تویوتا

هشدار تویوتا درباره چالش‌های زیاد الکتریکی‌سازی صنعت خودرو

یکی از مدیران ارشد تویوتا گفته اگرچه خودروسازان رقیب تلاش‌های بسیاری برای از رده خارج کردن خودروهای بنزینی انجام می‌دهند اما برای ورود به دوره الکتریکی‌ها باید موانع زیادی را از پیش رو برداشت.

Toyota FT-EV 2009 Concept

غول‌های خودروسازی همچون ولوو، فورد و جنرال موتورز گفته‌اند تا سال ۲۰۳۰ حداقل چند نمونه از محصولات خود را به‌صورت تمام الکتریکی عرضه خواهند کرد و می‌خواهند دولت آمریکا نیز با ارائه مشوق‌هایی به منظور سرعت بخشیدن به الکتریکی سازی صنعت خودرو این حرکت را کمک کند.

اما تویوتا چندین بار به خودروسازانی که می‌خواهند آینده‌ای تمام الکتریکی داشته باشند هشدار داده است. سال پیش بود که ژاپنی‌ها با انتقاد از برخی دولت‌ها خواستار بازنگری در برنامه‌های خود برای منع فروش و تردد خودروهای درون‌سوز شدند.

آکیو تویودا رئیس تویوتا نیز در کنفرانس خبری خود مدعی شده اگر تمامی خودروها الکتریکی شوند ژاپن در تابستان دیگر به الکتریسیته کافی دسترسی نخواهد داشت. او اظهار داشته زیرساخت‌های موردنیاز برای پشتیبانی از تغییر وضعیت کامل و استفاده از خودروهای الکتریکی هزینه‌ای معادل ۱۳۵ تا ۳۵۸ میلیارد دلار در پی خواهد داشت.

بخش آمریکای شمالی تویوتا نیز ادعای مشابهی داشته و گفته آماده ارائه‌ی یافته‌های خود به سناتورهای آمریکایی می‌باشد. رابرت ویمر مدیر بخش تحقیقات زیست‌محیطی و انرژی تویوتای آمریکای شمالی گفته است:

اگر می‌خواهیم پیشرفت مهمی در بحث الکتریکی سازی داشته باشیم باید به چالش‌های زیادی از جمله زیرساخت‌های شارژ، در دسترس بودن باتری‌ها، پذیرش مصرف‌کنندگان و قیمت ارزان‌تر غلبه کنیم.

ویمر افزوده با اینکه خودروسازان رقیب برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای دارند اما واقعیت این است که کمتر از ۲ درصد خودروهای فروخته شده در آمریکا طی سال گذشته از نوع تمام الکتریکی بوده‌اند و فروش ۴ میلیون محصول هیبریدی تویوتا در آمریکا ۲۰ سال زمان برده است.

تویوتا امسال دو خودروی الکتریکی جدید را برای بازار آمریکا معرفی خواهد شد و یک محصول تمام الکتریکی نیز وارد سبد محصولات لکسس می‌شود. البته این خودروساز همچنان به ارائه قوای محرکه متنوع بجای تولید انحصاری خودروهای الکتریکی تأکید کرده است.

تولید می‌گوید خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی مزیت‌های زیست‌محیطی مشابهی دارند اما هزینه مالکیت بلندمدت خودروهای الکتریکی بسیار بیشتر از خودروهای پلاگین هیبریدی است. تویوتا تنها خودروساز بزرگی نیست که چنین روشی را انتخاب کرده است. اخیراً مدیرعامل ب‌ام‌و نیز گفته بود تقاضا برای خودروهای درون‌سوز در سال‌های آتی همچنان بالا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    تویوتا یه چیزی میدونه که میگه،تویوتایه ها.

    موافقم 76
    مخالفم 23
    1. US electric car?

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (65 ديدگاه)

      چه خوش گفت کارلوس تاوارس
      شرکت هایی که در مقابل این تکنولوژی ها مقاومت میکنن نشون دهنده عقب موندگیشون هستش!

      فورد و جی ام و فولکس و کره ای ها دارن بدون حاشیه برنامه های برقی خودشون رو جلو میبرن و روز به روز ارزش سهامشون بالاتر میره و پیشرفت میکنن و خیلی هم خوب فروش میکنن! تویوتایی که اینقدر به فروشش میباله اگه واقعا تکنولوژی داشته باشه زود تر از اینا ماشین برقی می‌ساخت تا بازار رو دستش بگیره :)

      حداقل مثل هوندا هم نیست که از جنرال موتور درخواست کنه تا براش ماشبن برقی بسازه
      همش مقاومت و هشدار
      یه روز میگه آشپزخونه داریم
      یه روز به اپل هشدار میده و…
      عزیز من
      با تکنولوژی جلو نری
      چیزی جز نوکیا در انتظارت نیست :)

      موافقم 33
      مخالفم 82
      1. حسین

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        سرنوشت نوکیا واسه خودروسازهای آمریکایی داره رخ میده. ده سال قبل جنرال موتور دومین گروه خودروسازی دنیا بود اما الان تویوتا اول هست و جنرال موتور پنجم.

