رقابت در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه فشردهتر از هر زمان دیگری بوده و بر شدت این رقابت هم روز به روز افزوده میشود. علاوه بر خودروهای تازهواردی همچون کیا تلوراید، هیوندای پالیسید و فورد اکسپلورر، تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ نیز به تازگی معرفی شده و نگاهها را به خود جلب کرده است.
در ادامه مقایسهای خواهیم داشت بین این کراس اوور ژاپنی و برخی رقبای جدید و مطرح. با ما همراه باشید.
- قوای محرکه
علیرغم اینکه هایلندر جدید ماهیت قوای محرکهی بنزینی خود را حفظ کرده (پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک) اما قدرت، ظرفیت یدک کشی و… هایلندر ۲۰۲۰ با هیوندای، هوندا، کیا و فورد تقریباً برابری میکند.
فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ | هوندا پایلوت ۲۰۱۹ | کیا تلوراید ۲۰۲۰ | تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ | |
۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو | ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری | ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری | ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری | پیشرانه پایه |
۳۰۰/۴۲۰ (تخمینی) | ۲۸۰/۳۵۵ | ۲۹۱/۳۵۵ | ۲۹۵/۳۵۶ | قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) |
۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | گیربکس |
۲۴۰۴ | ۲۲۶۸ | ۲۲۶۸ (تخمینی) | ۲۲۶۸ | ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) |
اعلام نشده | ۱۰.۷ | ۱۱.۲ | ۱۰.۷ | مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) |
بله | خیر | خیر | بله | قوای محرکه هیبریدی |
- ایمنی
اما جایی که تویوتا خود را با تکنولوژی ایمنی فعال متمایز میکند استفاده از بستهی ایمنی ۲.۰ تویوتا بهصورت استاندارد در تمامی نسخههای هایلندر است. مهندسان این شرکت این بسته ایمنی را بهبود داده و هماکنون دستیار خروج از مسیر، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، نوربالای خودکار، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را در این بسته قرار دادهاند.
اکثر رقبا هم سطح مشابهی از سیستمهای ایمنی فعال را ارائه میکنند اما خب همهی این سیستمها بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها حضور ندارند.
فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ | هوندا پایلوت ۲۰۱۹ | کیا تلوراید ۲۰۲۰ | تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ | |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | ترمز اضطراری خودکار |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | تشخیص عابران پیاده |
قابل سفارش | استاندارد | استاندارد | استاندارد | کروز کنترل تطبیقی |
استاندارد | قابل سفارش | استاندارد | استاندارد | هشدار نقاط کور |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | هشدار خروج از مسیر |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | دستیار حفظ خودرو بین خطوط |
استاندارد | استاندارد | استاندارد | استاندارد | نوربالای خودکار |
اعلام نشده | اعلام نشده | استاندارد | اعلام نشده | هشدار صندلی عقب |
- تکنولوژی
مهمترین تکنولوژی بکار رفته در نسل جدید هایلندر ۲۰۲۰ صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی است. این صفحهنمایش از سیستمعامل انتیون تویوتا استفاده کرده و با سیستم صوتی ۱۲۰۰ واتی JBL عرضه میشود.
البته برخی دکمههای فیزیکی برای حرکت سریع بین صفحههای گوناگون وجود دارد. همچنین دکمههایی برای صدای سیستم و عوض کردن ایستگاههای رادیویی تعبیه شده است.
فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ | هوندا پایلوت ۲۰۱۹ | کیا تلوراید ۲۰۲۰ | تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ | |
۱۰.۱ | ۸ | ۱۰.۳ | ۱۲.۳ | حداکثر ابعاد صفحهنمایش (اینچ) |
قابل سفارش | اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | پشت آمپرهای دیجیتال |
بنگ اند اولوفسن با ۱۴ بلندگو | ۱۰ بلندگو | هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو | JBL با ۱۱ بلندگو | تاپ ترین سیستم صوتی موجود |
بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو | بله، صدای سیستم | بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو | بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو | کنترل های فیزیکی |
قابل سفارش | قابل سفارش | قابل سفارش | قابل سفارش | شارژ بیسیم |
قابل سفارش | اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | وای فای هات اسپات |
۴ | ۳ | ۶ | اعلام نشده | تعداد درگاه USB |
منبع: motor1
Ferrari Fxx K Evo
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸من کیا تلوراید رو انتخاب میکنم
–
طراحی کابین زیبا و هماهنگی داره
NAVID۰۰۹۸
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸هایلندر از همشون سرتره
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
کیا تلوراید: لایک ?
تویوتا هایلندر: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
کیا تلوراید: لایک ?
فورد اکسپلورر: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
کیا تلوراید: لایک ?
هوندا پایلوت: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
تویوتا هایلندر: لایک ?
فورد اکسپلورر: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
تویوتا هایلندر: لایک ?
هوندا پایلوت: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸:::نظرسنجی:::
هوندا پایلوت: لایک ?
فورد اکسپلورر: دیسلایک ?
F22RAPTOR
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸فکر کنم اکسپلورر تنها ماشینی باشه که به صورت پایه دف عقبه،البته شاید هایلندر هم باشه،
و این یه مزیت بسیار بزرگه
انتخاب من به ترتیب
اکسپلورر
هایلندر
پایلوت
امیرحسین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا… منم الویتم همینه. فقط امیدوارم قابلیت اطمینان فورد هم خوبه
نوید جهرمی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸هایلندر هم بر اساس پلتفرم TNGA ساخته شده که یعنی به صورت پایه ماهیت دف جلو داره.
علیرضا(lexus)
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخابم تویوتا هست بین اینا
امیر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸چقد بازدهی موتور تلوراید کمه!!!
همشون تقریبا عالی هستن اما هایلندر یه چیز دیگس انصافا ولی ای کاش طراحی ظاهریش بهتر بود
البته اگه فورد بجای ۴ سیلندر توربو یه ۶سیلندر تنفس طبیعی میزاشت انتخابم بود قطعا
پارسا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸نظرم همه جوره رو فورده
Iman67
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸این کلاس،کلاس کارکشته ها بوده و طراحی ها و مشخصات طوری بوده همیشه که برأی قشر میانسال کاربردی بودن اما کیا با معرفی تلوراید بنظر من ماشینی تولید کرد که طراحیش هم مورد پسنده قشر جوان هست هم قشر میانسال و این طراحی با ابهت و عضلانی رو به شخصه خیلی میپسندم.بنظرم میتونه موفقیت استینگر تو کلاس خودش رو کیا اینجا با تلوراید تکرار کنه تو این کلاس با اینکه اینجا هم رقیب تازه ای هست.کامنت های پیج های موتور ترند و کار اند درایور رو زیر پست های تلوراید میخوندم به شدت استقبال کرده بودن ازش درست مثل استینگر و بنظرم فروش بالایی خواهد داشت
با اینکه رقبا همه قدرتمند هستن قطعا اما تلوراید رو انتخاب میکنم بخصوص با این رنگ سبز لجنی عالی هست ،بعد هم هایلندر
:::فرشاد:::
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸شدیدا جای خالی هیوندای پالیسید تو این مطلب حس میشه؛ واقعا ماشین برجستهایه
رشید
۲۰ مرداد ۱۳۹۸اگه منظورت احساس جای خالی خیلی غول های بزرگی هستن که پالیسید در مقابلشون از خجالت آب میشه کیا رو هم آوردن که جای صنعت کره خالی نمونه
ho3ein
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸فورد اکسپلورر نسل قبلیش که تو تبریز هستش واقعا زیباست،نسل جدیدشم تو عکس زیباست ولی باید از نزدیک دید
ولی انتخاب من از روی عکسم همین فورده خوشگله
Solid Snake
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸از نظر فنی فورد اکسپلورر بهترین ماشینه
از نظر طراحی کیا تلوراید زیباترین ماشینه
چه طراحی داخلی چه طراحی خارجی
برام خیلی جالبه طراحی کیا یه جورایی آمریکایی طور شده و اتفاقا شبیه ماشینای فورد شده
بطوری که اگه کنار اکسپدیشن بذاریش خیلی بهشون میاد که مال یه کمپانی باشن
ولی طراحی فورد اکسپلورر تو این نسل اتفاقا کرهای شده البته فورد خیلی وقته داره به این سمت میره تو کراس اوور ها و سدان ها
یه جورایی طراحی کیا داره میشه فورد
فورد داره میشه کیا
مانی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا برای منم جالب بود که لگن ساز آمریکایی اینقدر پرقدرت وارد گود شده
انتخاب من فورد
حمیدرضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸شما اشتباه نمی کنی این ماشین کاملا درکالیفرنیا طراحی شده و به شدت شبیه به اکسپدیشن هست منتهی با ابعاد کوچک تر اینو تو یه تحلیل تو یوتوب دیدم منظورم تلوراید بود
حمیدرضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸کاش می شد به جای انتخاب در فضای مجازی می تونستیم بریم نمایشگاه یکیشونو بخریم داشتم تحلیل تلوراید رو می دیدم خیلی ازش تعریف می کرد تست کننده ولی باید اون سه تای دیگم ببینم تا بتونم یکمی در موردشون بهتر قضاوت کنم
نبیل
۲۵ تیر ۱۳۹۸دوستانی که نظر دادن اگر یک نیم نگاهی هم به قیمت این برندها میکردن بد نبود. آیا واقعاً 64000$ قیمت شروع برای هیبرید یا لیمیتد ارزش خرید فورد رو داره؟ ماشینهای آمریکایی هنوز از لحاظ دوام به پای ماشینهای ژاپنی و کره ای نمیرسند. اگر قرار باشه همچین قیمتی برای فور بم ترجیح میدم ماشین لوکس بگرم تا اینکه فورد. مثلاً لندرور ولار 63000$ یا ایووک . ضمناً این رو هم باید در نظر گرفت که اکثر مردم ( به جز قشر مرفه) هر 5 سال ماشین رو عوض نمیکنن که بخان هر نمونه ماشین رو داشته باشن.