در این مطلب قصد داریم که بین نیسان پاترول ST-L با شروع قیمت ۸۲,۲۰۰ دلار و تویوتا لندکروزر 200GXL با شروع قیمت از ۸۴,۴۹۰ دلار، مقایسهای داشته باشیم. این شاسی بلندهای گران قیمت و معروف ژاپنی، سالهاست که همآوردی پایاپای دارند.
امکانات
پاترول ST-L در تریم مخمل خود، دارای ۸ صندلی است. در داخل کابین این خودرو امکاناتی چون اتصال بلوتوث گوشی موبایل، سیستم صوتی همراه با یک هارددیسک، پوشش چرمی چرخ فرمان همراه با کنترل حرکتی و سیستم صوتی، تنظیم اتوماتیک صندلی راننده، کنترل هوای سهگانه وجود دارد. در مقابل، در کابین لندکروزر بر جنبههای کاربردی تأکید شده است. چرخهای ۱۷ اینچی از آلیاژ آلومینیوم، تریم کتان، سیستم کنترل هوای دوگانه با دریچههای عقب، شیشههای اتوماتیک درها، سیستم صوتی USB/MP3 با ۶ اسپیکر، اتصال بلوتوث گوشی موبایل و صفحه نمایش لمسی راهبری ماهوارهای، از جمله امکانات تویوتا لندکروزر هستند. در مجموع باید امتیازات بیشتری را در این بخش به پاترول داد.
تکنولوژی
در نیسان پاترول، سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک استفاده شده است که با دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ متحرک همراه است که در مواقع لزوم، نیروی بیشتری را به چرخهای جلو وارد میکند. موتور ۵/۶ لیتری V8 پاترول، ۳۹۹ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و در همینحال، دارای یک صدای گوشنواز است. این موتور در کنار وزن ۲/۶ تُنی که خودرو دارد، باعث شده تا نیسان پاترول در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالای ۱۴/۵ لیتر داشته باشد. امّا موتور دیزل V8 با توربوی دوقلو در تویوتا لندکروز ۲۶۱ اسببخار قدرت دارد، ولی با گشتاور ۶۵۰ نیوتنمتری خود از نیسان پاترول جلو میزند. همچنین مصرف سوخت بهتری در تویوتا لندکروزر شاهد هستیم. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰/۳ لیتر سوخت مصرف میکند. در تویوتا لندکروزر از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک استفاده شده که همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است. همچنین سیستم کنترل حرکت در سرعتهای پایین خارج از جاده و دستیار چرخش در شعاعهای کم، به کمک راننده تویوتا لندکروزر میآید. در این بخش هر دو خودرو امتیازات مساوی را کسب می کنند.
طراحی
با ظرافتهای کم به کار رفته در طراحی بدنه پاترول، این خودرو نمونهای از یک خودروی خانواده نیسان است؛ ولی در همین حال، فضای داخل کابین، بزرگ و جادار است. هر شخص بزرگسال میتواند در هر کدام از ردیفهای صندلی پاترول بنشیند. تریم مخمل را که کنار بگذاریم، کیفیت کابین مناسب است. کارهای زیادی میتوان با این دسته خودروها انجام داد، ولی باید قبول کرد که تویوتا لندکروزر، ظاهر زُمختتری نسبت به نیسان پاترول دارد. فضای کابین تویوتا لندکروزر نیز مناسب است و مواد به کار رفته در کابین، حداقل نسبت به «مخمل» نیسان کمتر شک برانگیز هستند. همچنین ردیف سوم صندلیها کارآیی خود را میتواند داشته باشد. با اینحال، فضای حمل وسایل نیسان پاترول بزرگتر است. با وجود سلیق ای بودن طراحی، بیشتر نظرات روی لندکروزر بود.
ایمنی
برای نیسان پاترول، کیسه هوای دوگانه در جلو، کناری و دیواره در نظر گرفته شده است؛ با این حال، برخلاف تویوتا لندکروزر، آنطور که گفته میشود، این کیسههای هوا تا عقب کابین ادامه ندارند. سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب از دیگر امکانات ایمنی نیسان پاترول هستند که نسخه کامل Ti-L وجود دارند. تویوتا لندکروز نیز دارای امکانات ایمنی چون ترمزهای ضدّقفل و سیستم کنترل کشش و پایداری است. سیستم دیفرانسیل تماموقت و تمامچرخ نیز چسبندگی مناسبی را در شرایط گوناگون برای لندکروزر فراهم میآورد. برتری اندک برای پاترول.
سواری
پاترول جدید، سواری مناسبی دارد. این خودرو، جثه بزرگی دارد و در جاده، احساس خوبی منتقل میکند. با این حال، کنترل فرمان که در سرعتهای پایین، بسیار راحت است، با افزایش سرعت، حالت مبهمی پیدا میکند. سیستم دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ به خوبی به وظیفه خود عمل میکند. موتور V8 نیز میتواند نگاه همگان را بهخصوص در شهر، به خود جلب کند. در مقابل، جثه لندکروز اندکی کوچکتر است و بنابراین نسبت به پاترول، فرمانپذیری بهتری دارد. تویوتا لندکروزر، یک خودروی با وقار است و موتور توربوی V8 پیشرانه بسیار خوبی برای آن فراهم میکند. در کابین رول فرمان پلاستیکی، اندکی ناامید کننده است؛ امّا عملکرد آن در خارج از جاده، آن را از لحاظ سواری نسبت به نیسان پاترول متمایز میکند. در اینجا لندکروزر کمی بیشتر امتیاز می گیرد.
نظر نهایی
تویوتا لندکروزر در سال ۲۰۱۲، سه برابر نیسان پاترول فروش داشته است. همچنین، بسیاری از لندکروزرها، دیزل بودهاند و بنابراین، نیسان جدید نتوانسته در بازار حضوری مناسب داشته باشد. با این حال، اگر یک موتور V8 بنزینی را ترجیح میدهید، باید به نیسان پاترول بیشتر علاقه داشته باشید؛ امّا لندکروزر گزینه مناسبتری است. در این بررسی مجموع امتیازات پاترول ۱۷ و لندکروزر ۱۸ می باشد. انتخاب شما کدام یک است؟
[polldaddy poll=7945718]
saied
۱۷ فروردین ۱۳۹۳قشنگ بود ! دست نویسنده درد نکنه :) ولی لندکروز یه چیزه دیگست .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
بچه من در دوتا پست قبلی هم نوشتم ولی پدال نگذاشت که ثبت بشه .
من همین امروز با خبر شدم که مادر گرامی دوست عزیزمان ((( زیگما ))) به
رحمت خدا رفته .
در هار حال از خداوند بزرگ و متعال شادی روح و امرزیده شدن ایشان را
خواستارم .
آمین .
خاوری مزراتی
۱۸ فروردین ۱۳۹۳زیگماجان تسلیت منو بپذیر.. از صمیم قلب باهات همدردم و از خدای متعال میخام مادر عزیزتو در جایگاه ابدیش بهشت شاد و جاودان بداره
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۸ فروردین ۱۳۹۳خدا رحمتشون کنه ، بقای عمر شما و عزیزانتون باشه
junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
۱۸ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان از صمیم قلبم متاسف شدم. خدا ایشون رو مورد رحمت خودش قرار بده. برای شما و خونواده هم آرزوی صبر و آرامش می کنم.
SAEED
۱۸ فروردین ۱۳۹۳سلام.
آقا تسلیت میگم!خدا رحمت کنه!
Ehsan
۱۷ فروردین ۱۳۹۳از طراحی داخلی پاترول بیشتر خوشم اومد انتخاب بینشون خیلی سخته ولی درکل لندکروزر
رضا 2272
۱۸ فروردین ۱۳۹۳پاترول خیلی خوبه، ولی لندکروزر فوق العادست..
آرش
۱۷ فروردین ۱۳۹۳به نظر من هیچ کدوم.با 82000$ میشه کادیلاک اسکالید 2015 خرید.
نیما
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من با این پول مرسدس بنز GL class میخرم . 100 برابر بهتر از این دوه …
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
در این که بهتره شکی نیست . ولی فکر نکنم هم قیمت اینها باشه .
نیما
۱۷ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان هست . فک کنم GL 450 تو همین رنج قیمت باشه . خدایی من نمیدونم چرا به من منفی دادن اخه کی میاد بنزو ول کنه بیاد این ها رو بخره :)))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود . نیما جان من نمیدونستم .
ولی غصه ی منفی هارو نخور . فعلا که فروش بنز جی ال از
لکسس ال ایکس 570 هم بیشتره . از همه لحاظ بهتر از
اون مدل لکسسه . ولی خب مدل های دیگر لکسس از بنز فروش
بیشتری دارند .
سینا
۱۸ فروردین ۱۳۹۳منفی ها دلیل داره خب عزیز مقایسه بین دو خودرو آف روده شما میگی بنز جی ال که بیشتر یه اس یو وی لوکس به حساب میاد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ فروردین ۱۳۹۳درود .
سینا جان زمانیکه مرسدس بنز قصد تولید و معرفی مرسدس
بنز GL را کرد ، قرار بود جایگزین مرسدس بنز G کلاس بشه
و G کلاس از گردونه ی تولید حذف بشه . ولی با مخالفت
هواداران . کارشناسان و …. مواجه شد . پس نگو که
این ماشین افرود خوبی نداره !!!!!!
این ماشینو از نظر لوکس بودن و افرود با کاملترین
مدل رنجروور مقایسه کردند ، (( البته مدل GL63 . نه
GL65 که دوازده سیلندره )) فقط از نظر وزن و مصرف
سوخت کم اورد . اگرنه در باقی ایتم ها ، پا به پای
رنجروور می امد .
امیرحسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۳درود به غیرتت
من که دوست دارم 6&6 بگیرم
فقط Mercedes Benz
bahram
۱۸ فروردین ۱۳۹۳حتی اگر GL class رو هم قیمت باشه در مقایسه استحلاک ماشین ( البته اگر افررود باز باشی)ژاپن یه چیزه دیگست.
ولی اگر دنباله لوکس بودنی بنز یه چیزه دیگه ی
هادی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من رو کامیون چند تا از این پاترولهارو دیدم. به نظرم از لندکروز خوشکلتره ولی انتخاب بینشون سخته….
دانشجو مملکت
۱۷ فروردین ۱۳۹۳(اگر من این همه پول داشته باشم) واقعا ادم دیوانه می کنه که کدام رابخرم البته اگر خارج از ایران زندگی می کردم شرایط زندگی در ایران با کشور های مثل امریکا یا ژاپن و یا اروپای تفاوت داره به چند دلیل زیر ما یک شاسی بلند را انتخاب می کنیم
1 همه تورا مهندس بدان
2 از ارتفا بلندتر مردم ببینیم
3 مردم تورا جز پولدارها حساب کن
4 بالا بردن کلاس
5 چهر زیبا ماشین
6 نرسیدن دست بچه دستفروش سر چهار راه بشیشه ماشین
و غیره
اما بنظر شخصی من لند کروزر بهتره چون مصرف کمتر دار وما که ماشین در جاده سختی نمی بریم که این همه توان لازم داشته باشیم و برای ایران بهتره
زیگما
۱۷ فروردین ۱۳۹۳کدوم مهندس واقعیه که الان سوار شاسی بلند های گرون قیمت بشه؟؟
بیا من مهندسم
شاسی بلندم کو؟
کو؟
دانشجو مملکت
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من نگفتم که همه مهندسین پشت یک ماشین شاسی بلند میشین ولی بعضی ها هستن با پول پدرش یک ماشین شاسی بلند می گرن با پوز مهندسی داخل شهر می چرخن دوختر سوار ماشینشان می کن که اون مهندسی شان از دانشگاه ازاد با پول پدرش گرفته
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
دوستان اواتار زیگما واقعیه .
زیگما جان تسلیت میگم . امیدوارم که روحشون شاد باشه .
مک میسل
۱۸ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان تسلیت.ایشالله غم اخرت باشه
زیگما
۱۷ فروردین ۱۳۹۳بیا اینم یه مقایسه
کشتین مارو
مسعود مرسی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
تو برنامه من بود که این مقایسه را بنویسم . ولی حالا دیگه اقا مسعود از
ما زرنگ تر بود .
امیرحسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۳خدایش بیامرزد
ما چند وقت نبودیم
زیگما
۱۸ فروردین ۱۳۹۳شرایط سختیه
ممنون از همه که به فکر من بودید.
خاوری مزراتی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳آخرش دوستمون به آرزوش رسید فک کنم
آزمایش خوبی بود… بنظرم نیسان خودرو خوبیه و خیلی کمترازحد لیاقتش دیده شده گرچه در برابر بزرگان بازار از جمله لندکروز قطعا کم میاره اما گاهی تفاوت خوبه… نیسان پاترول خودروی متفاوتیه
محمدرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود بر همه دوستان
ن طراحی داخلی پاترول رو واقعا میپسندم..جایی برای لند کروز نگذاشته… طراحی بیرونیشم که سلیقه ای هست و من بازم پاترول رو انتخاب میکنم چون لااقل مثل لندکروز زیاد نیست و جذابه چون جدید تره تو ایران …
ولی من اگر اینقدر پول داشتم عمرا باهاش میرفم توی جاده خاکی …. حاضر بودم پیاده بشم پیاده برم بالای کوه ولی ماشین چند صد میلیونیمو نبرم که خط روش بیفته یا ….
چاپلو
۱۷ فروردین ۱۳۹۳شما پول داشته باش. مطمئنم دیگه اینا رو نمیگی
مهدی ف
۱۷ فروردین ۱۳۹۳چه ابهتی دارند هر دوتاشون
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۷ فروردین ۱۳۹۳پدال درست می بینم؟؟؟؟؟ بالاخره مقایسشو گذاشتی ایول هووورا دمت گرم ، ولی نامردی کردی بازم ، لندکروز 5.7 لیتر ، 381 اسب بخار قدرت داره ولی مدل 265 اسب بخاریش رو گذاشتی ، به هر حال ممنون ، برتری لندکروز نسبت به پاترول از اولش هم معلوم بود ، بخصوص تو طراحی و گشتاور و فروش ، تویوتا لندکروز از نظر من بهترین شاسی بلند فول سایز جهانه و حتی از LX570 هم بنظر من بهتره ، اصالت 60 ساله ی لندکروز ، قدرت عالی ، مصرف بهبود یافته نسبت به نسل های قبل و … همه و همه باعث موفقیت این خودرو بوده ، هرچند پاترول هم عالیه و من عاشق طراحی داخلشم … ماشین فقط ژاپنی و آلمانی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود . افرین محمد . خوشم اومد از جمله ی اخرت .
پاترول به جز رنگ نقره اییش ، همه رنگاش خوبه .
رضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من که هردو رو برمیدارم نوبتی سوار میشم………..!!!!!!!!!!!!!
امیر
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اونا کجای دنیان و ما کجا ما هنوز تصورمون از نیسان پاترول همون پاترول های دو در و چهار در 20 سال پیش.
hero
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود بر غولهای ژاپنی
هر دو سلطان آفرود هستن
کریم دیزل
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ضمن تشکر از مقاله مفیدتان به نظر من اگر طراحی و امکانات مدنظر باشه نیسان پاترول و اگر قدرت و آفرود مد نظر باشه لندکروز اما از نظر کیفیت ساخت هر 2 برابرند .
انزو
۱۷ فروردین ۱۳۹۳آخه وقتی رنج روور اووک 42 هزار دلاره رو چ حسابی باید نزدیک به 2برابر قیمت اینو خرید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! اصن bmw x6 میخره ملت.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳کسی بخوا کم هزینه بکنه . بهترین شاسی بلندها همین پاترول و لندکروز هست .
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اقا قیمت اینا به دلار استرالیا حساب شده وحدود500000دلار امریکاست
چاپلو
۱۸ فروردین ۱۳۹۳برادر من چرا جوک میگی. میدونی 500 هزار دلار به پول ما چند میشه؟؟؟؟؟؟؟
میشه 1.5 میلیارد تومن ینی یه لندکرویزر بدون حساب مالیات و عوارض و…
1.5 میلیارد تومن تو ایران قیمتشه.
فرهاد
۱۸ فروردین ۱۳۹۳منظورشون 50 هزار بود.
مهدی
۱۸ فروردین ۱۳۹۳تصحیح میکنم50000 دلار
داوود
۱۸ فروردین ۱۳۹۳خیلی شده، کلیپ های پاترول رو نگاه کنم و از عکساش لذت ببرم…
اما نمیدونم چه حسیه که لندکروزه، خیلی تو دل برو تره…
چراشو نمیدونم!!!
جمله دوستانو کامل کنم که، در زمینه مهندسی خودرو … ماشین فقط ژاپنی و آلمانی و لاغیر
امید
۱۸ فروردین ۱۳۹۳جفتشون عالی هستن من لندکروز رو میپسندم
NASSY
۱۸ فروردین ۱۳۹۳من طراحی نیسان یه جورایی خاص و توو دل برو تره:)
از نظر امکانات هم حرف نداره( دوستم 2013 شو داره)
نیسان نصب به تویوتا بلندتر و سواریش بهتره(نظر شخصیه(چون سوار شدم))
اما تویوتا لندکروزر یکم با ابهت تره و بهن تر به نظر میادز
در کل جفتشون خوبن
اما نیسان به طراحی جدیدش حسابی فروش داشته(توو کشوری که من زندگی میکنم همه رو اوردن به نیسان(قیمت+امکانات+سواری خوب)
در ضمن طراحی نیسان جوانا می پسنندن(شیشه هارو کامل مات کنی ,محشر میشه)
NASSY
۱۸ فروردین ۱۳۹۳طراحی داخل نیسان خیلی بهتر از تویوتاس !!!!!!
داشبورد,فرمون,دنده, …. نیسان حرف نداره
hosseindark
۱۸ فروردین ۱۳۹۳مگه پاترول جدیده تو ایران وارد شده؟
اگه شده ایشالا 400 سال بعد یکیشو میخرم…!!!!
احسان(احسان سابق)
۱۸ فروردین ۱۳۹۳کلا این کلاس ماشین واسم جذاب نیست اما اگر بخوام یکی انتخاب کنم کادیلاک اسکالید رو برمیدارم
امیر
۱۸ فروردین ۱۳۹۳یعنی اگه طراحی داخلی تویوتا مثل نیسان به روز بشه دیگه حرف نداره آقا
محمد
۱۸ فروردین ۱۳۹۳باید بریم بمیریم بخدا…نگاه کنید تعرفه جدید رو چطور گذاشتن…
مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور زیر 2000 سیسی معادل 40 درصد و با حجم موتور از 2000 تا 2500 سیسی معادل 55 درصد و بالای 2500 سیسی نیز 75 درصد تعیین شده است. همچنین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری دیزل با حجم موتور 2500 سیسی 32 درصد و با حجم موتور بالای 2500 سیسی معادل 55 درصد است. بر این اساس مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا و مجموعهها برای تولید خودرو و موتورسیکلت برقی و هیبریدی نیز معادل چهار درصد در نظر گرفته شده است. سال گذشته خودروهای زیر 2500 سیسی با تعرفه 40 درصد و خودروهای بالای 2500 سیسی با تعرفه 75 درصد وارد کشور میشدند.
شک نکنید دوستان داخلی ها هم گرون میشن…افغانی ها و عراقی ها و ….وضعشون از ما بهتره
عقده ای شدیم پیر شدیم بخاطر یک مشت…
Mohammad
۱۸ فروردین ۱۳۹۳به نظرم مصرف لندکروز برای یه موتور v8 عالیه. تازه توربو هم هست . سمند با موتو 1800cc ده لیتر میسوزونه
میلاد
۱۸ فروردین ۱۳۹۳موتورای دیزل بیش تر شون توربو هستند.
با وجود تنفر شدیدم از سمند ولی مقایسه ی شما بسیار ناعادلانه هست که مصرف دیزل رو با بنزین مقایسه می کنید.(سمند هم مصرفش با رانندگی جهان سومی(توام با غرور ملی!) عددی هست که گفتین وگرنه با یک رانندگی معقول بیش تر از 8.6 لیتر نخواهد سوزوند)
بعد هم دود دیزل که به مشامتون بخوره دیگه سخت برین طرفش.خیلی بد بو و پایدار هست.
ali persis
۱۸ فروردین ۱۳۹۳فقط نیسان
junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
۱۸ فروردین ۱۳۹۳فکر می کنم برتری نسبی با لندکروز باشه، اما با توجه به اینکه خصوصا تو ایران زیاده یه کم قیافش تکراری شده من پاترول رو ترجیح میدم.
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۸ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان تسلیت می گم.
لندکروز بهتره پاترول شتابو مصرفش افتضاحه با پراید میشه گرفتش
میلاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۳بهتر بود اول یه نگاهی به تصاویر می انداختی تا پاترولای تو ایران رو با لندکروز مدل روز مقایسه نکنی!
پاترول 8 سیلندرش لندکروز8 سیلندر بنزینی رو می ذاره لا بغلشو می ره این که دیگه دیزل هست.
مصرف سوخت لندکروز 8 بنزینی از پاترول بدتر نباشه مطمئن باش بهتر هم نیست.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۳مطمئنی؟؟؟؟؟ لندکروز 8 سیلندر بنزینی : 5.7 لیتر موتور ، 8 سیلندر خورجینی ، 383 اسب بخار ، 7.3 ثانیه شتاب 0 تا 100
میلاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ویدئو های کورس این دو تا ماشین هست.نیسان خیلی راحت از پس لندکروز8 بنزینی بر میاد.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۰ فروردین ۱۳۹۳مدرک؟؟؟؟؟
میلاد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳می گم ویدئوش هست خوب برو ببین تو یوتوب.
سواد تایپ که داری؟