تویوتا

تولید نسخه‌های هیدروژنی و GR تویوتا کرولا در آینده نزدیک

بر اساس اخبار منتشر شده توسط فوربس، سرانجام تویوتا کرولا GR اواخر سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. همچنین این برند در نظر دارد در سال‌های آینده نسخه‌های هیدروژنی پریوس و کرولا را نیز عرضه کند.

کرولا GR ظاهراً از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک بکار رفته در GR یاریس بازار اروپا استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۲۵۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. ظاهراً کرولای موردبحث به‌صورت هاچبک پنج درب تولید خواهد شد.

شایعات قبلی حاکی از این بودند که کرولا GR از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری استفاده خواهد کرد اما قدرت ۲۹۶ اسبی خواهد داشت. همچنین گفته شده بود این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری خواهد داشت.

فوربس مدعی شده کرولا با قوای محرکه درون سوز هیدروژنی هم تولید خواهد شد. این پیشرانه عجیب از نوع سلول سوختی مشهور که می‌شناسیم نیست بلکه از هیدروژن برای احتراق استفاده می‌کند. تویوتا می‌گوید این تنظیمات باعث می‌شود تولید دی‌اکسید کربن و برخی آلاینده‌های دیگر به صفر نزدیک شود.

پریوس جدید نیز ظاهراً در دسامبر ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. این خودرو با پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی در دسترس خواهد بود و در آینده نسخه هیدروژنی آن نیز تولید خواهد شد.

ظاهراً قرار است نسخه درون سوز هیدروژنی کرولا هم در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. هنوز مشخص نیست که تویوتا با فقدان زیرساخت‌های هیدروژنی برای این خودروها چه خواهد کرد. داده‌ها نشان می‌دهند تنها چند ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در کالیفرنیا و کانادا موجود است.

حتی اگر این خودروهای هیدروژنی به تعداد محدود هم تولید شوند تمرکز نهایی تویوتا روی خودروهای الکتریکی خواهد بود به گونه‌ای که اولین محصول از این دست با نام bZ4X از اوایل سال آینده روانه بازار خواهد شد. این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ خانواده محصولات bZ با هفت عضو را تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    آفرین به تویوتا ، بالاخره درونسوز هیدروژنی اومد
    امیدوارم موفق بشه و ازش استقبال کنن ،
    تصورش هم خیلی خوبه ، موتور درونسوزی که پاک و بی الودگیه!!!
    مشکل فقط بخار آبه اما بعید میدونم مشکل ساز باشه
    کمبود جایگاه هیدروژن هم یه مشکل دیگست
    اگه هیدروژنیا پیشرفت کنن ، نحو تولیدش که الان الوده کننده است هم به صورت هیدروژن تجزیه شده از آب در میاد ، که کاملا پاکه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      چرا به هیدروژنی ها علاقه دارید برقی ها نه ؟
      بنظرم چون هیدروژنی ها از انرژی تجدید پذیر استفاده میکنن فقط می تونن به محیط زیست کمک کنن و با ساختشان فقط آلودگی هوا گرفته می شود
      بجز این الکتریکی ها خیلیی بهترن
      مثلا از لحاظ سرعت قدرت جایگاه شارژ هم در حال پیشرفت است

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چه خبر خوبی ، تولید کرولا GR و درون سوز هیدروژنی خیلی جالبه.
    دوست دارم نتیجه کارو ببینم و همینطور سوخت مصنوعی پورشه

  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    امروز خیلی خبرای خوبش زیاد شده ، هیدروژن سوخت بسیار پاکی هست و امیدوارم که پیشرفت بیشتری داشته باشه در آینده

  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه عجب برقی نشد! خوبه ایکاش هیدروژن بتونه موفق بشه…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. mos

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    موتور درون‌سوز هیدروژنی واقعا ایده جالبیه و ارزش سرمایه‌گذاری داره

    برخلاف خودروهای پیل سوختی مثل میرای که از واکنش شیمیایی هیدروژن و اکسیژن برق تولید میکنن، موتور احتراق هیدروژن مثل موتور بنزینیه با این تفاوت که هیدروژن فشرده تو پیستون میسوزه و انرژی تولید میکنه. برای همین هیچ دی اکسید کربنی تولید نمیکنه ولی مثل موتور بنزینی صدا داره و لذت رانندگی رو حفظ میکنه.
    همچنین احتراق هیدروژن سریع تر صورت میگیره.

    تویوتا هم فعلا داره این موتور رو تو مسابقات استقامت ژاپن تست می‌کنه و احتمالا تا سال ۲۰۲۳ رو خودروهای جاده ای ازش استفاده می‌کنه.

    1. RezaRs

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      ولی بازده پیل سوختی ۳ برابر بوده تا اینجا که خب برای میرای یه توجیح عالیه چونکه منابع هیدروژن کمترند پس پیل سوختی اینده نگرانه تر میتونه باشه بعد خروجی اب هم خیلی جالبه

  6. میثم

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    عالیه
    ولی با این زیرساخت‌ها احتمال اینکه تولید انبوه بشه تقریبا صفره
    بنظر من هدف تویوتا استفاده از درونسوز هیدروژنی برای پیسته نه استفاده روزانه

  7. Saleh

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    کاشکی بجای خودرو های برقی با شتاب بالا و خطرات بسیار
    هیدروژنی های درونسوز با شتابی رازی کننده ( مثلا ۵ ) روی کار بیاین

    1. ماکسیمیلیان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      درود!
      متاسفانه با منتشر شدن دیدگاه شما، شرکت تویوتا بر اثر ضرر های مکرر ، ورشکست شده و اعلام کردند که فعالیتشان به پایان میرسد
      لذا از متعصبان نابینا خواهش میگردد دیگر تلاش خود را برای تخریب شرکت ادامه ندهد تا خدایی ناکرده بر اثر ایست ی قلبی دار فانی را وداع نگویند!
      با سپاس ، یاعلی🌷

    2. ماکسیمیلیان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      درود!
      کاربر گرامی از توهینی که به شما نسبت داده ، پشیمان بوده و از شما طلب حلالیت و از خداوند بزرگ طلب آمرزش دارم🙏
      کمی ناخوش احوال بوده و متاسفانه نام شما را با کاربر سایلنت اشتباه متوجه شدم.
      مفهوم دیدگاه شما را هم به عنوان یک توهین و تخریب در نظر گرفتم.
      از خطای رخ داده پوزش می‌طلبم 💐.
      با سپاس ، یاعلی🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا