به تازگی انکاپ استرالیا یک تست تصادف به اصطلاح شاخبهشاخ را بین دو خودروی مدرن و قدیمی ترتیب داده است. این دو خودرو فاصلهی سنی ۱۷ ساله داشته و یافتههای جدید را که میگویند احتمال درگیر شدن خودروهای قدیمی در تستهای منجر به مرگ ۴ برابر بیشتر از نسخههای مدرن میباشد برجسته میکنند.
این تست تصادف شاخبهشاخ در سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت ترتیب داده شده و به منظور نشان دادن بهبودهای قابلتوجه رخ داده در ایمنی خودروها و سرنشینان در طی قریب به ۲۰ سال طراحی شده است. این تست بین یک دستگاه تویوتا کرولا ۲۰۱۵ و یک دستگاه کرولای ۱۹۹۸ برگزار شده و به وضوح مزیتهای استفاده از خودروی مدرن در هنگام وقوع یک تصادف را نشان میدهد.
مدیرعامل انکاپ استرالیا آقای جیمز گوودوین میگوید:
این تست مزیتهای استفاده از خودروهای جدیدتر و ایمنتر را نشان میدهد.
این تست همزمان با انتشار دادههای انکاپ استرالیا دربارهی ناوگان خودروهای این کشور برگزار شده است. در دادههای این سازمان گفته شده اگرچه خودروهای قدیمیتر (خودروهای تولیدی از سال ۲۰۰۰ به پایین) ۲۰ درصد ناوگان خودرویی را تشکیل میدهند اما در ۳۳ درصد تصادفات منجر به مرگ و میز خودروها دخیل هستند.
در مقابل، تحلیلهای انکاپ استرالیا نشان میدهد که خودروهای جدیدتر ساخته شده بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تنها در ۱۳ درصد تصادفات منجر به مرگ و میز دخیل هستند. این خودروها ۳۱ درصد ناوگان خودرویی استرالیا را تشکیل میدهند.
گوودوین میگوید:
این موضوع که نرخ تصادفات منجر به مرگومیر خودروهای قدیمیتر ۴ برابر نمونههای جدید است نگرانکننده به شمار میآید. ما متوسط سن خودروهای دخیل در تصادفات دارای مرگومیر را بررسی کرده و دیدیم که تنها در یک سال این سن متوسط از ۱۲.۵ به ۱۲.۹ افزایش یافته است.
او ادامه میدهد:
رانندههایی که بیشتر از همه در معرض ریسک هستند جوانان و افراد بیتجربه و همچنین رانندههای مسن و سالخورده میباشند. امیدواریم این تست شروع کنندهی گفتوگوها برای تشویق تمامی رانندگان برای در نظر گرفتن ایمنی خودروهایشان باشد.
ایمنی یک آپشن یا تجمل نیست و ما از همه میخواهیم تا در جاده ایمن بمانند بنابراین مصرفکنندهها باید به دنبال ایمنترین خودروهایی باشند که با نیازهای آنها مطابقت دارند.
انکاپ استرالیا میگوید در تست تصادف یاد شده کرولا ۱۹۹۸ نقص ساختار فاجعه باری داشته و آدمک راننده نیز ریسک بسیار بالای جراحت مربوط به سر، سینه و پاها را نشان داده است. این خودرو از مجموع ۱۶ امتیاز تنها ۰.۴۰ امتیاز را به دست آورده و هیچ ستارهای کسب نکرده است.
از طرف دیگر تویوتا کرولا ۲۰۱۵ بسیار خوب عمل کرده و از مجموع ۱۶ امتیاز موفق به دریافت ۱۲.۹۳ امتیاز و ۵ ستارهی ایمنی شده است.
[دانلود ویدئو]
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ىادش بخىر چند سال پىش هم شورولت اىن کارو انجام داد و شورولت مالىبوى مدرن رو با اىمپالاى 1959 شاخ به شاخ کردو خسارتى که به اىمپالا وارد شد بىشتر بود
البته ىادم مىاد ىه عده مىگفتن پىچهاى بدنه ى اىمپالاى 1959 رو شل بستن که موقع تصادف اسىب بىشترى ببىنه
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶جالب اینکه تو خارج شما سىر تکامل رو تو هر زمىنه کاملا متوجه مىشه
مثلا توىوتا تکامل اىمنىش رو با اىن کار نشون داده اما مثلا اىران خودرو با ساىپا بخوان همچىن کارى کنن چى؟؟؟
فکرش رو بکنىد پىکان مدل 1373 رو با سمند 1396 شاخ به شاخ کنن به شما قول میدم پىکان 20 سال پىش بهتر عمل مىکنه تا سمند
این ىه گوشه از عقب ماندگى خودروسازى ماست که اگه گارى تولىد مىکردن با درشکه بهتر بود
#ali.m#
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته خیلیا ماشینای امریکایی قدیمی که خیلی محکم بودن رو امن تر از همه ماشینا میدونن در صورتی که اشتباهه .
نمونش تصادف نیسان های ابی از روبرو تو ایران که خیلی محکم هستن با ماشینای دیگه که من با چشم خودم دیدم شانش زنده موندن راننده نیسان خیلی کمتره .(البته به جز پراید ??)
Amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
کرولای 1998 اینطوری داغون شد
معلوم نیست مزدا 121 مدل 1988 چه بلایی سرش میاد !!!
( اگر این ماشین رو نمیشناسید لطفا ( مزدا 121) رو در اینترنت سرج کنیپ تا بفهمید منظورم جه ماشینیه !!! )
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶در تکمیل صحبت های امیر
پر فروش ترین خودرو داخل کشورمونم هست
دیگه تابلو کردم
شاهين
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کف کردم! ۱۲۱ همون پرایده !؟!؟
Amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بله دیگه
به خاطر روابط نزدیک فورد و مزدا و خط تولید بسیار گسترده تر فورد نسبت به مزدا ، فورد هم این ماشین رو با نام فستیوا تولید کرد و مزدا رو در سودش سهیم … .
کیا هم که در اون سال ها توان طراحی یک خودرو نداشت و به عنوان یک مونتاژ کننده ی ماشین ها ژاپنی / امریکایی در بازار کره عمل می کرد ، 121 رو با نام Kia pride مونتاژ می کرد و سال 2000 متوقفش کرد.
سامان اذری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶تو کرولای قدیمی صورت سینه و پاهای ادمک خیلی ضربه دید
اگه یه انسان واقعی توس بود زنده بیرون نمیومد
ضمنا همین کرولای 1998 از پژو سمند و پرابدهای ما مطمئنم که محکمتره ایمنی بیشتری داره
یاسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نیسانم چند وقت پیش اینکارو با سنترا کرد نسل جدید و قدیمشو شاخ به شاخ کرد و پیشرفت ایمنیش معرکه بود
البته این نکته هم باید ذکر بشه که به مرور تست ها و حالا جزئی نگری های انکپ تغییر میکنه و بروز تر میشه این کرولا 1998 برای زمان خودش خیلی ماشین ایمنی بوده
فقط برای من سواله که چرا نسل جدید کرولا نیومد ایران چند جای دیگه غیر از امریکا تولید میشه فکر کنم مشکل اونو نداشته باشن
نوید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ایرتویا هر ماشینی که بیشتر سود داشته باشه وارد میکنه.فعلن سودش هیبریدی آوردنه
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶کرولای جدید تو مناطق آزاد مثل کیش هستش. خودم از نزدیک دیدم. خیلی شیکه. ولی عجیبه هنوز وارد نکرده ایرتویا
ROHAM
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یه سوال…
تو این تست برآیند سرعت دو خودرو برابر 65km/hهست یا سرعت هرکدوم برابر 65km/h هستش؟
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ما هم باید یه تست شاخ به شاخ بین پیکان و دنا برگزار کنیم!
یا مثلا یه شاخ به شاخ بین پراید و تیبا!
خخخخخ
نتیجش خیلی جالب میشه…
(همشون از جلو تا صندوق عقب یکجا پرس میشن :) )
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از این تستا خوشم میاد چون نشون میده چقدر پیشرفت کردن
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶انجام این کار با خودرو های داخلی جالبه
هرمز
۳ خرداد ۱۳۹۶کسی تو ایران خودرو یا وزارت صنایع بیاد همچین پیشنهادی بده شبونه موجودات فضایی میدوزدنش