تویوتا نسل جدید کراساوور سه ردیفهٔ هایلندر را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. هایلندر در این نسل همچنان کراساووری دوستدار و مناسب خانوادهها باقیمانده است اما تویوتا قصد داشته نمایی قدرتمندتر و ظریفتر به استایل بیرونی آن ببخشد و درعینحال بهرهوری آئرودینامیکی آنرا نیز بهبود دهد. بدین ترتیب حالا سروصدای باد در این ماشین کاهش و پایداری آن افزایش یافته است. هایلندر مدل ۲۰۲۰ در بیرون طراحی جدیدی دارد که برخی ویژگیهای آن از کراساوور کوچکتر رافور قرض گرفته شده است. در همین حال، نمای عقبی خودرو نیز تا حدودی کراساوورهای لکسس خصوصاً مدل NX به یاد میآورد.
هایلندر در چهار تیپ مختلف شامل L، LE، XLE، لیمیتد و پلاتینوم به بازار عرضه میشود که سه تیپ اول در ظاهر جلوپنجرهای مشکیرنگ با تریم نقرهای دارند درحالیکه تیپهای لیمیتد و پلاتینوم از جلوپنجرهٔ مشکی با تریم کرومی، پلیت کرومی محافظ در بخش پایینی سپرها، پروژکتورهای پریمیوم در چراغهای جلو و رینگهای ۲۰ اینچی سود میبرند. برای هایلندر مدل ۲۰۲۰ پنج رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری متالیک، آبی، قرمز یاقوتی، آبی کاربنی و قهوهای ارائه شده و سه رنگ سفید، نقرهای متالیک و مشکی متالیک نیمهشب نیز از نسل قبلی به این نسل منتقل شده است.
در داخل نسل جدید هایلندر نیز طراحی کاملاً جدید و مدرن به همراه سطوح نرمتری نسبت به نسل قبلی کار شده است. همچنین در بخش تکنولوژی نیز کارپلی اپل، اندروید اتو، ناوبری Waze، رادیو SiriusXM و اینترنت وای فای بهصورت استاندارد در تمامی تیپها ارائه میشود. در همین حال، تیپ پایهٔ L نیز از تجهیزاتی چون پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 تویوتا، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه آمپر، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، پنجرههای برقی، صفحهنمایش لمسی هشت اینچی مرکزی، چراغهای عقب و جلوی LED، پنجرههای عقب دودی و سیستم ورود هوشمند برخوردار است.
در تیپ LE درب صندوق بار برقی، مه شکنهای LED و تریم چرمی در غربیلک فرمان به خودرو اضافه میشود درحالیکه تیپ XLE هم از آفتابگیر صندلیهای ردیف دوم، تنظیم چهار جهتهٔ صندلی شاگرد، نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر، آینهٔ داخلی تیره شونده، چراغهای جلوی اتوماتیک، سانروف و ریلهای روی سقف برخوردار است. در تیپ لیمیتد به تجهیزات تیپهای قبلی نورپردازی داخلی، حافظهٔ صندلی راننده، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو و… هم اضافه میگردد؛ و نهایتاً بالاترین تیپ هایلندر یعنی پلاتینوم نیز به تجهیزات لوکسی مثل سیستم صوتی پریمیوم ۱۲۰۰ واتی JBL با ۱۱ بلندگو، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، چراغهای جلوی تطبیقی، نمایشگر سربالا، گرمکن صندلیهای ردیف دوم، سانروف پانورامیک، سنسور باران و روکش چرم سوراخدار صندلیها مجهز شده است.
در بخش ایمنی نیز تویوتا نسل جدید هایلندر را به نسل دوم پکیج ایمنی Safety Sense خود مجهز کرده است که بسته به تیپهای خودرو، سیستمهای ایمنی مختلفی مثل هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با قابلیت تغییر جهت فرمان، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و تشخیص علائم ترافیکی را ارائه میکند.
نسل چهارم هایلندر ۶ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد که این به افزایش فضای داخلی خودرو کمک کرده است. علاوه بر این، میتوان صندلیهای ردیف دوم را تا سه سانتیمتر به سمت جلو کشید تا فاصله بین آنها و صندلیهای ردیف سوم بیشتر شود. صندلیهای ردیف دوم در تیپهای L و LE بهصورت استاندارد از نوع نیمکتی است و این دو تیپ ظرفیت حمل هشت نفر را دارند اما تیپهای XLE، لیمیتد و پلاتینوم بهصورت استاندارد در ردیف دوم به صندلیهای خلبانی مجهز بوده و ظرفیت حمل هفت نفر را دارند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلیها، صندوق بار هایلندر ۴۵۶ لیتر حجم دارد اما با خواباندن ردیفهای سوم و دوم، این عدد به ۲۰۷۵ لیتر افزایش پیدا میکند.
نسل جدید هایلندر یکی دیگر از محصولاتی است که روی پلتفرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده است یعنی همان پلتفرمی که در طیف گستردهای از محصولات این شرکت از سدان کامپکت کرولا گرفته تا کراساوور رافور و سدان فول سایز آوالون هم بکار رفته است. به ادعای تویوتا، به لطف استفاده از این پلتفرم جدید، هایلندر نسبت به نسل قبلی خود ایمنتر، راحتتر و بادوامتر شده و کیفیت ساخت آنهم افزایش یافته است؛ اما با وجود استفاده از پلتفرم جدید، تویوتا همان پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 نسل قبلی را برای هایلندر ۲۰۲۰ ارائه کرده است. مشخصات این موتور هیچ تغییری نکرده و مثل قبل ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۶ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند. به همین دلیل، هایلندر جدید با این موتور مثل نسل قبل توانایی بکسل ۲۲۷۰ کیلوگرم را دارد.
هرچند موتور پایه نسل جدید هایلندر نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقیمانده اما تویوتا برای نسخه هیبریدی آن قوای محرکه جدیدی را ارائه کرده که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این در حالی است که نسخه هیبریدی نسل قبلی از موتور ۳.۵ لیتری V6 استفاده میکرد. این سیستم هیبریدی جدید مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از قدرت ۳۰۶ اسب بخاری هایلندر هیبریدی نسل قبل است اما در عوض نسل جدید در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر بنزین مصرف میکند که ۱۷ درصد کمتر از مصرف ۸.۴ لیتری نسل قبل است.
هایلندر هیبریدی در نسل جدید به سیستم PED هم مجهز شده است. این سیستم بهمنظور هرچه کارآمدتر کردن شارژ و مصرف باطریها، عادتهای رانندگی روزانهٔ راننده و همینطور شرایط جاده و ترافیک را بررسی میکند. هرچه با خودرو بیشتر رانندگی شود، دادههای بیشتری جمعآوری شده و به بهبود مصرف سوخت کمک میشود. این همان سیستمی است که در نسل جدید رافور هم ارائه شده است. هایلندر هیبریدی همچنین از حالتهای رانندگی مختلفی شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت هم برخوردار است. این کراساوور جدید ژاپنی در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود که هردو نسخه به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز هستند. برای عبور از مسیرهای ناهموار نیز حالتهای گِلوماسه یا صخرهوخاک در نظر گرفته شده است. نسخهٔ V6 نسل جدید هایلندر از دسامبر امسال راهی نمایندگیهای فروش تویوتا میشود اما فروش نسخهٔ هیبریدی از فوریهٔ سال آینده آغاز خواهد شد.
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۸بیشتر حس سوبارو داره تا تویوتا مخصوصا از جلو
البته که طراحیش بهتر هم شده
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۳۹۸تنها مشکل تویوتا در این سالها ، کمبود آپشن و ظاهر ساده بود که از سال ۲۰۱۷ شروع به یک خانه تکانی اساسی کرد و دهن تمام منتقدان را بست .
این تویوتا دیگه جای نفس کشیدن برای رُقَبا نگذاشته و در تمام مدلها (( به غیر لندکروزر که نیاز به معرفی نسل جدید داره )) برای دوم شدن میجنگه .
هایلندر مخصوص پدر خانواده ساخته شده که جون میده برای مسافرت .
امیدوارم یِطوری بشه که بیاد ایران ، حال کنیم باهاش .
مانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸دومین ماشین تویوتا که زشت نیست
عقب و توی ماشین کاملا تویوتاست
نمای جلو رو از سوبارو کش رفتن
البته باهم داد و ستد دارن شاید منظوری دارن
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۸بینهایت عالی و زیبا
ایشالله نسخه ۲.۵ بیاریش بتونه بیاد
البته با این وضعیت امسال بعیده واردات رو کاملا آزاد کنن
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸طراحی همه جاش برام قابل درک
ولی کابینش رو دوش نداشتم
چرا هنوز تویوتا از اون دکمه های زیر نمایشگر استفاده میکنه
خیلی قدیمی شده
علیرضا(lexus)
۲۹ فروردین ۱۳۹۸نقطه قوتش کابینشه
دکمه ها برای اینه که این ماشین برای آفرود هم استفاده میشه و ممکنه راننده دستکش داشته باشه !
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸منظورم این نبود
این دکمه هایی که الان استفاده کردن
فکر کنم از 10 سال پیش دارن استفاده میکنن
در لندکروز هم همین شکلی ان
هیچ تغیری در ظاهر دکمه ها نمیدن حتی در حالت چیدمان دکمه ها هم نغیری نمیدن
وگر نه کابین باید دکمه داشته باشه زیاد هم داشته باشه
سامان اذری
۲۹ فروردین ۱۳۹۸یه نفر که ماشین هارو.تو خارج تست میکرد
میگفت که علت ساده و قدیمی بودن بعضی از امکانات تویوتا بخاطر اینه که خراب نمیشن
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۳۹۸AMIR – ARMI عزیز
مانیتور تاچ مُکافات داره ، بخصوص در زمانی که مثلاً بخواهی آهنگ عوض کنی یا مثلاً صدا را کم یا زیاد کنی و در حال رانندگی هستی به کل حواست را پرت میکنه و بعد از مدتی واقعاً رو مخ میره .
زمانی که میخواستم ماشینمو بخرم ، مانیتور ماشینم را تاچ انتخاب کردم و بعد از مدتی تازه فهمیدم چه اشتباهی کردم مانیتور دکمه دار انتخاب نکردم .
AMIR / ARMI
۲۹ فروردین ۱۳۹۸نوید جان موافقم نباید دکمه ها حذف بشن
فقط از اینکه تویو تا در ظاهر دکمه ها تغیری نمیده
برام اصلا جالب نیست
مثلا کادیلاک دیزاین داخلی شو تغیر داده همه دکمه ها
شکلشون عوض شده در سدان جدیدش ct5
چرا تویوتا این کارو نمیکنه نمیدونم
علیرضا(lexus)
۲۹ فروردین ۱۳۹۸به به به به
واقعا کیف کردم با این کابینش , طراحی خارجیش, پیشرانه هاش .
تویوتا همیشه عالیه و عالی میمونه.
MiChaEl
۲۹ فروردین ۱۳۹۸جاش خیلی تو ایران خالیه در حال حاضر…
Mahdi911Turbos
۲۹ فروردین ۱۳۹۸طراحی داخلیش رو به طراحی بیرونیش ترجیح میدم
بیرونش خیلی محافظه کارانه است
البته مردم در درجه اول بخاطر تویوتا بودنش میخرنش نه بخاطر طراحیش
چون میدونن تا ابد براشون کار میکنه
Iman67
۲۹ فروردین ۱۳۹۸طراحی کابین زیبا هست اما طراحی خارجی بنظرم میتونست خیلی بهتر باشد
OMID
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ارمان با یه اکانت بیا
گافت رو پروفایلم هست
تویوتا موتورز
۲۹ فروردین ۱۳۹۸امید جان منم بارها گفتم این کاربره ارمان با چندین اکانت جو حرفه ای پدال رو خراب میکنه
پدال باید یه فکره اساسی بکنه تا اینجور افرادی که واقعا مشکلات دارن نتونن اینقدر راحت هر حرفی بزنن و هر کاری که میخوان بکنن
ارش
۲۹ فروردین ۱۳۹۸لکسوس یا تویوتا لعنتی فضای داخلیش در حد و اندازه لکسوسه.
Mohammadreza
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اون قوس پانل کناری (روی در ها و گلگیر عقب) که از سوپرا الهام گرفته شده خیلی زیباست .کلا از طراحی جدیدش راضی ام. این مدل طراحی مورد پسند امریکای شمالی ،خاور میانه و استرالیاست یعنی همون جاهایی که کراس اوررهای فول سایز فروش بالای دارن و بازار هدف این خودرو هستن.
تویوتا نسل جدید همه سدان ها و هاچبک ها و کراس اورر هاشو رو معرفی کرده و الان فقط Suv ها و پیکاب ها موندن( فورانر ،پرادو،لندکروزر،سکویا،تاکوما و توندرا) که تویوتا داره با حداکثر توان روی طراحی و معرفی نسل جدیدشون کار میکنه و احتمالا همه این خودروها که نام بردم تا سال ۲۰۲۰ نسل جدیدشون میاد
و این یعنی موج جدید خودروهای تویوتا در طول این ۲-3سال وارد بازار خواهند شد
دقت کنید تویوتا با وجود مدل های سالخورده که حدود ۶-7 سال و گاها ببش از ۱۰ سال از زمان معرفیشون میگذشت در بحث فروش بصورت برند با اختلاف اول و در فروش بصورت گروهی در اکثر این سال ها اول بود(هرچند این اواخر با اختلاف بسیار کمی قافیه رو به گروه فولکس واگذار کرده بودکه باعث شادیه زاید الوصف بعضی از دوستان طرفدار المانی ها هم شده بود)
مطمئن باشید تویوتا با معرفی مدل های جدیدش بار دیگه قدرتشو به دنیا نشون میده
?تویوتا?
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۳۹۸Mohammadreza عزیز
دقیقاً با شما موافقم و مطمئن باش فروش برتر امسال را بخاطر(( کرولا ، کمری ، راو۴ )) جدید برمیگردونه رتبه اول .
این سه خودرو به تنهایی پادشاهی فروش شرکتهای مطرح فولکس را به زیر میکشونه .
این هم در نظر بگیر که راو۴ از اون دست خودروهایی بود که تا آخرین روز فروشش در نسل قبل مُدام افزایش فروش داشت و رکورد فروش خودش را بالا و بالاتر میبُرد که یه چیز عجیبی برای صنعت خودرو هست .
چرا که همیشه خودروهای نسل قبل بیشتر شرکتهای مطرح با بدبختی و تخفیفهای بزرگ به فروش میره ، و راو۴ دقیقاً برعکس این رَویه عمل کرد .
09112836534
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اگه لندکروزم مثل این طراحی کنن خیلی افتضاح میشه
sina
۲۹ فروردین ۱۳۹۸اینم از سه ردیفه
پیش به سوی فول سایز و پیکاپ
rastan83
۳۰ فروردین ۱۳۹۸بسیار زیبا و کاربردی برای مردم همه دنیا بجز ما….. تنها نکته منفی طراحی فاجعه بار اگزوز