تویوتا

جزئیات نسخه تولیدی تویوتا میرای جدید اعلام شد

دومین نسل تویوتا میرای طبق تیزری که در وبسایت این شرکت منتشر شده ماه دسامبر رونمایی خواهد شد. ژاپنی‌ها همچنین مراسمی را با حضور ۳۲ نفر برگزار کرده و به آن‌ها شانس راندن این سدان سلول سوختی هیدروژنی را داده‌اند.

تویوتا فعلاً جزئیات فنی زیادی را از میرای جدید اعلام نکرده اما گفته که این خودرو دیفرانسیل عقب خواهد بود. کانسپت رونمایی شده در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ نشان داد که تغییرات طراحی زیادی در میرای نسل دوم رخ داده است. طراحان تویوتا بجای خطوط تیز و جدی نسل فعلی از انحناهای نرم‌تر در نسل جدید این خودرو استفاده کرده‌اند. میرای جدید خودرویی طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر نسبت به نسل اول بوده و بنابراین ظاهر مرسوم‌تری را ارائه می‌کند.

داخل کانسپت یاد شده کابینی شیک شامل صفحه‌نمایش اصلی، آینه وسط دیجیتال و سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو وجود داشته است. به نظر می‌رسد متریال بکار رفته در کابین این خودرو کیفیتی در حد محصولات لکسس دارند.

تویوتا می‌خواهد نسل دوم میرای ۳۰ درصد برد بیشتری نسبت به بازه حرکتی ۵۰۲ کیلومتری مدل فعلی داشته باشد. این خودروساز ژاپنی اگر به هدف یاد شده برسد خواهد توانست برد حدود ۶۵۰ کیلومتری را برای میرای جدید ارائه کند. به احتمال زیاد بهبودهای دیگری نیز در قوای محرکه رخ خواهد داد.

با توجه به اینکه نسل اول میرای در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و از آن زمان تاکنون پیشرفت‌های زیادی در زمینه خودروهای الکتریکی حاصل شده بنابراین تولید نسل دوم این خودرو توسط تویوتا به نوعی سورپرایز کننده می‌باشد. از نظر مصرف‌کنندگان، چالش بزرگ پذیرش چنین خودروهایی نبود زیرساخت‌های مربوط به سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی می‌باشد. حتی اگر میرای جدید خودروی فوق‌العاده‌ای هم باشد طیف مشتریان محدودی خواهد داشت که دلیل آن همان نبود زیرساخت‌های گسترده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی خوب و بهتر از نسل اولش شده…
    شیک تر و کشیده تر از نسل اولش شده و کابینی با کیفیت محصولات لکسس رو ارائه میده…
    ولی بهتر بود تویوتا مدل تمام الکتریکیشو هم میساخت یا هیبرید…
    قطعاً هیدروژن هم تو آینده بیشتر توسعه پیدا میکنه…
    ولی در کل عالیه…

    موافقم 32
    مخالفم 2
  2. MehdiTurbo

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2367 ديدگاه)

    همه چیش خوبه ها ولی یکم با طراحی جلو تو اون عکس که چراغاش روشن مشکل دارم نمیدونم چرا یه حالیه
    به نظرم اون چراغ نواری پایین و جلو پنجره بزرگ یکدست یک ذره کار خراب کرده
    ولی پشت و داخلش عالیه تویوتا داره برمیگرده از نظر طراحی داخلی همیشه ساده بود الان هیجان داره یکی از دلایلی که کره ایها را ترجیح میدادم البته به جز مزدا این بود که ژاپنیا مثل سوبارو و تویوتا اکثرا طراحی دهخلیاشون خیلی ساده ولی خب شیک بود این واقعن هیجان توش هست کاش اوضاع مثل ۲۰۰۵ ایران بود که میشد این ماشین راحت خرید و حضورش بود.
    به امید روزهای بهتر از اون موقع.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. ارشیاSVJ

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    خیلی خوشگل تر شده.
    و از همه مهمتر الان دیفرانسیل عقبه!!!!!!!????

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. جمشید

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (440 ديدگاه)

    خود شرکت تویوتا “تویوتا میرای هیدروژنی” رو به عنوان به‌ روزترین و ارزشمندترین خودروی سازگار با محیط زیست در دنیای امروز توصیف کرده که واقعاً هم راست گفته چون اکثر ماشینهای ژاپنی حتی بنزین سوزها مصرف سوخت کم و میزان آلایندگی پایینی دارن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    زباست

  6. میثم

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    همین طرح رو باید الکتریکی میکرد
    هیدروژن برای ماشین سنگین و تجاری بهتره
    الکتریکی برای ماشین سبک
    البته معلوم نیست یدفه دیدی تویوتا قواعد بازی رو بکل تغییر داد ولی فعلا که همچین چیزی دیده نمیشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. behnam1012

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (994 ديدگاه)

    ?
    عاشقش شدم

  8. AMG_73///

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    وای این چقدر خوشگله??
    کابینش که برا لکسوسه
    قیافش هم که ماشالا خیلی خوشگله

  9. سامورایی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    تویوتا هیچ وقت روی توربو سرمایه گذاری نکرد از اول رفت سراغ موتور هیبرید و هیدروژنی ، همیشه هم باتری های تویوتا بیشترین دوام و گارانتی رو دارند .
    امروز تویوتا یه تریلی هیدروژنی هم معرفی کرد نمیدونم پدال خبرش رو میزاره یا نه

  10. TOYOTEX

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بسیار لاکچری

  11. آرمان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    در مورد طراحی داخل کابین باید بگم که طراحی جلو داشبورد طوری هست که کمک راننده احساس تملک بیشتری نسبت به کلیدهای وسط خواهد کرد . فکر میکنم ایده ی خوبی نباشه مخصوصا هنگامی که یک کودک در کنار دست راننده نشسته .

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا