در کلاس کراس اوورهای کامپکت که بسیار محبوب هم هستند، تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V فروش خیلی خوبی دارند. هوندا CR-V چندین سال است که عنوان پرفروشترین شاسیبلند ایالاتمتحده را یدک میکشد و شاید راو ۴ امسال این عنوان را به خود اختصاص دهد. اگرچه که گزینههای زیادی در بازهی قیمتی ۲۳ تا ۳۶ هزار دلار وجود دارند اما این دو خودرو طرفداران زیادی را برای خود دستوپا کردهاند. در این نوشته دلایل برتری راو ۴ نسبت به CR-V و بالعکس را ذکر کردهایم.
تویوتا راو ۴: آپشن های رنگ دوتایی مدل SE
مدل SE تویوتا راو ۴ اخیراً با رنگآمیزی دوتایی چشمگیر دیده شده است. این گزینه که با پرداخت ۶۰۰ دلاری در تریم SE در دسترس است دربردارندهی رنگهای آبی، سفید و مشکی به عنوان رنگ اصلی و جزئیات نقرهای در بخشهای پایینی خودرو به علاوهی آینههای جانبی است. در کنار رینگهای جذاب ۱۸ اینچی این مدل، رنگآمیزی خاص خودرو نیز واقعاً جلب توجه کننده است.
تویوتا راو ۴: چراغهای جلوی LED
اگرچه که چراغهای LED هماکنون بهطور استاندارد روی همهی مدلهای سدان کرولا قرار دارند اما استفاده از این تکنولوژی در همهی ساختههای تویوتا زمان میبرد. در جایی که هوندا چراغهای هالوژنی را پیشنهاد میدهد، چراغهای LED تویوتا در تریم های بالاتر یک بهبود واقعی محسوب میشوند.
تویوتا راو ۴: مصرف سوخت واقعی
مصرف سوخت شاید یک دلیل اصلی برای توقف فروش مدل ۶ سیلندر راو ۴ در این نسل باشد. برخلاف بسیاری از خودروها که مصرف سوخت بیشتری نسبت به پیشبینیها دارند، مصرف سوخت تویوتا راو ۴ واقعاً نسبت به تخمینهای EPA کمتر است. مصرف شهری/بزرگراهی ۹.۶/۷.۸ لیتری این خودرو نسبت به تخمینهای ۱۰.۷/۸.۱ لیتری EPA بهتر است.
تویوتا راو ۴: گزینهی پیشرانهی دوم
برای چندین سال راو ۴ با پیشرانهی ۶ سیلندر در دسترس نبوده اما برای سال ۲۰۱۶ تویوتا گزینهی دیگری را عرضه کرده است. تویوتا راو ۴ هیبرید تنها خودروی کلاس خود است که قوای هیبریدی دارد. هماکنون راو ۴ هیبرید شده شتاب بهتری نسبت به مدل معمولی دارد و مصرف سوخت آن نیز کمتر است. البته فضای بار این مدل کمتر از مدل معمولی است اما این کم بودن خیلی چشمگیر نیست.
تویوتا راو ۴: صندلیهای اسپورت
راو ۴ SE از صندلیهای SofTex چرممانند استفاده میکند اما این مورد باعث خاص شدن راو ۴ نشده بلکه نوع صندلیها است که راو ۴ را متمایز میکند. صندلیهای هوندا نیز خوب هستند اما صندلیهای تویوتا با بالشتکهای اسپورت خود در اینجا ورق را به نفع خود برمیگردانند.
تویوتا راو ۴: خم کردن آسانتر صندلیهای عقب
بسته به اینکه چقدر از صندلیهای عقب کراس اوور خود استفاده میکنید این مورد میتواند مهم باشد. اما باید گفت که تا کردن صندلیهای عقب آسان نیست. فضای داخلی CR-V واقعاً منعطف است اما برخلاف تویوتا راو ۴ خم کردن صندلیهای پشتی خیلی آسان صورت نمیگیرد.
هوندا CR-V: عملکرد فضای بار
جایی که هر دو خودرو میدرخشند عملکرد فضای بار است. این دو کراس اوور تا اندازهای پرفروش بودن خود را مدیون ارتفاع پایین فضای بارگیری و فضای بزرگ محفظه هستند؛ اما با تا شدن صندلیها این CR-V است که در کلاس بدون رقیب میشود. هوندا یکی از معدود کراس اوورهای کلاس خود است که میتواند صندلیهای عقبی را از محفظه بار تا کند (با کشیدن یک اهرم). با کشیدن اهرم پشتسریها بهطور اتوماتیک تا میشوند و صندلیها نیز خم شده و فضای زیادی ایجاد میشود. این صندلیها از نمونههای جادویی استفاده شده در مدل فیت نیستند اما عملکردی شبیه آنها دارند.
هوندا CR-V: هیجان رانندگی
زمانی که هیجان رانندگی یک اولویت باشد این کراس اوور در ردهی بالاتری نسبت به تویوتا قرار میگیرد (اگر تنها اولویت شما هیجان است مزدا CX-5 را انتخاب کنید). احساس فرمان بیشتری در هوندا وجود دارد و کمی هم سریعتر است. مدل تورینگ AWD هوندا در زمان ۸.۳ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه این زمان برای راو ۴ SE AWD 8.7 ثانیه است.
پیشرانهی تنفس طبیعی هوندا که به گیربکس CVT متصل شده تجربهی رانندگی نرم و روانی را فراهم میکند. برای یک کراس اوور ۴ سیلندر این گیربکس نسبتاً پاسخگو است. راو ۴ های غیرهیبریدی از گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و نمونههای هیبریدی از گیربکس CVT استفاده میکنند. هوندا CR-V: LaneWatch هوندا
نظرات دربارهی این ویژگی هوندا متفاوت است اما ما تکنولوژی کاهش نقاط کور را در CR-V دوست داریم. یک دوربین در زیر آینهی جانبی طرف سرنشین قرار دارد که میتواند نقاط کور راننده را نشان دهد. این ویژگی جایگزینی برای تلاش خود راننده نیست اما بسیار مفید است. هوندا CR-V: عملکرد فوقالعاده در تست فیگور اِیت
در بحث دینامیک رانندگی و شتاب گیری و فرز بودن هوندا بهتر از تویوتا عمل کرده است. هوندا تست فیگور اِیت را در زمان ۲۷.۸ ثانیه و شتاب جانبی ۰.۶۰ جی به اتمام رساند درحالیکه این اعداد برای تویوتا به ترتیب برابر با ۲۸.۶ ثانیه و ۰.۵۷ جی بودند. در بخش ترمز گیری نیز هوندا زودتر از تویوتا متوقف گردید. هوندا CR-V: ابعاد صفحهنمایش بزرگتر
سیستم ناوبری CR-V بهترین نوع موجود در کلاس نیست اما اینگونه صفحهنمایش تنها برای نشان دادن نقشه و جهت بکار نمیرود. برخلاف هر خودروی دیگر این کلاس بهجز سوبارو فارستر، هوندا از دو صفحهنمایش در کنسول مرکزی استفاده میکند. یکی از صفحهنمایشها در بالای صفحه لمسی ۷ اینچی قرار دارد. ترکیبهای زیادی برای نشان دادن اطلاعات در صفحات وجود دارد. با بهای پایهی اندکی بالاتر از ۳۰ هزار دلار که تویوتا راو ۴ SE دارد انتظار داریم که بجای صفحهی ۶.۱ اینچی، این خودرو از صفحه لمسی ۷ اینچی استفاده کند. [polldaddy poll=9486398]
منبع: motortrend
mj
۱۰ مرداد ۱۳۹۵کاش پول یه رو 4 رو داشتم… حیف…
muhamat
۱ شهریور ۱۳۹۵ایشالا میخری داداش
ایشالا لندکروز وی 8
ابراهیم
۷ اسفند ۱۳۹۵من راو فور خریدم?ولی کیفیت چرم هندا وفضای داخلی هندا بهتره
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵مقایسه دو ژاپنی سخت
مهمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۵کسی میدونه فرق 4 رانر با فورچونر تو چیه و چرا 4رانر وارد ایران نشده تا الان؟؟؟
محمدرضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خداییش راو بهتر دیروز تو ارس سوار همین فیس لیفتش شدم بهترین کیفیت داشت اصلا خیلی خوبه
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۵بفرما. شاسی بلند به اینا می گن. نه سانتافه و اسپورتیج و از این چرت و پرتا. دنیا می گه ژاپن. تو ایران سرتو بر می گردونی کیا و هیوندا(البته اگه x33 و s7 و سایر دوستان و در نظر نگیریما)
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خوب خودروسازی ژاپن بالاتر از کره است شکی نیست.ولی کره هم یواش یواش داره به جاهایی میرسه.
farid
۱۰ مرداد ۱۳۹۵در خصوص سیتمهای AWD صحبتی نشد .
ویدئوهای زیادی از ضعف هوندا در این خصوص وجود داره با این عیب کلی اگر یکی از چرخها دچار هرزگردی بشه ماشین زمینگیر میشه اما در تویوتا به لطف قفل دیفرانسیل مرکزی و اعمال نیروی ترمز به چرخ هرزگرد این قضیه تا حد زیادی کنترل میشه
هادی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵کلا در نقد های سایت های مختلف همیشه تلاش هماهنگی برای ضعیف نشون دادن تویوتا در برابر رقبا انجام میشه. ویژگی های بی اهمیت رقبا بزرگ جلوه داده میشه و ضعف های کوچک تویوتا بزرگ جلوه میشه. مثلا اگه شتاب صفر تا صد تویوتا یک دهم ثانیه از رقیب کمتر باشه این مسئله تحت عنوان کندی و هیجان کم رانندگی مطرح میشه
MASERATI GT
۲۹ آذر ۱۳۹۶شما مطمئن باش هوندا بهتره . اینو همه دنیا میدونه.
رضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۶هوندا 50 سال جا داره تا به تویوتا برسه، خود مدیران هوندا هم چند سال پیش گفتن که ما میخوایم جای تویوتا رو در دنیا بگیریم، و هنوز که هنوز نتونستن
منصور
۱۰ مرداد ۱۳۹۵با تمام عشق و ارادتی که به هوندا دارم اما اینجا راو4 رو انتخاب کردم
عیسی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵به نظر من رو فور نسل قبل قشنگتربود..اصلا نمیتونم با نمای جلوش ارتباط بر قرار کنم..
علی
۲۴ آذر ۱۳۹۵سلام..ببخشید نسل قبل منظورتون کدوم مدل هستش؟ منم با نظر شما موافقم 2015 و 2016 رو من دیدم که نمای جلوش جالب نبوده.
احمد باقری
۱۰ مرداد ۱۳۹۵هر دو خیلی خوبن، من راو رو برمی دارم، میدید؟
محمد جواد
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اقا هوندا ها فقط داخل کرم میاد.مشکی رو بیارین خب!!
me84
۱۱ مرداد ۱۳۹۵درود
شاهین جان ، آقا دمت گرم.
جدیدا خیلی مقاله میذاری رو سایت. خدا خیرت بده خیلی زحمت میکشی.
من به نوبه خودم از شما و تک تک دوستان که برای این سایت زحمت میکشن خیلی تشکر میکنم.
باور کنین تنها تفریح من شده موسیقی و چرخیدن تو پدال.
بقیه اش دیگه فقط کاررررررررررررر
دم همتون گرممممممم
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۵خوشحالم که زحمات دوستان مورد توجه شما قرار میگیره.
ارادتمندم
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۵هوندا و اینفینیتی بهترین های ژاپن اند
cr-v که عشقه …
MASERATI GT
۲۹ آذر ۱۳۹۶نمیشه از هوندا انتقاد کرد واقعا.
حميد
۱۱ مرداد ۱۳۹۵سلام من دو سه سالی هست رافور دارم بد نیست
یکم داشبوردش ساده هست در کل بدم نمیاد با یک ماشین اروپایی عوض کنم
محسن
۲۲ دی ۱۳۹۵سلام حمید جان
میگن سرنشین صندلی عقب تو راو4 در مسیرهای طولانی و دست انداز خیلی اذیت میشه .
از نظر شما که زیر پاتون هست این عقیده درسته یا نه؟
دریچه کولر روی داشبرد جوابگوی صندلی عقب هست؟
کیفیت شتاب ماشین با کولر چطوره ؟
دکتر محمد بهمنی
۷ مهر ۱۳۹۸من چند سالی هست راو ۴ دارم
نکات مثبت:استهلاک کم ،کیفیت خوب قطعات و در کل رضایت بالای ۸۰ درصد
نکات منفی : راحتی سرنشینان عقب مثل جلو نیست ،روی موانع بلند ماشین بشدت می کوبه
ولی در کل به دوستانی که قصد خرید شاسی بلند را دارند توصیه میکنم فقط تویوتا را انتخاب کنند البته اگر توانایی دارند چرا که رضایتمندی آن در مجموع با توجه به تجربه بنده که چندین مدل شاسی بلند کره ای و ژاپنی را داشته و امتحان کرده ام بسیار بالاست و قطعآ ناراضی نخواهید بود.
محمدرضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۵فقط راو۴ مایه دونه خریدم عالیه به خداقابل مقایسه بابقیه نیست
رحمان
۱۱ مرداد ۱۳۹۵علت قیمت بالای crv در ایران نسبت به بقیه خودروها چیه؟؟؟
یعنی قیمت واقعی crvچقدر مثلا با سانتافه فول اختلاف داره که در اینجا سانتافه فول حدود 50 تومن کمتر از هستش؟؟؟؟
با این قیمت نمیتونه توی ایران نمیتونه موفق بشه.
حیف crvکه اینجا همچین قیمتی داره
تازه سانتافه با ابشنهای مختلف قیمتهای مختلفی هم داره.
اینجا خودروهای کراس اوور تا قیمت 200 تومن بیشترین فروش را دارن
MASERATI GT
۲۹ آذر ۱۳۹۶شاید ندونی ولی crv در سطح جهانی هم از رقبای خودش گرونتره و البته بهتر.
one:1
۱۱ مرداد ۱۳۹۵چه رای نزدیکی
دانیال
۱۲ مرداد ۱۳۹۵برتری تویوتا توی چراغ، دو رنگ، راحت خم کردن صندلی و اسپرت بودن صندلی بود! اینا برتری مهمی از نظر من نیستن.(تنها چیز یکم مهم مصرف سوخت بود که برای منی که صدی 10 می سوزنم خیلی مهم نیست هوندا 1ی 2 لیتر بیشتر از راو4 بسوزونه)
ظاهر که هوندا(از نظر من) خیلی سرتر از راو4 ه. هم نمای داخل هم بیرون.
موتور، گیربکس، شتاب،ترمز و شتاب جانبی (این فاکتور ها مهم ان) هم که هوندا بهتر بود.
تکنولوژی LaneWatch هم که داره.
خب معلومه از نظر من هوندا سرتره. و انتخاب من CR-V
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۵آقا هیچ وقت اسپورتیج نگیرین پریروز لاستیک عقب چپ تو خیابون همینجوری ترکید درصورتی که تازه لاستیک انداخته بودم لاستیک هانکوک هم بود ولی ترکید
علی
۲۴ آذر ۱۳۹۵با سلام خدمت آقا شاهین و سایر دوستان تلاشگر عرصه این سایت
در خصوص مورد اشاره شده توسط آقا FARID مطرح شده ، راجع به قفل مرکزی دیفرانسیل در تویوتا RAV 4 که در هوندا CR-V وجود ندارد ، لطفا توضیح بیشتری ارایه فرمایید.
محسن
۲۷ آذر ۱۳۹۵سلام دوستان
قصد خرید راو4 یا هوندا crv دارم . از نظر دوام و راحتی و استهلاک و شتاب و سواری کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟
ممنون
-
۱۵ دی ۱۳۹۵شک نکنcrv همه سایت های معتبر جهان به سی آر وی ریتینگ بهتری دادن
وحید
۱۹ بهمن ۱۳۹۵من میگم راو4.چون خدمات پس از فروش و قطعات یدکیش بیشتره.هر کار کنی بازار دست دوم تویوتا از هوندا بیشتره.
محسن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوستان
از کسانی که راو4 خصوصا 2016 یا 2017 دارن ممنون میشم راهنمایی کنید:
1 – من بخاطر کارم بیشتر تو سفرم ؛ تو مسافت طولانی بالای 6 ساعت خسته کننده نیست؟
2 – اگه صندلی ردیف دوم رو بخابونیم میشه خوابید؟
3 – دریچه کولر روی داشبرد جوابگوی سرمای ردیف عقب هست؟
4-شتاب با کولر چطوره ؟
5 – نرمی صندلی عقب چطوره؟ تو همین گروه یکی از دوستان نوشته صندلی عقب واسه دفع سنگ کلیه خوبه؟
6- مصرف 8.5 در 100 لیتر درسته ؟
7 – روغن چی مصرف میکنید ؟
8 – گارانتی واقعا جواب گو هست یا فقط سرکیسه کردنه؟
9- تو بارندگی و برف هندلینگش چطوره؟
10 – برای تغییر حالت دو دف یا تک و یا حالت اتومات , دکمه ای داره ؟
11- کیفیت ضبط و بلند گوهاش چطوره ؟ نیازی به تقویت داره؟
ممنون از راهنماییتون
علیرضا
۳ مرداد ۱۳۹۶ماشین فقط توسان ۲۰۱۵ واقعا عالیه از راو ۴ که خیلی بهتره
حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۶سلام به دوستان لطفا یه همچین متنی در مدل 2017 دو خودرو ارائه بدین .من میخوام ببینم که کدوم از این 2 خودرو ترمز بهتر و پایداری بهتر سر پیچ که لیز نخورن رو دارن لطفا به من اطلاع دهید
امیر
۲۶ آذر ۱۳۹۶یک نکته ای که کمتر مورد توجه قرار میگیره دوام و استحکام این دو خودرو است. تویوتا در دراز مدت خودرو یه به مراتب قابل اعتماد تری هست . گواه این مطلب پایین بودن افت قیمت دسته دوم تویوتا در در مقایسه با هوندا است ( اصطلاحا resale value ) .
این نتیجه گیری بنده بر اساس سایت معتبر Kelly Blue Book میباشد.