صنعت اتومبیل در سالهای گذشته به شکلی گسترده به سمت موتورهای با ابعاد کوچکتر و دارای توربوشارژر حرکت کرده است. ولی در این میان، دو نام بزرگ در بازار آمریکا همچنان بر استفاده از موتورهای تنفس طبیعی پافشاری کردهاند؛ تویوتا کمری و هوندا آکورد. موضوعی که بنابر گزارشی از «اتوموتیو نیوز» مدت زیادی طول نخواهد کشید.
هر دوی این مدلها در آیندهای نزدیک صاحب موتورهای توربوی چهار سیلندر خواهند شد. تویوتا کمری همان موتور ۲ لیتری توربویی را دریافت خواهد کرد که برای مدل ۲۰۱۶ از لکسس IS200t معرفی شده و اولین بار در لکسس NX200t کراساور دیده شده است. در حالی در مدل IS همچنان با یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 ارائه میشود، انتظار میرود که موتور چهار سیلندر توربو جایگزین موتور V-6 در سطح بالاتر پیشرانه کمری نسبت به موتور استاندارد چهار سیلندر تنفس طبیعی گردد. خروجی این موتور در حالت استفاده عرضی در مدل NX به اندازه ۲۳۵ اسببخار و ۳۵۰ نیوتنمتر برآورد شده است؛ چیزی که بیشتر با کمری تناسب دارد تا با مدل IS با دیفرانسیل عقب و طراحی طولی. در حالی که هنوز خروجی این پیشرانه در کمری مشخص نیست، ولی به راحتی میتوان حدس زد که از موتور استاندارد ۲/۴ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسببخار بالاتر خواهد بود؛ هر چند احتمالاً به خروجی ۲۶۸ اسببخاری موتور V-6 نمیرسد.
zippo
۱۲ مرداد ۱۳۹۴مثل همیشه تویوتا عقب موند
حالا که همه خودروشازا توربو شارژ زدن
اخر همه تویوتا به فکر افتاد
دیگه دیره سهم بزرگی از بازاره از دست داده
HILUX
۱۲ مرداد ۱۳۹۴لطفا بس کن و دیگه از این حرفا نزن.مگه مجبوری؟؟؟
Dinam
۱۲ مرداد ۱۳۹۴شما اول برو در مورد کمپانی تویوتا تحقیق کن بعدش به خودت اجازه بده در موردش اظهار نظر کنی ! فعلا که ارزشمندترین برند صنعت خودروسازی کهکشان راه شیری تویوتاست.شما هم با همون کره ای های بزک کرده خوش باش ! 4 تا دیلایت گذاشتن رو ماشیناشون دیگه ملت فکر کردن الان خیلی کره ای ها کارشون درسته !!!!! تا وقتی که قرار باشه ملت ما از روی ظاهر قضاوت کنن به هیچ جا نمی رسیم. بعدش واقعا دیگه اینجور که ملت ما میگن هم کره ای ها خوشگل نیستن واقعا.سلیقه مردم ما پفکی شده متاسفانه.منکر پیشرفت کره نیستم و تعصبی به هیچ برندی هم ندارم اما همیشه یاد گرفتم که بدون تحقیق و از روی هوا نظر ندم.یعنی میخوای بگی از مدیران تویوتا بیشتر میفهمی ؟!؟؟! بدون شک دلیلی داشته که الان به فکر این جریان افتادن.این ها همه سیاست های پنهان کمپانی تویوتاست که با همین سیاست ها الان با ارزش ترین برند صنعت خودروسازیه که البته از درک امثال شما خارج هستش این موضوعات.
Nissan...Japan
۱۲ مرداد ۱۳۹۴خب وقتی بلفرض شما یه جایی زندگی کنی که بهترین غذایی که به دستتون میرسه سوپ کاکتوس با قیمت فضایی باشه در این هنگام از نظر شما نیمرو بهترین غذای دنیاس!!!دقیقا بلایی که سر خیلی از ایرانیا و امثال zippo تو ایران در مورد خودرو افتاده!
Armin
۱۲ مرداد ۱۳۹۴افرین خوشم اومد
بابک
۱۲ مرداد ۱۳۹۴zippo جان لامبورگینی هم هنوز موتور توربو نزده
پس اونم عقب مونده؟؟؟؟
البته فراری هم تازه توربو زده اونم فک کنم عقب مونده….
.
.
ای خدا..!!!!؟؟؟؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۲ مرداد ۱۳۹۴شما هنوز نمیدونی موتور تنفس طبیعی چه مزایایی نسبت به توربو داره.پس واسه چی نظر میدی؟
نمردیم و معنی پیشرفت هم متوجه شدیم “استفاده از توربو”
دوستان اصلاً من پیشنهاد میکنم دیگه جوابش رو ندیم.
بذارید تو دنیای خیالات خودش غرق بشه.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۲ مرداد ۱۳۹۴من که دیگه خیلی وقته رسما نا امید شدم …
:-|
سجاد013
۱۳ مرداد ۱۳۹۴با این موتور تنفس طبیعی که گفتی خیلی حال کردم:) ولی مدل 2014 با موتور 2.4 نزدیک 10لیتر مصرف سوختشه توشهر واقعا ستمه. موندم این تویوتا و.. ژاپنی با این پیشرفتشون. چرا مصرف سوخت خودروهاشون مثل ماشینای المانی نیست؟؟ بنزو بی ام و حجم موتور میدن 3هزار مصرفشون 8 هست و..
luis
۱۲ مرداد ۱۳۹۴دانشمند تبلیغ تویوتا کریسیدا فول اپشن سفارش امریکا در سال 1989 در اپارات ببین بعد بیا فضل بپاش برات میگم نترس جان من
موتور 6 سیلندر twin cam 24 سوپاپ
پنجره انتن صندلی اینه برقی
یخچال ترمز abs کمربند اتوماتیک
کروز کنترل سنسور نور و سرعت و……
کنترل تهویه دوگانه تمام دیجیتال
رو هیوندای yf 2015 نصف اینا نیست
ببین خیلی پرتی از خودرو.
آرمااااا
۱۲ مرداد ۱۳۹۴به خودم میگفتم چرا به این zippoگیر میدن،الان کاملا قانع شدم که چرا^_^
تویوتا همیشه تویوتاست چه با توربو شارژر چی بی توربو
آرین
۱۳ مرداد ۱۳۹۴,چون ما هنوز بلد نیستیم به حق آزادی بیان افراد احترام بذاریم
آرمااااا
۱۲ مرداد ۱۳۹۴دلیلی بر عقب موندگیش نیست توربو استفاده نکرده چون عمر موتور خودرو رو تو اولویت گذاشته واسه همینه که موتورهای تویوتا تقریبا میشه گفت بعد از چند سال هنوز هم کیفیت روز اولشونو دارن
AHMADREZA
۱۲ مرداد ۱۳۹۴چقدر این کمری زیباست
برعکس سوناتا و اپتیمای جدید
نوید جهرمی
۱۳ مرداد ۱۳۹۴دیگه معلومه
یه چیزی میگی و میشینی کنار میخندی ب جروبحثا
من فک میکردم جدی کامنتات رو میزاری
ب هر حال اگه برای شادی گروه و بچه هاست دمت گرم :)
Farzam
۲ شهریور ۱۳۹۴اگه اینجوری باشه بنتلی و منرال موتورز و آستون مارتین و لامبورگینی و مازراتی همه عقب موندن
کیا و هیوندای و جک و سانگ یانگ پیشرفتن.
ولی الان میرسیم به قسمت ضایع کردن
اگه هر خودروسازی که از توربوشارژر استفاده میکنه پیشرفتس میتسوبیشی 7 سال از بقیه جلو تره چون تو سال 2008 روی لنسر اوو 8 که موتور 2.5 لینری توربو دقلو داشت 500 اسب بخار در آورد.
***
امیر
۱۲ مرداد ۱۳۹۴اکورد واقعا عالیه نمیدونم چرا زیاد ازش استقبال نشده تو ایران؟
Dinam
۱۲ مرداد ۱۳۹۴چون ملت ماشین شناس نیستن ! اکثرا به فاجعه ی کره ای ها مبتلا شدن ! تازه وقتی میشینن پشت جنسیس فکر میکنن پشت بنتلی نشستن !
جی تی ار
۱۳ مرداد ۱۳۹۴دوست من دیگه چرت نگو دیگه. ماشینی که یه چراغ جلوش 15 میلیونه اصلا کی جرات داره اونوبخره?ها????!!!…
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴چون اکورد در ایران قیمت بالا وخدمات پس از فروش ضعیفی داره.
وضعف درتبلیغات از طرف وارد کننده.
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴از هوندا درایران خوب استقبال نشد برمی گرده به شناخت ما ایرانیها که در بعضی مسایل به طور کل دهن بینیم به طور مثال اگر بنگاهدار بگه این ماشین بدرد نمی خوره دیگه تمامه توی شهرهای ایران کاملا میشه فهمید که من کدام مارکهارو میگم در ضمن من نمیگم که اون ماشینا بداند ولی ماشینهای خوب وبا کیفیت هم کم نیست ماننده هوندا ام جی الفا کیزاشی مزدا
MRK
۱۲ مرداد ۱۳۹۴کسی در برتری اکورد بر هم کلاسان خودش در ایران شکی نداره ، اما ضعف در تبلیغات هم بی انصافیه .
ماشین های کره ای توی جو رسانه ای کشور ما حضور نداشتن و فروش عالی دارن اما اریت موتور با وجود اینکه توی جو رسانه ای و شبکه های مجازی حرف اول در تبلیغات رو میزنه خودروای شرکت میتسوبیشی که در اختیار داشت رو به خوبی به فروش نرسوند .
دلیل فروش پایین اکورد قیمت بالاتر اون نسبت به سوناتا و اپتیما و کمری و … نیست
ضعف در شناخت شرکت هوندا از دید مردم هستش چون مردم ما قبل از اکورد و تا حدی سیویک به خودروهای هوندا اشنایی نداشتن این واضحه که با ترس خرید و فروش بشه .
میثم
۱۲ مرداد ۱۳۹۴کمری یه ماشین کم خرج و با استهلاک پایینه.
با موتور توربو عالییییی میشه
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴استفاده کردن یانکردن از توربو هیچ ربطی به عقب موندگی یا برتری یک خودرو ساز نسبت به سایرین ندارد.
هرکدوم مزایا ومعایبی دارند مثلا توربو :راندمان خودرو را بالا می بره وبه طور چمگیری نسبت به بازده بالاتر مصرف را پایین می اورد.ودر عین حال اصتحلاک را به همان اندازه بالا می برد .وطول عمر موتور را کاهش می دهد .خودرویی که مجهز به توربو هست حتما باید از الیاژهای پیشرفته نسل دو و سه استفاده کنه (واستفاده بیشتر از الومینیوم )که هم وزن موتور کاهش پیدا می کنه هم استحکام افزایش .درنتیجه برای ساخت یک خودرو بادوام باید هزینه های متحمل شده به تولید کننده ومصرف کننده را بالا برد .
ولی خودرو های تنفس طبیعی بازده پایین تر دوام بالا تر وهزینه های به مراتب کمتری نسبت به خودرو های مجهز به توربو دارند.
درحالت کلی استفاده از تکنلوژی توربو در خودرو های ارزان قیمت کار درستی نیست .
ودر اینده هزینه های سرسام اوری را به مصرف کننده تحمیل می کند.
(البته به نفع تولید کننده هست مخصوصا اگر انحصاری وشرکت تولید کننده هم ایرانی باشه……………………………….!!!)
ALL CARS
۱۲ مرداد ۱۳۹۴باااریک آقا محمد باااریک
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۲ مرداد ۱۳۹۴درود بر شما جناب آقای محمد!
فرمایش شما کاملاً متین است ضمن اینکه خب درسته توربو شتاب بهتری هم برای خودرو به ارمغان میاره اما مراقبت از اون هم به مراتب مشکل تره تازه مصائب نگهداری توربو با توجه به بزرگ و کوچک بودنش متفاوت میشه.
مسئله ی دیگه ای هم که هست اینه که هرچه قدر قدرت بیشتری از توربو استخراج بشه فشار وارد بر موتور هم به همون اندازه بالا میره و بر استهلاک اثر میذاره.
bab
۱۲ مرداد ۱۳۹۴توربو با بنزین های توی ایران عایا جور در میاد؟!!!!
ALiHidden
۱۲ مرداد ۱۳۹۴آکورد واقعا خیلی ماشین زیبایی هست
و از لحاظ ظاهری چیزی کم نداره ….
فقط تو ایران خیلی ازش استقبال نشد ….
امیر
۱۲ مرداد ۱۳۹۴allcars رفیق کم کارشدی دیگه مطلب و آدرس نمیزای فقط داری تایید میکنی . ممنون آقای حسینی
kasra fj cruiser
۱۲ مرداد ۱۳۹۴Zippoجون خیلی باهات حال مبکنم خداییش همش مزه ای…..واقعااااا
samurai
۱۲ مرداد ۱۳۹۴زیپو کمتر سریال کره ای نگاه کن فردا دیدی زبون فارسیم یادت رفت
حقیقت اینه کشورای بسته ای مثل ایران رو میشه راحت گول زد الان بجز کره و ایران جایه دیگه ای سریال کره ای نگاه نمیکنن حالا شما برو ببین چقد سایت واسه سریال کره ای تو ایران زدن جای دیگه ای ماشین کره ای سوار نمیشن حالا ایرانو ببین در کل اینا اثرات سوسانو و جواهری در قصرو جومونگو .. که رو بعضیا خودشو نشون داده که صنعت ژاپنو المانو امریکا رو از کره پایینتر میدونن
***
لاکی استریک
۱۲ مرداد ۱۳۹۴اطلاعات نداری نظر نده من طرف هیشکدوم نیستم ولی تو امریکا هم سوناتا پرفروشه
در کل دوتا مقاله بخونید بعد نظر بدید
هم توربو خوبه هم تنفس طبیعی باید ببینی کدوم بیشتر بدردت میخوره
البته به نظره من فک کنم تویوتا و هوندا چون بیشتر دنبال کم اصطلاک بودن و اقتصادی بودن و دوام هستن زیاد سیستمشون با توربو سازگار نیس این مدل ها رو هم برای خالی نبودن تو میدون ارایه میکنن
حق نگهدارتون
HILUX
۱۲ مرداد ۱۳۹۴کاملا درسته(حرف جناب لاکی استریک )
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۲ مرداد ۱۳۹۴لاکی استریک عزیز حرف شما بزرگوار تا حدودی صحیح است.بله سوناتا فروش خوبی داشته اما دوستان مقصودشون از این حرفا چیزی جز تلنگر زدن به Zippo نیست.
ضمن اینکه اگر خودروهای اسپرت هم از تنفس طبیعی استفاده کنن خیلی بهتره چون مزایای بیشتری داره مثلاً فراری که تنفس طبیعی میزد یا لامبورگینی ها واقعاً عالی بودن.توربو هم مزایای خودش رو داره اما ضعف های بزرگی نسبت به تنفس طبیعی داره که قابل تامل است.
جسارت نباشه فکر کنم منظورتون از اصطلاک، استهلاک بود.
رامتین
۱۲ مرداد ۱۳۹۴خیلی خوبه. امیدوارم کمری با همون موتور 2 لیتری توربو با توان 240 اسب وارد شه. قیمتش هم اگه تغییر نکنه عالیه. یعنی همون 180 تومن. چرا که مثلا 200 بشه، خب آریون با توان 270 و قیمت 220 خیلی بهتره. کسی که 200 پول داره، 20 تومن هم روش میزاره…
حمید
۱۲ مرداد ۱۳۹۴من خودم آکورد 2013 دارم و از همه چیزش به جز ابعاد خیلی بزرگش راضیم.البته این رو هم بگم من وقتی برای خرید قطعاتش بعد چند سال به امارات و شهر دبی رفتم، بر خلاف تصور فکر می کردم الان اونجا پر بوگاتی و لامبورگینیه اما برعکس! تقریبا از هر ده تا ماشین، 4تاش آکورد،2تاش نیسان پاترول اتاق جدید،4تای دیگه هم بنز S بود.راه به راه هم نمایندگی هوندا بود.ابعاد این ماشین واسه اون طرفیا و به خاطر جاده هاشون مورد نداره نه مثل جاده های ما اکثرا تنگ و پر چاله چوله،تازه الان بهتر شده.اونجا هم توی اون یک ماهی که بودم، خیلی سوار کمری اتاق جدید(چه تاکسی چه غیر تاکسیش) شدم و واقعا تفاوت 180 درجه ایش رو با آکورد متوجه شدم،خیلی زشت بود و سواریش هم به هیییچ عنوان جالب نبود و واقعا به خودم آفرین گفتم که کمری نخریدم.
fluid
۱۳ مرداد ۱۳۹۴سلام بنز e250 داره 211 اسب تولید میکنه با 350 نیوتن گشتاور فکر میکنم تو سال 2015 برای خودرو لوکس 2 لیتری توربو کم به نظر میرسه
چون دیگه خیلی از غیر لوکس سازا به این اعداد ارقام با هم چین حجمی رسیدن
دیگه وقتشه که بنز هم یه تحولی تو موتورهای دو لیتریه توربوش بده
بی ام و 528 با همین حجم 240 اسب
اقا به این بنده خدا zippo بد جوری توپیدید گناه داره شاید سنش کم باشه!
موقعیت احضار نظر از بچه نگیرید
nimarasooli
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ما یک تویوتا اوریون 2014 داریم عالیه میخوام بگم که تویوتا هر کاری میکنه درسته شاید پشت دیر استفاده کردن از توربو شارژ برنامه های دیگه ای هم داره
shahab
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اگه تویتا عقب موندس پس حتما این چینیا در تولید موتور پیشگامند!!!!
shahab
۲۱ شهریور ۱۳۹۴لامبور گینی هم هنوز موتور تنفس طبیعی میزنه و از رو همه رقیباش رد میشه
shahab
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اگه تویوتا توربو استفاده نمی کنه تنها دلیلش اینه که میخواد موتوراش 30سال کار کنن
لند کروز 2fبعد از کلی کار پرفشار تو جنگ هنوز تو خیابونا هست!
رامین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام به دوستان به نظر بنده استفاده از توربو صرفا بخواطر ارتقا یا رساندن خودرو به قیمت مطلوب و تعیین شدن ان است .تویوتا بخواد یک سوم خودروهای ایندشو توربو ببنده .به شدت با کمی قیمت محصولات قبلیش طرف میشود.و به قول رفیقمون خودرو خودش باید جنم داشته باشه وعلا 206 هم میشه با یکم تغییر بالا400اسب رساند