است قدیمی به نظر برسد اما جلوه ای با کیفیت و لوکس دارد. همینو عشق است دیگه خیلی قشنگه عشق است تویوتا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
محمد ژاپن دوباره تعصبی برخورد کردیااااا . خداییش عقبش شبیه اریون های
کنونی در ایرانه . من دارم قاطی میکنم . خداییش من دارم قاطی میکنم ،
عقب شبیه اریون جلوش شبیه کمری . اونوقت اریون در ایران عقبش شبیه این
مدل .
طوفان
۸ شهریور ۱۳۹۳اصلا اریون معلوم نیست چیه .انگار همون کمریه. بعضی از اریونهای 2014 پشتش نوشته کمری . میدونید قضیش چیه ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
من به مدل امریکاییش کاری ندارم .
اما اگر این کمری در ایران عرضه بشه عالیه . طراحیش از نظر من خوبه .
اما بهتر بود چراغای عقبش با اریون یکی نباشه . چون به نظر من هم تو ذوق
مشتری میخوره و هم یذره چیپه و هم یذره مشتری رو سردرگم میکنه .
فضای داخلیش زیاد مهم نیست . به نظر من زیباست .
اما چیزی که هم در هوندا اکورد 4 سیلندر و هم در عکس این کمری 4 سیلندر
تو ذوق میزنه ، استفاده کمری و اکورد از سپر های عقب مدل 6 سیلندر
خودشون بوده .
طوری که در سمت چپ ماشین یک نیم حلال وجود داره که جای لوله اگزوز است .
خب این مهم برای یک محصول پرفروش و استراتژیک کمپانی های قدری همچون
تویوتا و هوندا ان هم در دومین بازار بزرگ دنیا کمی نا امید کننده است .
اگر میخواهید از تویوتا طرفداری کنید ، با اطلاعات فنی و منطقی طرفداری
کنید . اگر میخوالهید از تویوتا انتقاد کنید ، انتقاد فنی و منطقی
داشته باشید .
نه تویوتا بلکه از تمامی برندها . اما اینکه کسی میگه از طراحیه لکسس
یا بنز یا … خوشم نمیاد ، نظر شخصیه طرف هست و صد البته قابل احترام .
چه از بنز بدش بیاد و چه از عاشق تویوتا باشه .
اما خداییش بعضی ها طرفداری الکی از برند مورد علاقشون میکنند و بعضی ها
هم ایراد الکی و جزیی از برندی که مورد پسندشون نیست میکنند .
انتقاد و جانب داری هردو با منطق و استدلال کافی .
قرار شد که همه تعصب را کنار بگذارند .
امید
۶ شهریور ۱۳۹۳بهترین خودرو برای افراد متوسط در همه جا بجز اینجا
Farzin
۶ شهریور ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان
طراحی داخلیش حرف نداره!
اما از نظر طراحی بیرونی مدل کمری 2007 یه چیزه دیگه است!!!
ROLLS R R ROYCE
۶ شهریور ۱۳۹۳تو ایران اول کمری!!!!!!!!
دوم اپتیما!!!!!!!!!
سوم سوناتا!!!!!!!!!!!!!
IS 250
۱۴ شهریور ۱۳۹۳سواره سوناتا و اپتیما شدی ؟ اگه سوار شده بودی نمیگفتی اپتیما میگفتی فقط کمری و سوناتا در ضمن سوناتا ماشینه خوبی نیست تو مدلای هیوندای فقط آزرا- Ix 55 – جنسیس و سنتنیال
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
وحید جان چقدر تند میری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه جمله ایی هست ؟؟؟؟
((( شما در حدی نیستید که در مورد تویوتا نظر بدید دلش خواسته ماشین به
اصطلاح زشتی بسازه. شاید می خواسته فضولش رو پیدا کنه. ))) !!!!!!!!!!!
میشه بفرمایید کی در حدش هست و فضول نیست ؟؟؟؟
اخه اگر منطق داشتی خیلی قشنگ باهات حرف میزدم .
من منکر تویوتا و موفقیت هاشو قابلیت هاش نیستم .
اما خداییش غیر از اینه که الان تیکه ی عقب اریون رو چسبونده به جلوی
کمری ؟؟؟
بعد همین تیکه ی عقب خودش دوباره چه ره ی متفاوت جلو با نام اریون عرضه
میشه .
من طراحیه مدل امریکایی رو بیشتر قبول دارم اون هم از نظر اینکه مستقل
هست و مثل پازل تیکه تیکه جمع نشده .
اما به نظر من نمای باز و بزرگ جلوپنجره در مدل امریکایی ، شاید نتواند
انچنان که باید و شاید ، مشتری های سن بالا را به خاطر ظاهر اسپورت
جذب نماید . این نظر شخصیم بود .
علی اقا
۶ شهریور ۱۳۹۳قبول دارم که پشتش شبیه آریون شده. ولی کیفیت تویوتا اینقدر بالاست که این مسائل خیلی به نظرم مهم نیست. این بحثا در مورد لکسوس مناسبه. تویوتا ماشین قشر متوسطه و قشر متوسط بعید میدونم کاری به این حرفا داشته باشه. تازه به نظر من خیلییییییی قشنگتر از 2014 شده. پشت 2014 اصلا زیبا نبود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ شهریور ۱۳۹۳درود .
حرف شما رو کامل قبول دارم . از مدل 2014 که خیلی زیباتره . اما
نباید شبیه اریون باشه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ شهریور ۱۳۹۳درود .
مجتبی جان کاملا باهات موافقم . حرفت دقیق و به حق بود .
vahid jinpachi
۶ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان یه جوری نظر می دن که انگار شرکت تویوتا ماله باباشونه نظرات رو بخون. همینی که این قدر ازش بد می گین صد در صد جز پرفروش ترین های بازار خواهد بود.
ضمنا هر چی طراحی ماشین ساده تر باشه در طول زمان طراحی اش کمتر از چشم نمی افته.
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۳این دیگه چیه !!!!
در برابر ورژن امریکایی خیلی مزخرفه
omid
۶ شهریور ۱۳۹۳مزخرفی دیگه از ژاپن
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۳آقا امید!
فشار استهلاک و دمد شدن های سریع ماشین های کره ای روتون زیاد شده.
فقط تویوتا (لکسوس)، مزدا، هوندا (آکورا)، نیسان (ایفینیتی).
علی
۶ شهریور ۱۳۹۳به نظر من ما نباید منتظر این ماشین با نام کمری باشیم تو کشور ما احتمالا با نام اریون جدید بیاد با موتور شش سیلندر
و کمری چهار سیلندر احتمالا مثل امریکایه باشه
خداکنه !
مصطفی
۷ شهریور ۱۳۹۳کی میخواد تویوتا دست از این مسخره بازی برداره؟؟؟؟
این که همون قبلیس که
شده ایرانخودرو!!!!
اون نسخه آمریکاییش هم که همچین چنگی به دل نمیزد چه برسه به این بد ترکیب
تویوتا فقط به درد تاکسی شدن میخوره
یه ماشین خشک و بدون جاذبه که به هیچ وجه نمیشه ازش لذت برد
کجاست اون تویوتا که ماشیناشو موتور پلمپ میداد بیرون؟!!
arman kakavand
۷ شهریور ۱۳۹۳دوستان شک نکنید این اریون خواهد بود که در خیلی از بازار ها به اسم کمری فروش میره و کمری هایی که وارد ایران میشن همون مدل آمریکایی هستش و امکانش هستش مثل مدل۲۰۱۳ به تعداد انگشت شماری از این مدل با موتور ۴ سیلندر و با اسم کمری وارد بشه که در بازار به اسم کمری اتاق اریون معروف میشه
saeid
۷ شهریور ۱۳۹۳فقط تویوتا ست که هر مدلش مرگ نداره..
اصالت.. وقار… کمی استهلاک….
Farid Davoodi
۸ شهریور ۱۳۹۳بچه ها کمی آرامتر. احساس می کنم یکم تند با هم حرف میزنید.با توجه به مطالعاتی که داشتم دست طراح به راحتی برای هر تغییری باز نیست.طراحان و در واقع یک تیم خودرو سازی مسائل زیادی رو در نظر می گیرند و بعد طرحی رو ارائه می کنند.مثل هزینه فاکتورهای فنی خواست مشتری و غیره.حالا اینکه من از طراحی یک خودرو خوشم بیاد یا نه بحث جدایی هستش.ولی می دونم تویوتا هرچه باشه قطعا خشک نیست.در چندین وب سایت خوندم که حداقل سدان های این شرکت جزو راحت ترین ها هستند.تجربه خودم با رانندگی با کمری و اریون هم این رو تایید کرد.این رو هم در نظر داشته باشید که باید با هم کلاس های خودش مقایسه بشه
Kmh
۱۰ شهریور ۱۳۹۳طراحیش خیلی افت کرده
علیرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام محبت بفرمایید راهنمایی کنید تویوتا کمری 2015 یا آکورد آیا کسی آکورد داره و از خدمات پس از فروشش راضیه؟ سوبارو لگاسی چطور new/؟ آیا لکسوس es250 ارزش خرید با این قیمت داره
محمدرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۳آقاااااااااا یعنی اون مدل که خوشگل تره جلو پنجرش شبیه لکسوسه وارد نمیشه؟؟؟؟ آخه چراااااااااا؟!!!!!!!!!
زیگما
۷ آبان ۱۳۹۳من عکساشو دوباره دیدم
عکسی که از ردیف دوم هست رو دیدم خیلی تعجب کردم!!!
روی کنسول صندلی های عقب یه سری دکمه ها هست!
دو تا مال گرمکنه
بقیه اش مال چه؟
خیلی لوکس شده با این دکمه هایی که گذاشتن
بنز ای کلاس معمولیم اینقدر برای سرنشینان عقب امکانات نداره
جالب بود اون دکمه های کنسول عقب برام
mostafa
۱۷ آبان ۱۳۹۳این مدل ک ایرتویا با اسم کمری 2015 داره با حدود 4 میلیون تومان قیمت بیشتر به مردم میده همون مدل اتاق قبلیه و هم 2014 هم 2015 ی که ایرتویا داره میده در اصل مدل 2014.5 هست نه این مدل که به اتاق اریون معروفه.
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳در طراحی می تونست از این بهتر باشه
آرش
۲۷ آبان ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان.
من خودم ب مدت 2 سال سوناتا وای اف 2012 داشتم. صفر خریده بودم. ازش راضی نبودم. ماشین لوکسی بود ولی در باطنش خوب نبود. فروختم تویوتا کمری 2008 گرفتم. خداییش تویوتا ماهه حرف نداره. کسی که تجربه رانندگی با تویوتا رو داشته باشه دیگه سوار هیوندا نمیشه. بین ماشین های هیوندا من فقط ix 55 رو قبول دارم که انصافا ماشین عالیی هست.
بهداد
۵ دی ۱۳۹۳مغلوم نیست روی چه حسابی شرکت ایرتویا که خود را نماینده رسمی تویوتا در ایران معرفی میکند کمری 2014 را به عنوان 2015 می فروشد کسی میداند چرا؟
از پدال میخواهم آنرا پیگیری کند.
hero
۱۲ دی ۱۳۹۳اینم …. محکمی به دهان اونایی که میگفتن تویوتا خوشگل نمیسازه!
حالا اینو با سوناتای 2015 مقایسه کنید ! کدوم زیباتره؟