در بخش سدانهای بزرگ، تویوتا آوالون دقیقاً مطلوبترین گزینه نیست اما بااینحال سازندهٔ ژاپنی در حال پیشبرد برنامههایی برای ساخت نسل جدید آن است. این خودرو در بازار کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت چراکه باید در دورانی که کراساوورها محبوبیت خارقالعادهای کسب کردهاند و فروش سدانها رو به کاهش است، خریداران جوان را به سمت کلاس سدانهای بزرگ بکشاند. حال قصد داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به نسل آیندهٔ تویوتا آوالون.
طراحی بیرونی
تویوتا سعی دارد در نسل جدید محصولات خود، با ارائهٔ طراحیهای تهاجمی، تصور خستهکنندهٔ محصولاتش را از بین ببرد. در همین راستا، نسل جدید آوالون نیز از طراحی تهاجمی برخوردار خواهد بود که استایلی مشابه نسل جدید کمری دارد. در نمای جلویی این سدان بزرگ ژاپنی، جلوپنجرهٔ کوچکتری بین چراغها قرار دارد اما در عوض ورودیهای هوای درون سپر بسیار بزرگ هستند که موجب میشود جلوپنجرهٔ آوالون جدید بهطورکلی بزرگتر از نسل قبلی باشد. در نمای جانبی آوالون جدید اما طراحی معمول خودروهای دیفرانسیل جلو با پروفیل فستبک ترکیب شده است. در این نما، طرح برجستهٔ پایین درها و خطی که از گلگیر جلو آغاز شده و از درون دستگیرهٔ درِ جلو رد میشود، از موارد قابلتوجه هستند. در عقب نیز آوالون با چراغهای افقی، شباهتهایی با محصولات لکسس پیدا کرده درحالیکه در اینجا سر اگزوزهای چهارتایی و یک اسپویلر ظریف هم به چشم میخورد.
پلتفرم
تویوتا برای ساخت نسل جدید آوالون از پلتفرم جدید خود موسوم به معماری انعطافپذیر جهانی (بهطور مخفف TNGA) استفاده کرده است هرچند که معلوم نیست این سدان بزرگ بهصورت جهانی عرضه گردد؛ اما خریداران اصلی آوالون یعنی مردمان آمریکایی شمالی در نسل جدید شاهد فضای داخلی بیشتر درون بدنهای سبکتر خواهند بود که خیلی بزرگتر از نسل کنونی نیست. همچنین مواردی که در نسل جدید کمری شاهد ارائهٔ آنها بودیم مانند فناوریهای پیشرفتهٔ کمکراننده، متریال کابین بهتر و راحتی بیشتر، در آوالون هم وجود خواهند داشت درحالیکه همانند برادر کوچکتر، در آوالون هم در عقب از تعلیق چند اتصالی استفاده شده که رانندگی بهتری را پدید میآورد.
پیشرانهها
لیست موتورهای نسل جدید آوالون از جدیدترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تویوتا آغاز میشود که از نوع ۲.۵ لیتری بنزینی با حدود ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. همچنین انتظار نداریم که پیشرانهٔ V6 کنونی کنار گذاشته شود اما احتمالاً قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. علاوه بر این، برای ارائهٔ ترکیبی از قدرت و بهرهوری، یک نسخهٔ هیبریدی هم از آوالون ارائه خواهد شد که احتمالاً از همان موتور بنزینی ۲.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد.
رقبا
صادقانه بگوییم، سدانهای بزرگ دیگر فروش بالایی ندارند چراکه اکثر خریداران به سمت کراساوورها رفتهاند؛ بنابراین رقبای تویوتا آوالون یعنی خودروهایی چون کیا کادنزا، شورلت ایمپالا، کرایسلر ۳۰۰، دوج چارجر و فورد تاروس در حال جنگیدن برای حفظ بقای خود هستند و حتی ممکن است در آیندهٔ نزدیک فقط در چین عرضه گردند. بااینحال در این اوضاع، تویوتا قصد معرفی نسل جدید آوالون را دارد که احتمالاً در اواخر امسال یا در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد.
منبع: CarScoops
حسین
۱۶ مرداد ۱۳۹۶به نظرم لکسوس ES از خرید آوالون منطقی تره . در قیمت نهایی فقط 7 هزارتا اختلافه ولی سواری بهتر و ظاهر جذاب تر و طراحی داخلی بهتر و مرغوب تر
شاسی و موتور و گیربکس یکیه
Amir Schumacher
۱۶ مرداد ۱۳۹۶۷۰۰۰ تا خودش پول کمی نیست ، بدتر اون که اینجا میشه ۲۰۰ میلیون
اميرحسين رادفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تو خارج ایران هزینه هاى نگهدارى هم به شدت مهم که از این لحاظ لکسوس و تویوتا با اینکه هم خانوادن اما اصلا قابل قیاس نیستن
نیما
۱۶ مرداد ۱۳۹۶اگر میشه لطفا یه نقد و بررسی از لنسر 2017 که آرین موتور میده بذارین. مرسی
اميرحسين رادفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶یه ژاپنى فوق العاده با کیفیت با سوارى فوق العاده و شرایط خرید عالى که افت قیمتش حتى از کره اى ها کمتر اما سخت تر به فروش میره تنها عیبش اینه که میتسو بودجه کافى نداشت و نداره که نسل جدیدش و معرفى کنه برا همین تو این چند سال اخیر فقط فیس لیفت شده پس یه کم از رقیباش به خصوص کره اى ها که هر۳/۴ سال نسل کاملا جدید مى سازن قدیمى تر آپشن هاشم نسبت به کره اى فول کمتر ولى هرچیزى که کاربردى و لازم باشه داره کلیش این میشه که اگه یه سدان کامپکت ژاپنى صفر کم خرج نرم خوب مى خواین برا۴/۵ سال عالیه اما اگه بازار دست دوم و مد نظر دارین یا با کره اى هم کنار میاین انتخاب هاى دیگه اى هم هست
نیما
۱۶ مرداد ۱۳۹۶راستش من تازه اسم نوشتم ولی تا حدودی پشیمونم نمیدونم انتخاب درستی بوده یا نه. قبلا یه مگان 2000 داشتم عالی بود.
نیما
۱۶ مرداد ۱۳۹۶میگن صدای کابین زیاده و خشکه
اميرحسين رادفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶مبارک باشه قطعا از کره اى ها نرم ترو بى صدا تر فقط نسبت به چهره شدیدا اسپرتش ذاتش با این انجین و گیر باکس cvt بیشتر شهرى تا اسپرت اگرم فظا و نرمى بیشتر مد نظرتون که مى تونین کراس اورهاى کم کار بگیرین تو بازار دست دوم اما از نظر کیفیت کابین و سر صداى کابین قطعا هرچى تو این رنج بخرین کیفیتش از لنسر ژاپنى کمتر چون همه کره این براى حرفمم تجربه داشتن وراکروز و سانتفه رو در اختیارتون مى زارم جفتشون بعد ۲/۳ سال از بس پلاستیک خشک داشتن به صدا افتادن فنى کره اى هام بعد نیست اما اکثرا ضعف جلو بندى دارن ولى قطعات یدکیشون زیاد و به نسبت ارزون تر
ali(Chevy Nova)
۱۶ مرداد ۱۳۹۶واقعا طراحى خوبى داره
امید
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تویوتا آوالون همون آریونه که توی ایران به این اسم عرضه میشه؟
Sina
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تا جایی که من میدونم اتاق اوالون یه کلاس بالاتر از اریون هست، اریون در اصلا نسخه شش سیلندر کمری به حساب میاد که فکر میکنم موتورش هم مال اوالونه ولی مطمئن نیستم
امیرحسین
۱۶ مرداد ۱۳۹۶خیر. آریون مخصوص بازار آسیا و اقیانوسیست و طول و عرضش خیلیییی به کمری نزدیکه… مثل نیسان تیانا و آلتیما. ولی آوالون یک کلاس بزرگتر و لوکس تره و بازار هدفش امریکای شمالیه مثل نیسان ماکسیما
امیر
۱۷ مرداد ۱۳۹۶اتاق اریون وکمری یکیه موتور اریون همون موتور ار ایکس 350 هستش..3500 سی سی…اوالون بزرگتر از اریونه
رامتین
۱۷ مرداد ۱۳۹۶خیلی شیکه آوالون. اما کمری 2018 هم گزینه واقعا ایده آلیه با حدود 250 تومن.