بازار خودروهای وارداتی به قدری داغ شده که همه ساله مردم چشم به راه خودرویی جدید و یا نسل جدیدی از خودروهای موجود در بازار هستند. در این میان کره ای ها و ژاپنی ها سهم بیشتری در بازار داشته و تعداد خودروهای آنها در خیابان به دیگر برندها می چربد. دیگر شرکت های خودروساز داخلی نیز در این میان بی کار نبوده و سعی در عرضه خودروهای لوکس خارجی دارند که البته این خودروها در چرخه تولید قرار داشته و خرید آن ها نیز موجب رونق اقتصاد کشور می شود. این خودروهای لوکس تولیدی را می توان در جاده مخصوص کرج بیشتر از هر جای دیگری مشاهده کرد.
ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه چند سالی است که به تولید خودروهای مختلف برند ژاپنی سوزوکی روی آورده است. در ابتدا با تولید مدل گرند ویتارا این همکاری را آغاز کرد و حالا با خودرویی در کلاس سواری است. کیزاشی که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید، در کلاس D سواری ها قرار دارد کلاسی که به سدان های خانوادگی نیمه لوکس تعلق دارد و در این کلاس نیز رقیبی ژاپنی انتظار کیزاشی را می کشد؛ تویوتا کمری که سال هاست در بازار ایران به فروش می رسد و یکی از موفق ترین ها در این کلاس به حساب می آید. در این گزارش رقابتی ژاپنی را شاهد هستیم. دو خودرویی که یکی از شرق و دیگری از غرب تهران به خیابان ها فرستاده می شوند.
سوزوکی کیزاشی
کیزاشی با موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری روانه بازار ایران می شود. این موتور قادر است در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و در چهار هزار دور بر دقیقه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد. البته کیزاشی در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی قادر است در مدت زمان ۸.۸ ثانیه با گیربکس CVT از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می یابد. کیزاشی می تواند تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای خودرویی با این حجم مناسب است. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود ۷. ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند که این مصرف پایین را مدیون گیربکس CVT پیشرفته خود است.
کمری که این روزها نسل جدید خود را در خیابان های تهران می بیند و البته تعداد آنها زیاد نیست، در ایران قدمت زیادی دارد و تاکنون دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است.
این خودرو از موتوری چهار سیلندر به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می برد. موتوری که قادر است در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را در ۴۱۰۰ دور بر دقیقه ارائه دهد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. کمری قادر است در مدت زمان۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۰۵ کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت این ژاپنی ضعیف در سیکل ترکیبی حدود۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که البته باک ۷۰ لیتری این خودرو به خوبی پاسخ گوی این مقدار مصرف خواهد بود.
طراحی
کیزاشی از طراحی به روز و زیبایی بهره می برد. خودرویی که هم می توان در چهره آن حالت های اسپرت را دید هم این که طراحی با وقاری دارد و در کل می توان چهره آن را عامه پسند دانست. این خودرو در مقابل کمری قرار دارد که هیچ نشانی از یک خودروی اسپرت در آن دیده نمی شود و بیشتر یک خودروی خانوادگی می نماید. در داخل کابین نیز هر دو خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. با این تفاوت که نور پردازی در کیزاشی چشم نوازتر و زیباتر از کمری است. صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان نیز از خصیصه های دو خودرو به شمار رفته با این تفاوت که در کابین کیزاشی می توان امکانات بیشتری را پیش رو دید.
امکانات
تویوتا کمری از امکاناتی همچون جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – راننده و سرنشین جلودر کل دو عدد – ایموبیلایزر، قفل مرکزی، ریموت کنترل، رادیو و پخش CD و چهار بلندگو، بلوتوث و چنجر شش تایی سفارشی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی آیینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ های جلوی هالوژنی و کروز کنترل بهره مند است.
کیزاشی از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است که می توان به صندلی راننده (۱۰ حرکت) و سرنشین (چهار حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای سه حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی، گرم کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی عقب تاشونده، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، ترمز جلو دیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، کلید روشن / خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، سیستم یک پارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، سقف شیشه ای برقی دارای ضد خرج کردن اهرم های دوگانه تعویض دنده روی فرمان، (شیفت تعطیل) سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب، روکش چرم فرمان، فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش وکنترل سیستم تثبیت سرعت اشاره داشت.
نتیجه گیری
کیزاشی یک تازه وارد به بازار ایران است که در حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که با داشتن موتوری قوی تر نسبت به کمری و داشتن گیربکس CVT و همچنین امکانات زیاد می تواند بازار خودرویی همچون کمری را به مخاطره بیندازد. تویوتا کمری نیز قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان دارد و با توجه به داشتن امکانات کم و موتوری کم بازده که قدرت زیادی را ارائه نمی دهد حرف های زیادی برای گفتن در مقابل کیزاشی تازه وارد ندارد. به خصوص این که کیزاشی نیز خودرویی ژاپنی بوده و از نظر کیفیت و دوام در سطح بالایی قرار دارد.
مزایای کیزاشی: طراحی اسپورت، سادگی کار با تجهیزات، هندلینگ و مانور خوب، قیمت پایینتر در برابر رقبا (حدود هزار دلار ارزانتر از نمونه مشابه کمری)، عایق مناسب بدنه و سروصدای کم کابین
معایب کیزاشی: سروصدای موتور مخصوصا با گیربکس CVT، مصرف سوخت بیشتر، فضای محدود سر در مدلهای دارای سانروف، بازتاب نور روی صفحه نمایش و اطلاعات محدود قابل نمایش روی آن
مزایای کمری: داشبورد ساده و زیبا، ایمنی بالا با ۱۰ ایربگ استاندارد (نمونه های وارداتی به ایران تنها با دو ایربگ!)، تولید مدلهای هیبریدی با مصرف سوخت بسیار پایین، فضای داخلی بیشتر
معایب کمری: صندلیهای جلو فاقد محافظ طرفین، رانندگی بدون هیجان، طراحی ظاهری متوسط در نسل جدید
نویسنده: راستین موفق
ali m
۸ مرداد ۱۳۹۱کمری باسابقه تره وامتحان پس داده ولی مردم تشنه مدل های جدیدند
فرید
۸ مرداد ۱۳۹۱کمری ماشین نرم و خانوداگی تر و جاداتری می باشد.
شاهین
۹ مرداد ۱۳۹۱آخه این چه وضعیتی بید که برای ما درست کردن :-D
هم دلار با نرخ آزاد :-Dو هم عوارض 110 % :-D
لااقل عوارض 110% رو حذف کنید :-D دهنمون سرویس شد :-D
amir
۹ مرداد ۱۳۹۱مقایسه قیمتی خودرویی که با تعرفه 60 درصد CKD و حمایت مستقیم و انحصاری دولتی با ارز دولتی و … با یک خودروی وارداتی با تعرفه 110 درصد و مشکلات ارز و هزینه های جانبی و …. خنده دار هست
فرید
۸ مرداد ۱۳۹۱من که کیزاشی دنده دستی ندیدم تو ایران.
یک مدل فول و یک مدل نیمه فول که هر دو هم اتوماتیک هستند موجود دیدم.
reza
۸ مرداد ۱۳۹۱نویسنده مطالب مقایسه باید کاملا بی طرف باشد،من این متن را اصلا قبول ندارم.
کیزاشی دیگه کیه؟رقیب اصلی کمری آزرا است.
تویوتا کلاسش به اینا نمی خوره!
کاش از راحتی و خدمات کمری(ایرتویا) هم یه چیزی می گفت.
بستر آدما موقع خرید خودرو به ایمنی و آسایش توجه می کنن(نظر سنجی سایت پدال)پس کمری سرتره!
علی
۹ مرداد ۱۳۹۱سلام دوست من
رقیب کمری توی بازار های جهانی سوناتاست که سال پیش از لحاظ میزان فروش توی بازار آمریکا از کمری جلو زد
آزرا یک کلاس بالاتر از کمری هست و باید با آوالون مقایسه بشه که به بازار ایران راه پیدا نکرده
اتفاقا این تست کاملا بدون تعصب بود چون تعصبی که ایرانی ها روی مارک تویوتا دارن توی این تست دخیل نشده بود
شما حاضری برای ماشینی پول بدید که بالای 70 تومن قیمت داره اما تهویه دستی و 2ایربگ و گیربکس 4سرعته(تکنولوژی 15سال پیش)داره که حتی ماشینهای با قیمت 40 تومن هم امکاناتشون بیشتر از این حرفاست و شتاب و سرعت بالاتری دارن؟
به نظر من کمری فقط 2برتری نسبت به کیزاشی داره
نرمی و بی صدایی
استهلاک پایین
دربقیه موارد کیزاشی بهتره
reza
۹ مرداد ۱۳۹۱سلام!
فقط خواستم چنتا نکته یادآوری کنم:
کمری های داخل ایران پایین ترین مدل کمری است،گیربکس آن 6 دنده اتوماتیکه،ایربگ :راننده/سرنشین جلو/جانبی/پرده ای/زانو(مدل L)
اما مدل بالاتر یعنی LE که فعلا خبری از آن نیست،امکانات بیشتری در اختیار قرار می دهد:کنترل اتوماتیک دو منطقه ای(سیستم تهویه)و…..
اما اگر مدل های SE XLE در ایران عر ضه شود بی شک رقیب اصلی آزراست!
اما مصرف سوخت کمری از کیزاشی پایین تره!
درباره طراحی هم سوزوکی لقب اسپورت را یدک می کشد که جوان ها آن را می پسندند(که در این سایت بیشتر همه جوان هستیم)
اما تویوتا طراحی خانوادگی دارد..
خب سلیقه ها متفاوت است و من چُن سال هاست کمری سوار می شوم،متوجه شدم که تویوتا واقعا حرف نداره البته خودرو های دیگری نیز داشتم ولی هیچکدوم کمری نمیشه حالاکه نسل جدیدش اومده دیگه هیجی.
من مطمئنم اگر شما کمری داشتید،این صفحه را از طرفداری خودتان پر می کردید.
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۱سلام رضا جان
من توی خوب بودنش کمری و کلا محصولات تویوتا اصلا حرفی ندارم اما نه با این بازاری که وارد کننده از عشق مردم به تویوتا سو استفاده میکنه و قیمت های نجومی میده
من کمری گرند سوار شدم 6سیلندر هم هست و واقعا نرم و عالیه
اما قبول کنید که از لجاظ امکانات،تکنولوژی موتور(نسبت قدرت به حجم) و طراحی واقعا تویوتا از رقبا عقب مونده
اما توی خیلی از معیارها مانند نرمی و بی صدایی کابین هنوز جزو بهترین هاست
اما من حاظر نیستم پول خیلی بیشتری بدم اما امکانات کمتر تحویل بگیرم و پشت یه چراغ قرمز یا توی جاده های پرشیب کوهستانی از ماشینی که 20،30 تومن از من ارزونتره عقب بمونم
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا شما به این آدرس که برای خود کمپانی تویوتا هست برو
تویوتا کمری اول هست، ماشین های مقایسه ای بعدی رو سوناتا 2012 اتنخاب کن با موتور 2.4 لیتری
سوناتا 100cc حجم کمتری توی پیشرانه داره اما قدرتش 20 اسب بیشتره و گشتاورش هم 14پاوند بیشتر
قیمت سوناتا هم قطعا ارزونتره
گارانتی ها همه دوبرابر تویوتا
اما باز من میگم تویوتا برتری هایی توی استهلاک و نرمی و بی صدایی داره
تویوتا ماشین عالی ایه برای افرادی که سنشون از 50 گذشته و دیگه فقط دنبال آسایش هستن و از هیجان به دور
ناصر
۸ مرداد ۱۳۹۱به نظرم یه خورده مقاله جانب دارانه بود و یه جورایی متمایل به عزیزان ایران خودرویی، کمری توی بازار جهااااانیییییییی جواب پس داده و خیلی از کیزاشی قشنگتر و با کلاس تره ، تورو خدا کمری رو با خودرویی توی لول و اندازه خودش بسنجید….
sahand
۸ مرداد ۱۳۹۱من یه سوال از سردبیر این سایت داشتم,و اون اینه که ملاکتون برای برای قرار دادن مقالات توی بخشهای مختلف سایت چیه؟
مثلا این مقاله,یا اسب بخار,یا مقاله قدرت پیستون اگه تو چشم انداز بود بهتر نبود تا افراد بیشتری از اینا استفاده کنند,تا اینکه صرفا به شکل یه خبر ساده تو ستون اخبار باشند؟
ناصر
۸ مرداد ۱۳۹۱حیف کیزاشی, که توسط ایران خودرو تولید میشه
احمد.ف
۹ مرداد ۱۳۹۱فعلا فقط وارد میشه !!
پرهام
۸ مرداد ۱۳۹۱کیزاشی فروش ضعیفی تو ایران داره تجربه می کنه! به نظرتون دلیلش چیه؟ البته در جهان هم فروش ضعیفی داره کلا
صادق
۸ مرداد ۱۳۹۱لطفا به امکانات و قیمت کیزاشی هم نگاه کنید! موتورش که حرف نداره!
فقط ایران خودرو … !!!!
nima
۸ مرداد ۱۳۹۱من که شخصا کیزاشی رو میپسندم هم بخاطر قیافش هم اگزوزش دوبله و ماشین بروزیه با گیربکس cvt
حسین
۸ مرداد ۱۳۹۱کیزاشی هم سابق کمری بشه کمری رو میزاره تو جیبش!
ماشین به روزتریه!
علی
۹ مرداد ۱۳۹۱برای بازار و مردمی که با تعصب صحبت میکنن بله
به نظر من چند سالیه تویوتا داره فقط از برندش برای فروش استفاده میکنه
وگرنه از لحاظ تکنولوژی موتور و گیربکس واقعا عقب مونده
مثلا شما نگاه کنید در دورانی که همه ماشین های به روز برای انتقال قدرت بهتر و مصرف سوخت کمتر از گیربکس های 6 تا 8سرعته اتوماتیک استفاده میکنن کمری هنوز همون گیربکس های 10 سال پیشش رو روی محصولاتش میزاره
reza
۹ مرداد ۱۳۹۱یه نکته:اولا تو ایرانه که اینجوریه
دوما گیربکس کمری 6 سرعته اتوماتیکه!
Sam abadani
۹ مرداد ۱۳۹۱احیاناً نویسنده از دوستان ایرانخودرویی نیستن؟چون ماشینی که این روزا تبلیغش میکنن هنوز کاملاً امتحان خودش رو پس نداده و قیاس اون با کمری خیلی جانبدارانه و بوداره
من مشکوکم به این مقاله
هرچند از کیزاشی خوشم میاد با اینکه خودم تویوتا سوارم
Masoud shafiei
۹ مرداد ۱۳۹۱من یک کیزاشی دنده ای برج دو 60 میلیون خریدم ولی به خاطر اینکه پلاک نمی شد پس دادم ولی خیلی سواریش عای بود
فرید
۹ مرداد ۱۳۹۱الان بود پلاک میشد؟
بهنام
۹ مرداد ۱۳۹۱نتیجه کیفیت کیزاشی یکی دو سال آینده رقم میخوره وقتی که ایران خودرو بلایی رو که سر پژوی فرانسه آورد
در ضمن اگه کیززاشی مثل ویتارا باشه مشخصه حرفی در مقابل تویوتا کمری نداره
عباس کمری
۹ مرداد ۱۳۹۱ببخشید با کسب اجازه از دوستان من اکثرماشینها رو داشتم سنم 42ساله یعنی از18سالگی خریدفروش ماشینم میکنم یه مثلی هست میگن تویوتا رو خدا خوبش کرده واقعا کدوم ماشین اروپایی یا امریکایی میتونه وانت یا سواری تویوتا این مدت کارکنه وانتهای تویوتا بعد 40سال هنوز روی هوا میزنن-منکه کمری فول 2007 دارم با بنزم عوضس نمیکنم-این ماشینا مرد نیستن مث تویوتا خدا حافظ
parham 15
۹ مرداد ۱۳۹۱بابنزعوض نمیکنی؟این حرفت نشون داد تا حالا خرید فروش ژیان هم نکردی . خدانگهدارت
reza
۹ مرداد ۱۳۹۱این یجور کنایست.یعنی کمری خیلی خودروی خوبی است و من هم قبول دارم.
