تویوتا کمری یکی از پرفروشترین و محبوبترین محصولات تویوتا است که در بازار ایالاتمتحده هم پس از سه پیکآپ فورد سری F، شورلت سیلورادو و دوج رم، پرفروشترین خودرو بوده و عنوان محبوبترین خودروی سواری ایالاتمتحده را در اختیار دارد؛ اما همواره تویوتا به خاطر طراحی محافظهکارانه و کسلکنندهٔ کمری موردانتقاد بوده است. به همین دلیل این سازندهٔ خوشنام ژاپنی تصمیم گرفته در نسل جدید کمری محافظهکاری را کنار گذاشته و کمی جذابیت و هیجان را به ظاهر این سدان خانوادگی محبوب تزریق کند.
پس از انتشار تصاویر جاسوسی، رندرها، تیزرها و همینطور یک تصویر غیررسمی از نسخهٔ مسابقهای نسکار کمری، تا حدودی طراحی نسل جدید این سدان پرفروش مشخص شده بود اما همانطور که انتظار میرفت حالا تویوتا رسماً نسل هشتم کمری را در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال رونمایی کرده است. نسل کنونی در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در سال ۲۰۱۴ یک فیسلیفت کلی را تجربه کرد اما نسل جدید جهشی بسیار بزرگتر در طراحی نسبت به گذشته داشته است.
نسل هشتم کمری طبق زبان طراحی جدید تویوتا بنام «Keen Look» شکل گرفته و برای یک کمری، اسپرت به نظر میرسد اما این طراحی هنوز هم برای رهبر بازار بهسختی قابلپذیرش است. بااینحال تویوتا این نسل را تهاجمیترین و پیشرفتهترین نسل تاریخ کمری میداند. فاصلهٔ محوری نسل هشتم کمری ۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و طول کلی آن نیز به ۴.۸۶ متر رسیده است درحالیکه ارتفاع آن ۲.۵ سانتیمتر و طول کاپوتش ۳.۸ سانتیمتر کاهش پیدا کرده است. ارتفاع کلی این نسل از کمری ۱.۴۴ متر اعلام شده است و موقعیت صندلیهای آن نیز پایینتر آمده است اما فضای کابین کمتر نشده و از طراحی مناسبتری برای راننده برخوردار شده است.
طراحی نسبتاً اسپرت بیرونی به داخل خودرو هم سرایت کرده و فضای کابین با متریال نرمتر، احساس لوکستر و پریمیومی دارد. همچنین صندلیها ارگونومیکتر شده و داشبورد نیز راننده محور است. علاوه بر این، تویوتا یک نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و صفحهنمایش لمسی مرکزی ۸ اینچی را برای کمری جدید ارائه کرده است.
نسل جدید کمری بر اساس معماری جهانی تویوتا و با استفاده از فولاد با مقاومت بالا و فناوری قالبریزی و سازههای جدید ساخته شده است که استحکام آنرا بدون افزایش وزن بهبود میبخشد؛ اما غیر از پلتفرم و موتورهای جدید، تویوتا با تجهیز کمری به سیستمهای ایمنی فعال، آنرا ایمنتر از قبل کرده است. ازجملهٔ این سیستمها میتوان به سیستم جلوگیری از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط (به همراه اصلاح حرکت)، سیستم نوربالای خودکار و ۱۰ ایربگ اشاره کرد. با پرداخت مبلغی بیشتر نیز میتوان سیستم تشخیص نقاط کور، تشخیص ترافیک عقب و یک دوربین با ارائهٔ تصویری از بالا را برای کمری جدید سفارش داد.
همچنین غیر از اینها، یک نمونهٔ هیبریدی هم از کمری عرضه خواهد شد که بر اساس نسخهٔ ۲.۵ لیتری ساخته شده و با گیربکس CVT ارائه میشود. تویوتا هنوز هیچ آمار و ارقامی از عملکرد این موتورها منتشر نکرده است اما این شرکت اعلام کرده که نسل جدید کمری کممصرفترین خودرو در بین رقبای خود خواهد بود. همچنین خریداران میتوانند از میان چهار تیپ مختلف LE، XLE، SE و XSE یکی را انتخاب کنند که دو تیپ آخر مجهز به کیت اسپرت بدنه هستند. این پکیج اسپرت رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی مشکیرنگ، اسپویلر کوچک عقب و سپرهای تهاجمی جلو و عقب را به خودرو اضافه میکند.
