تویوتاهوندا

برتری‌های تویوتا راو 4 و هوندا CR-V نسبت به یکدیگر

در کلاس کراس اوورهای کامپکت که بسیار محبوب هم هستند، تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V فروش خیلی خوبی دارند. هوندا CR-V چندین سال است که عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ایالات‌متحده را یدک می‌کشد و شاید راو ۴ امسال این عنوان را به خود اختصاص دهد. اگرچه که گزینه‌های زیادی در بازه‌ی قیمتی ۲۳ تا ۳۶ هزار دلار وجود دارند اما این دو خودرو طرفداران زیادی را برای خود دست‌وپا کرده‌اند. در این نوشته دلایل برتری راو ۴ نسبت به CR-V و بالعکس را ذکر کرده‌ایم.

Honda-CR-V-vs-Toyota-Rav4-side-by-side-1
تویوتا راو ۴: آپشن های رنگ دوتایی مدل SE
مدل SE تویوتا راو ۴ اخیراً با رنگ‌آمیزی دوتایی چشمگیر دیده شده است. این گزینه که با پرداخت ۶۰۰ دلاری در تریم SE در دسترس است دربردارنده‌ی رنگ‌های آبی، سفید و مشکی به عنوان رنگ اصلی و جزئیات نقره‌ای در بخش‌های پایینی خودرو به علاوه‌ی آینه‌های جانبی است. در کنار رینگ‌های جذاب ۱۸ اینچی این مدل، رنگ‌آمیزی خاص خودرو نیز واقعاً جلب توجه کننده است.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-three-quarter
تویوتا راو ۴: چراغ‌های جلوی LED
اگرچه که چراغ‌های LED هم‌اکنون به‌طور استاندارد روی همه‌ی مدل‌های سدان کرولا قرار دارند اما استفاده از این تکنولوژی در همه‌ی ساخته‌های تویوتا زمان می‌برد. در جایی که هوندا چراغ‌های هالوژنی را پیشنهاد می‌دهد، چراغ‌های LED تویوتا در تریم های بالاتر یک بهبود واقعی محسوب می‌شوند.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-end-in-motion
تویوتا راو ۴: مصرف سوخت واقعی
مصرف سوخت شاید یک دلیل اصلی برای توقف فروش مدل ۶ سیلندر راو ۴ در این نسل باشد. برخلاف بسیاری از خودروها که مصرف سوخت بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌ها دارند، مصرف سوخت تویوتا راو ۴ واقعاً نسبت به تخمین‌های EPA کمتر است. مصرف شهری/بزرگراهی ۹.۶/۷.۸ لیتری این خودرو نسبت به تخمین‌های ۱۰.۷/۸.۱ لیتری EPA بهتر است.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-three-quarter-in-motion-02
تویوتا راو ۴: گزینه‌ی پیشرانه‌ی دوم
برای چندین سال راو ۴ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر در دسترس نبوده اما برای سال ۲۰۱۶ تویوتا گزینه‌ی دیگری را عرضه کرده است. تویوتا راو ۴ هیبرید تنها خودروی کلاس خود است که قوای هیبریدی دارد. هم‌اکنون راو ۴ هیبرید شده شتاب بهتری نسبت به مدل معمولی دارد و مصرف سوخت آن نیز کمتر است. البته فضای بار این مدل کمتر از مدل معمولی است اما این کم بودن خیلی چشمگیر نیست.

2016-Toyota-RAV4-Hybrid-front-three-quarter-in-motion-26
تویوتا راو ۴: صندلی‌های اسپورت
راو ۴ SE از صندلی‌های SofTex چرم‌مانند استفاده می‌کند اما این مورد باعث خاص شدن راو ۴ نشده بلکه نوع صندلی‌ها است که راو ۴ را متمایز می‌کند. صندلی‌های هوندا نیز خوب هستند اما صندلی‌های تویوتا با بالشتک‌های اسپورت خود در اینجا ورق را به نفع خود برمی‌گردانند.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-front-interior-seats
تویوتا راو ۴: خم کردن آسان‌تر صندلی‌های عقب
بسته به اینکه چقدر از صندلی‌های عقب کراس اوور خود استفاده می‌کنید این مورد می‌تواند مهم باشد. اما باید گفت که تا کردن صندلی‌های عقب آسان نیست. فضای داخلی CR-V واقعاً منعطف است اما برخلاف تویوتا راو ۴ خم کردن صندلی‌های پشتی خیلی آسان صورت نمی‌گیرد.

