تویوتانیسان

نیسان پاترول در برابر تویوتا لندکروزر

در این مطلب قصد داریم که بین نیسان پاترول ST-L با شروع قیمت ۸۲,۲۰۰ دلار و تویوتا لندکروزر 200GXL با شروع قیمت از ۸۴,۴۹۰ دلار، مقایسه‌ای داشته باشیم. این شاسی بلندهای گران قیمت و معروف ژاپنی، سالهاست که همآوردی پایاپای دارند.

2014 Nissan Patrol
۲۰۱۴ Nissan Patrol

امکانات

پاترول ST-L در تریم مخمل خود، دارای ۸ صندلی است. در داخل کابین این خودرو امکاناتی چون اتصال بلوتوث گوشی موبایل، سیستم صوتی همراه با یک هارددیسک، پوشش چرمی چرخ فرمان همراه با کنترل حرکتی و سیستم صوتی، تنظیم اتوماتیک صندلی راننده، کنترل هوای سه‌گانه وجود دارد. در مقابل، در کابین لندکروزر بر جنبه‌های کاربردی تأکید شده است. چرخ‌های ۱۷ اینچی از آلیاژ آلومینیوم، تریم کتان، سیستم کنترل هوای دوگانه با دریچه‌های عقب، شیشه‌های اتوماتیک درها، سیستم صوتی USB/MP3 با ۶ اسپیکر، اتصال بلوتوث گوشی موبایل و صفحه نمایش لمسی راهبری ماهواره‌ای، از جمله امکانات تویوتا لندکروزر هستند. در مجموع باید امتیازات بیشتری را در این بخش به پاترول داد.

TOYOTA Land Cruiser 200GXL
TOYOTA Land Cruiser 200GXL

تکنولوژی

در نیسان پاترول، سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک استفاده شده است که با دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ متحرک همراه است که در مواقع لزوم، نیروی بیشتری را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. موتور ۵/۶ لیتری V8 پاترول، ۳۹۹ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در همین‌حال، دارای یک صدای گوش‌نواز است. این موتور در کنار وزن ۲/۶ تُنی که خودرو دارد، باعث شده تا نیسان پاترول در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالای ۱۴/۵ لیتر داشته باشد. امّا موتور دیزل V8 با توربوی دوقلو در تویوتا لندکروز ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت دارد، ولی با گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متری خود از نیسان پاترول جلو می‌زند. همچنین مصرف سوخت بهتری در تویوتا لندکروزر شاهد هستیم. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰/۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در تویوتا لندکروزر از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک استفاده شده که همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است. همچنین سیستم کنترل حرکت در سرعت‌های پایین خارج از جاده و دستیار چرخش در شعاع‌های کم، به کمک راننده تویوتا لندکروزر می‌آید. در این بخش هر دو خودرو امتیازات مساوی را کسب می کنند.

طراحی

با ظرافت‌های کم به کار رفته در طراحی بدنه پاترول، این خودرو نمونه‌ای از یک خودروی خانواده نیسان است؛ ولی در همین حال، فضای داخل کابین، بزرگ و جادار است. هر شخص بزرگ‌سال می‌تواند در هر کدام از ردیف‌های صندلی پاترول بنشیند. تریم مخمل را که کنار بگذاریم، کیفیت کابین مناسب است. کارهای زیادی می‌توان با این دسته خودروها انجام داد، ولی باید قبول کرد که تویوتا لندکروزر، ظاهر زُمخت‌تری نسبت به نیسان پاترول دارد. فضای کابین تویوتا لندکروزر نیز مناسب است و مواد به کار رفته در کابین، حداقل نسبت به «مخمل» نیسان کمتر شک برانگیز هستند. همچنین ردیف سوم صندلی‌ها کارآیی خود را می‌تواند داشته باشد. با این‌حال، فضای حمل وسایل نیسان پاترول بزرگ‌تر است. با وجود سلیق ای بودن طراحی، بیشتر نظرات روی لندکروزر بود.

ایمنی

برای نیسان پاترول، کیسه هوای دوگانه در جلو، کناری و دیواره در نظر گرفته شده است؛ با این حال، برخلاف تویوتا لندکروزر، آن‌طور که گفته می‌شود، این کیسه‌های هوا تا عقب کابین ادامه ندارند. سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب از دیگر امکانات ایمنی نیسان پاترول هستند که نسخه کامل Ti-L وجود دارند. تویوتا لندکروز نیز دارای امکانات ایمنی چون ترمزهای ضدّقفل و سیستم کنترل کشش و پایداری است. سیستم دیفرانسیل تمام‌وقت و تمام‌چرخ نیز چسبندگی مناسبی را در شرایط گوناگون برای لندکروزر فراهم می‌آورد. برتری اندک برای پاترول.

سواری

پاترول جدید، سواری مناسبی دارد. این خودرو، جثه بزرگی دارد و در جاده، احساس خوبی منتقل می‌کند. با این حال، کنترل فرمان که در سرعت‌های پایین، بسیار راحت است، با افزایش سرعت، حالت مبهمی پیدا می‌کند. سیستم دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کند. موتور V8 نیز می‌تواند نگاه همگان را به‌خصوص در شهر، به خود جلب کند. در مقابل، جثه لندکروز اندکی کوچک‌تر است و بنابراین نسبت به پاترول، فرمان‌پذیری بهتری دارد. تویوتا لندکروزر، یک خودروی با وقار است و موتور توربوی V8 پیشرانه بسیار خوبی برای آن فراهم می‌کند. در کابین رول فرمان پلاستیکی، اندکی ناامید کننده است؛ امّا عملکرد آن در خارج از جاده، آن را از لحاظ سواری نسبت به نیسان پاترول متمایز می‌کند. در اینجا لندکروزر کمی بیشتر امتیاز می گیرد.

نظر نهایی

تویوتا لندکروزر در سال ۲۰۱۲، سه برابر نیسان پاترول فروش داشته است. همچنین، بسیاری از لندکروزرها، دیزل بوده‌اند و بنابراین، نیسان جدید نتوانسته در بازار حضوری مناسب داشته باشد. با این حال، اگر یک موتور V8 بنزینی را ترجیح می‌دهید، باید به نیسان پاترول بیشتر علاقه داشته باشید؛ امّا لندکروزر گزینه مناسب‌تری است. در این بررسی مجموع امتیازات پاترول ۱۷ و لندکروزر ۱۸ می باشد. انتخاب شما کدام یک است؟
[polldaddy poll=7945718]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. GTR-50

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (498 ديدگاه)

    لندکروز

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      با لندکروز موافقم

  2. Dinel

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    shoma motor diselo ba benzizini moqayese kardid ke in adelane nist masrafe motor disel kamtar va gashtavaresh bishtare

    1. مصطفی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه لندکروزر v8 بنزینی رو با این نیسان مقایسه میکردن که پاترول حرفی واسه گفتن نداشت…موتور بنزینی لندکروزر v8 پاترولو قورت میداد.

  3. رامین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا وقای شورولت و لندرور هستند با قیمتی کمتر از این! آدم مگه دیوانس بره اینارو بخره. البته ظاهر لندکروز خوبه! اما بازم شورولت سابربن رو ببینید میفهمید چی میگم!

    1. Amirreza

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس مگه آدم دیوانی بره شولت پر اصطحلاک و لندروور علکی گرون بخره اول آلمان بعد ژاپن بعد آمریکا من این پاترول تو دبی دیدم تور سا فاری دبی که برید فقط از لند کروز و این پاترولا استفاده میکنن لندروور که فقط خوش صداس تاقط بیابون و تپه نداره شورلتم که با مصرف سوخت صد ی 18.5 رکورد زده آلمان و ژاپن تک ستاره ی خورو سازین

  4. sasan

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این چه مقایسه ایه آخه !!!

    پاترول رو فعلا توی بازار آمریکا یا اروپا پخش نکردن!

  5. سعید از بوشهر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با دوتاش

  6. Reza

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز مترجم، لطفا از عبارت “غربیلک فرمان” بجای عبارت “چرخ فرمان” استفاده کنید.
    با تشکر

  7. غفار

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیسان پاترول خیلی بهتره..من هر ۲تاشو سوار شدم واقعا پاترول یه چیزه دیگس دوستان..ماشینی که توی سرت ۱۶۰ ۱۷۰ معکوس میکشه

  8. hossein

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از بچگی تا آلان که 20 سالمه همیشه تویوتا خصوصا لند کوروز رو خیلی دوست داشتم تا آخر عمرمم که شده سعی و کار میکنم اونقدر که بلاخره یه روزی آخرین مدلش رو بخرم حالا بعد 10 یا 20 سال و میخرم

