هماکنون بازار تراکهای فول سایز با حضور نسل جدید شورلت سیلورادو، جیامسی سییرا دوج رم و همینطور فورد F-150 بسیار داغ است اما در آیندهٔ نزدیک یک رقیب دیگر هم به این جمع اضافه خواهد شد چراکه تویوتا برنامههای خود برای ساخت نسل جدید تاندرا را اعلام کرده است. مدیرکل و معاون رئیس تویوتای آمریکای شمالی آقای «جک هولیس» طی مصاحبهای با موتورترند در نمایشگاه شیکاگو برنامههای ساخت نسل جدید تاندرا را تأیید کرده است. وی صرفاً گفته است که این پیکاپ جدید بهزودی معرفی خواهد شد اما اطلاعات دقیقتری از آن اعلام نکرده چراکه برنامههای تاندرای جدید هنوز نهایی نشده است.
آقای هولیس تاندرا را بخش مهمی از سبد محصولات تویوتا دانسته و گفته است که من واقعاً در رابطه با ساخت نسل جدید این پیکاپ هیجانزده هستم. این در حالی است که نسل کنونی تاندرا در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۶ معرفی شده و با تجربهٔ فیسلیفتی در سال ۲۰۱۴ همچنان بدون تغییر کلی در حال تولید است. در نمایشگاه شیکاگو امسال نیز تویوتا نسخهٔ ویژهای از تاندرا بنام TRD Pro را با ویژگیهای جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شده با قابلیت سازگاری با کارپلی و اندرید اتو را معرفی کرده است.
درحالیکه رقبای تاندرا با پیشرانههای بسیار مختلف و متنوعی از ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو و ۳ لیتری V6 توربودیزل گرفته تا ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به بازار عرضه میشوند، تویوتا فقط دو موتور V8 بنزینی را برای پیکاپ بزرگ خود ارائه میکند. پیشرانهٔ پایهٔ تاندرا از نوع ۴.۶ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور بزرگتر با ۵.۷ لیتر حجم، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
فعلاً مشخص نیست که نسل آیندهٔ تاندرا از چه پیشرانههایی استفاده خواهد کرد اما شایعاتی بهاحتمال ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی اشاره کردهاند. صرفنظر از آنچه که زیر کاپوت نسل آیندهٔ این پیکاپ ژاپنی قرار خواهد گرفت، عرضهٔ نسل جدید میتواند به افزایش فروش آن کمک کند زیرا هماکنون درحالیکه فورد و جنرال موتورز هرکدام سالانه نزدیک به یک میلیون دستگاه پیکاپ فول سایز به فروش میرسانند، تویوتا تاندرا طی سالهای اخیر تنها کمی بیشتر از صد هزار دستگاه فروش داشته است.
me84
۳ اسفند ۱۳۹۷.
فروشش خیلی کمه. باید زودتر دستبکار بشه.
بازار هست ولی عملکرد باید خوب باشه تا خوب بفروشه. تویوتا تواناییشو داره.
حسن
۳ اسفند ۱۳۹۷اره واقعا کمه
گفته کم تر از 100 هزار دستگاه فروش داره
این در صورتی هست که رم بیش از 500 هزار تا امسال فروخته
سیلورادو و سییرا هم نزدیک 700 هزار دستگاه
سری اف هم که بیش از 950 هزار دستگاه
hami
۳ اسفند ۱۳۹۷موفق نخواهد بود.
روح یه تراک نداره.
اونم پیش تراک های غول پیکر امریکایی
حسن
۳ اسفند ۱۳۹۷توانایی بالای داره
فروشش خیلی کم تر از امریکاییها هست ولی میتونه در حده خودش خوب باشه
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۷این خودرو از آمیریکائی ها هم بهتر باشه ، که به نظر من از نظر کیفیت اَدَوات داخلی و اطمینان و استهلاک کم موتوری خیلی بهتره ، اما همیشه باید برای مقام ۴رُم به پائین رقابت کنه ، چرا که بازار این کلاس خودرویی (( پیکاپ )) ، دست سه غول قدیمی و جا افتاده ای مثل ، فورد ، شورولت و دوج هست ، که از نظر ظاهری هم واقعاً با اُبُهَت هستند .
حسن
۳ اسفند ۱۳۹۷نوید جان
در مورد کیفیت وانتهای امریکایی کم لطفی کردی یه مقدار
مثلا بزن 2018 dodge ram laramie longhorn interior تو اینترنت
ببین چقدر طراحی داخلی زیبا و با کیفیت هست
یا مثلا ford f series 2018 king ranch interior بزنید ببینید
در مورد استهلاک موتور هم موتورهای امریکایی با برخورداری از سیستمی که در مواقع لزون از 8 تا سیلندر 4 تا رو فقط فعال میکنه استهلاک رو بسیار کم میکنه
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۷حسن جان
شما درست میفرمائید ، از نظر زیبایی داخلی آمریکائیها درست میفرمائین ، اما منظور من کیفیت اَدَواتی هست که در داخل با دست لَمس میشه .
از نظر استهلاک که خوده آمریکائیها در آمارهاشون هم میگن که تویوتا کم استهلاکترینِ نسبت به آمریکائیها .
من خودم به شخصه ، با اینکه طرفدار تویوتا هستم ، اما در بازاری مثل آمریکا ، فورد رپتور را به تمام پیکاپهای ژاپنی و آمریکائی ترجیح میدم .
حسن
۴ اسفند ۱۳۹۷البته منظور من زیبای همراه با کیفیت بود
مثلا ببین وانتی مثل سری اف تو بعضی از مدلها تا بیش از 50 هزار دلار قیمتش هست
یعنی این وانت اونقدر در داخل کابین از مواد با کیفیت و متریال مرغوب درش استفاده شده که به این قیمتهای بالا دست پیدا کرده
در مورد استهلاک هم 100 در 100 تویوتا کم استهلاک هست ولی ماشینهای امریکایی از دیرباز تا الان محصولاتی نبودن که به پر استهلاکی شهره باشن
سام
۳ اسفند ۱۳۹۷تویوتا تاندرا یکی از جذاب ترین پیکاپ های فول سایز ژاپنی است که اتفاقا از ویژگی های آفرودی خیلی خوبی هم برخوردار است.نسل جدید آن هم که زیباتر و باوقار شده و می توان انتظار داشت که بازار خوبی در آمریکای شمالی داشته باشد.
عرفان
۳ اسفند ۱۳۹۷واقعا کسیو که اینو به دوج رم ترجیح میده دوست دارم بینم و دلایلشو بپرسم!
Mohamad
۳ اسفند ۱۳۹۷اگه تویوتا بودن برات کافی نیست..! به همون دلیل که طرف یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر بدون کوچکترین عیب و نقص چندین و چند سال از این ایالت به اون ایالت باهاش بار جابجا میکنه
یا اونی که تو آتش سوزی جنگلهای کالیفرنیا جون چند نفر رو باهاش نجات میده بدون اینکه خطری ماشینو تهدید کنه
در جفت موارد هم تویوتا یه صفر کیلومتر بهشون هدیه میده.
بازم دلیل “مستند” بیارم برات یا کافیه رفیق؟
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۷کاش پلیس ها به جای هایلوکس این غول ۵.۸ لیتری رو داشتن!
OMID
۳ اسفند ۱۳۹۷همینم از سرشون زیاده
باهاش میخوان پراید شکار کنن؟
H
۳ اسفند ۱۳۹۷یه سوال چرا تاندرا با این حجمش ۷۰۰ کیلو ظرفیتشه ولی هایلوکس ۱۰۰۰ کیلو ظرفیت بار داره؟
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۳۹۷دلیلش سنگینی خود ماشین هاست و دوم اینکه در امریکا کلا حجم بالایی جابه جا نمی کنن مثلا کشنده ها در ایران تا ۴۲ تن میتونن بار حمل کنن ولی این مقدار در قوانین بین ایالتی امریکا ۳۶ تن هست
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۳۹۷تاندرا خیلی ماشین خوبی هست ولی بین دو اسیایی من تایتان رو بیشتر دوست دارم وکلا تو این کلاسم اول سیلواردو جیمس و بعد تایتان
ارتش عراق از تاندرا استفاده میکنه ولی کلا در جای دیگه ای غیر از امریکا فکر کنم عرضه نمیشه که به نظرم اشتباه هست
مانی
۴ اسفند ۱۳۹۷باید یه موتور دیزلی با گشتاور بالای ۱۰۰۰نیوتون متر هم ارائه کنن
ford
۱۶ شهریور ۱۳۹۹تویوتا واقعا برند خوبی از استقامت طول عمر بالایی برخوردار اما جایگاه دوم داره جایگاه اول از نظر طول عمر استقامت تکنولوژی قدرت استحام افرود دست فورد هست و به معنای واقعی کلمه شاسی بلند پیکاپ فورد حتی بقیه برندای امریکایی مثل شورولت دوج جی ام سی صد سال ازش عقب ترن