تویوتا، هفته آینده از نسخههایی ویژه از کمری و کرولا در نمایشگاه خودروی شیکاگو، رونمایی خواهد کرد. این دو مدل از نگاهی اسپرت تر در طراحی بیرونی و داخلی سود خواهند برد.
یک سال از تجدید نظر عمده تویوتا در سدان محبوب کمری میگذرد. در سال ۲۰۱۶، مدل لیمیتد این خودرو از ظاهری پویاتر بهره خواهد برد. این مدل بر اساس مدل SE میباشد و مواردی چون چرخهای آلیاژی ۱۸ اینچی به رنگ مشکی و نقره ای براق، چراغهای عقب، نشان تولید محدود و دو رنگ مرواریدی بلیزارد و آبی استریک متالیک جدید در آن تغییر کردهاند. درون کابین هم دوخت، تریم و نشانگرهای آبی رنگ با ایجاد کنتراستی خاص با رنگ تیره زمینه، صندلیهای اسپرت و کفپوش خاص به همراه لیستی از تجهیزات نظیر سقف بازشونده، سیستم صوتی Entune و سیستم هوشمند استارت بدون کلید و شارژر بیسیم برای ابزارهای همراه نظیر گوشیهای هوشمند، از جمله موارد قابل ذکر میباشند. در زیر کاپوت، تغییری به وقوع نمیپیوندد و همان موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری که با یک گیربکس نسبتاً قدیمی ۶ سرعته خودکار، جفت شده به ایفای نقش میپردازد.۴۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
لاکی استریک
۱۹ بهمن ۱۳۹۳عاشق نسل جدید کرولا هستم واقعا تویوتا یکم طراحیش ضعیف بود که اینم خوب شده دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره
REZA
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کرولا قشنگه ولی کرولا امریکا اشغاله
4MATIC
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کرولا واقعا ماشین اشغالیه از نظر رخ واپشن ولی تو کیفیتش حرفی نیست
سجاد
۱۹ بهمن ۱۳۹۳این به قول شما “آشغال” پرتیراژترین خودروی تولیدی (تولید بصورت مداوم) تاریخ خودروسازیه!!!
ارمان
۱۹ بهمن ۱۳۹۳اقایون زشته اینقدر از کلمه اشغال استفاده نکنین رخ ماشین کاملا سلیقه ایه اینجوری که نمیشه حرف زد
سجاد
۲۰ بهمن ۱۳۹۳چیکار داری؟
بعضی میخوان عقده نداشتن این ماشینها رو اینجوری باز کنن . . .
ولشون کن بذار فحش بدن .
PEJMAN
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ASLAN MARG BAR AMRIKAY JAHAN KHAR
4MATIC
۲۰ بهمن ۱۳۹۳نه برادر اخه این ماشین همچین مالی هم نیست که کسی بخواد عقدشو داشته با شه منم قبول دارم که خیلی بادوام وبا کیفیت وکم استهلاک و….هستش ولی نه از رخش ونه از مقدار اپشنش خوشم نمی اد
Ahmad..F12
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ارتفاع کرولا چرا مثل suv :)
طراحی های الانش خوب شده ولی اونجوری هم نیست که بگیم حرفی واسه گفتن نمیذاره، مخصوصاً سپر دهن گشاد جلوش که اصلاً همخوانی نداره با هیچ جای بدنه
کمری توی طراحی باید جلوی اپتیما و حتی سوناتا لُنگ بندازه
4MATIC
۱۹ بهمن ۱۳۹۳واقعا از کمری 2015 خوشم می اد هم طراحی داخلیش خوبه وهم خارجیش منتهی اگه با قیمت مناسب عرضه بشه
سعید
۲۱ بهمن ۱۳۹۳اپتیما زیباتر از بقیست
shahryar
۲۰ بهمن ۱۳۹۳به نظرم الان طداحی نیسان چه از نظر داخلی و خارجی بهتر از تویوتاس
REZA
۱۹ بهمن ۱۳۹۳این مدل کرولا چه قدر زشته
4MATIC
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ینی اونا یی که به رضا دیس دادن مخالف حرفشن ؟؟؟؟
ینی کرولا خوشگله؟؟؟
E 36
۱۹ بهمن ۱۳۹۳عقب کمری خیلی خوب شده
AliZeus
۱۹ بهمن ۱۳۹۳واقعا من یکی موندم پرا تویوتا یه تکونی به خودش تو زمینه طراحی خارجی نمیده!
طراحی و آپشن و یکم بهبود بده واسه کره ای ها تهدید جدی میشه.
amin
۱۹ بهمن ۱۳۹۳داداش تهدید بشه واسه کره ای ها ؟؟!!! مگه الان ماشین های تویوتا یا ژاپن پایین تر از کره ای ها هستن که اگه فلان کار بکنن تهدید بشه واسه کره ای ها ؟؟؟
جایگاهی که تویوتا در جهان داره آرزوی کره ای هاست :)
طراحی خارجی هم سلیقه ای…همین سوناتا اینقدر از طراحیش تعریف میشد اما به دلیل طراحی اغراق آمیز و خسته کننده در مدل جدیدش با ظاهری سنگین تر طراحی شد…مدل قدیمی تویتا از نظر طراحی بیرون خوب نبود…ولی طراحی جدیدش عالی به نظر شخصی من…از نظر آپشن هم آپشن نداره ولی کیفیت و ماندگاری چند برابری نسبت به کره ای ها داره..آپشن ماشین های چینی هم دارن :)))
AliZeus
۱۹ بهمن ۱۳۹۳بله، روشنه الان تویوتا چندین قدم جلوتره..شما جلوی پاتو می بینی ولی من دارم 100 متر اون طرف ترو میگم!
بنظر من، ده سال دیگه کره ای ها و تویوتا دست به یقه خواهند..
همانطور که سامسونگ اومد و با اپل و سایر شرکت ها فناوری هم رده شد.
بهزاد
۱۹ بهمن ۱۳۹۳صنعت خودرو نسبت به سایر صنایع از محافظه کاری بیشتری برخورداره و شرکتها برنامه ریزی های سنجیده تری دارند و اینطور نیست که به یکباره با چند نوآوری بشه رقیبان رو نابود کرد.
برای درک بیشتر موضوع کافیه به 2 بازار آمریکا و اروپا نگاهی بندازیم که شرکت های کوچک تر ژاپنی مثل مزدا و میتسوبیشی و سوبارو روند رو به رشدی بیش از میانگین رو تجربه میکنند و اگر این رشد ادامه دار باشه بدون شک 2 شرکت کره ای در این بازارها به جای نیسان و هوندا و تویوتا باید با اونها دست و پنجه نرم کنند!
ساختن خودرو زیبا کار سختی نیست اما راه برای نسل بعدی بسیار دشوار خواهد شد چون معلوم نیست که جانشین بتونه همان زیبایی و وقار رو داشته باشه و مورد اقبال عموم.
حسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۳درود. با نظر آقا امین و آقا بهزاد موافقم. یه نکته اینکه تویوتا در طراحی محصولاتش و استفاده از امکانات بسیار محتاط عمل میکنه. طوری که در هیچ مدلی از محصولاتش، امکاناتی فراتر از کلاس اون خودرو رو قرار نمیده. اما هیوندای یکم پا رو فراتر میذاره و آپشنهایی رو ارائه میده که گاها در اون کلاس مورد انتظار نیستن. دلیلش هم جلب توجه بازاره. اما به قول آقا بهزاد، اگر یک اتومبیل کاملا بی نقص تولید بشه و همه چی تمام باشه، کار برای نسل بعدش بسیار دشوار خواهد بود. من استناد میکنم به این اصل از کتاب «جرات در اصول هفت گانه تجارت» نوشته لوتس – رابرت (مدیر (فکر کنم سابق) کرایسلر) : «کیفیت زیاد باعث نابودی شما است»
البته هیوندای هم با این کارش (ارائه امکانات و آپشنهای زیاد) باعث نمیشه که کارش برای نسل های بعد سخت تر بشه. چرا که نواقصی داره که حالا حالاها باید به رفعشون ادامه بده و هنوز خیلی مونده تا ماشین بی عیب تولید کنه:
«به نظر میرسد دوران سختکوشی هیوندای به یک نتیجه مناسب رسیده است. هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ یک نسخه بهینهسازی شده و بازنگری شده از نسل قبل این خودرو است. امّا به این منظور، هیوندای شرایط را چندان تغییر نداده و در بهینهسازی زیادهروی نکرده است؛ چیزی که هنوز هم کلید ادامه موفقیت در این صنعت است … از دیگر مشکلات ثابت هیوندای، عدم توانایی آن در ساخت و بهینهسازی یک سیستم فرمان مناسب بوده که در مدل جدید سوناتا نیز تا حدودی برطرف شده است.» منبع: پدال
مشکل فرمان تا حدودی برطرف شده و هیوندای شرایط را چندان تغییر نداده و در بهینهسازی زیادهروی نکرده است.
همه اینا رو گفتم که بگم زیاده روی اصلا خوب نیست. وگرنه ساختن یه تویوتا با آپشنهای زیاد و کامل کار سختی نیست. تویوتا مثل لاک پشتیه که با خرگوشها مسابقه میده و همیشه برنده ست. (قصد اهانت به خرگوشها رو هم ندارم) آهسته و پیوسته رفتن همیشه نتیجه داده و میده
اگه جواب بدین خوشحال میشم
مخلص همه.
4MATIC
۲۰ بهمن ۱۳۹۳تا چند سال دیگه کره جلوی زاپن عرض اندام می کنه
این خط—————-
این نشون@
MPS
۲۰ بهمن ۱۳۹۳برادر شما تو دیدگاهت یه تجدید نظر کلی بکنی بد نیست..شما یه سفر به اروپا تشریف بردین متوجه میشین که صنعت این چیزی که شما از تو ایران بهش نگاه میکنی نیست..محصول کره ای تو اروپا فروش نمیکنه..کسی که فناوری رو مهندسی معکوس میکنه هیچ وقت به خالق اون فناوری نمیرسه..کره صنعتش وابسته به کشورهای دیگست..امتیاز هیچ فناوری با خودش نیست..این کمپانی ها اگه روزی بزرگ بشن روزیه که دیگه کاملا آمریکایی شدن و دیگه کره ای نیستن.
amin
۲۰ بهمن ۱۳۹۳عزیزم یک زمانی آزرا 2007 با کمری 2007 تو ایران بررسی میکردند میگفتند آزرا بهتر هرکی هم میگفت فقط به خاطر شتابش میگفت که اونم به دلیل 600CC حجم بیشتر موتورش بود اونجا وقتی با دلیل میگفتیم کمری بهتر هیچ کس قانع نشد هرکی هم شد گفت هیوندای اول راه 10 سال دیکه صبر کن ببین اسمی از تویوتا نیست…الان تقریبا 8 سال گذشته هنوز که هنوز آزرا از نظر کیفی نرمی و ماندگاری و فروش انگشت کوچیکه کمری هم نشده !!! شما ماشین فقط به آپشن میشناسی و حس میکنین بقیه کارخونه ها بیکار می ایستند تا کارخونه هایی امثال هیوندا بیان جلو بزنن…برا مثالت هم اصلا وارد این حوضه نشو که تخصص بنده هست و واسه نقضش همینو بگم شاید رو کاغذ s5 و اپل جفتشون حسگر اثر انگشت داشته باشن…اما در عمل حسگر اپل که یک سال قبلتر رو گوشی اپل بود بهتر و دقیقتر از S5 عمل میکنه…فاصله مشخصات روی کاغذ با عمل یک دنیاست ;)
erfan
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کمری خیلی از طراحی قبلیش بهتر شده ولی کرولا به نظرم نسل قبلیش قشنگ تر بود الان زشت شده
Ahmad..F12
۱۹ بهمن ۱۳۹۳طراحی داخلی خیلی به نسبت خارجی زیباتره و اصلاً به هم نمیخوره
فقط رنگ مرواریدی بلیزارد چیه دیگه نشنیده بودم!!!
TerraByte
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ای خدا !! تو نمایشگاههای خارجی این متشینها رو رونمایی میکنن ، بعد نمایشگاههای ایران رو آدم میبینه گریش میگیره
مثلا آخرین دستاوردهایی که توی نمایشگاههای خودرو ایران رونمایی شده تیبا2 و سایپا151 بوده :|
Ehsan
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کلا تویوتا در طراحی خارجی محافظه کارانه عمل میکنه ، به نظرم زیاد هم نمیشه ایراد گرفت
hero
۱۹ بهمن ۱۳۹۳طراحی هیجان انگیزی ندارن!
ولی با کیفیت بالای خودشون غولهای آمریکایی رو از پا درآوردن!
ساسان.م
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کمری GLX هم شیفتر پشت فرمان داره؟ 1 خروجی اگزور داره یا 2 تا؟
بهزاد
۱۹ بهمن ۱۳۹۳حسین جان به نکات بسیار خوبی اشاره فرمودید.
یکی از پدیده هایی که امروزه در صنعت خودرو شاهدش هستیم که اگر بگیم تناقض شاید بیراه نگفتیم.
بدین صورت که برخی خودروسازان تمام تلاششون معطوف به زیبایی ظاهری میشه و در این کار هم موفق عمل میکنند اما ظاهر خودرو با عملکردش همخوانی نداره!
ظاهر بسیار هیجانی و جوان پسند ولی عملکرد فنی معمولی.
یا از اونور به یکباره مسیری که در اون هستند رو تغییر میدهند و از تولید خودروهایی با ظاهری گیرا و جوان پسند به سمت سادگی و وقار بیشتر حرکت میکنند که همگی این عوامل باعث میشه تا روند رشد کند یا متوقف بشه و این از اشتباهات رایج در این صنعت بوده که همواره شاهدش بوده ایم.
یکی از خوبی های صنعت خودرو این هست که اشتباهات رو میشه با تغییرات ساختاری برطرف کرد و در مسیر درست قدم گذاشت و از اشتباهات درس گرفت و نابود نشد.
بهروز
۱۹ بهمن ۱۳۹۳نظر خاصی ندارم چون من حتی قدرت خرید پراید رو هم نخواهم داشت ولی خیلی علاقه به ماشین های تویوتا دارم و هروز دنبال میکنم اخبارشو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ بهمن ۱۳۹۳درود .
من نه تغییر ظاهری زود هنگام محصولات کره ایی رو دوست دارم و نه نه سیاست تویوتا .
تویوتا از نظر من در بعضی مدلها کم کاری میکنه .
من سیاست هوندا . مزدا . نیسان رو بیشتر میپسندم و قبول دارم .
هرچند کره ایی ها در حال پیشرفت روز افزون هستند ولی فکر نکنم در دوام حریف
ژاپنی ها بشوند . اما خب بازار های مهم به انها ، حالا بر اساس هر شرایطی روی
خوش نشان داده .
مثلا چراغ های عقب تویوتا یاریس از زبان طراحیه نیسان الهام گرفته شده که
همانند بومرنگه .
یا وقتی نمای جلوی یاریس سدان و کرولا رو با عقبشون مقایسه میکنم ، دلسر میشم .
جلو نمایی کاملا عالی . اما عقب خالی از زیبایی و هیجان و گیرایی لازم .
حسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۳درود. میلاد جان من فکر میکنم حتما سیاستی پشت قضیه هست. چون واقعا نمیشه گفت تویوتا خودش متوجه این مسائل نیست. خودت بهتر میدونی که مرسدس بنز چقدر به خاطر طراحی های آقای واگنر مورد انتقاد قرار گرفت اما راهشو ادامه داد و طبق پیش بینی (پروفسور) گوردن واگنر، همه ی منتقدها شاهد افزایش فروش در محصولات بنز بودن. تویوتا هم حتما دلیلی برای انتخاب این سبک داره
بهزاد
۲۰ بهمن ۱۳۹۳حسین جان اگر شرکت های معظم تمام کمال تابع پیش بینی های کارشناسان و یا برخی بازخورد ها در مجلات یا محافل اینترنتی قرار بگیرند امکان شکست و عدم موفقیت براشون زیاد میشه!
بعد از بحران مالی 2007 خیلی از شرکت ها تغییرات عظیمی رو پشت سر گذاشتند و با ظهور بازارهای جدید اهداف بزرگتری رو دنبال کردند و شراکت های جدیدی ایجاد شد و به دنبال اون ایجاد شاخه های طراحی و منحصر به فرد و الگو سازی و ایجاد نوعی مد برای تن پوش تولیدات خود.
از اون زمان تا به حال چندین سال گذشته و پیش بینی هایی که هیچوقت به وقوع نپیوست!
از ایراداتی که به موج طراحی در مرسدس و bmw وارد شد که کاملا برعکس شد یا از خودروهایی که آینده ای روشنی براش پیش بینی نمیشد مثل نیسان جوک و… یا همین ایراداتی که به طراحی های تویوتا وارد میشه ولی روند چیز دیگری بازگو میکنه.
برداشت ها نسبت به سبک طراحی و عملکرد ها متفاوته و اکثر انتقادات درست هست ولی چیزی که برای شرکت ها اهمیت داره حضور و سوددهی هست و تا زمانی که محصولشون فروش بره نیازی به انقلاب و ریسک ندارند.
amirali
۲۰ بهمن ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت همه پدالی های محترم
من تجربه رانندگی با خودروهای زیادی را داشتم و می تونم بگم برای نظر دادن در مورد خودروها حداقل باید یکسال باهاش زندگی کنی در همه شرایط اب و هوایی و در همه شرایط جاده ای و حتی روحی خودتون مثلا وقتی واسه گردش میری ؛ وقتی مخوای شتاب بگیری توی جاده با شیبهای مختلف و… ؛ اینکه به راحتی میایم اینجا و در مورد خودرویی که تا حالا سوار نشدیم نظر میدیم اونهم نظر انتقادی ، خیلی جالب نیست. مثلا یکی از دوستان د جایی نوشته بود مکلارنP1 اشغاله !! رو چه حسابی این نظر را میدی ؟ تاحالا سوار شدی ؟ با فرض اینکه سوار هم شده باشی با چه سو÷ر کار دیگه ای که تاحالا سوار شدی مقایسه میکنی ؟ چه مدت سوار این خودرو بودی ؟ برای طراحی همچین خودروهایی بیش از 40 سال تحقیق و ازمایش نهفته است . برای رسیدن به شتاب زیر 4 ثانیه دنیایی از علم و تجربه نیاز هست . برای داشتن نیروگاه 1 مکاواتی در عقب خودرویی مثل ویرون تجربه ای برابر یک قرن لازم هست . خواهش میکنم کمی در مورد نظرات بیشتر دقت کنید .
کوچیک همه پدالی های عزیز
امیر علی
MPS
۲۰ بهمن ۱۳۹۳دوستان پیشبین و آینده نگر ما در جریان باشن که با همین تفکرات جهان سومیشون باعث شدن که الان طرف پشت ماشین چینی میشینه ژست آمریکایی میگیره!..یک چیزی تو صنعت وجود داره به نام اصالت و ارزش..هروقت شما ازش سر دراوردین اوضاع مملکت ما درست میشه!
امین
۲۲ بهمن ۱۳۹۳فقط یک کلام ختم کلام. ماشینهای کره ای خودشونم بکشن نمی تونند حتی دود اگزوز ماشینهای ژاپنی بشن. از هر جهت. والسلام.
محمدرضا ♥BMW♥
۲۲ بهمن ۱۳۹۳مگه مریضه ماشین خوشگلاشو میفرسته آمریکا…
Shahin Crolla 2010
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با عرض سلام
دوستان لطفاچند ساعت رانندگی در جاده و شهر با پرادو،اوریون،کمری و کرولا ویاریس رو تجربه کنید در تمامی مدل هاراحتی صندلی مبل مانند عقب و جلوی تویوتا وشیشه های uv آن تو آفتاب شدید ،ارتفاع از زمین و نکشیدن کف تویوتا با رد شدن از دست اندازها و سرعت گیر ها،باور کنید به تمام آپشن های ماشین های رقیب خودش می ارزه وواقعا لذت رانندگی رو چندین برابر میکنه،لطفا فقط این سه تا امکان رو در یک مدل هم کلاس تویوتا با کیا یا هیوندا با هم مقایسه کنید.شاید مثل من بی خیال آپشنهای زیاد کره ای ها و ظاهر فریبنده اونهاها ،با قیمتی بمراتب مناسبتر از تویوتا بشید .
با آرزوی بهترین انتخاب برای شما
امین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان من یه سوالی از اهل فن داشتم اونم اینه که کرولایی که تو ایرانه با کرولایی که الان تو این سایت هست و تو سایت رسمی تویوتا قیافش فرقق داره در حالیکه هردو 2015 هستن یا سر ما رو شیره میمالن یا کلا این مدلش ایران نخواهد آمد لطفا توضیح بدین ممنون