2016-Toyota-Rav4-SE-AWD-rear-interior-seats
هوندا CR-V: عملکرد فضای بار
جایی که هر دو خودرو می‌درخشند عملکرد فضای بار است. این دو کراس اوور تا اندازه‌ای پرفروش بودن خود را مدیون ارتفاع پایین فضای بارگیری و فضای بزرگ محفظه هستند؛ اما با تا شدن صندلی‌ها این CR-V است که در کلاس بدون رقیب می‌شود. هوندا یکی از معدود کراس اوورهای کلاس خود است که می‌تواند صندلی‌های عقبی را از محفظه بار تا کند (با کشیدن یک اهرم). با کشیدن اهرم پشت‌سری‌ها به‌طور اتوماتیک تا می‌شوند و صندلی‌ها نیز خم شده و فضای زیادی ایجاد می‌شود. این صندلی‌ها از نمونه‌های جادویی استفاده شده در مدل فیت نیستند اما عملکردی شبیه آن‌ها دارند.

2016 Honda CR-V
هوندا CR-V: هیجان رانندگی
زمانی که هیجان رانندگی یک اولویت باشد این کراس اوور در رده‌ی بالاتری نسبت به تویوتا قرار می‌گیرد (اگر تنها اولویت شما هیجان است مزدا CX-5 را انتخاب کنید). احساس فرمان بیشتری در هوندا وجود دارد و کمی هم سریع‌تر است. مدل تورینگ AWD هوندا در زمان ۸.۳ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که این زمان برای راو ۴ SE AWD 8.7 ثانیه است.

2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
هوندا CR-V: گیربکس CVT پاسخگو
پیشرانه‌ی تنفس طبیعی هوندا که به گیربکس CVT متصل شده تجربه‌ی رانندگی نرم و روانی را فراهم می‌کند. برای یک کراس اوور ۴ سیلندر این گیربکس نسبتاً پاسخگو است. راو ۴ های غیرهیبریدی از گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و نمونه‌های هیبریدی از گیربکس CVT استفاده می‌کنند.
2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
هوندا CR-V: LaneWatch هوندا
نظرات درباره‌ی این ویژگی هوندا متفاوت است اما ما تکنولوژی کاهش نقاط کور را در CR-V دوست داریم. یک دوربین در زیر آینه‌ی جانبی طرف سرنشین قرار دارد که می‌تواند نقاط کور راننده را نشان دهد. این ویژگی جایگزینی برای تلاش خود راننده نیست اما بسیار مفید است.
2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
هوندا CR-V: عملکرد فوق‌العاده در تست فیگور اِیت
در بحث دینامیک رانندگی و شتاب گیری و فرز بودن هوندا بهتر از تویوتا عمل کرده است. هوندا تست فیگور اِیت را در زمان ۲۷.۸ ثانیه و شتاب جانبی ۰.۶۰ جی به اتمام رساند درحالی‌که این اعداد برای تویوتا به ترتیب برابر با ۲۸.۶ ثانیه و ۰.۵۷ جی بودند. در بخش ترمز گیری نیز هوندا زودتر از تویوتا متوقف گردید.
2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
هوندا CR-V: ابعاد صفحه‌نمایش بزرگتر
سیستم ناوبری CR-V بهترین نوع موجود در کلاس نیست اما این‌گونه صفحه‌نمایش تنها برای نشان دادن نقشه و جهت بکار نمی‌رود. برخلاف هر خودروی دیگر این کلاس به‌جز سوبارو فارستر، هوندا از دو صفحه‌نمایش در کنسول مرکزی استفاده می‌کند. یکی از صفحه‌نمایش‌ها در بالای صفحه لمسی ۷ اینچی قرار دارد. ترکیب‌های زیادی برای نشان دادن اطلاعات در صفحات وجود دارد. با بهای پایه‌ی اندکی بالاتر از ۳۰ هزار دلار که تویوتا راو ۴ SE دارد انتظار داریم که بجای صفحه‌ی ۶.۱ اینچی، این خودرو از صفحه لمسی ۷ اینچی استفاده کند.
2016 Honda CR-V
۲۰۱۶ Honda CR-V
[polldaddy poll=9486398]

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. mj

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کاش پول یه رو 4 رو داشتم… حیف…

    1. muhamat

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایشالا میخری داداش
      ایشالا لندکروز وی 8

    2. ابراهیم

      ۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من راو فور خریدم?ولی کیفیت چرم هندا وفضای داخلی هندا بهتره

  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مقایسه دو ژاپنی سخت

  3. مهمان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کسی میدونه فرق 4 رانر با فورچونر تو چیه و چرا 4رانر وارد ایران نشده تا الان؟؟؟

    1. محمدرضا

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خداییش راو بهتر دیروز تو ارس سوار همین فیس لیفتش شدم بهترین کیفیت داشت اصلا خیلی خوبه

  4. محمد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بفرما. شاسی بلند به اینا می گن. نه سانتافه و اسپورتیج و از این چرت و پرتا. دنیا می گه ژاپن. تو ایران سرتو بر می گردونی کیا و هیوندا(البته اگه x33 و s7 و سایر دوستان و در نظر نگیریما)

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خوب خودروسازی ژاپن بالاتر از کره است شکی نیست.ولی کره هم یواش یواش داره به جاهایی میرسه.

  5. farid

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    در خصوص سیتمهای AWD صحبتی نشد .
    ویدئوهای زیادی از ضعف هوندا در این خصوص وجود داره با این عیب کلی اگر یکی از چرخها دچار هرزگردی بشه ماشین زمینگیر میشه اما در تویوتا به لطف قفل دیفرانسیل مرکزی و اعمال نیروی ترمز به چرخ هرزگرد این قضیه تا حد زیادی کنترل میشه

  6. هادی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کلا در نقد های سایت های مختلف همیشه تلاش هماهنگی برای ضعیف نشون دادن تویوتا در برابر رقبا انجام میشه. ویژگی های بی اهمیت رقبا بزرگ جلوه داده میشه و ضعف های کوچک تویوتا بزرگ جلوه میشه. مثلا اگه شتاب صفر تا صد تویوتا یک دهم ثانیه از رقیب کمتر باشه این مسئله تحت عنوان کندی و هیجان کم رانندگی مطرح میشه

    1. MASERATI GT

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (307 ديدگاه)

      شما مطمئن باش هوندا بهتره . اینو همه دنیا میدونه.

      1. رضا

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هوندا 50 سال جا داره تا به تویوتا برسه، خود مدیران هوندا هم چند سال پیش گفتن که ما میخوایم جای تویوتا رو در دنیا بگیریم، و هنوز که هنوز نتونستن

        موافقم 1
        مخالفم 2
  7. منصور

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    با تمام عشق و ارادتی که به هوندا دارم اما اینجا راو4 رو انتخاب کردم

  8. عیسی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    به نظر من رو فور نسل قبل قشنگتربود..اصلا نمیتونم با نمای جلوش ارتباط بر قرار کنم..

    1. علی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام..ببخشید نسل قبل منظورتون کدوم مدل هستش؟ منم با نظر شما موافقم 2015 و 2016 رو من دیدم که نمای جلوش جالب نبوده.

  9. احمد باقری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    هر دو خیلی خوبن، من راو رو برمی دارم، میدید؟

  10. محمد جواد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اقا هوندا ها فقط داخل کرم میاد.مشکی رو بیارین خب!!

  11. me84

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    شاهین جان ، آقا دمت گرم.
    جدیدا خیلی مقاله میذاری رو سایت. خدا خیرت بده خیلی زحمت میکشی.
    من به نوبه خودم از شما و تک تک دوستان که برای این سایت زحمت میکشن خیلی تشکر میکنم.
    باور کنین تنها تفریح من شده موسیقی و چرخیدن تو پدال.
    بقیه اش دیگه فقط کاررررررررررررر
    دم همتون گرممممممم

    1. شاهین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      خوشحالم که زحمات دوستان مورد توجه شما قرار میگیره.
      ارادتمندم

  12. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    هوندا و اینفینیتی بهترین های ژاپن اند
    cr-v که عشقه …

    1. MASERATI GT

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (307 ديدگاه)

      نمیشه از هوندا انتقاد کرد واقعا.

  13. حميد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    سلام من دو سه سالی هست رافور دارم بد نیست
    یکم داشبوردش ساده هست در کل بدم نمیاد با یک ماشین اروپایی عوض کنم

    1. محسن

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام حمید جان
      میگن سرنشین صندلی عقب تو راو4 در مسیرهای طولانی و دست انداز خیلی اذیت میشه .
      از نظر شما که زیر پاتون هست این عقیده درسته یا نه؟
      دریچه کولر روی داشبرد جوابگوی صندلی عقب هست؟
      کیفیت شتاب ماشین با کولر چطوره ؟

      1. دکتر محمد بهمنی

        ۷ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من چند سالی هست راو ۴ دارم
        نکات مثبت:استهلاک کم ،کیفیت خوب قطعات و در کل رضایت بالای ۸۰ درصد
        نکات منفی : راحتی سرنشینان عقب مثل جلو نیست ،روی موانع بلند ماشین بشدت می کوبه
        ولی در کل به دوستانی که قصد خرید شاسی بلند را دارند توصیه میکنم فقط تویوتا را انتخاب کنند البته اگر توانایی دارند چرا که رضایتمندی آن در مجموع با توجه به تجربه بنده که چندین مدل شاسی بلند کره ای و ژاپنی را داشته و امتحان کرده ام بسیار بالاست و قطعآ ناراضی نخواهید بود.

