تویوتا

20 سالگی تویوتا سوپرا IV [ویدئو]

این هفته بیش از ۱۰۰ دستگاه سوپرا از کلوپ مالکین این خودرو (Supra Owners Club) و با اسپانسری تویوتای انگلستان (Toyota GB) برای جشن ۲۰ سالگی نسل چهارم سوپرا در محوطه بیرونی موزه خودروهای کلاسیک (Heritage Motor Centre) در شهر Gaydon انگلستان دور هم جمع شدند . . .

Toyota Supra Mk IV meeting 2013
Toyota Supra Mk IV meeting 2013

نسل چهارم سوپرا یا همان MK IV یکی از بهترین اسپرت هایی بود که تیونرها قدرت مانور بالایی در دستکاری آن داشته و دارند از بدنه گرفته تا موتور! از سال ۹۳ میلادی که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد تا آخرین روزهای عمرش یعنی جولای ۲۰۰۲ تویوتا توانست بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از نسل چهارم آن را تحویل مشتریان دهد.

سوپرای نسل چهارم پیشرانه ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی داشت که در مدل های استاندارد (2JZ-GE) قدرتش به ۲۲۰ اسب می رسید درحالیکه در مدل های دو توربو (2JZ-GTE) این عدد تا حدود ۳۲۵ اسب بخار هم افزایش می یافت.

اینکه چرا تویوتا سال ۲۰۰۲ خط تولید سوپرا را متوقف کرده حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد اما با این حال گفته می شود هزینه بالای آن در بهینه سازی آن برای کسب استانداردهای آلایندگی جدید اروپا و آمریکا نقش بسزایی در این خداحافظی اجباری داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ذوالفقاری

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ببین ببین مثل … ریخته، بعد منِ فلک زده در به درِ کوچه ی تنهایی ام

    1. omid

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      والا اگه تولید انواع پراید متوقف بشه حرف و حدیث بیشتر میشه اینکه هیچی اصلا مردم ددددددددددقققققققققق میکنن…………………………………………………………………………………………….البته از خوشحالی

  2. امیرحسین

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    بالاخره خارجه دیگه گمروک که مثل ما ندارن یارو بخوا یه ماشین اونور آبی بخره پدر پدر بزرگش در بیاد.

  3. nima

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (274 ديدگاه)

    یادش بخیر توی اولین need for speed که ساخته شده بود این اولین ماشینی بود که بهت می داد و می تونستی تیونش کنی .شتاب نداشت ولی باحال بود . اون آهنگ اولش هم قشنگ بود .حتی 206 هم تو اون بازی بود . ای ای ای ….. هر کی بازی کرد یادشه ؟
    :(

    1. فرامرز

      ۸ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      البته اولین نید فور اسپید نه! اولین آندرگراند که فکر کنم نید فور اسپید ۸ بود!

    2. علیرضا

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اولین ماشین که میداد یاادمه یه نیسان زد ۳۵۰اسپرت بود. میرفتی تا گاراژ یه ۲۰۶فابریک دو در میگرفتی و …..?
      تو مراحل بالا تر بود که تویوتا سوپرا و تویوتا سیلیکا ازاد میشد

  4. یه پسل باهوش

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    ظاهر خیلی شیکی داره

  5. سامان

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تو NFS بد نبود خخخ :D

  6. نوید

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    به این ماشین رؤیای تیونرها می گفتن.
    سالای آخرش مد شده بود موتورشو با یه V10 (نمیدونم چند لیتری) عوض می کردن و تبدیلش میکردن به یه هیولا.

  7. امیر

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    انصافاً طراحی اش خیلی جلوتر از زمان خودش بوده. سلطان پیست و دریفت هست.

  8. جلال

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    چقدر فیلم بردارش بد کار کرده بود!!!
    من که سردرد گرفتم تا فیلمو تا آخرش دیدم!!!!
    ولی ماشین جالبی بود خوصوصا برای زمان خودش

  9. HASSANBMW

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    من این ماشینو تو Most Wanted اولی برداشتم،ماشین خوبی بود!!!

  10. محسن.د

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    خاطره های زیادی با این ماشین دارم… البته تو بازی های کامپیوتری :-)

  11. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.
    ماشین خوبی باید باشه.
    من تعریفشو خیلی شنیدم.
    برای تویوتا که نباید کارداشته باشه که ارتقاش میداد.
    به نظر من اشتباه کرد.بازار ماشین اسپورت ارزان قیمت را از دست داد.

    ایران و المان.

  12. علیرضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هر چی از این ماشین بگیم کم گفتیم در زمان خودش بهترین بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا