تویوتا

ناکامی راو 4 در تست گوزن و پاسخ تویوتا

بررسی‌های تخصصی نسل جدید تویوتا راو ۴ نشان دهنده‌ی علاقه‌ی اکثر کارشناسان به این خودرو بوده است. راو ۴ خودرویی شیک، راحت و توانا در کلاسی کاملاً رقابتی است؛ اما خب این خودرو بی‌نقص نبوده و تست گوزن مشهور نشان داده که راو ۴ در مانورهای ناگهانی عملکرد درخشانی ندارد.


این خودرو در تست گوزن Teknikens Varld به سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت رسیده و گفته شده که در تست مخروط پیچ و خم‌دار شاهد عملکرد خطرناک این شاسی‌بلند ژاپنی بوده‌اند. طبق گفته‌ی کارشناسان، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی راو ۴ خیلی دیر وارد عمل شده است. هر دو نسخه‌ی بنزینی و هیبریدی راو ۴ که در تست شرکت داده شده‌اند چندین بار روی دو چرخ بلند شده و وضعیت خطرناکی را رقم زده‌اند.


Teknikens Varld دراین‌باره گفته است:

بخش جلوی تویوتا راو ۴ زمانی که به سمت بپیچیم فورا واکنش نشان می‌دهد. زمانی که به سمت راست بپیچیم خودرو روی دو چرخ بلند می‌شود… تویوتا بازهم خودرویی تولید کرده که نمی‌تواند به‌صورت ایمن تست گوزن را پشت سر بگذارد.


این اولین محصول تویوتا نیست که در تست گوزن مردود می‌شود. پیکاپ مشهور هایلوکس هم در سال ۲۰۰۷ و بدون داشتن سیستم کنترل پایداری با سرعت ۵۷ کیلومتر در ساعت تست گوزن را انجام داد و تا نزدیکی چپ کردن هم پیش رفت. نتیجه‌ی این تست توقف فروش هایلوکس بود و پس از آن تویوتا به منظور بهبود چسبندگی این پیکاپ اقدام به نصب رینگ‌های ۱۶ اینچی و لاستیک‌های پهن‌تر روی خودروی خود نمود. البته تویوتا درباره‌ی راو ۴ از توانایی‌های محصول خود مطمئن‌تر است.


تویوتا در واکنش به نتایج تست گوزن راو ۴ گفته است:

ایمنی مشتریان اولویت شماره یک ماست و به منظور اطمینان از این موضوع ما تست‌های ایمنی زیادی را در زمان توسعه‌ی تمامی محصولات خود انجام می‌دهیم. تست‌های داخلی ما کاملاً با استانداردهای جهانی برای پیشگیری از برخورد با موانع همخوانی داشته و از سال ۲۰۱۶ تاکنون به‌روزرسانی فرایندهای خود را در دستور کار داشته‌ایم تا روش‌های مورداستفاده توسط Teknikens Varld را منعکس کنیم.

در ادامه‌ی بیانیه‌ی تویوتا آمده است:

راو ۴ در زمان توسعه‌ی خود به‌طور موفقیت‌آمیزی تمامی تست‌های داخلی شرکت از جمله ایزو ۳۸۸۸-۲ و تست Teknikens Varld Elk را پشت سر گذاشته است. ما به مشتریان تویوتا اطمینان خاطر می‌دهیم که آن‌ها می‌توانند از ایمنی خودروهای خود مطمئن باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (986 ديدگاه)

    این خبرها و تست ها چیزی از ارزش و اعتبار تویوتا کم نمیکنه

    1. Abbas

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (873 ديدگاه)

      اگه هیوندای بود چی؟؟؟نمیدونم چرا از ژاپنیا بت میسازین!!!

      1. کیان

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1498 ديدگاه)

        وقتی پرفروش ترین تو کلاس خودش تو کل دنیا باشه، و نیومده همرو جا گذاشته باشه تو فروش خود به خود میشه بهترین، بت و شاخص.
        آمار فروشش گویای همه چیز هست.

        1. Abbas

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (873 ديدگاه)

          مگه اینکه شما بت حسابش کنین وگرنه بازار پر از رقابت جهانی این حرفا حالیش نیس

        2. امیرمحمد

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (238 ديدگاه)

          شما سوار این پرفروش ترین تو کلاس خودش و تو کل دنیا و نیومده همرو جا گذاشته بشو و برو یه جاده پیچ تو پیچ کوهستانی ببینم بازم نظرت اینه که سوار یه بت شدی یا نه!! آدم یه سری از نظراتو میبینه از سطح تعصب کورکورانه یه عده نمیدونه بخنده یا گریه کنه…حالا اگر یه هیوندای یا یه کیا بود همین شماها چه انتقاداتی که روانه ی سازنده ی خودرو نمیکردین…

      2. کیان

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1498 ديدگاه)

        داداش شما کلا ظاهرا مدافع محصولات کره ای هستی ؟ فقط داری پیوسته دفاع میکنی چ به حق چ ناحق – شمایی که داری متعصبانه دفاع میکنی هی کره کره میکنی .
        ” وگرنه بازار پر از رقابت جهانی این حرفا حالیش نیس” اکر معنی حرفتم میفهمیدی و واقعیتش و درک میکردی، میدیدی که با همه این چیزهایی که اخبار میگه و شما کره ای دوستها بر ضد تویوتا میگین، بازم صدر فروش هست، یعنی با نهایت رقابت پذیر بودن بازار کره ای های عزیز و حتی … بهش نرسیدن. پس دلیلی برای بت بودنش هست. منطقی نگاه کن.

        1. Abbas

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (873 ديدگاه)

          حرف من که واضح و رسا بود،معنیه حرفمم کامل میفهمم،حالا جنابعالی میخوای منو وکیل مدافع کره ایها بدونی صاب اختیاری،هیوندای رو هم صرفا جهت مثال گفتم،ولی انگار اونی که جوش اورده شمایی پس متعصبم شمایی نه من((داداش شما کلا ظاهرا مدافع محصولات کره ای هستی ؟ فقط داری پیوسته دفاع میکنی چ به حق چ ناحق – شمایی که داری متعصبانه دفاع میکنی هی کره کره میکنی .))اون جایی که من کره کره کردمو نشونم بده!!!!

      3. کیان

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1498 ديدگاه)

        من معذرت میخوام، اشتباه کردم، هیوندای و المان میسازه من فکر میکردم کره میسازه !!!!!!!!!!!
        “اگه هیوندای بود چی؟؟؟نمیدونم چرا از ژاپنیا بت میسازین!!!

        یا
        “مدیر طراحی لامبورگینی از پیوستن به جنسیس(بهتره بگم کره ایها)ابراز خوشحالی میکنه،بعد هنو یسری از هموطنان گرامی میگن اینا آشغال سازن،باشد که رستگار شویم”

        داداش طرفدار کره ای بودن زشت نیست، خجالت نکش ، کسی بهت نمیگه ظاهر بین و آگشن دوست، هرکسی نظر و سلیقه ای داره.

        1. Abbas

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (873 ديدگاه)

          ینی واقعا از این حرفا طرفدار کره ای بودن منو برداشت کردی ؟؟؟بابا درود و صد درود بر شرفت!!!من فقط نظرات الکی متعصبانه نمیدم((مثل اینکه هنو نیومده همه رو جا گذاشته و فلان و چشامو رو نواقصش ببندم))همین نه تنها در مورد کره ای ها بلکه تمامی برندها،اونجام اگه به جنابعالی برخورده من معذرت میخوام

    2. ارشک

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (324 ديدگاه)

      البته مسلما این تستها در فروش و محبوبیت و اطمینان به یک خودرو نقش داره.برای همین هم هست که تویوتا مجبور به واکنش شده.

  2. MAHDI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    ب ام و که همکاری های خوبی با تویوتا داره میتونه ازش کمک بخواد برای تقویت هندلینگ SUV های تویوتا.اونم BMWکه شاسی بلندهاش مثل یه سدان اسپرت تعادل وهندلینگ بی نظیری دارن. درهرصورت تعادل خودرو خیلی مهمه وحتی میتونه مانع از تصادف وحادثه بشه.

  3. بی نام

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    جواب تویوتا حتی از تست این خودرو نا امید کننده تره

  4. m4

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (293 ديدگاه)

    یه چی تو مایه های مدیر محترم ایرانخودرو جواب دادن :)

    1. M3csl

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (93 ديدگاه)

      چرا تبعیض قائل میشی؟
      فقط ایران‌خودرو؟؟؟؟
      این انصافه؟؟!!!!

  5. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    تویوتا به طور غیر مستقیم بهش گفته تو هم با چهار تا کله قندی پلاستیکی چند ساله ما رو …. یدی

  6. Alireza

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    کلا شاسی بلندای تویوتا تو بحث تعادل خوب نیستن پرادو هم زیاد چپ میکنه

  7. آرمین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چقدر خوب میشد این همکاری مزدا و تویوتا انجام میشد.مطمئنا الان این نتایج بد رقم نمیخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا