تویوتا کرولا یکی از معیارهای کلاس خود بوده و به عنوان پرفروشترین خودروی جهان از اعتبار بالایی نزد خریداران برخوردار است. این خودرو تجربه مالکیت بدون دردسری را ارائه میکند.
بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال جاری روانه خانه آمریکاییها شدهاند که جای هیچ تعجبی ندارد زیرا این خودرو به خاطر فاکتورهای زیادی پرفروشترین خودروی جهان است. نام کرولا با دوام و بهای مناسب عجین شده است.
فیس لیفت اعمال شده در سال ۲۰۱۷ تغییرات مناسبی را برای ظاهر و کابین این خودرو در بر داشت و حضور آن در کلاس سدان های کامپکت را پررنگتر کرد. در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف این خودروی فوقالعاده محبوب آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- نقاط قوت
ایمنی استاندارد: علاوه بر داشتن کیسههای هوای جلو و کناری استاندارد، بسته ایمنی تویوتا شامل تجهیزاتی چون هشدار خروج خودرو از خط با دستیار فرمان، دوربین عقب، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری دینامیک بوده که همگی آنها بهصورت استاندارد در تمامی نسخهها وجود دارند. مهمتر اینکه تمامی مدلهای کرولا دارای چراغهای جلوی LED فابریک بوده که در هیچیک از رقبا دیده نمیشود.
فضای پای فوقالعاده در عقب: برای خودرو که از نظر ابعاد در کلاس کامپکت ها ردهبندی میشود، فضای صندلی عقب کرولا چیزی از سدان میدسایز بزرگتر یعنی کمری کم ندارد. کرولا از این نظر یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار دارد.
کار کردن برای همیشه: کرولا نیازی به ثابت کردن اینکه در بحث قابلیت اطمینان یک سوپراستار است ندارد. تاریخ کرولا خود کاملاً گویا بوده و خرید آن به معنی عدم مراجعه به مکانیک است. بسیاری از مدلهای کرولا با کارکردهای ۶ رقمی هنوز هم مشکلات فنی مهمی ندارند. هزینههای مالکیت طولانیمدت این خودرو به دلیل کیفیت ساخت مثالزدنی تویوتا و طراحی فوقالعاده پیشرانه پایین است. به همین دلیل قیمت فروش دوباره کرولا معمولاً مناسب است.
تریم های متمایز: کرولا تریم های متفاوتی دارد. مدل LE Eco روی مصرف سوخت تأکید داشته و البته تجهیزات استاندارد مناسبی را ارائه میکند. تریم های L و LE به عنوان نسخههای پایه مطرح بوده و مناسب خریدارانی هستند که خودرویی ارزان و قابلاعتنا میخواهند. مدل SE اسپورت تر بوده و حتی دارای ضربهگیرهای ارتقا یافته برای سفتتر کردن سواری هستند. نهایتاً مدلهای XSE ارائه میشوند که لوکستر بوده و به عنوان نسخه پریمیوم عمل میکنند.
- نقاط ضعف
هیچچیزی شما را هیجانزده نمیکند: کرولا کارهای زیادی را به خوبی انجام میدهد و به حدی عملکرد خوبی دارد که این مورد شاید کمی عجیب به نظر میرسد. تجربه رانندگی این خودرو کاملاً پیشبینی پذیر بوده و هرگز شما را سورپرایز نمیکند. اگر خودرویی میخواهید که کاراکتر سواری درگیر کنندهای داشته باشد بهتر است دنبال گزینه دیگری باشید.
قطعات تریم نه چندان دلچسب: کرولا دارای طراحی داشبورد و کنسول مرکزی نسبتاً مینیمالیست با کنترلهای آسان بوده اما متریال بکار رفته در سطح بالایی نیستند. پلاستیکهای سخت زیاد روی دربها، ستونهای B و حتی اهرم دنده این موضوع را کاملاً نشان میدهد. حتی تریم های فول XSE نیز چندان انتظارات را برآورده نمیکنند.
قوای محرکه قدیمی: در کلاسی که پر از پیشرانههای توربوی پیشرفته، تزریق مستقیم، طراحیهای هیبریدی و گیربکسهای تکنولوژیک است، کرولا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری قدیمی و گیربکس CVT حضور دارد. ترکیب این دو در شهر به خوبی جواب میدهد اما در رانندگی بزرگراهی راننده را افسرده میکند.
عدم وجود پایش نقاط کور: موضوع عجیب اینکه سیستم پایش نقاط کور در هیچیک از نسخههای کرولا وجود ندارد. کروز کنترل تطبیقی این خودرو نیز در ترافیکهایی با حرکت و توقف کوتاه کار نکرده و بنابراین فقط برای استفاده در بزرگراه کاربرد دارد.
[دانلود ویدئو]منبع: autoguide
NAVID۰۰۹۸
۵ دی ۱۳۹۶با احترام به سایت محبوبم پدال
تیترامروز یکی از مطالب پدال :
((تردید نکنید ، همین حالا تیبا بخرید))
این (( تردید نکنید)) منو کشته
بعد اینجا نوشته ضضضعععففف کرولا
عزیز ، کرولا با ضعفش برا من شما تیبا سوارشو حالشو ببر
اگه کرولا ماله ساپیا بود چه تیتری زده میشد
تا وقتی تقاضا باشه عرضه هم هست حالا با هر کیفیتی
یه عده میگن مجبوریم بخریم
همون یه عده ۳ماه نخرن تا ببینیم این لگنارو ذوب آهنم قبول میکنه یانه
اگه اونا برای شما ارزش قائل نمیشن لااقل خودتون برای خودتون ارزش قائل باشین
وگرنه کیه که دوست نداشته باشه محصول کشور خودشو استفاده کنه
یعنی ما ایرانیا نابغه ایم بخدا
کارل شلبی
۵ دی ۱۳۹۶واقعا اینا که اصلا ضعف نیستن
واقعا منظورتون از این تردید نکردن چی بود شمایی که خودتون تو سایت از این صنعتمون ناله میکنید بعد چطور انقد قشنگ تبلیغش میکنید وقتی تیبا رو میبینم مخصوصا کابینشو انگار بوی نم میده چیه اینا آخه!!!!!
بعد اینجا از یه ماشین تا این حد پرفروش ایراد ومیگیرین!
آدم میمونه چی بگه والا?
Khosrow
۵ دی ۱۳۹۶چرا تویوتا طراحی هاش انقدر ابکیه / مثل کرولا های 94-95 بزن ابتکارت بمونه پیش خودت ..
سامان اذری
۵ دی ۱۳۹۶نسخه اروپاییش خیلی جذابتره
Madjid Thunderbird
۵ دی ۱۳۹۶.
نسبت به قیمتش ( البته در بازار جهانی ) ماشین کامل و بی نظیریه.
مجید سبزواری
۵ دی ۱۳۹۶پر فروش ترین بهترین و مناسب ترین خودر جهان و پادشاه بدون مانع آماره ایرادات گفته شده برام پشیزی ارزش نداره
کرولا??
SS
۵ دی ۱۳۹۶با اینکه عجیب طرفدار تویوتا هستم ولی کرولا تقریباً تنها مدلیه که طراحی بی نهایت ضعیف و نسبتاً نا زیبایی بویژه در نمای پشت خودرو داره. انگار تیم طراحی کرولا با بی حوصلگی یا شایدم عدم مهارت در طراحی روبروست.
بهنام
۵ دی ۱۳۹۶این نسخه های امریکایی و اروپایی یه تفاوتی که به نسخه های دیگر بازار ها دارن اینه که موارد ایمنی جز اپشن حساب نمیشن و همه ی تریم ها در ایمنی برابرن و اون بخاطر قوانین سختگیرانه اون منطقه و بازاره (چون برای جون ملتشون ارزش قائلن)
تو کشور های حاشیه خلیج فارس کرولا ، اپتیما ، ریو و…. بدون ایربگ حتی روی فرمون ، وجود داره
ریو پلاک اروند دیدم که بدون ایربگ بود ! اینو نمیدونم کی و به جه دلیلی وارد کرد حتی چطوری بهش پلاک دادنم سواله ! ولی همین بدون ایربگشم شرف داره به ماشین های تولید داخل
امین
۷ دی ۱۳۹۶کرولا کرولاست. همین و بس .
علی اکبر
۱۳ دی ۱۳۹۶مگان جدید با موتور 1200 توربو با قدرت 130اسب بخار دردور موتور زیر 5000 وگشتاور205 نیوتون متر در دور موتور 2000 وگیربکس هفت سرعته دوکلاچه با قیمت پایینتر ورخ زیبایش واقعا ارزش خرید خیلی بالاتر داره
منصور
۲۹ دی ۱۳۹۷من یه 2115 ش رو وارد کردم ازامارات عالیه.ازنمایندگی الفطیم اتوبان الاتحادگرفتم کنار سیتی سنتردیره .لیمیتد با سانروف کولراتومات فول سنسورو.. .توی گرمای65درجه خوزستان کولرش ازسرما نفله میکنه آدم رو.دریغ از ذره ای آمپر کشیدن درتابستون خوزستان.محشره بخداکرولا جالبه اماراتیها پولدارن من دقت کردم اکثرماشینهاشون تویوتا ولکسوس بود.