تویوتا تائید کرد نسخههای جدیدی از سوپرا را در آینده عرضه خواهد کرد. این مدلهای جدید قویتر از مدل فعلی سوپرا خواهند بود.
از زمانی که نسل جدید سوپرا معرفی شد همه دربارهی تواناییهای فنی آن سخن میگفتند و البته از تویوتا به خاطر شباهتهایی که سوپرا با نسل جدید ب ام و Z4 دارد انتقاد میکردند. البته نظرات هر دو طیف قابلدرک است اما تتسویا تادا مرد شماره یک سوپرا در مصاحبهی اخیر خود گفته داستان سوپرا هنوز در آغاز راه خود قرار داشته و احتمالاً در ادامه راه آن از Z4 بیشتر از اینها جدا خواهد شد.
یکی از نگرانیهای طرفداران سوپرا به پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی مربوط میشود که در Z4 M40i قدرت ۳۸۲ اسبی داشته اما در سوپرا به ۳۳۵ اسب بخار محدود شده است. تادا گفته که چیزهای بیشتری در آینده دیده خواهد شد.
او گفته است: “هدف از تولید خودرویی اسپورت ارائهی پرفورمنس بیشتر با تولید نسخههای اضافی است.” این گفتهی تادا نشان میدهد که نسخههای جدید سوپرا میتوانند در آینده عرضه شوند. اتوبلاگ میگوید تویوتا احتمالاً نسخهی فیس لیفت این خودرو را در سه سال آینده عرضه و حدود ۵۰ اسب بخار به قدرت پیشرانهی آن اضافه خواهد کرد. این امر در روی کاغذ باعث میشود قدرت سوپرا و Z4 M40i یکی شود اما در واقعیت یعنی تولید سوپرایی با قدرت حدود ۴۲۰ اسب بخار.
مهراد
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ماشین باحال و جالبیه ، علیرغم اینکه میتونست بهتر باشه دوست داشتنیه .
ولی هر کاری هم بکنن باهاش بازم زیر سایه نسل قبلی قرار داره ، نسل قبلی اسطوره بود
AMANTE
۲۴ مرداد ۱۳۹۸من دوست داشتم سوپرا جدید تو کلاس اسپرت هایی مثل BMW M4, MB AMG C63, Audi RS5 باشه یا حتی یه کلاس بالاتر با قیمت زیر 70 هزار دلار که متسفانه اینطور نشد.
بنظرمن تو این کلاسی که الان سوپرا هست انتخاب های بهتری هم هست و سخته که بخوای بین شون سوپرا رو انتخاب کنی
me84
۲۴ مرداد ۱۳۹۸.
اوایل که تازه معرفی شده بود به تویوتای آمریکا ایمیل زدم و گفتم که خیلی ناامید شدم که از فنی و پلتفرم بی ام و استفاده کردین. توقع داشتم تویوتا، سوپرای جدید رو خودش طراحی کنه و هم رده های خودشو مثل نسل قبل به خاک و خون بکشه. درست با همین ادبیات نوشتم ولی یه کم مفصلتر و ضمنا گفتم که من از ایران هستم و بخاطر تحریمها دستمون از محصولات روز دنیا کوتاهه. فرداش از طرف روابط عمومیش بهم جواب دادن و خیلی مودبانه گفتن که خوشحالیم که با ما تماس گرفتین. خیلی مفصل جواب داده بود ولی خلاصه جوابش این بود که همونطور که از یه تویوتا انتظار میره ما خیلی محافضه کارانه تمام جوانب رو بررسی کردیم و انتقادهای وارد رو هم تا حدی قبول داریم و تمام اینهارو پیش بینی میکردیم. اما مطمئن باشین بهترین تصمیم ممکن رو در این مقطع زمانی گرفتیم و سوپرای جدید حاصل همکاری بخشهای مختلف بازاریابی و مهندسی و فروش و ارتباط با مشتریانه. اما این انتقاد شما رو هم مدنظر قرار خواهیم داد و به مراتب بالاتر سازمانی انتقال میابد.
خلاصه جوابی که داده بودن خیلی قابل قبول بود و ناراحتی منو خیلی کم کرد تا اینکه یه مدت بعد مقاله ای تو پدال منتشر شد که مدیر تویوتا در مورد سوپرا توضیحاتی داده بود و دلیلش رو برای همکاری با بی ام و رو توضیح داده بود که کاملا منطقی بود و من بشخصه قانع شدم بابت این همکاری.
اما نکته جالب اینکه من تو اون ایمیل با اینکه قید کرده بودم از ایرانم و به محصولات اونا دسترسی ندارم اما بازم جواب دادن. حالا شما ایمیل که هیچ، مستقیم برو خودروساز وطنی ببین کسی اصلا هست که جواب سلامتو بده؟ برو بگو 5 ماهه تاخیر داشتین ماشین ندادین کی باید جواب منو بده؟ جوابتون احتمالا یه مشت پای چشمتونه مثل موردی که برای یه خانمی چند ماه پیش تو نمایندگی سایپا پیش اومد.
جالبتر اینکه به سایت چند تا خودروساز خارجی دیگه هم رفتم اما چیزی به عنوان بخش نطرات و پیشنهادات و راه ارتباطی با ایمیل در سایتشون ندیدم. سوبارو و اگه اشتباه نکنم مزدا مثل تویوتا نبودن.
Mad.z.Max
۲۴ مرداد ۱۳۹۸کل مقاله فقط حدس و گمان بود! کمترین اطلاعات قابل استنادی نداشت!!
چرا خب : /
Khosrow
۲۴ مرداد ۱۳۹۸خیلی زشته این سوپرا / به قیافش هیچی نمیاد/ با شلوغ کاری و خبرسازی روپا نگه داشتنش وگرنه تا الان فراموش شده بود / انتظار چیزی شبیه نیسان ZX دهه نود رو داشتم / این زیادی بچه گونه طراحی شده ..
sina
۲۴ مرداد ۱۳۹۸هر چی میگذره من بیشتر دوسش میدارم
نیما
۲۵ مرداد ۱۳۹۸طراحی چراغای جلوش انگار ماله 2 نسل قبله