  14. محمدرضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط راو۴ مایه دونه خریدم عالیه به خداقابل مقایسه بابقیه نیست

  15. رحمان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    علت قیمت بالای crv در ایران نسبت به بقیه خودروها چیه؟؟؟
    یعنی قیمت واقعی crvچقدر مثلا با سانتافه فول اختلاف داره که در اینجا سانتافه فول حدود 50 تومن کمتر از هستش؟؟؟؟
    با این قیمت نمیتونه توی ایران نمیتونه موفق بشه.
    حیف crvکه اینجا همچین قیمتی داره
    تازه سانتافه با ابشنهای مختلف قیمتهای مختلفی هم داره.
    اینجا خودروهای کراس اوور تا قیمت 200 تومن بیشترین فروش را دارن

    1. MASERATI GT

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (307 ديدگاه)

      شاید ندونی ولی crv در سطح جهانی هم از رقبای خودش گرونتره و البته بهتر.

  16. one:1

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    چه رای نزدیکی

  17. دانیال

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    برتری تویوتا توی چراغ، دو رنگ، راحت خم کردن صندلی و اسپرت بودن صندلی بود! اینا برتری مهمی از نظر من نیستن.(تنها چیز یکم مهم مصرف سوخت بود که برای منی که صدی 10 می سوزنم خیلی مهم نیست هوندا 1ی 2 لیتر بیشتر از راو4 بسوزونه)
    ظاهر که هوندا(از نظر من) خیلی سرتر از راو4 ه. هم نمای داخل هم بیرون.
    موتور، گیربکس، شتاب،ترمز و شتاب جانبی (این فاکتور ها مهم ان) هم که هوندا بهتر بود.
    تکنولوژی LaneWatch هم که داره.
    خب معلومه از نظر من هوندا سرتره. و انتخاب من CR-V

  18. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقا هیچ وقت اسپورتیج نگیرین پریروز لاستیک عقب چپ تو خیابون همینجوری ترکید درصورتی که تازه لاستیک انداخته بودم لاستیک هانکوک هم بود ولی ترکید

  19. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت آقا شاهین و سایر دوستان تلاشگر عرصه این سایت
    در خصوص مورد اشاره شده توسط آقا FARID مطرح شده ، راجع به قفل مرکزی دیفرانسیل در تویوتا RAV 4 که در هوندا CR-V وجود ندارد ، لطفا توضیح بیشتری ارایه فرمایید.

  20. محسن

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان
    قصد خرید راو4 یا هوندا crv دارم . از نظر دوام و راحتی و استهلاک و شتاب و سواری کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟
    ممنون

    1. -

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      شک نکنcrv همه سایت های معتبر جهان به سی آر وی ریتینگ بهتری دادن

  21. وحید

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من میگم راو4.چون خدمات پس از فروش و قطعات یدکیش بیشتره.هر کار کنی بازار دست دوم تویوتا از هوندا بیشتره.

  22. محسن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از کسانی که راو4 خصوصا 2016 یا 2017 دارن ممنون میشم راهنمایی کنید:
    1 – من بخاطر کارم بیشتر تو سفرم ؛ تو مسافت طولانی بالای 6 ساعت خسته کننده نیست؟
    2 – اگه صندلی ردیف دوم رو بخابونیم میشه خوابید؟
    3 – دریچه کولر روی داشبرد جوابگوی سرمای ردیف عقب هست؟
    4-شتاب با کولر چطوره ؟
    5 – نرمی صندلی عقب چطوره؟ تو همین گروه یکی از دوستان نوشته صندلی عقب واسه دفع سنگ کلیه خوبه؟
    6- مصرف 8.5 در 100 لیتر درسته ؟
    7 – روغن چی مصرف میکنید ؟
    8 – گارانتی واقعا جواب گو هست یا فقط سرکیسه کردنه؟
    9- تو بارندگی و برف هندلینگش چطوره؟
    10 – برای تغییر حالت دو دف یا تک و یا حالت اتومات , دکمه ای داره ؟
    11- کیفیت ضبط و بلند گوهاش چطوره ؟ نیازی به تقویت داره؟
    ممنون از راهنماییتون

  23. علیرضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین فقط توسان ۲۰۱۵ واقعا عالیه از راو ۴ که خیلی بهتره

  24. حسین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان لطفا یه همچین متنی در مدل 2017 دو خودرو ارائه بدین .من میخوام ببینم که کدوم از این 2 خودرو ترمز بهتر و پایداری بهتر سر پیچ که لیز نخورن رو دارن لطفا به من اطلاع دهید

  25. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک نکته ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیره دوام و استحکام این دو خودرو است. تویوتا در دراز مدت خودرو یه به مراتب قابل اعتماد تری هست . گواه این مطلب پایین بودن افت قیمت دسته دوم تویوتا در در مقایسه با هوندا است ( اصطلاحا resale value ) .
    این نتیجه گیری بنده بر اساس سایت معتبر Kelly Blue Book میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا