تویوتا از چهارمین نسل مینی ون سیِ نا ۲۰۲۱ رونمایی کرد.
طراحی، مهندسی و تولید این خودرو در آمریکا صورت میگیرد. سی نا جدید از طراحی برجستهتر و هماهنگ با محصولات اخیر این برند سود برده و بهصورت استاندارد با قوای محرکه هیبریدی و بسته ایمنی تویوتا عرضه میشود. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود.
چهارمین نسل خودروی موردبحث از پلتفرم TNGA-K استفاده کرده و طراحی جذابتر آن از شاسی بلندها و قطار گلوله شینکانسن ژاپن الهام گرفته است. به لطف استفاده از طراحی بدنه خاص، قوسهای چرخ عضلانی و…، سینا جدید طراحی اسپورت و تناسبات جذابی دارد.
نمای جلوی این خودرو دارای چراغهایی است که از طریق یک تریم کرومی با جلوپنجره در ارتباط میباشند. در بخش عقب هم چراغهای LED با جزئیات مشکلی یکپارچه بهمنظور بهبود عملکرد آئرودینامیکی نصب شده است. همچنین درب پشتی خودرو از خطوط عمیقی سود برده و یک اسپویلر را نیز پذیرا شده است.
مشتریانی که نسخه اسپورت XSE را انتخاب کنند شاهد خودنمایی رینگهای ۲۰ اینچی تیره و سپرهای گیراتر خواهند بود.
داخل کابین تویوتا سی نا ۲۰۲۱ نیز بسیار مدرنتر و سطح بالاتر از نسل پیشین به نظر میرسد. داشبورد دو لایه خودرو کاملاً تحت تسلط صفحهنمایش ۹ اینچی میباشد. همچنین پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی و کنسول خلاقانه تویوتا نیز کاملاً به چشم میآیند.
کنسول این خودرو ارتفاع بالایی نسبت به راننده و سرنشین داشته و به طرز دلچسبی پانلها را به استراحت گاه دست مرکزی متصل میکند. کنسول خودرو همچنین پذیرای دستهدنده، عملکردهای ضروری، نگهدارنده های فنجان و… شده است. در این بخش همچنین شارژر بیسیم گوشی نیز وجود دارد. زیر کنسول سی نا جدید یک محفظه بازشوی بزرگ برای قرار دادن وسایلی همچون کیف تعبیه شده است.
سینا ۲۰۲۱ با حداکثر ظرفیت ۸ نفر عرضه شده و میتواند با صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم سفارش داده شود که فضای پا و انعطاف زیادی برای ایجاد حداکثر راحتی دارند.
سی نا LE و XLE دارای پیکربندی ۸ نفره بوده و ۲ صندلی کاپیتانی دارند. برخی مدلهای XLE و XSE، لیمیتد و پلاتینیم بهصورت ۷ نفره در دسترس بوده و آنها نیز از صندلیهای کاپیتانی سود میبرند.
این خودرو بهصورت انحصاری با سیستم هیبرید II تویوتا که قدرت کل ۲۴۳ اسب بخاری و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۱ لیتری در هر صد کیلومتر دارد عرضه میشود. این عملکرد یک سنگ محک در این کلاس است.
سیستم هیبریدی سی نا متشکل از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی، دو پیشرانه الکتریکی و یک باتری با شارژ خودکار در زمان راندن خودرو است. این مینی ون دارای چهار حالت رانندگی الکتریکی، نرمال، اکو و اسپورت میباشد.
مشتریان همچنین میتوانند سیستم چهار چرخ محرک را برای جذابیت استثنایی سفارش دهند. این سیستم از پیشرانه الکتریکی مستقل و جداگانهای که نیرو را در مواقع لازم به چرخ های عقب میفرستد استفاده میکند. توزیع گشتاور نیز بین ۱۰۰ درصد در جلو و صفر درصد عقب تا ۲۰ درصد در جلو و ۸۰ درصد در عقب فرق میکند.
استفاده از پلتفرم TNGA-K و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و همچنین افزایش استحکام بدنه باعث شده این خودرو سواری لذتبخشتری داشته باشد هرچند این بهترین نقطه قوت سی نا نیست. خریداران مینی ونها بیشتر به راحتی اهمیت میدهند و تویوتا هم میگوید این خودرو از کابینی فوقالعاده آرام با کمترین میزان لرزش و صدا سود میبرد.
از جمله تجهیزات رفاهی این خودرو میتوان به سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیهای، جاروبرقی و یخچال، ستون فرمان برقی و تلسکوپی، فرمان گرم شونده، آینه وسط دیجیتالی، هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی و… اشاره کرد.
این خودرو همچنین از ۷ پورت USB، وای فای، سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۲ بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی و… سود میبرد.