  9. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط لندکروز

  10. Kaveh

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پاترول

  11. bmw

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لندکروزر

  12. کسری

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معتبر نیست.مجله های زیادی این دو را مقایسه کرده و نمره بیشتر را به پاترول دادند اینها بیشتر نظر نویسندس

  13. شهاب

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیسان پاترول درطراحی داخل کابین بسیارزیباتروباکیفیت تراز لندکروزعمل کرده ودرضمن پاترول ازابتدا تاکنون از نظرقابلیت افرود نسبت به لندکروز برتری داشته-همین پاترول های تولید داخل از نظر قدرت وافرود ازلندکروزهای هم رده خودش بهتر عمل می کند

  14. شهاب

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پاترول های معروف به mq160که همین 4در های تولید داخل بودند با موتورپرقدرت p40 وبا داشتن حجم موتور4000سی سی وقدرت 140اسب بخار وحداکثر گشتاور 290 نیوتون متر در افرود علی الخصوص شیب نوردی در کوه همپا ندارد

  15. بردسام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرمن که پاترول میتونه انتخاب بهتری باشه چون طراحیه به روزتر وخلاقانه ای داره ! ضمنا ازنظرداخلی هم بسیار زیباترهست!تعصب بیخودی روی یک برندخاص اشتباهه وهرخودروساز حتی ضعیف بعضی مواقع یه مدل خاصی رو معرفی میکنه که کسی به گردش نمیرسه ! اینجا پاترول واقعا سرتر نشون میده

  16. arian

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط پاترول.قوی،چشم نواز،با ابهت واصالت.عاشق پاترولم من.

  17. سعید

    ۳۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در کل که هر دو واقعا عالین باید اعتراف کنم که با دیدن هیبت پاترول لندکروز کمی توی چشمم جمع و جور وساده به نظر اومد ولی نمیدونم این عشق تویوتا چیه ؟ بازم نمیتونم پاترول رو به لندکروز ترجیح بدم به نظر میرسه انتخاب بین این دو تا سلیقه ای هستش ضمن اینکه به نظر من طراحی داخل پاترول زیاد به دل نمیشینه در نگاه اول خیلی شلوغه و پراکنده در کل من سادگی خاص لندکروز رو ترجیح میدم

  18. نام شما (ضروری): محمد

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نظر…هر دو تاشون زاپنی حرف نداره.ی سوال دارم فرق پیکاپd22 توی ایران با زاپن چه فرقی داره؟قدرت همون قدرته؟یا نه

  19. کورش

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    به نظرم لندکروزرهای مدل1982تا 2002ماشینهای قوی و با وقاری بودند اما جدیدها بیشتر تجملی و فاخرند- من در تمام زندگیم با لندکروز حال کردم واقعا ماشینه ولی هزینه نگهداریش برای خانواده های ایرانی واقعا سنگین شده -بیشتر ماشین پولدارهاست اما قدیمیهاش داخل کوه و بیابان نظیر نداره-امروزه مردم به دلایل مختلف به سراغ ماشینهای کوچک و شهری رفته اند اما لندکروزر بر همه شاسی دارها برتری داره-2fقدرت زیادی داشت 3fظریفتر بود اما سرعت بیشتری داشت. 4.5fبسیار خلاقانه طراحی شده بود درمدلهای جدیدتر سیستم انژکتوری جلو سوخت اضافی را می گرفت اما بنزین سرسام آور نایاب و گران شد.به هرحال برای مسیرهای کوتاه و آفرود قابل توجه است. با تشکر از همه دوستانم
    کورش

  20. سجاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر دوتاشم سوار شدم . واقعا نیسان پاترول هم از نظر شتاب گیری و هم از نظر قدرت و دیزاین داخلی خیلی سرتر از لندکروزر هست . فرمان پذیریش در جاده های برفی و یخی هم فوق العاده هست .گذشته از این نیسان با ابهت و با وقارتر از لندکروزر هست و واقعا هیکلش از لندکروزر بزرگتره و اونهایی که عاشق هیکل و قدرت و شتاب ماشین هستند اونها رو واقعا ارضا میکنه .