تویوتا میگوید کمری جدید قابلتشخیصتر از نسلهای قبلی است بهگونهای که از فاصلهٔ ۲۰۰ متری فوراً میتوان آنرا شناسایی کرد. بااینحال آیا طراحی اسپرتتر نسل جدید تویوتا کمری کافی خواهد بود که همچنان آنرا بهعنوان پرفروشترین سدان ایالاتمتحده حفظ کند یا این عنوان بهزودی توسط رقبا از کمری گرفته خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید. فروش نسل هشتم تویوتا کمری از تابستان ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.
[دانلود ویدئو]همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظهبهلحظه در دیترویت با پدال…
Armin
۲۱ دی ۱۳۹۵کمری چرا جدیدا هر ۲ سال کلا اتاقش عوض میشه؟ ولی واقعا بهتر شده این طراحیش
MPH
۲۱ دی ۱۳۹۵.
2014 فیس لیفت شد،ظاهرا خوب نبوده دوباره 2015 فیس لیفت شد.الانم که نسل جدیدش اومده
واقعا طراحی داخلیش عالی شده
.
فکر نکنم به این زودیا خودرویی بتونه عنوان پرفروشترین سدان امریکا رو از کمری بگیره
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵.
به نظر من بعد از سال 2000 (چون سبک طراحی ها فرق کرد و نمیشه با قبلش مقایسه کرد) زیباترین سدان تویوتا که به ایران آمد کمری 2007 بود.
هنوز توجهم رو جلب میکنه.
شاید رنگ مشکی و آبی آسمانیش بیشتر از همه.
طراحی خاص این ماشین بر سبک طراحی کیا و هیوندای هم خیلی اثر گذاشت.
امیدوارم تویوتا دوباره یک همچین طراحی زیبایی در کمری یا کرولا ارائه کنه.
سامان
۲۱ دی ۱۳۹۵کمری جدید ++++++
تالیسمان——
دانیال
۲۱ دی ۱۳۹۵من نظرم تلیسمان ه به این علت که کمری جدید بیاد ایران خدات تمون میشه. و موتور بالای 2.5 اش ایران نمیاد.
مصطفی
۲۱ دی ۱۳۹۵واقعاً زیباست . آفرین.
Mehdi
۲۱ دی ۱۳۹۵آیا این نسل از کمری هم مثل نسل قبل، تو کشور های مختلف، طراحی های مختلفی خواهد داشت؟ اگه اشتباه نکنم نسل قبلی این و کرولا دارای دو چهره ی متفاوت در آمریکا و بقیه جاها بودن
کیان
۲۱ دی ۱۳۹۵تویوتا با طراحی جدید کمری و لکسس ال اس واقعا نشون داد که تو زمینه طراحی هم میتونه بهترین باشه مثه فنی !!!
این 2 ماشین جای هیچ انتقادی رو دیگه تو طراحی نمیذارن
فرشاد سجادیان
۲۲ دی ۱۳۹۵جذابترین کمری چند سال اخیر 👌
فقط امیدوارم در تمام بازارها با همین ظاهر عرضه شه 🇩🇪🇬🇧🇧🇷🇯🇵🇰🇷🇺🇸🇮🇷
Ali027
۲۱ دی ۱۳۹۵کمری هر ۶ماه یکبار طراحی داخلی و خارجیش عوض میشه بعدش ما ی پژو پارس سوار میشیم که از ۱۵ سال پیش تا حالا فقط داشبوردش عوض شده البته داشبورد جدیدش هم زشت تر شده هم بی کیفیت… :(
kasra
۲۱ دی ۱۳۹۵هر چی میکشید بخاطر کارای خودتونه.
پژو و پراید نخرید تا ایران خودرو و سایپا ورشکست بشن. هم جون خودتون رو حفظ کردید هم این دوتا زالو رو از نفس انداختید.
به نظرم این حق مردم ایرانه که پژو و پراید سوار شن و حق اروپایی ها و آمریکایی هاست که ماشین های درست حسابی سوار شن. هنوز یادم نرفته وقتی وام گذاشتن که پژوی 30 میلیونی رو به قیمت 40 50 میلیون به مردم قالب کنن جوری رفتن ثبت نام کردن که بیشترین فروش خودرو در جهان ثبت شد.
بنابراین پراید و پژوتونو سوار شید چون99درصد ایرانیا لیاقتشون همین پراید و پژو هست و نهایتش اینه که چینی سوار شن نه بیشتر.
حسین
۲۱ دی ۱۳۹۵نخرین تا ارزون بشه. نخرین تا ورشکست بشن. چی میگی مرد حسابی؟ چند سالته که انقد راحت حرف میزنی؟ کسی که نداره نمیتونه بشینه تا یه روزی کمری بشه هم قیمت پراید و تا اون روز برا خودش آژانس بگیره. تا حالا انقد تو گرما پیاده رفتی که چشات سیاهی بره؟ تا حالا شده بچتو بخوای ببری دکتر و تاکسی گیرت نیاد؟ شده بچت پارک بخواد و حال نداشته باشی ببریش؟ تا حالا بی پول و بی ماشین نموندی که اگه برای گاری هم تسهیلات بذارن با سر بری ثبت نام کنی. ایرانیا لیاقتشون کمریه, بنزه. اما وقتی نیست نمیتونه پیاده گز کنه و به بنز پولدارا زل بزنه. شما هم حق نداری به خاطر اینکه کسی پراید خریده بهش توهین کنی.
محمدرضا
۲۱ دی ۱۳۹۵نه عزیز ما خومونو گول می زنیم. هر کی به ماشین نیاز واجب داشت می تونست دست دوم تمیز گیر بیاره. این همه آدم همه لنگ ماشین بودن بچشون داشت میمرد؟اینجوری هم نبوده که بگیم خرید ماشین رو اسون کردن یا بدون بهره بوده یا از این جور حرفا که از مسئولای ما بعیده.شما یه حساب کتاب بکنی می بینی اون وام کلا واسه خریدار ضرر بوده. برو شرایطشو بخون.
مرغ گرون میشه ملت میریزن حتی تا 7 برابر قیمت اصلی میخرن،آجیل گرون میشه ملت میخرن،هر مسئولی هر قانونی دلش بخواد میذاره هیچ کس صداش درنمیاد. همه برامون تعیین تکلیف می کنن و روش زندگی خودشونو به ما دیکته می کنن، هیچی نمیگیم. اینا تقصیر ما نیست تقصیر کیه؟نهایت اعتراض و هنرمون تایپ کردن تو اینترنته و به اشتراک گذاشتنش. بعد میشینیم میگیم آره ما فرهنگمون بالاست تاریخ غنی داریم،لیاقتمون بالاست و…
نه عزیز ما دقیقا همونی رو داریم که شایستگیشو داریم
Ali027
۲۱ دی ۱۳۹۵خب وقتی که واردات ماشین آزاد نیست چیکارش میشه کرد… نمیشه که ماشین نخرید… نمیشه که بدون ماشین زندگی کنی… مشکل صنعت خودروسازی ما اینه که خودروساز ها دولتی هستند… این چیزها ربطی به لیاقت نداره، چیزیه که به ما دیکته شده… جز قناعت چاره ای نیست… باید با همین پژو و پراید بسوزیم و بسازیم… شما هم بنزت رو سوار شو
Alireza.GT86
۲۱ دی ۱۳۹۵عزیزم شما پولش رو بده ، ما لامبورگینی سوار میشیم ، والا 😒
وقتی پول نیست ملت باید چیکار کنن؟ اون *** چاق و مولتی میلیاردرمون باید یه فکری بکنن که نمیکنن ، منم بودم البته اینهمه پول گیرم میومد کاری نمیکردم ، با پولی که ماها داریم تا ابد و الدهر پراید و پژو سوار میشیم ، خدا میدونه که راضی نیستیم و حقمونم هست ، ولی چه کنیم؟ چاره چیه؟!
رامتین
۲۱ دی ۱۳۹۵مدل توربو نداره جالب نیست. البته فعلا اینطوره، شاید بیاد. وقتی در محصولات لکسوس داره از توربو استفاده میکنه (در موتورهای با حجم2000) چرا در تویوتا بکار نمیگیره! باز هم موتور 4سیلندر 2000سی سی 180 اسبی میاد که این قدرت برای این وزن کمه.
منتظر ورود آلفا جولیا توسط آلفاموتور هستم که با توان 275اسب و 4سیلندر 2لیتری شتاب 5 داره، بی ام و سری3و4 شتاب 5.5 دارند.
datsun
۲۱ دی ۱۳۹۵به خاطر اینکه یه سدان بزرگ خانوادگیه نه یک سدان اسپورت
وحید
۲۱ دی ۱۳۹۵اتفاقا یکی از بهترین سیاست های تویوتاست
بی خود نیست تا ده سال نگران تعمیر و خرابی نیستی
توربو استهلاک زیادی داره
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵واقعاً نمیدونم چرا هی بعضیا توربو توربو می کنن. فک کنم خوششون میاد بعد چند سال موتورشون به خرج بیفته
رامتین
۲۱ دی ۱۳۹۵5سال دیگه که کلا موتور تنفس طبیعی از بین رفت در دنیا، اونموقع میبینمت. البته پراید تا آخر عمر گزینه خوبیه که میتونی استفاده کنی، چون تنفسش خیلی طبیعیه.
Parker
۲۱ دی ۱۳۹۵موتور های توربو نمیتونه جانشین تنفس طبیعی در دنیا بشه.
برتری داره ، اما تنفس طبیعی هم مزایای زیادی داره
تنفس طبیعی یک روز دورش تموم میشه. اما من مطمئنم جایگزینش هیبریدی (که خودش یک نوع تنفس طبیعیه) و الکتریکی ها خواهند بود نه توربو.
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۵یکی از زیبا ترین خودرو ها در کلاس خودش و واقعا فوق العادس.
طراحی داخلش یک چیزی بین تویوتا آوالون و سوبارو لگاسی شده.وبسیار شیکه.
حسين
۲۱ دی ۱۳۹۵درود.
این ژاپنی بازای پدال کجان؟ چرا هر چند وقت یه بار میان یه بحثی راه میندازن و محو میشن؟ دوستان ازتون دعوت میکنم بیاین و نظر بذارین. الان خبر لکسس LS جدید هم میاد روی سایت. بیاین از ماشینای جدیدتون تعریف کنین و نوآوریهاشونو بگین. من زمانی که سری7 رونمایی شد کلی مطلب اضافه بر اون چیزی که توی پستش نوشته شده بود رو به صورت کامنت زیرش نوشتم. آقا فـــــریـــــد و دوستان کجایید؟
>>> یه نکته هم راجع به این جمله توی متن: “با استفاده از فولاد با مقاومت بالا و فناوری قالبریزی و سازههای جدید ساخته شده است که استحکام آنرا بدون افزایش وزن بهبود میبخشد”
همیشه نوع مواد مصرفی نیست که روی استحکام قطعه تاثیر میذاره. فرآیند تولید و روش استفاده شده برای ساخت قطعه هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردارن. اما خب بعضی روشها خیلی گرون و پرهزینه هستن.
فريد
۲۱ دی ۱۳۹۵جایی نرفتن دارن ماشین جدیدو میبینن لذت میبرن شما هم سوار سری هفتت بشو حالشو ببر
حميد
۲۱ دی ۱۳۹۵چه طراحی جسورانه خصوصا طراحی داخلیش
ONE MAN ARMY
۲۱ دی ۱۳۹۵کمری با کدوم جلوپنجره سفارش امریکاس؟
کشیده یا x؟
ahmadreza
۲۱ دی ۱۳۹۵داداش فکر کنم جلوپنجره کشیدش مدل هایبریدشه چون علامتای تویوتا و لکسوس در مدل هایبردا آبی هستن
ahmadreza
۲۱ دی ۱۳۹۵واقعا طرحیش محشره
shahin
۲۱ دی ۱۳۹۵از اونجایی که هوندا داره واسه تویوتا بدجوری شاخ و شونه میکشه تو بازار های جهانی که خبرش رو هم سایت پدال گذاشت(بازار چین و امریکا در تسخیر هوندا هست) فکر کنم تویوتا احساس خطر کرد.مخصوصا اینکه واقعا هوندا اکورد از کمری زیباتر و مجلل تر بود همینطور سیویک از یاریس بهتره و… دیگه وقتش بود تویوتا خسیس بازی رو بزاره کنار
Armin
۲۱ دی ۱۳۹۵سیویک با کورولاس
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵سیویک و یاریس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! میشه بگین چه ربطی دارن به هم؟
سینا
۲۱ دی ۱۳۹۵به به.. حالا حالا ها پر فروش ترین سدان امریکا خواهد بود…
سدان کامپکت اقتصادی: سیویک
سدان میدسایز اقتصادی: کمری
سدان فول سایز اقتصادی: ماکسیما
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵فعلاً که کرولا هم پرفروش ترین سدان کامپکته :)
sina
۲۱ دی ۱۳۹۵اختلافشون 10-11 هزارتا بوده که با سرعت رشد فروش سیویک قطعا میگیرتش.
البت من منظورم بهترین بود اون بالا
دانیال
۲۱ دی ۱۳۹۵واقعا طراحیش خارجی و داخلیش عالی شده، پر ابهت و در عین حال اسپرت و خطوط روی بدنه عالی.
آخرین فیس لیفت نسل قبل من اسلا نمی تونستم با طراحی چراغ عقبش کنار بیارم و همچنین ابهت کمری رو اصلا نداشت. اما نسل جدید واقعا اون ابهت کمری توی تمام قسمت های طراحی خارجیش مشهوده. من عاشق خطوط روی بدنه و سنگینی خاص چراغ های عقبش شدم. قطعا حالا حالاها خودرویی نمی تونه عنوان پر فروش ترین خودرو این سگمنت رو از کمری بگیره
Sina
۲۱ دی ۱۳۹۵((خیلی خوشکله، برچسب 270 میلیون بزنین روش)).. مدیرعامل ایرتویا بزودی….
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۵چرا جو میدی ۲۷۰میلیون!!!!!!!
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵فکر کردین واقعاً این مدل مخصوص بازارهای آمریکایی دیگه مجوز ورود پیدا می کنه؟ تازه اگر هم پیدا کنه مطمئن باشید فقط هیبریدیش وارد میشه و مطمئن باشد از 270 تومن هم گرونتر خواهد بود. ضمن این که شاید تا اون موقع تعرفه خودروهای هیبریدی هم مثه ماشینای معمولی شه که دیگه قیمتش نجومی تر هم میشه. همین الانش کمری هیبریدی رو دارن میدن 245 تومن. پارسال همین موقع 175 تومن بود. یعنی 70 میلیون افزایش تو یک سال. چند روز پیش تو سایت باما دیدم یه نمایشگاه تو خراسان گذاشته 272 تومن. 2-3 روز بعد هم دیگه نبود تو سایت. احتمالاً فروخته شد :) . دیگه ببینین این بیاد چه قدر میشه.
