نمایشگاه خودروی نیویورک سورپرایزهای زیادی داشته و البته همه اخبار حول معرفی شاسی بلندهای جدید میگردد. دو نمونه شاخص از شاسی بلندهای جدید که در نیویورک معرفی شدند تویوتا راو ۴ و سوبارو فارستر هستند که تحسینهای زیادی را در پی داشتهاند.
نسل قبلی راو ۴ از نظر کارشناسان یکی از معمولیترین خودروهای بازار بود اما مشتریان واقعی راو ۴ را خودرویی بسیار خوب میدانستند و به همین دلیل بود که راو ۴ قبلی از نظر فروش خودرویی کاملاً موفق محسوب میشود. فروش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاهی این خودرو در سال ۲۰۱۷ مؤید همین نکته است.
نسل جدید راو ۴ از نظر طراحی و تکنولوژیهای بکار رفته چندین پله ارتقا یافته است. این خودرو هماکنون دارای ظاهر گیراتر و خشنی است که برخی شاخصه های آن از مدلهای ۴ رانر و تاکوما الهام گرفتهاند. همچنین شاهد الهامپذیری زیاد از کانسپت FT-AC در راو ۴ جدید هستیم. این کانسپت سال پیش در نمایشگاه خودروی لسآنجلس معرفی شده بود.
خب این موضوع بدی نیست زیرا راو ۴ طراحی گیراتری نسبت به چهارمین نسل خود دارد. اگرچه طراحی راو ۴ جدید بهترین طراحی کلاس خود نیست اما قطعاً گیراست. تویوتا از نسبتها و قطعات تندوتیز استفاده کرده است. جلوپنجره چندضلعی بزرگ این خودرو جلبتوجه میکند، چراغهای جلو بزرگ هستند، نمای جلو گیراست…
اما بیایید به دیگر خودروی این بررسی هم بپردازیم. سوبارو فارستر ۲۰۱۹ یک شاسیبلند کلاسیکتر و محافظهکارتر است. طراحی ظاهری آن هیچکسی را شگفت زده و انگشت به دهان نمیکند. برخی شاخصه های خشن در آن بکار رفته که از جمله آنها میتوان به تریم مشکی بکار رفته در جایجای بدنه اشاره کرد.
سوبارو برخلاف راو ۴ طراحی فارستر کاملاً دگرگون نکرده است. تنها برخی تغییرات کوچک در این شاسیبلند اعمال شده که برخی از آنها شامل جلوپنجره متفاوت، چراغهای جلوی بزرگتر و مه شکنهای متفاوت هستند. نمای عقب نیز شاهد چراغهای متفاوت و برخی پوششهای نقرهای روی سپر هستیم.
در مقایسه بخش جلوی هر دو خودرو شاهد تفاوتهای بسیار زیادی هستیم. طراحی تویوتا بیشتر یادآور صورت یک حیوان وحشی بوده درحالیکه فارستر ظاهر دوستانهتری را با خطوط نرمتر ایجاد کرده است.
در پروفایل جانبی هر دو خودرو طراحی مشابهی دارند. هر دو شاسیبلند بوده بنابراین این موضوع جای تعجبی ندارد. از نظر ما ستون D عضلانیتر راو ۴ باعث شده با خودرویی گیراتر مواجه شویم.
lawyer_hamid64
۱۲ فروردین ۱۳۹۷بنظرم طراحی تویوتا بهتره تو این مقایسه
هرچند که زیبایی سلیقه ایه
me84
۱۲ فروردین ۱۳۹۷.
تو نگاه اول بنظرم راو4 شیکتره اما فکر کنم بمرور زمان طراحی فارستر ماندگاری بیشتری داشته باشه و تویوتا زود آدمو خسته کنه.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۲ فروردین ۱۳۹۷صد ر صد تویوتا راو4
حميد
۱۲ فروردین ۱۳۹۷من نسل فعلی رو داشتم ولی أین چیز دیگه ای شده خشن و مردونه
بیژن
۱۳ فروردین ۱۳۹۷آیا تجربه رانندگی با شاسی بلندهای دیگه رو هم داشتین؟ راو۴ در مقابل اونها از لحاظ هندلینگ و نرمی در چه سطحیه؟
Kamran
۱۲ فروردین ۱۳۹۷طراحی بیرونی و داخلی تویوتا مدرن تر هست
–
از نظـر من تویوتا انتخـاب منطـقی تری هستش
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۳۹۷هردو عالی هستن
ولی بدون تردید تویوتا
راو۴ از انتخابهاییست که چشم بسته انتخاب میشه.
KOLAH GHERMEZI
۱۲ فروردین ۱۳۹۷سوبارو
KOLAH GHERMEZI
۱۲ فروردین ۱۳۹۷به خاطر همون استایل کلاسیک تری که تو متن هم گفته شده
T.H.M
۱۲ فروردین ۱۳۹۷هر دو خیلی خوبن. ولی چون از لحاظ ظاهری مقایسه شده اینجا، تویوتا طراحی زیباتری چه در بیرون و چه در داخل داره. طراحی نسل جدید راو4 رو خیلی میپسندم، چون یه مقدار متمایل به طراحی شاسی بلندهای آفرودی و پیکاپ تراک ها مثل فوررانر و تاکوما شده که از این نظر متمایز از بقیست و اینجور طراحی رو برای شاسی بلند غیر لوکس خیلی دوست دارم.
Mohamad
۱۲ فروردین ۱۳۹۷انصافا انتخاب سختیه
کیفیت هیچ کدوم به طرف مقابل نمیچربه
ظاهر جفتشونم میپسندم. فقط ممکنه اسم تویوتا نتیجه خرید رو به نفعش تموم کنه. البته این به معنای کوچک بودن اسم سوبارو نیست.
Wrx
۱۲ فروردین ۱۳۹۷??سوبارو?
مرتضی2
۱۲ فروردین ۱۳۹۷من با اینکه خیلی تویوتا را دوس دارم ولی طراحی قسمت جلوی راو۴ دوس ندارم..در کل زیبا و چشم نواز طراحی نشد???
مزدک
۱۲ فروردین ۱۳۹۷سوبارو طراحیش خیلی ساده و مسخرست مثل امبولانس میمونه مثاه این جیلی های چینیه
کارب به این جیلیه ژاپنی ندارم
ولی راو ۴ صد در صد بهتر از نسل قبلیش شده و حتما از این جیلی ژاپنیه قشنگتره
وحید
۱۴ فروردین ۱۳۹۷هرکسی فقط یک بار پشت فرمان نسل فعلی فارستر نشسته باشه هیچ خودرو دیگه ای رو تو این کلاس انتخاب نمی کنه