بررسیهای تخصصی نسل جدید تویوتا راو ۴ نشان دهندهی علاقهی اکثر کارشناسان به این خودرو بوده است. راو ۴ خودرویی شیک، راحت و توانا در کلاسی کاملاً رقابتی است؛ اما خب این خودرو بینقص نبوده و تست گوزن مشهور نشان داده که راو ۴ در مانورهای ناگهانی عملکرد درخشانی ندارد.
این خودرو در تست گوزن Teknikens Varld به سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت رسیده و گفته شده که در تست مخروط پیچ و خمدار شاهد عملکرد خطرناک این شاسیبلند ژاپنی بودهاند. طبق گفتهی کارشناسان، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی راو ۴ خیلی دیر وارد عمل شده است. هر دو نسخهی بنزینی و هیبریدی راو ۴ که در تست شرکت داده شدهاند چندین بار روی دو چرخ بلند شده و وضعیت خطرناکی را رقم زدهاند.
Teknikens Varld دراینباره گفته است:
بخش جلوی تویوتا راو ۴ زمانی که به سمت بپیچیم فورا واکنش نشان میدهد. زمانی که به سمت راست بپیچیم خودرو روی دو چرخ بلند میشود… تویوتا بازهم خودرویی تولید کرده که نمیتواند بهصورت ایمن تست گوزن را پشت سر بگذارد.
این اولین محصول تویوتا نیست که در تست گوزن مردود میشود. پیکاپ مشهور هایلوکس هم در سال ۲۰۰۷ و بدون داشتن سیستم کنترل پایداری با سرعت ۵۷ کیلومتر در ساعت تست گوزن را انجام داد و تا نزدیکی چپ کردن هم پیش رفت. نتیجهی این تست توقف فروش هایلوکس بود و پس از آن تویوتا به منظور بهبود چسبندگی این پیکاپ اقدام به نصب رینگهای ۱۶ اینچی و لاستیکهای پهنتر روی خودروی خود نمود. البته تویوتا دربارهی راو ۴ از تواناییهای محصول خود مطمئنتر است.
تویوتا در واکنش به نتایج تست گوزن راو ۴ گفته است:
ایمنی مشتریان اولویت شماره یک ماست و به منظور اطمینان از این موضوع ما تستهای ایمنی زیادی را در زمان توسعهی تمامی محصولات خود انجام میدهیم. تستهای داخلی ما کاملاً با استانداردهای جهانی برای پیشگیری از برخورد با موانع همخوانی داشته و از سال ۲۰۱۶ تاکنون بهروزرسانی فرایندهای خود را در دستور کار داشتهایم تا روشهای مورداستفاده توسط Teknikens Varld را منعکس کنیم.
[دانلود ویدئو]راو ۴ در زمان توسعهی خود بهطور موفقیتآمیزی تمامی تستهای داخلی شرکت از جمله ایزو ۳۸۸۸-۲ و تست Teknikens Varld Elk را پشت سر گذاشته است. ما به مشتریان تویوتا اطمینان خاطر میدهیم که آنها میتوانند از ایمنی خودروهای خود مطمئن باشند.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۴ شهریور ۱۳۹۸این خبرها و تست ها چیزی از ارزش و اعتبار تویوتا کم نمیکنه
Abbas
۲۴ شهریور ۱۳۹۸اگه هیوندای بود چی؟؟؟نمیدونم چرا از ژاپنیا بت میسازین!!!
کیان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸وقتی پرفروش ترین تو کلاس خودش تو کل دنیا باشه، و نیومده همرو جا گذاشته باشه تو فروش خود به خود میشه بهترین، بت و شاخص.
آمار فروشش گویای همه چیز هست.
Abbas
۲۴ شهریور ۱۳۹۸مگه اینکه شما بت حسابش کنین وگرنه بازار پر از رقابت جهانی این حرفا حالیش نیس
امیرمحمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸شما سوار این پرفروش ترین تو کلاس خودش و تو کل دنیا و نیومده همرو جا گذاشته بشو و برو یه جاده پیچ تو پیچ کوهستانی ببینم بازم نظرت اینه که سوار یه بت شدی یا نه!! آدم یه سری از نظراتو میبینه از سطح تعصب کورکورانه یه عده نمیدونه بخنده یا گریه کنه…حالا اگر یه هیوندای یا یه کیا بود همین شماها چه انتقاداتی که روانه ی سازنده ی خودرو نمیکردین…
کیان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸داداش شما کلا ظاهرا مدافع محصولات کره ای هستی ؟ فقط داری پیوسته دفاع میکنی چ به حق چ ناحق – شمایی که داری متعصبانه دفاع میکنی هی کره کره میکنی .
” وگرنه بازار پر از رقابت جهانی این حرفا حالیش نیس” اکر معنی حرفتم میفهمیدی و واقعیتش و درک میکردی، میدیدی که با همه این چیزهایی که اخبار میگه و شما کره ای دوستها بر ضد تویوتا میگین، بازم صدر فروش هست، یعنی با نهایت رقابت پذیر بودن بازار کره ای های عزیز و حتی … بهش نرسیدن. پس دلیلی برای بت بودنش هست. منطقی نگاه کن.
Abbas
۲۴ شهریور ۱۳۹۸حرف من که واضح و رسا بود،معنیه حرفمم کامل میفهمم،حالا جنابعالی میخوای منو وکیل مدافع کره ایها بدونی صاب اختیاری،هیوندای رو هم صرفا جهت مثال گفتم،ولی انگار اونی که جوش اورده شمایی پس متعصبم شمایی نه من((داداش شما کلا ظاهرا مدافع محصولات کره ای هستی ؟ فقط داری پیوسته دفاع میکنی چ به حق چ ناحق – شمایی که داری متعصبانه دفاع میکنی هی کره کره میکنی .))اون جایی که من کره کره کردمو نشونم بده!!!!
کیان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸من معذرت میخوام، اشتباه کردم، هیوندای و المان میسازه من فکر میکردم کره میسازه !!!!!!!!!!!
“اگه هیوندای بود چی؟؟؟نمیدونم چرا از ژاپنیا بت میسازین!!!
یا
“مدیر طراحی لامبورگینی از پیوستن به جنسیس(بهتره بگم کره ایها)ابراز خوشحالی میکنه،بعد هنو یسری از هموطنان گرامی میگن اینا آشغال سازن،باشد که رستگار شویم”
داداش طرفدار کره ای بودن زشت نیست، خجالت نکش ، کسی بهت نمیگه ظاهر بین و آگشن دوست، هرکسی نظر و سلیقه ای داره.
Abbas
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ینی واقعا از این حرفا طرفدار کره ای بودن منو برداشت کردی ؟؟؟بابا درود و صد درود بر شرفت!!!من فقط نظرات الکی متعصبانه نمیدم((مثل اینکه هنو نیومده همه رو جا گذاشته و فلان و چشامو رو نواقصش ببندم))همین نه تنها در مورد کره ای ها بلکه تمامی برندها،اونجام اگه به جنابعالی برخورده من معذرت میخوام
ارشک
۲۴ شهریور ۱۳۹۸البته مسلما این تستها در فروش و محبوبیت و اطمینان به یک خودرو نقش داره.برای همین هم هست که تویوتا مجبور به واکنش شده.
MAHDI
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ب ام و که همکاری های خوبی با تویوتا داره میتونه ازش کمک بخواد برای تقویت هندلینگ SUV های تویوتا.اونم BMWکه شاسی بلندهاش مثل یه سدان اسپرت تعادل وهندلینگ بی نظیری دارن. درهرصورت تعادل خودرو خیلی مهمه وحتی میتونه مانع از تصادف وحادثه بشه.
بی نام
۲۴ شهریور ۱۳۹۸جواب تویوتا حتی از تست این خودرو نا امید کننده تره
m4
۲۴ شهریور ۱۳۹۸یه چی تو مایه های مدیر محترم ایرانخودرو جواب دادن :)
M3csl
۲۴ شهریور ۱۳۹۸چرا تبعیض قائل میشی؟
فقط ایرانخودرو؟؟؟؟
این انصافه؟؟!!!!
datsun
۲۴ شهریور ۱۳۹۸تویوتا به طور غیر مستقیم بهش گفته تو هم با چهار تا کله قندی پلاستیکی چند ساله ما رو …. یدی
Alireza
۲۴ شهریور ۱۳۹۸کلا شاسی بلندای تویوتا تو بحث تعادل خوب نیستن پرادو هم زیاد چپ میکنه
آرمین
۲۵ شهریور ۱۳۹۸چقدر خوب میشد این همکاری مزدا و تویوتا انجام میشد.مطمئنا الان این نتایج بد رقم نمیخورد