memol1
۹ مرداد ۱۳۹۱صرف با آلفارومئو
Giulietta 170 Mt
این قیمت نمی ارزه کیزاشی و کمری”
Parham
۹ مرداد ۱۳۹۱آلفارومئو جولیتا به قول این دوستمون سرور همه ماشینا تو این رنج قیمته،به خصوص این که اروپاییه نه آسیایی.فقط تنها مشکلش قیمت بسیار بالای قطعاتشه
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۱بنظر من دوتاشون انتخاب خوبین
درسته که تویوتا یه چیز دیگست ولی کیزایشی هم مثل تویوتا ژاپنیه ، پس چیزی ازش کم نداره … فقط اینکه برند تویوتا معروفتره
از نظر طراحی ظاهری و فنی کیزاشی برتری داره
کیزاشی انتقال قدرتش به 4 چرخ … کمری هم همینطوره ؟
فرید
۱۰ مرداد ۱۳۹۱کیزاشی ایران دف جلو است.
sooroosh
۹ مرداد ۱۳۹۱البته چون این مقاله رو ایران خودرو نوشته ۱۰۰% کیزاشی توش بالاتر توصیف شده!
حسن سنچولی چوباز
۹ مرداد ۱۳۹۱من یک کمری 2008 داشتم حدود 200هزار کیلومتر راه بردمش هیچ مشکلی نداشت الان دست خانمم هست به این میگن دوام تویوتا حالا هر شرکت مسخره ای میادرقیب تویوتا خودشو میبینه
بهنام
۱۰ مرداد ۱۳۹۱… خودرو یعنی نابود کردن نام یک برند مشهور
نام پژو به گند کشیده شد حالا نوبت سوزوکی تاناکورا شده
راستی به اوشین خبر بدین بیاد با … ایران خراب کن( ببخشید …خودرو )ازدواج کنه ….
محصولات جدید میشه ایران تاناکورا…
تویوتا یه چیزی میدونه که به … خودرو رو نمیده
چونکه در تمام دنیا طرفدار داره و کمری هنوز هم پرفروش ترینه تو دنیا….
bahman
۱۲ مرداد ۱۳۹۱پژو از همان اول هم چیزی نبود جز یک شرکت نیمه ورشکسته که فقط تعصب فرانسوی ها در خرید محصولات داخلی شان و صدالبته سود فراوان از بازار انحصاری ایران و یکی دو کشور مشابه آن را برای مدتی در مقابل سایزین حفظ کرد.
اما ….خودرو حقیقتاً یک شرکت کلاهبردار و مافیایی است که بجز سود بیشتر به هیچ چیز نمی اندیشد.
فرید
۱۰ مرداد ۱۳۹۱جالبه اتفاقن امروز کمری جدید رو از نزدیک دیدم، ظاهر جدیدش اصلن به دل ننسشت، شاید چون به شکل قدیمیه عادت کردیم.
البته کیزاشی هم ظاهر چندان دلپسندی ندارد.
عباس کمری
۱۰ مرداد ۱۳۹۱حسین آقا دمت گرم 200هزاربردیش هنوز مردتراز همه ماشینهای دیگه هست-من وانت دوکابین مدل 92تویوتا دارم صفربودخریدمش1000000کیلومتر کارکرده هنوز موتور باز نشده-تویوتارو خدا خوبش کرده
nima
۱۰ مرداد ۱۳۹۱من که تویوتا کمری مدل 2008 همون قیافه قدیمیش چون ماشین کلاسیک تره به نطرم ولی کیزاشی خیلی خوشکتره از کیزاشی کیزاشی حالت اسپرتی داره با تشکر از سایتتون
amir
۱۰ مرداد ۱۳۹۱با سلام
نکته با مزه اینه که هنوز کمری جدید وارد ایران نشده و فقط تعدادی اوریون جدید وارد شده لذا اصولا مقاله تخیلیه.
کمری سدان بزرگتر و خانوادگیه اما کیزاشی تو مایه های مزدا 3 هست و بیشتر با اون مقایسه میشه.
یک دوستی هم گفته بود فروش سوناتا در آمریکا بشتر از کمریه که نمی دونم این آمارو از کجا آورده بود چون آخرین آمار کمری 100 هزار و خورده ای بیشتر فروخته. کمری ماشینیه که در آمربکا اصطلاحا بش میگن آیکون ماشین های خانوادگی متوسط و یک معیار در کلاس خودش از نظر راحتی و بی سرو صدایی بی نظیر, کیفیت و دوام و ارزش پرداختی در برابر کالا به شمار میره ( مقاله موتور ترند.).
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۱سلام امیر خان
شما اگه مدام مجلات و روزنامه های مربوط به اتومبیل رو بخونی متوجه میشی در سال 2011 فروش سوناتا توی آمریکای شمالی پس از سالها تونست از کمری جلو بزنه
البته این جریان 2تا دلیل میتونه داشته باشه:
1. آثار زلزله و سونامی ژاپن
2. افت شدید کیفیت در محصولات تویوتا که باعث اون همه فراخوان و نهایت معذرت خواهی آقای تویودا در رسانه ها از مردم شد
nima
۱۰ مرداد ۱۳۹۱تو سایت ایرانخودرو نگاش کنید عکساشو با اپشناش 4 تا باند دار با دوتا باند جانبی ویه عدد ساب وووفر و یه امپلی فایر اخرشه میخامش
سهیل 561
۱۰ مرداد ۱۳۹۱هر دو ماشین خوبی هستن
بیشتر به نظر من کمری سر تره
ولی از ظاهر و اسپرتیش گیزاشی
hamid
۱۱ مرداد ۱۳۹۱به نظر من هم کمری بهتره, چون تویوتا هست. تویوتا پفروشترین است تو دنیا و مطمئن باشید اگه تکنولوژیش بالا نبود نمیتونست تو بازار دنیااینقدر بفروشه. بازار دنیا , بازار انحصاری ایران نیست!!
اونایی هم که راجع به آلفا گفتن, به نظرم اسیر تبلیغات شدن. آلفا جولیتا با موتور 1400 , 75میلیون هست که واقعا زیاده. اگه 50میلیون بود میشد بهش فکر کرد…
Hamid
۱۳ مرداد ۱۳۹۱شما چیکار به حجم آلفا داری؟شتاب و بازده رو دریاب.مگه به حجمه؟حتما میخوای بگی پیکان 1600 از آلفا 1400 بهتره!!!!!!!!!!!!
hmeisam
۱۲ مرداد ۱۳۹۱سلام لطفا در مورد مباحثی که تو سایت میزارید دقت کنید، خیلی مسخرس برا 4 اسب بخار کمتر تویوتا نسبت به سوزوکی که تویوتا از لحاظ مصرف کم و استهلاک کم و دوام زیاد تو دنیا معروفه اونوقت نویسنده بگه موتور کم بازده!!!!! اگر شتاب منظورتون هم باشه سخت در اشتباهید چون شتاب معیار اصلی و فنی موتور در درجه اول حساب نمیشه.
arman kakavand
۱۳ مرداد ۱۳۹۱MAN KAmelan ba shoma movavegham man khodam shakhsan camry 2011 daram va kizashi ham savar shodam vali ham camry rahat tare ham jense mavad va montazh dakheli behtari dare va ham keshsesh avaliyeye camry kheili bala tare man khodam berandi ba sabegheye toyota ro vel nemikonam be nazare man hata koreaia ham az suzuki saran
علی قضایی
۱۲ مرداد ۱۳۹۱درکل(تویوتا) کمری تو کشورمون امتحانش روپس داده موفق هم بوده حالا این تازه وارد (کیزاشی)باید ببینیم چجورایست مخصوصااگه ایران خودرو بخواد مونتاژ کنه. یه 2ـ3سالی زمان میخواد تا بفهمیم عملکرد کیزاشی چطوریاست .
امین
۱۳ مرداد ۱۳۹۱سلام دوستان، من جفتشو سوار شدم، به نظرم سوای صدای بیشتر کیزاشیری، کلا کیزاشی از کمری بهتره، ما هم که حساب کردیم مصرفش کمتر بود حالا اینجا چرا میگن مصرف بیتره خدا میدونه. البته کمری جدیدا انصافا چیز دیگه ای هستن، خدا قسمت کنه.