در چند سال گذشته تویوتا از نظر لذت رانندگی جایی بین طرفداران خودرو نداشت. محصولات این شرکت سواری کلافه کنندهای داشتند و توسط افراد مسن رانده میشدند؛ اما در سالهای اخیر تویوتا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. اگرچه خودروهای این برند همواره خوب بودهاند اما دیگر تنها به فاکتور قابلیت اطمینان اهمیت نمیدهند و میخواهند جذاب و هیجانانگیز هم باشند.
در واقع بخش بریتانیای تویوتا اذعان کرده به دنبال تولید نسخههای پرفورمنس از تمامی خودروهای فروشی این خودروساز هستند. همین چند روز پیش که تویوتا به توئیت یکی از مصرفکنندگان که گفته بود تویوتا باید نسخهی گازو ریسینگ از پیکاپ هایلوکس را بسازد پاسخ داد. آنها گفتهاند:
برنامههایی برای معرفی نسخههای پرفورمنس از تمامی محصولات در آینده وجود دارد. این فضا را مشاهده کنید!
البته باید به یاد داشت که منظور از نسخهی پرفورمنس ضرورتاً خودرویی با قدرت چشمگیر و طراحی باابهت نیست. ما میتوانیم تصور کنیم که هر نسخهی پرفورمنس از محصولات تویوتا دارای نقاط قوت خاص خود خواهد بود و مدلهای پایه را بهینهتر خواهد کرد. به عبارتی به نسخههای TRD Pro از پیکاپ ها و شاسی بلندهای تویوتا فکر کنید که برای آفرود بهتر تولید میشوند.
دیگر محصول این خودروساز پریوس TRD جدید است که در ژاپن عرضه میشود و از کیت بدنهی آئرودینامیکی سود میبرد که باعث کاهش مقاومت در برابر باد و بهبود مصرف سوخت میشود.
اگرچه احتمال معرفی تویوتا کمری GRMN یا TRD با سیستم تعلیق گیراتر و پیشرانهای قویتر وجود دارد اما تمامی محصولات پرفورمنس یکسانی نخواهند داشت. مشتاقیم ببینیم نسخهی پرفورمنس سینا، هایلندر یا راو ۴ چگونه خواهند بود.
سعید(تهران)
۶ اسفند ۱۳۹۷نکته خوشحال کننده در مورد تویوتا خونه تکونی در قسمت طراحی هست که از حالت کسالت بار گذشته کاملا فاصله گرفته حالا با یه نمونه با پرفورمنس بهتر میتونه کاملا قشر جوان رو سر ذوق بیاره و مشتری های کاملا جدیدی دست و پا کنه، با اینکه طرفدار تویوتا نیستم اما بنظر میرسه این خودروساز معظم در مسیر درستی قرار داره…
ایمان
۶ اسفند ۱۳۹۷TRD ، TRD PRO ، GRMN و گازو ریسینگ
فکر کنم تنها شرکتی هست که اینقدر بخش پرفورمنس داره
فکر کنم میخواد جبران کمبود چند سال گذشته رو بکنه
Alireza
۶ اسفند ۱۳۹۷حرف دلمونو زد
Sina
۶ اسفند ۱۳۹۷من نمیدونم این چیه مد شده که همه از سواری تویوتا ایراد میگیرن!!
این حرف یه مزخرف محضه!!
واسه یکی مثل من که دوست دارم ماشین خیلی نرم و کم سرو صدا باشه،رو دست انداز چیزی حس نکنی. سرو صدا از درو دیوار و ستون ماشین نیاد هیچی بهتر از همین تویوتا نیست.
پس دقیق بستگی داره که شما اهل چه مدل سواری هستید.
من خارج از ایران یه نیسان داشتم ماشیو روزانه زیاد هم میرونم، فنی خوب بود ولی سواری خشک و اسپرت واسه من که رو سرعت گیر حوصله ترمز زدن ندارم خیلی بد بودو سرو صدا داشت ،بعد با یه تویوتا عوضش کردم اصلا انگار از رو زمین خاکی رفتم تو ابرها، ماشین ۱۳۰ هزار کارکرد کوچکترین صدای اضافه نداره و رو سرعت گیر و اسفالت بد واقعا نرم و بی صداست، فرمونش نرمتر از نیسان،موتورش اصلا بعضی وقتا نمیفهمی روشنه بخدا چندبار موتورش روشن بوده باز من استارت زدم.
در کل سلیقه و چیزی که من از ماشین میخوام اینه و تویوتا برام بهترینه.
Archi KHAN
۶ اسفند ۱۳۹۷آرم تویوتا روی روی هر محصولی باشه عالیه
خودم عاشقشم
ولی :
کسی که پرفورمنس بخواد هیچ وقت تویوتا نمیخره
بنظرم از شاخصه های اصلی تویوتا که نرمی ، دوام و… بوده دور میشه
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۷کسی که پرفورمنس میخواد تویوتا نمیخره ، ولی مطمئنا لکسوس میخره .
هر محصولی را باید با رقیبها و هم کلاسهای قیمتی خودش مقایسه کنی .
خُب معلومه ، مثلاً کسی که بنز g میخره ، به لندکروز نگاه نمیکنه ، یا کسی که بنز E میخره به کمری نگاه نمیکنه .
اما کسی که تویوتا کمری میخره ، به سونوتا ، اپتیما و… نگاه نمیکنه
sina
۶ اسفند ۱۳۹۷تویوتا اون زمان که طراحی های یکنواخت، رانندگی بی روح و عدم استفاده از اپل کار و اندروید رو داشت بازم تاج رو سرش بود حالا که هر سه تای اون نقصیه ها هم کمکم دارن حل میشن رو خودتون حساب کنید.
امپراطور تویوتا ❤️
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۷تویوتا کمری نسل جدید خیلی زیبا شده و موتورشم خوب واقعا از لحاظ توان اما جلو پنجره تویوتا بجز سری لندکروز و پیکاپ ها خیلی زیبا نیست
علیرضا
۶ اسفند ۱۳۹۷تویوتا یعنی قابلیت اطمینان، لذت رانندگی، خدمات پس از فروش، قطعات در دسترس و فراوان، اصطحلاک کم، سازگار با همه نوع آب و هوا، قیمت مناسب در بازار جهانی، قابلیت پرفورمنس خوب با کمترین عوارض،….که همه اینا باعث شده محبوبترین برند خودرو در دنیا بشه…..
H
۶ اسفند ۱۳۹۷کلا ژاپنی ها همشون مجبوبن
حمیدرضا
۶ اسفند ۱۳۹۷فقط اوالون با تی ار دی عالی میشه اسپرت سالن بزرگ