  21. آرش

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر همه دوستان.
    به نظر من فقط پاترول. البته نمیگم که لندکروزر بده اما پاترول یه چیز دیگست. در ضمن همانطور که دوستان اشاره کردن این مقایسه عادلانه نیست چون موتور بنزینی و دیزل مصرف متفاوتی دارن. با تشکر بدرود

  22. سیامک

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من برای مقایسه درست اولا باید از جفتش سواری مفصل و در شرایط متنوع بگیری ثانیا از افرود هم سر رشته داشته باشی. غیر از این دیگه میشه سلیقه و حال کردن.
    بنظر این حقیر که نزدیک 15 ساله زیر دست پدر عزیزم افرود کردم از نظر فنی و افرود لندکروز با توجه به سیستم های افرودی پیشرفته که تویوتا روش گذاشته( کی دی اس اس. کراول کنترل. ای ترک. توزیع نیروی هوشمند جداگانه روی چرخ ها. هاک. داک. سیستم تعلیق مستقل 4 چرخ(تحت هر شرایط ناهموار 4 چرخ رو زمین میمونه) و سیستم کمک دوبل جناغی ) تو مسیرهای خیلی داغون سرتره. ولی در حد سواری افرود بیابونی یا شیبرویی در کوهپایه و عبور از رودخانه و…. هر دو مثل اب خوردن میرن. یه نکته دیگه پاترول خیلی گنده اس و مناسب سواری شهری نیست و نقطه ی کور زیاد داره و لازمه مرتب حواست به تصاویر 360 درجه مانیتورش باشه در جاهای شلوغ که یکم اذیت میکنه ولی در خارج شهر با توجه به هیکل و قدرت و صدای غرش موتورش سواریش خیلی هیجان انگیز تره. ضمنا با عرض پوزش از نویسنده محترم مطالب ذکر شده در این مقایسه صرفا ترجمه متن بوده و فاقد بار فنی جهت مقایسه 2 غول افرود ژاپنی بود.
    با تشکر سیامک

  23. جواد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دیگه مشخصه پاترول قوی تره .باید دقت کنیم که این ملشینا قدرتی ان نه سرعتی پس آقای مقایسه گر اشتباه کرده که میگه کنترل پاترل سخته،اصل تعادل تو سراشیبیه.عرض پاترول بیشتر از لند کروزه این خودش یه پون مثبته.واقعا پاترول خیلی بهتر از لندکروزه

  24. امید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم خودم بونگاه دارم هر دوتاشونو تو افرود روندم تو سرا شیبی پاترول از لند کروز بهتره بدلیل فنر بندی و دفر قدرت مندش تو سرعت لند کرو. بدلیل گیر بکسش بهتره اما کمی اگه باماشین بازی کنید ماشین کلا از دور خارج میشه تو تعادل پاترول بدلیل پهن بودنش و فنر بندی حرارتی از لند کروز بهترهتو بکسل هر دو شون 2100 بکسر میکنن تو فرمان گیری لند کروز تا حدودی بهتره اما اکه اکه فرمانو سریع به سمت چپ و راست کنی هتما هتما چپ میکنی پس به ریسکش نمیرزه سوار لند کروز شید خلاصه پاترول برای افرود و جاده لند کروزم برای افرود و جاده اما زود چپ میکنه پس پاترول بهتره

  25. امید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ولی بازم میگم بجای این اشغالا یه هامر بخری واسه هفت پشتت بسه

  26. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سوار جفتشون شدم تو کویر وافرود وهمچنین قدرت لندکروز حرفی واسه گفتن نداره وپاترول حرف اول رو میزنه

  27. Mohammad

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نسبت کیفیت به قیمت لندکروزر واقعا پایینه .
    نیسان بهتره.من که حتی موهاوی و وراکروزو به لندکروزر ترجیح میدم.

  28. Mohammad

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یعنی واقعا چی داره که اینقدر گرونه با این پول متونی یه اسکالید بخری

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اسکالید افرودر نیست گل پسر

  29. علی بهشتی نمین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی از این دو تا بهترشم jeep grand cherokee srt motor هستش از این دو تا شم قدرتمند تره !!! و پر سرعت تر و پر شتاب تر !!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. navid

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب،عارضم خدمت دوستان نظربه اینکه بنده چندین سال که لندکروز v8 دارم و تاحالا هرخودروی هم که سوارشدم به هیچ وجه قابل غیاث نبوده و نیست، هم در سرعت وهم در قدرت و هم در راحتی به صراحت میتونم بگم واقعا تکه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا