درحالیکه کراساوورها و اسیوویها بخش عمدهای از بازار خودرو را تصاحب کردهاند اما تویوتا سدان سنتی خود را فراموش نکرده و در نمایشگاه دیترویت نسل جدید آوالون را معرفی کرده است. نسل جدید آوالون از طراحی بیرونی کاملاً جدید و پریمیومی برخوردار شده است که جذابیت بیشتری دارد. در نمای جلویی این سدان ژاپنی جلوپنجرهای عظیم کار شده که تقریباً بهطور کامل نمای جلویی را پوشش داده است. اطراف این جلوپنجرهٔ بزرگ نیز چراغهای باریکی قرار دارند.
نمای جانبی آوالون جدید نیز عضلانیتر از قبل شده و بخش عقبی آنهم با چراغهای جدیدی که با نواری به هم متصل شدهاند، کاملاً جدید به نظر میرسد. آوالون جدید روی پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA ساخته شده که در سدان کوچکتر کمری هم بکار رفته است. سدان فول سایز تویوتا اما ۴.۹۸ متر طول، ۱.۸۵ متر عرض و ۱.۴۳ متر ارتفاع دارد که این یعنی کشیدهتر و عریضتر ولی کمی کمارتفاعتر از نسل قبلی شده است. فاصلهٔ محوری آوالون جدید هم برابر با ۲.۸۷ متر است.
کابین آوالون جدید نیز کاملاً بازطراحی شده و نمای بسیار شیک و زیبایی پیدا کرده که به خودروهای پریمیوم نزدیک شده است. در اینجا بیش از همه نمایشگر بزرگ مرکزی خودرو جلبتوجه میکند که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Entune 3.0 تویوتا را ارائه میکند. این سیستم امکان دسترسی به خدمات اتصالی، اینترنت وای فای، سیستم صوتی و… را فراهم میکند. از دیگر تجهیزات داخلی این سدان بزرگ نیز میتوان به شارژ بیسیم تلفن همراه، کارپلی اپل، بیش از پنج پورت USB و انواع تریمهای چوبی و چرمی اشاره کرد.
اما عدم پشتیبانی از اندروید اتو عجیب به نظر میرسد آنهم با توجه به اینکه درصد بالایی از گوشیهای هوشمند موجود در بازار از نوع اندروید هستند. در مقابل راننده نیز یک نمایشگر هفت اینچی بهعنوان صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته که به راننده امکان میدهد اطلاعات خودرو، تنظیمات ایمنی، ناوبری و سایر عملکردها را در مقابل خود مشاهده کند. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی هم برای آوالون ارائه شده که بزرگترین نمونه در این کلاس محسوب میشود.
نیروی موردنیاز آوالون ۲۰۱۹ توسط دو قوای محرکهٔ مختلف تأمین میشود. پیشرانهٔ اول نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور ۳.۵ لیتری V6 با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است و گزینهٔ بعدی هم قوای محرکهای هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی ۶۵۰ ولتی است. انتقال نیرو در این مدل اما توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. فعلاً هیچ اعداد و ارقامی از خروجی این موتورها اعلام نشده است اما چون این دو گزینه بسیار مشابه قوای محرکهٔ نسل جدید کمری است، میتوان حدوداً خروجی آنها را تخمین زد چراکه پیشرانهٔ V6 در کمری ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور داشته و قوای محرکهٔ هیبریدی هم ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در سیستم تعلیق آوالون جدید هم ارتقاءهای قابلتوجهی صورت گرفته که شامل استفاده از تعلیق متغیر با کمکفنرهای تطبیقی، کنترل مستقل هر چرخ، سنسورهای G عقب و جلو و تعلیق چند اتصالی عقب میشود. همچنین سه حالت رانندگی مختلف نیز برای خودرو در نظر گرفته شده که عبارتاند از معمولی، اقتصادی و اسپرت. در تیپ تورینگ اما حالت چهارمی بنام اسپرت پلاس نیز به این حالات اضافه میگردد. برای سکوت بیشتر کابین نیز سیستم کنترل نویز فعال، سیستم اگزوز جدید و ژنراتور جاذب صدا در نظر گرفته شده است.
یکی از سیستمهای ایمنی نسل جدید آوالون سیستم استاندارد Safety Sense P تویوتا است که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان و نوربالای خودکار میشود. دیگر ویژگیهای کمکرانندهٔ آوالون ۲۰۱۹ نیز سیستم نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک عقب، مانیتور دید عقب و دید پانورامیک با هشدار میشود. درمجموع نسل جدید تویوتا آوالون با طراحی جدید، ویژگیهای پیشرفته و کابین لوکس تا حد زیادی به ساختههای لکسس نزدیک شده است. تویوتا از اواخر بهار ۲۰۱۸ پذیرش سفارشات خرید آوالون را آغاز میکند و قیمت آنرا نیز در آینده اعلام خواهد کرد.
با پوشش لحظهبهلحظۀ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلۀ پدال همراه شما عزیزان هستیم…
نویدی
۲۶ دی ۱۳۹۶عجب داشبورد شیک و متفاوتی داره.
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۶زبان طراحی داشبوردش شبیه به کانسپتهای دهه هشتاد که فضایی طرح میزدن و از حجم جدا روی داشبورد استفاده میکردن … البته برای چنین رده ای خیلی خوبه…
واقعا گیراست….
و ضمنا اونی که جلو پنجرش به لکسس نزدیک تر هست .. شیک تره… (نقره ای)
AK_007
۲۷ دی ۱۳۹۶جلو پنجرش ب نظرم بر اساس تویوتا کراونه
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۶میگم یه سوال که عجیبه برام…
چرا تویوتا آوالون هیچچچچ وقت با هیچ ضابطه گمرک وارد ایران نشد؟؟؟
Hamid.Hellcat
۲۷ دی ۱۳۹۶داشبورد رو ولش کن. انگار تصادف کرده سپر جلو کنده شده آوردنش گاراژ صافکاری!!
شاهين
۲۶ دی ۱۳۹۶عالیه واقعا..هیچ توجیحی نداره که آدم تو امریکا باشه و اینو نخره..دارم فکر میکنم اگر سال ۹۰ بودیم و این ماشین با قیمت ۶۰-۷۰ میلیونی وارد میشد با این طرح و استایل چه فروشی میکرد
مانی
۲۶ دی ۱۳۹۶این چه ستونِ عقبی واسه ماشینه سدان یادِ بنز CL خدابیامرز افتادم
مثله همهٔ ماشینهای تویوتا یه ماشین خیلی عالی و به همون اندازه زشت
علی
۲۶ دی ۱۳۹۶نمیشه نسخه هیبریدیش با موتور ۳.۵ باشه؟
چرا اخه?
عرفان
۲۶ دی ۱۳۹۶چون هیبریدی در این کلاس به منظور مصرف بنزین و آلایندگی کمتره و گذاشتنش کنار 3.5 لیتری تناقضه
سوپر کار نیست که از هیبرید به منظور قدرت بیشتر استفاده کنه…
F۲۲RAPTOR
۲۶ دی ۱۳۹۶همونطور که قبلا گفتم اوالان خیلی خیلی زیبا شیک گیرا و خوش استایله
وچند سر و گردن از کمری بهتره حتی میشه برندشو عوض کنن و بذارن لکسوز
بازدهی موتور ۳.۵ هم خیلی خوبه
یکم مونده که خودشو در حد پر بازده ترین موتور شش سیلندر تنفس طبیعی جهان برسونه
کابینش هم که معرکه
عرفان
۲۶ دی ۱۳۹۶جلو پنجرهش چندشه..
بی ام و هم اندروید اتو پشتیبانی نمیکنه بخاطر کلاس کار…
اما درکل همینکه تویوتا بالاخره از دنده لج کنار اومد و اپل کارپلی رو ساپورت کرد قدم مثبتیه
درکل هرچقدر عقب و کناره ها زیبا و گیرا و هماهنگ هستند، جلو پنجره اغراق شدش تعادل رو برهم میزنه
فقط کافیه یکبار از نزدیک ببینید…
Mohamad
۲۶ دی ۱۳۹۶بهت قول میدم از نزدیک ببینی عاشق این بشی
هرچی تویوتا ساخته توی عکس تا واقعیت زمین تا آسمون تفاوت داره (اگرچه من از تصاویرشم لذت بردم) اما اینو خوب میدونیم تویوتا چیزی میسازه که بالای 10 سال طراحیش توی خیابون چشم نواز باشه پس بایدم از زمان جلوتر طراحی کنه و اغراق معنایی نداره.
AK_007
۲۷ دی ۱۳۹۶والا به نظر من تویوتا کمری طراحیش اصیل نیست,
چون که هر چند وقت بار دوباره صاف میکنن از نو میسازن
و در مورد چیزی هم ک گفتید سلیقه ایه
من به شخصه همون قدر که از طراحی لندکروز و کرولا و هایلندر لذت بردم از کمری و چنتا دیگه بدم اومده
و با دیدنشون حسم نسبت بهش عوض نشده
علی
۲۶ دی ۱۳۹۶عرفان جان با نظرت در مورد ((( apple car play ))) کاملا موافقم و به نکته کلیدی مهمی اشاره کردی . البته من خودم احساس میکنم تویوتا بخاطر حساب بردن از حمایت های پرزیدنت دونالد ترامپ مجبور به تغییر استراتژی شده و همانطور که میدونید ماشینهای سگمنت درشت هیکل در آمریکا بخاطر ابعاد و سایز خیابانها و فیزیک مردمش فروش فوق العاده بالایی داره که من خودم کاملا حقو به اینجور صلیغه میدم . کلا آمریکا یعنی نهایتی راحتی و آزادی ??
با تچکر
AK_007
۲۷ دی ۱۳۹۶البته جدا از عواملی که گفتید برای ماشین های بزرگ, وضع اقتصادی و موقعیت های مختلف و تفاوت زیاد ناهمواری با اروپا و مالیات کم هم تاثیر زیادی داره
AK_007
۲۷ دی ۱۳۹۶موافقم
Mohamad
۲۶ دی ۱۳۹۶باید انتظار چه برچسب قیمتی رو برای این شاهکار بکشیم؟
#ali.m#
۲۶ دی ۱۳۹۶بیخیال اکورد اینو بچسبید .
عجب جیگریه.
?تویوتا?
ارش
۲۶ دی ۱۳۹۶هیچ خوشم نیامد عقبش که افتضاحه مخصوصا ستون عقبش .یه طراحی شلوغ و ناهمگن از ژاپنی ها بعیده.
Pooya
۲۶ دی ۱۳۹۶جذاب و زیبا و پر اغراق مخصوص در نمای جلو با اون جلو پنجره ی بسیار بزرگ.
حسین
۲۶ دی ۱۳۹۶فک کن اینا تاکسی بشه تو ایران?
مهران
۲۶ دی ۱۳۹۶از اینکه طراحی های تیوتا دارن تهاجمی تر میشن و از حالت خسته کننده و کسل کننده در میان خیلی خوشحالم این چند وقتم خبلی خبری خوبی شنیدیم
محمدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۶با سلام
طراحی بدنه شیک، کلاسیکی داره و زیاد اون طرح های محافظه کارانه رو نداره ولی خطوط خیلی محکم هستند و تداعی خودروهای لوکس آمریکایی رو داند خطوطی که زود خسته کننده و کسل کننده نمی شن
ولی به نظر من اوج طراحی توی داشبورد جلوی ماشینه
خیلی خوشگله
یه ایده و طرح جدیده البته باید منتظر کپی چینیش هم باشیم که گند بزنه بشه
تنها نکته بدش جلوی خیلی بزرگ و زشتشه خوشم نیومد
MjM
۲۶ دی ۱۳۹۶جدا از عالی بودن
(در آینده طراح های لکسوس و تویوتا یه جلو پنجره میکشن گوشه هاش یه خورده بدنه و چیزای دیگه میذارن!)
ستار
۲۶ دی ۱۳۹۶نصل بعدش باس براش دندونم بزارن
دندون های نیش مدل دراکولایی
از جلو پنجرشم اتیش بزنه بیرون
من که از این طراحی ها خوشم میاد، متنفرم از طراحی های محافظ کارانه
Wrx
۲۷ دی ۱۳۹۶این چیه?
انگار همون اول کاری رو طرح جلو پنجره کلا بیخیال شدن کل سپر ماشین شده جلو پنجره یه جوری ول شده انگار ☹️
نمیگم زشته ولی دل چسب نیست اصن تویوتا داره چیکار میکنه ?طراحشو بگیری دار بزنی فقط ?ماشین با این مشخصات فنی رو ادم اینطوری طراحی میکنه مگه?
یعنی تویوتا اندازه کیا و هیوندا عقل و قدرت انتخاب نداره که یه طراح مناسب برای شرکت به این خوبی و بزرگی استخدام کنه اگه قرار به خرید این ماشین باشم یه دلم بخاطر فنی و سواریش میگه بخر یه دلم بخاطر طراحی بیرون و داخلش میگه نخر ?باز حالا کمری یکم از این قشنگ تره طراحی بیرونش
تویوتا جان همیشه مثه الان پیروز باشی ولی اون طراحتو عوض کن خواهشا☹️
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۳۹۶میلیونها آدم در سراسر دنیا وجب به وجب کره زمین تویوتا دارنو سوار میشن بخصوص شاسی بلندها و وانتهای این شرکتو
اینو خوب میدونم اونایی که تویوتاهارو از هر مدل حتی همین آوالون سوار میشن بهش عشق میورزَن و دوسش دارن و اونهایی هم که ندارن باز ته ته دلشون تویوتارو میخوانو دوسش دارن
جالبه که تویوتا هر مدلی میزنه بیشتر نظرات در مورد سادگی طراحیشه ولی آیا هنوز متوجه نشدن که تویوتا به این سطح ازدانایی رسیده که باطن خودرو بهمراه ماندگاری و سادگی دوست داشتنیشه که دنیارو شیفته خودش کرده.
تویوتا به شخصی که زرقو برق میخواد لکسوس را به اون پیشنهاد میکنه ولی بنظرم این مدل آوالون چیزی مابین تویوتا و لکسوس گیر کرده
مثل بقیه تویوتاها دوسش دادم
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶“تویوتا به این سطح ازدانایی رسیده که باطن خودرو بهمراه ماندگاری و سادگی دوست داشتنیشه که دنیارو شیفته خودش کرده”
کاملا موافقم
AK_007
۲۷ دی ۱۳۹۶تنها چیزی که تو ظاهر خودرو های جدید تویوتا پیدا نمیشه سادگیه!
aura
۲۷ دی ۱۳۹۶واقعا لذت بردم اینو دیدم
چه استایل باکلاسی داره لامصب
عاشق تویوتام ماشین باید زیر پات اخش در نیاد
هم شیک و مجلسی هم تویوتا
perfect
❤
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶دمت گرم تویوتا جان چییییییی ساختی
سعید سابق
۲۷ دی ۱۳۹۶یعنی این ژاپنی ها رو بکشی نمی تونن یه چیز مثل آدم طراحی کنن . یه خورده بخوان زحمت بکشن میشه این. حالا اون قسمت عقب رو میشه تحمل کرد این جلو پنجره چیه ؟
Mehdi
۲۷ دی ۱۳۹۶ماکسیما
کادنزا
و در نهایت آوالون
عجب رقابت فشرده ای دارن.
من که شخصا خیلی مردّدم کدومو انتخاب کنم
Hamid.Hellcat
۲۷ دی ۱۳۹۶وقتی تویوتا و لکسوس زدن تو کار بزرگ کردن جلو پنجره سال 2013 بود. هی من گفتم داره افتضاح میشه اما فوق متعصبین ژاپنی دیسلایک دادن. اینم عاقبت کار. این عکس اوالون سفید رو دوباره ببینید. من دیگه حرفی ندارم. جدا از بحث کاهش استحکام و ضربه پذیری ناشی از حذف سپر ، این جلو پنجره تویوتا و لکسوس مثل لکه جذام که پیشرفت میکنه، داره روز به روز بزرگتر میشه و چهره ماشین رو زشت تر میکنه.
AK_007
۲۸ دی ۱۳۹۶البته به نظر من آئودی هم داره همینجور میشه
ارش
۲۷ دی ۱۳۹۶اگه تویوتا می خواد جلو پنجره محصولاتش رو بزرگ کنه باید از آئودی یاد بگیره ببینه چقدر شیک و ساده و موزون این کار رو انجام داده این چیه میگیره از این ور ماشین میکشه به اون ور ماشین انگار جر خورده??????
Muty
۲۸ دی ۱۳۹۶غیر از جلو پنجره ، همه چیزش عالیه …
Omid622
۲۸ دی ۱۳۹۶دوستان به سوال این همون آریون هستش یا نه
Mohammadreza
۱ بهمن ۱۳۹۶نه اریون مخصوص بازار خاور میانه و استرالیا هست
Mohammadreza
۱ بهمن ۱۳۹۶اینکه تویوتا فقط از اپل کار پلی پشتیبانی میکنه خیلی عجیبه چون همه گوشی های ژاپنی فقط از اندروید پشتیبانی میکنن و ماشینای تویوتا با موبایل های ژاپنی کار نخواهد کرد و فقط با موبایل های امریکایی کار میکنن!!