X6
۲۱ دی ۱۳۹۵انصافا عالی شده
علی
۲۱ دی ۱۳۹۵عاااالی…تویوتا دوست دارم..ژاپن دوست دارم
نيما
۲۱ دی ۱۳۹۵شک نکنید برسه ایران نجومی قیمت گذاری میشه
تا کی ما باید ماشین اقتصادی رو با قیمت لوکس سوار شیم و صدامون درنیاد
دانیال
۲۱ دی ۱۳۹۵با قیمت لوکس؟ والا لوکس اونها اونجا براشون به اندازه ما این ماشین ها گرون نیست، ما اینجا در حد قیمت سوپر اسپرت به بالا پول ماشین میدیم(به نسبت درآمد و قیمت)
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ دی ۱۳۹۵عجب چیزیه خدایی. داخلش معرکه، پشتش عالی، استایلش فوق العاده، البته جلوش یه مقدار دیر به دل آدم میشینه. اگه جلوش یه مقدار قشنگ تر بود بی هیچ شکی زیباترین تو سگمنت خودش می شد. ولی در مجموع عالیه. البته یه جورایی میشه گفت از قصد جلوشو زیاد جذاب نکرده که اگه این کارو میکرد اونوقت همه جای ماشین زیبا میشد و بعده ها برای نسل بعد به مشکل میخورد. اصلاً تویوتا نیازی به طراحی عالی نداره. چون بهترین و پرفروش ترین هست و فعلاً خطری احساس نمی کنه و یکه تازه. تویوتا اگه طراحیش آشغال هم باشه بازم بهترینه. چه برسه به این که انصافاً قشنگه. همین که تویوتا به طرفداراش احترام میذاره و خودش طراحی می کنه و کاملاً متفاوت از بقیه ی ماشینا در میاد، کافیه. نه مثه بعضی خودروسازا که هرجاشو نگاه میکنی یاد یه ماشینه دیگه میفتی. به نظر من این یعنی توهین به شعور مخاطب. اشاره به خودروساز خاصی نبود. فقط نظرمو گفتم.
BMW E9
۲۱ دی ۱۳۹۵تویوتا کمری یکی از بهترین سواری ها رو بین سدان های خانوادگی داره ولی هیچ وقت از نظر طراحی ( به نظرخودم ) خوب نبوده و نسل جدید هم همینطور.
m
۲۱ دی ۱۳۹۵کاملا با شما موافقم
طراحی ماشین اصلا زیبا نیست. مخصوصا اون داشبورد به هم ریختش!!!!!!!
داشبورد فوق العاده شلوغ و بی ریخته!!!
AK_007
۲۱ دی ۱۳۹۵من طراحی جلو و داشبورد مدل قدیمش رو بیشتر دوست داشتم
اما پشت این جالب تره
احسان(احسان سابق)
۲۱ دی ۱۳۹۵پرفروش ترین سواری امریکاس. یعنی اگر وانت ها رو در نظر نگیریم کمری برای امریکایی ها حکم پراید رو برای ما داره
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵حالا حال ما رو با این مقایسه به هم نزنی نمیشه؟
Nissan...japan
۲۱ دی ۱۳۹۵بعنوان یکی از پرفروش ترین سدان های خانوادگی طراحیش الان دیگه عالیه فقط من دوتا طراحی میبینم که بنظر خودم اونی که جلوش شبیه x هستش جذابتره.
وحید
۲۱ دی ۱۳۹۵چقدر فیس جلو به لکسس نزدیک شد
به نظرم خیلی جذاب تر شده، خطوط رو کاپوت
تنها ایراد داشبور شلوغش هست با کلیدها ی زیاد
بشیر
۲۱ دی ۱۳۹۵داخل ماشین به شدت زیباست
فيصل
۲۱ دی ۱۳۹۵دوره طراحی بیروح و کسل کننده تویوتا بسر اومده دیگه. عقبش مخصوصا چراغاش مثل LC500 و LS500 جدید خیلی اسپورت شده. داخلش مثل آوالون شیک و باکیفیت. ۲ سال باید صبرکنیم و ببینیم از لحاظ آماری این فیس لیفت چقد موفق هست.
پکیج toyota safety sense ( TSS( ۲ تیپ داره، یکی C که شامل ۳ نوع تکنولوژی ایمنی فعال هست برای سدانهای کمپکت
• Pre-Collision System (PCS) — Vehicle Detection
• Lane Departure Alert (LDA)
• Automatic High Beams (AHB)
تیپ کاملترش Toyota safety sense P هست که برای سدانهای میدسایز و بزرگ هست.
• Pre-Collision System with Pedestrian Detection function (PCS w/PD) —Vehicle Detection & Pedestrian Detection
• Lane Departure Alert with Steering Assist function (LDA w/SA) (EPS-equipped vehicles)
• Automatic High Beams (AHB)
• Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)
جالبه که این بسته رو کمری هم قابل سفارش شده. C رو تو پریوس میشه سفارش داد
منبع
http://www.toyota.com/safety-sense/
مهدي
۲۱ دی ۱۳۹۵دوست عزیزمون اقای فیصل اطلاعات کاملی داده.من نمیدونم چرا یه نفر دیس لایک کرده
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵یعنی حتی رو کمری 2017 هم پکیج p نصب هستش؟ یا از 2018روش نصب میشه؟ آخه الان کمری های 2016 که تو کشورمون هم هست، سیستم هشدار بین خطوط داره اما دیگه سیستم کمکی نگه داشتن بین خطوط رو نداره
یاسین
۲۱ دی ۱۳۹۵فقط اینو میتونم بگم تالیسمان،اپتیما،سوناتا،حواستون باشه اگه کمری 2018 بیاد ایران
دیگه کسی نگاتون نمیکنه
m
۲۱ دی ۱۳۹۵اگر پاسات هم وارد می شد دیگه کسی به اسباب بازی های بی روح آسیایی نگاه هم نمی کرد!!! حالا چه سوناتا چه کمری
اونایی که تجربش کردن میفهمن چی میگم
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ دی ۱۳۹۵عجب! برای همین چندین ساله کمری پرفروش ترین تو سایز خودشه تو آمریکا و جهان؟ نکنه اونا هم امکان پاسات سوار شدن ندارن ما نمیدونستیم. یه کم فکر قبل از حرف زدن هم خوب چیزیه.
حسین
۲۱ دی ۱۳۹۵دوست عزیز فولکس توی امریکا فعالیتی نداره. چرا اروپا رو نمیگی که کمری به خاطر اینکه فروشش خیلی کم بود دیگه عرضه نشد؟
فقط تویوتا و هوندا
۲۱ دی ۱۳۹۵دوست عزیز محض اطلاعت پاسات هم تو اروپا فروشش بیشتره چون اروپایی ها بدجوری تعصب روی برندهای اروپایی دارن. برای همینم تویوتا کمتر فروش میره اونجا. نه تویوتا بلکه تقریباً هر برند آسیایی و آمریکایی. اگه این طور باشه پس باید بگیم چون رنو تو اروپا فروشش از برندهای آسیایی و آمریکایی بیشتره پس خودروساز بهتریه. در حالیکه همه میدونن به گرد اونا هم نمیرسه. بعدشم من گفتم کمری پرفروش ترین سدان سایز متوسط تو آمریکا و هم چنین جهان هستش. اگه کمری تو آمریکا فروشش بیشتره، پاسات هم تو اروپا بیشتره. این به اون در. ولی تو کل جهان که نگاه کنی کمری به مراتب فروش بیشتری داره. پاسات حتی جزو 5 تا از پرفروشترین میدسایزهای جهان هم نیس. در حالیکه کمری پرفروش ترین میدسایز و همیشه جزو 10 خودروی پرفروش اول جهان هستش. حالا حتماً یه عده میان میگن کمری تاکسی زیاد داره. این حرفا دیگه دورانش گذشته. چون بهترینه تاکسیش می کنن. اگه هر ماشین میدسایز دیگه ای لیاقتشو داشت تاکسی میشد.
just Germany
۲۲ دی ۱۳۹۵فقط تویوتا وهوندا!!!!!!!!!!!!!
هیچ وقت تویوتا و هوندا را با ماشین اروپایی اونم از نوع آلمانی مقایسه نکن چون خیلی خنده داره/خخخخخخخخخخخخخ
یاسین
۲۲ دی ۱۳۹۵من فکر نمیکنم پاسات و کمری تو ایران با هم در اینده تو یه رده قیمتی باشن تو ایران باید ماشینا تو رده قیمتیشون بررسی بشن تا سگمنتشون چون به واقعا قیمت گذاری ها تخیلیه اگه حتی پاسات به گفته هایی قراره در ایران اسمبل بشه توسط یه شرکتی که میگن قرار داد بسته با فولکس واگن و خط تولید قراره تو سایت اون شرکت تو شهریار راه بیفته و برنامشونم برای مدلهای پولو ،جتا و پاسات و احتمالا تیگواینه شک دارم تو رده قیمت کمری قرار بگیره به نظرم حتی با وجود اسمبل پاسات بیشتر قیمت میخوره برای همین اصلا مقایسشون بی معنیه اما بیا فرض کنیم اصلا یک قیمت هم بشن اونجا انتخاب میشه برند تویوتا وفولکس واگن و انتخاب تویوتا نه تنها اشتباه نیست بلکه از جهاتی منطقی تر هم هست
مهدي
۲۱ دی ۱۳۹۵بستگی به نوع قیمت گذاری کمری هستش
كوروش
۲۱ دی ۱۳۹۵چشم امر دیگه
مهدي
۲۱ دی ۱۳۹۵سیاست فروش تویوتا تو دنیا عالیه.خودروهای باکیفیت با استهلاک پایین ،با طول عمر بالا و قیمت بسیار رقابتی برای اقشار متوسط رو به پایین دنیا.اما متاسفانه سیاستهای فروش مافیایی کشور ما باعث میشه این خودروهارو به عنوان خودرو لوکس به فروش برسونن.تا زمانی که مافیای خودرو و سیاستهای اشتباه دولت برای حمایت از خودرو ساز داخلی و ترجیح دادن درامد نسبت به جون مردم ارجعیت داره،به قول قدیمیا همین اش و همین کاسه هستش.
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۵دوستان یکی میشه لطف کنه بگه اون دوربین زیر آرم تویوتا جلوی ماشین چیه؟ فقط تصویر جلوی ماشینو میده؟
كوروش
۲۱ دی ۱۳۹۵داداش دوربین جلوی ماشین ۲ معنی میده
یا سیستم دید در شب هستش
یا دوربین ۱۸۰ کمک پارک و نقطه کور
اولی که معلومه نیست چون اپشن فوقالعاده گرانی هست و فقط فول سایز های لوکس اونم به عنوان اپشن جانبی دارند
اما دوربین کمک پارک که خیلی رایج شده و توی خیلی خودرو ها می بیندش برای پارک اسان و مواقع با دید کم هستش مثلا شما فکر کن داری از پارکینگ بیرون می ایید دید به اطراف جلو ماشین ندارید این جلوی ماشین رو ۱۸۰ نشان میده
یک نکته هم برای دید شب بگم که راه شناختش اینه که اولا لنز بزرگی دارند شما بعضی x6 ها زیر سپر رو نگاه کن قشنگ معلومه دومین هم لنز رنگی اونه که به سبز یا قرمز مایل هستش
كوروش
۲۱ دی ۱۳۹۵ببخشید اشتباه گفتم اشکار ساز حرارتی هستش (دوربین حرارتی)نه دید در شب دید در شب دوربین نظامی طبقه بندی شده هست و ممنوع هستش
محمدامین
۲۲ دی ۱۳۹۵خدایی با طراحیش حال کردید یا دارید مسخره میکنید؟!??
فقط تویوتا و هوندا
۲۲ دی ۱۳۹۵مگه ما با شما شوخی داریم؟ این همه آدم این جا میگن عالیه. یعنی همشون با هم همدستن که مسخره کنن؟
سیاوش
۲۲ دی ۱۳۹۵کیفیت از سر روش میباره
سیاوش
۲۲ دی ۱۳۹۵دوستان یه نظر خواهی اگر قرار باشه یه خودرو ساز رو سالار خودرو سازی جهان بدونین نظرتون کدومه
تویوتا ++++++++
فولکس واگن —–
خودم تویوتا
Parker
۲۲ دی ۱۳۹۵واقعا اعتبار این نظرسنجی بی نظیر بود.
خخخ
erfan
۲۲ دی ۱۳۹۵یعنی اگه یکی بیاد اینو با سوناتا و اپتیما مقایسه کنه گوشیمو قورت میدم :)))
تویوتا یه پختگی خاصی تو طراحیاشه…. عشقه عشق