از نظر ایمنی نیز تمامی نسخههای سی نا ۲۰۲۱ دارای نسل دوم بسته ایمنی تویوتا هستند که شامل مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و دستیار علائم جادهای است.
نسل جدید سی نا همچنین بهصورت استاندارد به ۱۰ کیسه هوا، کنترل پایداری بهتر، کنترل کشش، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، دستیار ترمز، ترمز ضد قفل و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز شده است.
[دانلود ویدئو]
رضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فوق العادس
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹آمریکائیا خیلی دوست دارن این دست ماشینهارو .
خدایی کیفیت از سرتاپاش داره میریزه بیرون .
فقط به کیفیت و درخشندگی رنگش توجه کنید .
تمام محصولات تویوتا ، عجیب کیفیت رنگ بالایی دارند .
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹نوید جان داداش باید بگی کیفیت ازش میپاشه .
چقدر هم طراحی زیبایی داره نه؟. تویوتا و مزدا یعنی خدای ما ایرانیها !!! ققط ژاپنی باشه
iman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عشقه . یکی از اینا داشته باشی بری ایرانگردی
رضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹برای خانواده های پر جمعیت که حتی توی شاسی بلند هم جا نمیشن خیلی خودروی خوبیه. قدرت مناسب مصرف کم کابین خوب و ظاهر قشنگ. راستی قیمتش چنده؟
رامین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحیش فراتر از این کلاس خودرو هست. خیلی جذابه
سینا BMW
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پشتش رو دیدم فکر کردم سوپرای ون شدست،
عالیه
رامین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا طراحاش سنگ تموم گذاشتن
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه تویوتا بتونه تو زمینه طراحی واسه همه ماشیناش مثل این ون جسورانه رفتار کنه و از رفتارای محافظه کارانه دور بشه بیشتر از قبل میترکونه – طراحیش واقعا چشمگیره
meysam
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقا همینطوره.
صد در صد باهات موافقم محمد
Hadi
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی های جدید تویوتا خیلی عالیه…
قبلاً تویوتا فقط کیفیت داشت و از نظر طراحی از کره ای ها شکست میخورد….
ولی تو سال ۲۰۱۷ با ch-r اون طراحی های محافظ کارانه رو کنار گذاشت به همه ثابت کرد که ماشیناش میتونه در عین با کیفیت بودن زیبا هم باشن
و حالا این زبان طراحی به همهی ماشیناش سرایت کرده و روز به روز شاهد محصولات جذاب تر ازش هستیم
آفرین تویوتا ?
sina
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عالی شده
تویوتا قدم به قدم داره تموم خودروهای کسل کننده اش رو جذاب میکنه.
chr و کمری و کرولا و آوالون و راو4 و یاریس و هایلندر و بعدش معرفی نسل جدید سوپرا.
قدم بعدی توندرا و جی تی 86 خواهد بود
بعدش هم تا 2022 کراس اورهای فول سایزش رو ردیف میکنه.
رامتین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹با اینکه ماشین کاربردیه اما در ایران جواب نمیده. از اینها بگذریم. تویوتا ونزا معرفی شده که واقعا چهره زیبایی داره و نشانه هایی از لکسوس را میشه کامل درش دید.
meysam
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹امروز بعد از یه روز کاری سخت که واقعا انرژیمو گرفت با خوندن این پستهای تویوتا ونزا و سینا واقعا حالم عوض شد.
عمو شاهین دمت گرم بابت زحمتات
واقعا خیلی خوشگل و بقول دوستان کیفیتش هم که نیازی به گفتن نداره. اما چیزی که باعث خوشحالی منه استفاده از اندروید اتو در محصولات تویوتا و لکسوسه. قبلا استفاده نمیکزد چون معتقد بود گوگل حریم خصوصی کاربرانشو رعایت نمیکنه.
وحید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ظاهرش فوق العاده شده، اصلاااا انتظار اینو نداشتم! مخصوصا قوس روی گلگیر عقبش که تا جلو کشیده شده باعث شده یجورایی فرم یه کراس اوور رو بگیره… جلو پنجره اش هم کاملا جدید و زیباست
داخلش اما به کل دگرگون شده و کاملا بروز
خلاصه اینکه این مینی ون به نظرم یکی از بزرگترین سوپرایزهای تویوتا طول یکی دو سال اخیر هست…
samurai
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹حیف ژاپنیا با امثال خاورمیانیا تو زمین زندگی میکنن اینا باید برن مریخ تنها یه سیاره واسه خودشون داشته باشن اینا کجا ما کجا :(
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
فوق العادست ینی واقعا زیباست
ژاپن کارش درسته
یا علی مدد