نسل آیندهٔ سدان محبوب تویوتا کمری درراه است و در آیندهای نهچندان دور با مدل ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. تصاویر جاسوسی زیادی از نسل جدید این خودرو منتشر شده است که البته بهشدت استتار شده و از طریق آنها نمیتوان به طراحی کمری جدید پی برد؛ اما بهتازگی تویوتا خودروی جدید مخصوص مسابقات نسکار خود را در طی مراسمی با حضور رانندگان معرفی کرده است. از این خودروی مسابقهای جدید یک تصویر منتشرشده و حال بسیاری ادعا کردهاند که این خودروی جدید نسکار، طراحی نسل آیندهٔ کمری را لو داده است.
هرچند طراحی ماشینهای مخصوص رقابتهای نسکار معمولاً در مقایسه با نمونههای تولیدی کمی اغراقآمیز است اما هنوز هم ظاهر آن میتواند یک راهنما جهت تشخیص طراحی نسل جدید کمری باشد. طراحی این خودرو ویژگیهای بهشدت خمیدهای دارد درحالیکه در چراغهای جلوی باریک آن از LEDهای L شکل استفاده شده است. جلوپنجرهٔ بزرگ پایینی آن تا حدودی شبیه به شکل فعلی کمری است اما لبههای آن به سمت بیرون کشیده شده و شبیه به جلوپنجرهٔ دوکیشکل جدید لکسوس شده است. همچنین در طرفین این جلوپنجره دو ورودی هوای اریب به چشم میخورد.
همانطور که گفته شد تصاویر جاسوسی فراوانی از نمونهٔ در حال آزمون کمری ۲۰۱۸ منتشرشده است اما مهندسین تویوتا آنرا کاملاً استتار کردهاند. بااینحال به نظر میرسد طرح کلی جلوپنجرهٔ کمری جدید مشابه نسخهٔ مسابقهای باشد اما تشخیص این مورد که آیا نسخهٔ تولیدی از همین چراغهای باریک و تهاجمی استفاده میکند یا نه سخت است. بنا بر گزارشات تویوتا قصد دارد یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ را به لیست موتورهای کمری ۲۰۱۸ اضافه کند. حتی شایعاتی نشان میدهد که این موتور جایگزین موتور فعلی ۳.۵ لیتری V6 خواهد شد. این موتور ۲ لیتری هماکنون در برخی محصولات لکسوس مورداستفاده قرار میگیرد و ۲۳۵ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال این رقم نسبت به کمری شش سیلندر فعلی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت کمتر است.
چند تغییر بزرگ در نسل جدید کمری موجب کاهش قابلتوجه مصرف سوخت شده است. بهعنوانمثال بنا بر گزارشات، نسل جدید این سدان پرفروش بر روی پلتفرم ماجولار TGNA ساخته شده است. همچنین تویوتا قصد دارد پیشرانهٔ پایهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر آنرا تبدیل به نمونهٔ «چرخهٔ اتکینسون» نماید که راندمان بیشتری دارد. این امر بهاحتمالزیاد به معنی کاهش قدرت ۱۷۸ اسب بخار فعلی خواهد بود اما در عوض مصرف سوخت آن نیز تا میزان قابلتوجه کمتر خواهد شد. همچنین با اتصال این موتور به گیربکس CVT مسافت قابل پیمایش با یک لیتر سوخت را حتی بیشتر افزایش میدهد درحالیکه نسخهٔ هیبریدی هنوز هم بهعنوان یک آپشن ارائه میگردد.
بااینکه در حال حاضر کراساوورها محبوبیت بیشتری نسبت به خودروهای سواری و خانوادگی کسب کردهاند اما همچنان کمری بخش عمدهای از فروش تویوتا را در ایالاتمتحده به خود اختصاص داده است بهگونهای که این خودرو از ابتدای سال جاری تا ماه آگوست تعداد ۲۶۶,۷۴۶ دستگاه فروش داشته است. این عکس از ماشین مسابقهای نسکار نیز نشان میدهد که طراحی نسل آیندهٔ کمری میتواند تهاجمیتر از قبل باشد که ممکن است این امر حتی خریداران بیشتری را برای آن به ارمغان آورَد.
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۵کمری واقعا عالیه
همه نسل هاش یه وقار و صلابت خاصی داره که با چاشنی کیفیت و دوام تویوتا آمیخته شده
نسخه هیبریدیش که تو ایران بفروش میرسه هم حرف نداره
Mohamad
۲۲ شهریور ۱۳۹۵کمری امضای تویوتاست
نصف افتخارات کمری واسه هر خودروسازی آرزوعه
سینا
۲۲ شهریور ۱۳۹۵کرولا تو سگمنت کوچک نتونست از پس سیویک بر بیاد ولی کمری تو میدسایز حرف اول و اخر رو میزنه.
یه کمری ۲۰۰۸ دارم که پنج ساله هر اخر هفته میرم شمال باهاش
نرم ترین هست کمری
احمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۵کرولا پر فروشترین خودرو تاریخ خودروسازی دنیاست
این دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره
sina
۲۲ شهریور ۱۳۹۵بله احمد عزیز حق با شماست
ولی خب سیویک 2016 واقعا حرف نداشت از هر نظر و کرولا رو پشت سر گذاشت.
بهترین و موفق ترین ماشین تویوتا تو رده خودش بنظر من کمری هست.
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۵اخه کمری کجاش ارزو عه کمپانیاست طراحی داره که نداره.لذت رانندگی داره که نداره.قدرت داره که نداره.فقط نرم وباکیفیته.خود تویوتا گفته طراحی هاش مشکل دارن و از مزدا کمک خواسته.
AMIN
۲۲ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز منظور فروش کمری هستش که البته فرمولی توش بکار برده تویوتا کر هر ساله فروش بالاشو تضمین میکنه… حتی خود تویوتا هم آرزوشه که بتونه حفظش کنه..
احمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۵این همه اطلاعات موثق رو از کجا اوردی
پدال این دوستان رو استخدام کن دارن تلف میشن
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ شهریور ۱۳۹۵قدرتش خوبه
Camry
۲۲ شهریور ۱۳۹۵عاشقشم…همشه کمری تو مید سایز سدان های اقتصادی حرف اول رو میزنه….پرچم تویوتا هست الحق