        موافقم 66
        مخالفم 89
    2. سورنا

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      تاریخ همیشه گویای همه چیز هست توی تمام موضوعات میتونی چندین نمونه پیدا کنی از این دست
      نمونه خیلی خیلی سادش نوکیا و اپل بودن که میتونی بری ببینی (خوبی اینترنت همینه که همه چیز میمونه ) که زمان معرفی آیفون نوکیا مایکروسافت و … چقدر مسخرش کردن و گفتن هیچی نمیشه و شکست میخوره ولی الان کجا هستن ؟
      تویوتا هم همینه همه این حرفاش نشونه ترس هستش
      کسی منکر کیفیت و خدمات تویوتا نیست ولی چه بخوایم چه نخوایم اگر نجنبه خیلی مشکلات براش پیش میاد
      شما فک میکنی اگر تویوتا میتونست براش فرقی میکرد که به جای درون سوز الکتریکی تولید کنه ؟ برای شرکت ها هیچ فرقی نداره و همشون دنبال کسب درآمد و سود هستن حالا میخواد برقی باشه یا درون سوز تهش دنبال درآمد هستن

      موافقم 15
      مخالفم 44
    3. حمید

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1723 ديدگاه)

      اگه تویوتا بر روی این رویه پافشاری کنه
      یک دهه دیگه اسمی ازش نیست
      یک موتور الکتریکی ساده چیکار داره به انزگتور و شمع و….

      موافقم 11
      مخالفم 16
    4. Me

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      اینطوری نمیشه باید ایلان ماسک رو با چشم بند ببرن تو زیر زمین کارخونه تویوتا چند ماه شکنجه ش کنن تا اعتراف کنه به دستور آمریکا و اسرائیل خودروی الکتریکی میساخته
      و هدف نهاییش سرنگونی کشور ژاپن بوده

      موافقم 8
      مخالفم 16
    5. UNAS

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      نظر من به نظر تویوتا نزدیکتر است.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    حالا مُفَسِران … ضد تویوتا شروع میکنند !

    شروع نکرده بِهِشون بگم تو خوبی ، درست میگی ، برو پیک شادی حل کن از درس‌ها عقب نمونی عمو ? !

    موافقم 60
    مخالفم 74
    1. Dayan5775

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      دو سه ماه برای اینکه سنت رو بالا نشون بدی شروع کرده بودی کتابی صحبت کردن الان ظاهرا چند روزه دیگه نتونستی فیلم بازی کنی برگشتی به تنطیمات کارخانه

      موافقم 53
      مخالفم 65
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        بیا
        اینم یکیش !
        داریم فیض میبریم !
        بفرمایید !
        مغزمان را یونجه دهیم ? !
        سلام عمویی

        موافقم 38
        مخالفم 52
        1. Hamid

          ۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          5164 تا حق به مولا

          موافقم 34
          مخالفم 15
    2. Mf1

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (483 ديدگاه)

      شما هم کم تفسیر نکردین خودروهای کره‌ جنوبی.
      بهتره اول از خودت شروع کنی فیلسوف

      موافقم 6
      مخالفم 4
  3. ATa

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    بجا سخن وری دومورد به دستاوردهای تسلا اضافی کنند اگر تونستن البته. دستپاچگی به وضوح از نظرات برندهای سنتی و جلوپنجره سازان حس می شه. بخواب هم نمی تونستن چنین اوضاعی رو تصور کنند. کاسه کوزه و بساط تکرارررر و رقابت های ظاهری شون توسط تسلا بهم ریخته. مفهوم خودرو بکل عوض شده بنز و bmw که سهله لامبو تا فراری نشستن ببینن دانش الکتریکی توسط امریکایی ها بکجا خواهد رسید و هر از گاهی جهت خالی نبودن عریضه دم از 2025 می زنند… قمپز در کردن از نو اروپایی و ژاپنی وقتی نه از نظر قیمت نه پرفورمنس حرفی برا گفتن ندارند. یک سری حتی از تعداد دوربین های تسلاکم خبرندارند ولی عجیب نظر می دن!

    موافقم 35
    مخالفم 53
    1. AMIR / ARMI

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      کلا همینه تا بوده همین بوده
      همیشه منتظر میمونن تا آمریکایی ها یه سفره آی
      پهن بکنن عین مور ملخ بریزن هر کدوم یه لقمه بزنن
      به نظرم اولین شرکتی که دچار عاقبت نوکیا میشه
      تویوتا خواهد بود
      بقیه غول ها هم بازاری که در گذشته داشتن تقسیم خواهند کرد با بقیه

      موافقم 26
      مخالفم 74
      1. MOS

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        یکی دو سال دیگه هم پای این حرفت هستی دیگه؟
        اون موقع نری مثل موش قایم بشی

        موافقم 46
        مخالفم 11
      2. حسین

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        آمریکایی ها سفره پهن کردن یا . لابد RAV4 ev هم ساخت آمریکا بود😂

        موافقم 35
        مخالفم 13
      3. عاشق پدال

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (259 ديدگاه)

        درسته. امریکا یه سفره ایی پهن کردن. کره چین ژاپن کشورای اروپایی همه دارن باهم میخورن میخندن.
        تو کجای کاری؟ اصلا میزارن سر سفره بشینی؟
        نخیر. شما نقش اون گداهه رو درای با حسرت داره نگاه میکنه به سفره ای التماس امریکا میکنه تا راهش بدن. شاید شاید و شاید یه تکه استخونی انداختن جلوت. هرچقدرم پروفایلتو امریکایی کنی حتی اون تیکه استخونو هم برات نیمندازن.

        موافقم 21
        مخالفم 5
      4. تورج

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        آره تا بوده و بوده همین بوده دهه هشتاد نود دهه اول و دوم دو هزار که کل بازار لوکس سازی آمریکا دست ژاپنی ها و آلمانی ها بوده و هست و کادیلاک رو تا مرز نابودی پیش برد هم توی قصه ها است حتما. همین الانشم پر فروش ترین سواری ها(منظور سدان و کراس اوور) های خود آمریکا در مجموع مهمونایی از شرق هستند. کادیلاک هنوزم که هنوزه نتونسته سدان لوکسی بزنه بتونه حتی به آمار آلمانی ها نزدیک بشه و مدام در حال اسم عوض کردنه تا بلکه بتونه یه هویت مستقل داشته باشه. ب ام و مرسدس آئودی لکسس تو بخش سواری ها چند دهه است که بدون عوض کردن اسم و هویتشون پیشتازن. شورلت ایمپالا و مالیبو رو بطور کل جمع کرد ولی کمری آلتیما لگاسی و غیره با قدرت در جایگاهشون هستند. و کلی نمونه دیگه. اگر بحث تسلا باشه موافقم همه دنباله روش هستند اما اینکه بگی کلا آمریکا کاری میکنه که بقیه بیفتن دنبالش نشان از سواد پایین در این زمینست

        موافقم 9
        مخالفم 1
      5. تورج

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        واقعا نمیدونم به شماها چی باید گفت؟؟؟؟ بجای تعصب کشی تشریف ببرید دو تا منبع درست و حسابی از تاریخ و حال بازار آمریکا رو بخونید تا بدونید دنیا دست کیه. آمریکایی که دهه هفتاد سلطان ساخت سدانهای بزرگ و لوکس بود الان یک رقیب حتی در سگمنت اف نداره. شما میدونی سگمنت اف چی هست اصلا؟؟؟؟ تنها سوپر اسپرت غیر تولید محدود کوروت هست که البته احترام ویژه ای براش قائلم اما در هر صورت دنبال روی اروپایی ها انجینشو اورد وسط. امیدوارم تفاوت سوپر اسپرت و ماسل کار رو حداقل درک کنید. تعصب نکش. مطالعه کن.
        اینکه امروز تسلا جهان رو به زانو دروورده شکی درش نیست. اما اگه اشتباه نکنم آمریکا چند تا خودروساز دیگه جز تسلا هم داده و وقتی صحبت از آمریکا میشه باید به یاد داشت که سال دو هزار و هشت و نه که جنرال موتورز بطور کامل به زانو درومد و با وام های سنگین دولتی و حذف برند های اسطوره ایش مثل پونتیاک و الدزمبیل تونست فقط زنده بمونه مرسدس داشت با راحتی هرچه تمام تر روی سدان های ۶ لیتری ای ام جی کار میکرد و بدون هیچ دردسری به امار فروش مطلوبش دست یافت.

        موافقم 5
        مخالفم 1
  4. Avan

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    اون چه مسلمه اینه که خودروهای درون سوز احتمالا در آینده نه چندان دور میدان رو به انرژی های پاک واگذار می کنند.

    موافقم 15
    مخالفم 12
  5. نا شناس.

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    میگن تا سال 2030 نیمی از خودرو ها جهان برقی میشه.

    بعدش میگن سال 2025 اولین خودرو های پرنده وارد بازار میشه.
    و تا سال 2030 خودرو های پرنده زیاد میشه و تا سال 2035 خرید خودرو پرنده برای بیشتر مردم امکان پذیر خواهد بود

    قطعا خودرو های پرنده یا با گاز یا با بنزین کار خواهند کرد.

    خداوکیلی با ورود صنعت خودرو های پرنده تا سال 2030 ، کسی اصلا به برقی نگاه میکنه؟ خداوکیلی کسی اصلا نگاه میکنه ؟؟

    اولا صداشون خیلی بهتر از برقی خواهد بود
    ( احتمالا صدای توربو فن با توربو جت خواهند داد )

    دوما: سرعتشون خیلی بیشتره و سریعتر به مقصد خواهیم رسید و نکته جالب اینجاس که میتونی از زیر یا بالای ماشینا حرکت کنی ( منظورم در ارتفاع1 کیلومتری اون بالاس )

    اصلا میگم سال 2035.

    همین الان که داریم تایپ میکنم خیلی ها در سرتاسر جهان دارن رو این پروژه کار میکنن.

    به نظر من صنعت خودرو های برقی فوش فوقش تا سال 2030 کار کنه.
    بعد خودرو های پرنده وارد میدان میشه.

    دیگه کسی به برقی با 4 چرخ نگاه نمیکنه. همه میرن سرغ خرید خودرو های پرنده. و زندگی رو از اون بالا میبینن.

    موافقم 13
    مخالفم 26
    1. Benz SLR

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      یه چیز خودرو پرنده واقعا بده شاید یکی تو حیاطش بخواد راحت باشه هی مردم ببیننش ؟ یا اومدیم و تصادف شد اونوقت ماشین از آسمون میفته تو سر یارو ؟ تازه آسمون تیره میشه و آدم از لذت آسمون آبی هم محروم میشه . چه کاریه برو یه هواپیما دونفره ارزون بخر .

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. Unknown

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (25 ديدگاه)

        ناسا در حال ساخت استانداردهای ایمنی پروازی و راهنمایی رانندگی هوایی مخصوص خودروهای پرنده هست
        که بعضیاشونم اتوپایلوتن مخصوصا تاکسی های پرنده

        موافقم 3
        مخالفم 8
    2. Unknown

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دوست عزیز متاسفانه اکثر ماشین های برقی ساخته شده دارای باتری یا ابرخازن با مجموعه ای از الکتروموتورها هست مثل کوادکوپترهای مخصوص فیلم برداری اکثرا باتری لیتیومی دارن البته امکان ساخت نسخه هایی با موتور توربو شفت و بیوگاز هم هست ولی من ندیدم کسی بسازه دستکم فعلا

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. R@m!n

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      جای فکت صادر کردن از جیب پشتت رامین جان یه ذره تحقیق کن این اینترنت خراب شده واسه من و توعه که تحقیق کنیم نه از رو فیلمای تخیلی حرف بزنیم. ایده ماشینای پرنده از زمان هیتلر شروع شد حالا کاری به اون ماجراها ندارم خیلی خلاصه میگم.
      اولا مهم ترین بحث ماشین پرنده پیشرانه اونه ک توانایی تغییر برده رانشی داشته باشه یعنی یه موتور واحد باشه مثه موتورای هواپیما F-35 یعنی بتونه عمودی و افقی تغییر جهت بده ماشینو بدون تیک اف بلند کنه و با بردن تو ارتفاع مناسب به جلو ببره.
      دوما این کار به اصلاحات شهری و تعیین شعاع حرکتی و وضع قوانین راهنمایی نیاز داره که البته اصلاحات شهری بسیار مهم تره و میلیاردها دلار هزینه داره و نیازه حتی ساختار شهری تغییر کنه. تو اکثر شهرهای اروپایی که ساختاری شطرنجی – شبکه ای متصل داره و عرض خیابونا کمه جا برای فرود و پرواز خیلی کمه و پیاده سازی خیلی سخته و تو آمریکا هم با اینکه خیابونا بازتره بازم این مشکل هست. تو بقیه دنیام مثه همین تهران خودمون که ساختار شهرسازی درستی ندارن اینکار غیر ممکنه.
      سوما سوخت مورد نیاز موتوری که بتونه بدونه تولید آلودگی صوتی و زیستی توان بلند کردن و پرواز مداوم داشته باشه فعلا اختراع نشده و حالا حالاها نمیشه چون نه بنزین و نه الکتریسیته نمی تونن اینکارو بکنن و فقط سوخت جامد جت می تونه اینکارو بکنه اصلا توی بحث انبوه امکان پذیر نیست.
      این محدودیتا مطمئن باش به عمر منو تو برداشته نمی شن جمعیت این کره 7 میلیارده هنوز که هنوزه 20 ساله که پروژه الکتریکی سازی شروع شده دو سوم جمعیت دنیا بهش نرسیدن و تا زمانی که مشکل ساپورت زیر ساخت های الکتریکی برطرف نشه چیزی عوض نمیشه و هنوزم معلوم نیست در صورت همه گیری الکتریکیا چه اتفاقایی برای شبکه برقی میوفته. این تغییرارو هم فقط تو چند تا کشور ابر قدرت می بینیم.

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. نا شناس.

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (78 ديدگاه)

        اقای R@m!n

        بی زحمت یه سرچ بزنید

        Lazzarini hover coupe

        شرکت لازارنی ایتالیایی سال 2016 مشکلاتی که شما گفتی رو حل کرده…

        فقط مشکلی که داره هزینه ساختشه…

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. R@m!n

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2240 ديدگاه)

          هیچ مشکلیو حل نکرده

          موافقم 7
          مخالفم 2
  6. AMIR / ARMI

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به قول آقای کارلوس تاوارس
    شرکت هایی که مدیرانشون الکتریکی هارو پیف پیف میکنن
    و روی بقیه سرمایه گذاری میکنن
    همون هایی هستن که در ضمینه تکنولوژی باتری و خودرو های الکتریکی عقب افتادن

    موافقم 18
    مخالفم 57
    1. میثم

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      البته منظور تاوارس فکر نمیکنم تویوتا بوده باشه
      چون زمان زیادی به رونمایی از باتری حالت جامد تویوتا باقی نمونده با 10 دقیقه شارژ کامل میشه و برد 2 برابر باتری لیتیوم یونی با همان ظرفیت
      خود پژو سیتروئن هنوز این تکنولوژی رو نداره

      موافقم 29
      مخالفم 6
    2. MOS

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      آره تو تکنولوژی باتری عقب افتاده
      تو درست میگی
      یکی دو سال دیگه که باتری جامدش اومد بهت میگم

      موافقم 33
      مخالفم 9
    3. حسین

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      مطمئن باش اون بلایی که سر پونتیاک، هامر و کرایلسر افتاد الآنم که داج و جیپ به پا لیسی فرانسوی ها افتادن تا از فلاکت نجات پیدا کنن. خیالت تخت غول خودروسازی دنیا رخ نمیده

      موافقم 42
      مخالفم 13
    4. حسین

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      تاوارس نظرش رو نگهداری واسه خودش. تویوتا قدرت اول صنعت خودرو هست که از سه دهه قبل رهبری صنعت خودرو رو به دست گرفته. هیبریدی هارو تویوتا فراگیر کرد، کراس اور هارو هم همینطور. الآنم این توانایی رو داره که خیلی راحت جهت بده. چون قدرت اول این صنعت هست. برندهای ضعیف و سطح پایین‌ حاشیه ای مثل فیات کرایلسر و جنرال موتور هم به عنوان مقلد پشت سر تویوتا موس موس می‌کنن

      موافقم 39
      مخالفم 16
  7. AMIR / ARMI

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه روز به اپل هشدار میده
    یه روز به تسلا هشدار میده
    یه روز به همه هشدار میده
    دوغ تو بنوش تویوتا جان

    موافقم 23
    مخالفم 68
  8. Dayan5775

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    قطعا تمام عشق ماشین ها پیشرانه درون سوز رو بدون شک ترجیح میدن اما این یه واقعیت تلخ هست که صنعت خودرو دنیا در حال رفتن به سمت الکتریکی شدن هست اونم با سرعت
    اکثر برند های صاحب سبک و پرفروش دنیا هم دارن به این سمت میرن بدون هیچ مقاومتی چون بازار داره میطلبه این رو حالا اینکه تویوتا اومده برخلاف نظر این همه برند قدرتمند امریکایی و آلمانی و اسیایی میگه هیچ دلیل منطقی پشتش نمیتونه باشه بنظرم،تویوتا هم از این مسیر تکنولوژی الکتریکی سازی خیلی عقب مونده

    موافقم 8
    مخالفم 23
  9. 00BEHZAD00

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    آکیو تویودا شبا از ترس تسلا و اپل خودشو خیس میکنه ?????

    موافقم 21
    مخالفم 43
    1. MOS

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      فعلا مدیر هیوندای از ترس اینکه بخاطر یا.تا.قان جریمه بشه …….. تو خودش

      موافقم 27
      مخالفم 13
  10. مازیار

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    شما راه خودت رو برو بقیه هم راه خودشون رو
    گذشت زمان همه چیز رو روشن میکنه
    دیگه هشدار و خط و نشان لازم نیست آقای تویودا

    موافقم 23
    مخالفم 7
  11. 00BEHZAD00

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    نوکیا یه زمانی با اختلاف پرفروش ترین بود (مثل تویوتا)
    بعد یه دفعه اپل اومد و از تکنولوژی جدید استفاده کرد و شد استانداردی برای گوشی موبایل (مثل تسلا)
    بعدش بقیه شرکت ها مثل سامسونگ و هوآوی افتادن پشت سر اپل ( مثل فولکس واگن )
    و شرکت نوکیا که در استفاده از تکنولوژی مقاومت کرد ورشکست شد و به یه شرکت چینی فروخته شد ( آینده تویوتا )

    موافقم 16
    مخالفم 37
    1. Hamid

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      سامسونگ پشت اپل؟! جدی؟ عجب …
      والا فقط گوشی رو نبین گل … یه نگاه به سیستم عامل Mac OS بنداز شایان جان …
      والا همین شرکت های آمریکایی مث GM هم مص صگ ورشکست شدن اگه خبر نداری … در ضمن یادت باشه … سلطنت تسلا بزودی تموم میشه … چون بقیه اومدن … همونطور که سلطنت فورد تمام شد … الان رقبا هستن … یادت باشه گل …

      موافقم 18
      مخالفم 9
  12. Elmiraj

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    چه دلیلی که یک « خودروساز » نگران شبکه برق رسانی کشورها باشه…!؟!؟!؟
    خب اگه نگرانی و توانشو در خود می‌بینی هم خودروی الکتریکی بساز و هم برق پاک….

    مثل تسلایی که سال گذشته هم ۵۰۹,۷۳۷ خودروی الکتریکی ساخت و هم ۲۰۵ مگاوات پنل خورشیدی…

    موافقم 24
    مخالفم 32
    1. Sina

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (65 ديدگاه)

      عزیز من شما که اینقدر منتقد صنعت ژاپن هستید
      میدونید که باتری های تسلا رو پاناسونیک مهندسی و تولید میکنه و تسلا استفاده میکنه
      حداقل قبل از انتقاد این رو در نظر بگیرید!!!

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. Elmiraj

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        سلول های ۱۸۶۵۰ و ۲۱۷۰ را تسلا انحصاراً مهندسی و توسعه داده و پاناسونیک تنها تأمین کننده آنهاست .

        اگر غیر از این بود دیگر خودروسازان سر و دست می‌شکوندن تا این سلول‌ها را پاناسونیک بخرند…
        .
        (( یکم تحقیق بد نیست…))

        موافقم 10
        مخالفم 16
    2. ATa

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (146 ديدگاه)

      یکی پنل های خورشیدی توسعه می ده یک سری برندها هم خط تولید چتر و جاسویچی راه انداختن… Roll-Royce’s 103EX کانسپت شرکت هست برا 2035 با امکان جا کردن چتر در داخل در! برا همینه که بود نبودشون هیچ اهمیتی نداررره.

      موافقم 15
      مخالفم 24
      1. مازیار

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        آخه مقایسه فلسفه ساخت تسلا با رولزرویس؟!!

        موافقم 23
        مخالفم 4
      2. دانیال_Surrey،England

        ۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        اگه رولز رویس نبود الان شرکت های جت سازی آمریکایی مشغول ساخت موتورهای پیستونی بودن!!
        یه مراجعه ای هم بکن به مدل Silver Ghost که واژه ی ((قابلیت اطمینان)) اصلا با این مدل به دنیا نشون داده شد.

        موافقم 27
        مخالفم 16
  13. Unknown

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    تویوتا می تونه با ساخت بنزینی برقی و هیدروژنی هم بازار کشورهای پیشرفته داشته باشه هم توسعه یافته هم عقب افتاده ولی بقیشون نه … همه دنیا چین و اروپا و آمریکا نیست …
    دستکم باید به صورت محدود ماشین های ماسل کار و آفرود و سوپرکار مثل لامبورگینی بنزینی بمونن حالا اگر با بنزین نشد با بیوگاز و بیودیزل و می تونن مثل برقی سازها جایگاه های مخصوص زیست سوخت بسازن حتی یا خود پمپ بنزین ها با سرمایه خودشون تغییر کاربری بدن
    در مورد هواپیما هم همینطوره به لحاظ فنی نمیشه موتور برقی جت ساخت برای هواپیما ساخت برای همین دارن از هیدروژن یا بیوگاز و سوخت جت زیستی میسازن از زمین کشاورزی گیاه کلزا و نیشکر و ذرت می شود الکل سوختی گرفت و البته از زباله ها هم می شود بیوگاز برای سوخت گرفت …

    موافقم 10
    مخالفم 4
  14. Benz SLR

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    من میگم راه تویوتا درسته ولی با رفتن دیوانه وار مردم به سمت برقی ها شاید ضرر کنه

    موافقم 11
    مخالفم 7
  15. Sina

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (831 ديدگاه)

    خب تویوتا چرا انقدر نگران تامین خودروهای کشورشه
    آخه بازار کشورش بخاطر نوع سلیقه مردمش کاملا دست برندهای خودشه
    اگر واقعا مشکلش تامین برقه میتونه همچنان تا درست شدن کامل زیرساخت ها به خودروهای درونسوز ادامه بده
    کشورشونم انقدر شلوغه و پر از وسایل حمل نقل عمومیی و جابجایشوت با ماشین شخصی کم مصافته که بعید میدونم به ماشین الکتریکی با برد بیشتر ۱۵۰ کیلومتر نیاز داشته باشن

    تویوتا دیگه باید یه تکونی ب خودش بده عرضه موتورهایی که مال۱۲ سال پیشن تا کی میخواد ادامه داشته باشه اونم با این شرایط وخیم محیط زیستی

    {تویوتا هم شده مثل ادیسون که بخاطر در خطر نیوفتادن منافع اقتصادیش سر بحث جریان برق AC/DC سنگ مینداخت جلوی پای نیکولا تسلا و واقعیت رو انکار میکرد و بشریت رو از علم بهتر محروم میکرد که آخرش هم شکست خورد}

    همون طور که قبلن گفتم حتی حتی سوزوندن سوخت توسط کارخونه ها برای تولید برق ((تا رسیدن به زمانی که همه برق از انرژی پاک تامین بشه )) بهتر از سوزوندن همون مقدار سوخت توسط اتوموبیل هاست چونکه اون کارخونه میتونه در یه جای خیلی دور از مناطق مسکونی سوخت رو بسوزنه روی دودکش های کارخونه ش فلیتر و کنترل کننده های الودگی عظیم نسب کنه و آلودگی کنترل بشه که خیلی بهتر از اینه که همون مقدار سوخت رو ماشین ها بگیرن و در همه جا بسوزوننو بدن به جو زمین

    موافقم 6
    مخالفم 4
  16. Unknown

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یک سایت خارجی میخوندم نوشته بود که بایدن میخواست صنعت نفت آمریکا را تعطیل کنه بعد انجمن های نفت و گاز و روغن سازی و قطعه سازی آمریکا اعتراض کردن نزاشتن
    اگر همه چیز برقی بشه خیلی ها بیکار میشن مکانیک ها تعویض روغنی و باتری سازی و تیونینگ ها و … کارخانه های اینها ماشین های برقی مثل بنزینی ها انقدر پیچیدگی ندارن …

    حتی ماشین های برقی هم دارن با الکتروموتور میسازن کمترجایی بوده که با موتور احتراقی سوخت بنزین یا الکل بسازن و بعدیم هست هیچ وقت ماشین های پرنده جای ماشین معمولی را بگیره همون طور که ماشین جای موتور سیکلت را نگرفت
    کسی نمی تونه برای نون خریدن با ماشین پرنده بره جای پارک همه جا ندارن بیشتر شرکت های ناوگانی مثل اوبر به دردشون میخوره که جای پارکم دارن تاکسی های پرنده

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      شرمنده داداش ولی هر کی گفته صنعت نفت گاز تعطیله چرند گفته اگه نفت نباشه اصلا نمیشه ماشین ساخت که الکتریکی باشه یا درون سوز باشه بشر وابسته به نفته اکثر چیزهای که الان استفاده میکنی از مشتقات نفت و صنایع پتروشیمی درست شدن شاید ۷۰ درصد چیزهای که تو روزمره استفاده میکنی از مشتقات نفت و گاز درست شدن.

      موافقم 17
  17. Unknown

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    در آینده ماشین ها تبدیل به جعبه هایی مستطیلی شکل با تکنولوژی اتوپایلوت نسل ۵و۶ و بدون فرمان و ترمز و دنده خواهند شد و نیازی به راننده نخواهند داشت …
    دو ردیف صندلی روبری هم میزارن براش آدرس میدن و ماشین حرکت خواهد کرد پس با این اوصاف جاروبرقی بودن یا موتور احتراقی بودن فرقی نخواهد کرد وقتی لذت رانندگی نباشه این چیزها دیگه مهم نخواهد بود …

    موافقم 13
    مخالفم 2
  18. Nima RST

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    نگرانی های تویوتا همشون کاملا درست ولی از طرفی همشون قابل حل هستن

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. ایران

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    میگه شبا از دست تسلا و اپل تویوتا خودش خیس میکنه اصلا فروش تسلا رو با مال تویوتا مقایسه کردی و اپل اصلا بزار یه ماشین درست کنه فکر کرده چون موبایل خوب میفروشه خودرو همین میشه تسلا تو خود آمریکا حریف فورد و جنرال موتور نیست حالا بیاد برای تویوتا که قبلا از به وجود اومدن تسلا به فکر برقی و هیدروژنی بوده خط نشون بکشه خیالت راحت هیچوقت اینطور نخواهد شد به امید روزی که کمتر چرت و پرت بگوییم

    موافقم 14
    مخالفم 14
  20. MOS

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    میگن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه
    به همین خیال باش ?
    شما به جای اینکه نگران تویوتا باشی نگران کرایسلر باش که داره دست و پا میزنه

    موافقم 22
    مخالفم 10
  21. MOHAMMAD.n.r

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    کسایی که میگن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه این تاریخ و این مقاله رو یادشون باشه و چند سال دیگه بیان نتیجه سخنان گهربارشون رو ببینن.
    تویوتا مسائل رو سبک سنگین میکنه یهویی نمیپره تو دیگ.

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      زیاد جدی نگیر مطمئن باش اینها متن رو هم نخوندن ببینن چی گفته آقایی تویودا. بنده خدا به سیاستمدار ها گفته شما که فشار گذاشتین که ماشینها همه الکتریکی بشن زیر ساختها و هزینه هاش رو دارید نه به کسی اشاره کرده نه به کمپانی.

      موافقم 10
  22. مهدی

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    تویوتا قرار است تغیان به پا کند تویوتا معمولا ساکته و خیلی چیزی نمیگه اما وقتی چیزی بگه تغیان میشه
    تویوتا حرف های خیلی مهمی هم میزنه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  23. Hl>i

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (137 ديدگاه)

    شاید همان اتفاقی که برای غول های الکترونیکی ژاپنی افتاد در انقلاب دیجیتالی و باعث از بین رفتن و کوچک شدن و به حاشیه رفتن انها در بازار کالاهای مصرفی الکتریکی دنیا شاید همان اتفاق هم با امدن عصر الکتریکی برای خودروسازانش هم داره دوباره رقم میخوره
    زیاد دور از انتظار هم نیست چون ژاپنی ها در عصر دیجیتالی نشون دادن که نسبت به تغیرات دیر واکنش نشان میدن و همان دست روی دست گذاشتن ها در بازار وسایل الکتریکی و واگذاری ان به کره ای ها و چینی ها در صنعت خودروسازیشون هم داره نمایان میشه دیر ورود کردن به برقی سازی، شما خودتون بشمارید تو این دوسال گذشته چنتا شرکت جدید برقی سازی تو چین فعال شده،

    البته من با تویوتا خیلی موافقم ولی این بازر هست که تعین میکنه کی باشه کی نباشه
    بازار الان به سمت برقی شدن میره با تمام معایب خود

    +|<i

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. بهزاد

      ۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2548 ديدگاه)

      یک نکته ی کوچکی در مورد نظر شما عرض کنم که اصولا مباحث صنعت نباید معطوف به چند شاخه ی شناخته شده باشه ، مثلا اکثر کاربران صنعت را در گوشی و لپ تاپ و وسیله نقلیه یا موارد در دسترس قلمداد میکنن در حالی که صنایع مختلف صدها و هزاران شاخه داره.
      اگر صنعت الکترونیک و اتفاقات اون در ژاپن را بررسی کنیم ممکنه به عنوان یک مصرف کننده برندهای زیادی پشت ویترین مشاهده نکنیم حداقل در بازار خودمون یا جاهایی که شناخت داریم ، اما شرکت های ژاپنی در بسیاری از شاخه ها الکترونیک فعالن و اگر اشتباه نکنم ارزش اقتصادی اون بالای 600 میلیارد دلار باشه.
      تفسیر گفته های مدیران تویوتا به کنار ، فقط نکته اینجاست که در زمان سلطه نوکیا ما در اون صنعت رقابت زیادی شاهد نبودیم بر عکس خودرو که تویوتا حدودا 12 درصد کل بازار دستشه و شرکت هایی که بسیار ضعیف تر از تویوتا وجود داره و خطر حذف شدن اونهارو بیشتر تهدید میکنه!
      درآمد برخی شرکت های الکترونیک ژاپنی که بسیاری فکر میکنند نیستند!؛ اعداد میلیارد دلار
      سونی 80
      پاناسونیک 70
      هیتاچی 81
      ان ای سی 28
      توشیبا 32
      فوجیتسو 35
      کنون 32
      فوجی فیلم 22
      کیوسرا 15
      المپوس و نیکون 15
      میتسوبیشی الکرونیک 40
      شارپ و اومرون 30
      ریکوه و اپسون 28
      دایکین 22
      TDK و کونیکا 22
      نینتندو 12
      و شرکت های کوچکتری که تعدادشون زیاده و در همین لیست بالا جمع درآمد بالای 550 میلیارد دلاره.
      تفاوت کشورهای صنعتی یا به عبارت بهتر 6 کشور صنعتی تراز اول دنیا که آمریکا و آلمان و ژاپن و انگلیس و فرانسه و چین باشن با دیگر کشورها مثل فنلاند اینجاست که تعداد شاخه ها و برتری در اونجاها اونقدر زیاده که با تغییرات دچار افول زودرس نمیشن و زودتر از اونچه که فکرشو بکنید خودشونو هماهنگ میکنن و حداقل شرقی ها در این گیر و دار کمترین آسیب را خواهند دید.

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Hl>i

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (137 ديدگاه)

        سونی که روزگاری در هر خانه ای بود الان بیشر سود دهی ان در بخش کنسول های بازی ویدئویی با نام تجاری پلی استیشن و شرکت های سونی پیکچرز و سونی میوزیک مستقر در امریکا و خدمات بیمه و بانکداری است تا ساخت براویا و وایو ، سایبرشات و الفا و xperia این روزکار الان سونی است
        توشیبا و هیتاچی و شارپ که وضعیت بدتر از سونی نصیبشان شد و مجبور شدن تمام شرکت ها و کاخانه های که مربوط به تولید کالاهای الکتریکی مصرفی مثل تلویزیون و لوازم خانکی هست رو یا تعطیل کنن یا بفروشن و به تجارت های سابق خود در صنایع سنکین مثل تولید توربین های کازی و بخار و نیروگاه های برق هسته ای و قطارهای پرسرعت و تولید ماشین الات سنگین مثل بیل مکانیکی روی اورن
        شارپ در سال ۲۰۱۵ خط تولید تلویزیون هایش در مکزیک را به کمپانی چینی هایسنس فروخت و یک سال بعد ۶۴ درصد از سهامش را شرکت تایوانی فاکسکان خریداری کرد و یجورای شارپ زیر مجموعه فاکسکان شد میشه گفت در بین غول های الکترونیکی ژاپنی شارپ سرنوشتی غم انگیزتری از همه داشت
        توشیبا تجارت تمام ساخت لوازم خانگی خود را به شرکت چینی مادیا و ساخت تلویزیون را به هایسنس چین فروخت
        شرکت فوجیستو ۵۱ درصد از تجارت لپ تاپ هایش را به کمپانی چینی لنوو واگذار کرد
        برند ایوا در سال ۲۰۰۸ منحل شد
        شرکت پایونیر با واگذاری اکثر شاخه های فعالیت خود به شرکت های مختلف در اخر بخش اعظمی از سهامش به مالکیت یک گروه هنگ کنگی درامد
        غول های الکترونیک ژاپنی که روزگاری برند های درجه یک بازار بودن الان با وجود رقبای چینی کره ای به حاشیه رانده شدن

        +|<i

        1. بهزاد

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          توپ هوویتزر بزارن کنار کسی که خودشو به خواب زده بیدار نمیشه!
          شما میری چند مورد که برای هر شرکتی در هر جایی اتفاق افتاده را پیدا میکنی تا ثابت کنی داری درست میگی!
          صدها شرکت تو ژاپن در صنعت الکترونیک فعالن و پول در میارن بعد شما با دو سه تا مثال میخوای بگی ژاپنی ها به حاشیه رفتن!
          بخش تلویزیون و سرگرمی های خانگی شرکت فیلیپس هم دست تایوانی هاست یا دو شرکت لوازم خانگی وستینگ هاوس و جنرال الکتریک هم خیلی وقته فروخته شده و ویرپول هم توسط سوئدی ها اداره میشه همینطور AEG.
          نمیدونم چرا منظور اصلی را متوجه نمیشید… دادا نوکیا در فنلاند تقریبا تعطیل شد و الان از اون همه تشکیلات مقدار کمیش باقی مونده اما در ژاپن با همه ی طوفان های اقتصادی اگر شرکتی تعطیل یا تضعیف بشه شرکت های دیگری ایجاد میشن یا شدند.
          همین الان بخش بزرگی از تکنولوژی و ساخت خطوط تولید نمایشگرها توسط ژاپنی ها انجام میگیره و تقریبا هر پنل oled که در هر وسیله ای وجود داره تجهیزات و مواد به کار رفته در اون ساخت ژاپنی هاست و به عنوان ساپلایر فعالیت دارند منتهی شما نشان محصول تولید شده را میبینید نه پشت پرده را.

  24. Sina10

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    نمیدونم اینایی که میگن تویوتا از تسلا ترسیده با خودشون چی فکر کردن؟
    تویوتا اکثر بازار های دنیا تصاحب کرده و حاکم بدون رقیب توی فروشه و از هیچ کسی نمیترسه
    اگه میترسید اولین کسی بود که از دولت ها مترسید و میرفت سراغ برقی سازی
    اگه یکم تعصب رو کنار بذارین و عاقلانه فکر کنید میبینید که حرف تویوتا درسته
    سالها زحمت کشیدن تا تونستن تعدادی خودروی هیبرید بسازن ، حالا چجوری میخوان ۲ درصد ماشین های برقیو بکنن ۵۰ یا ۶۰ درصد نا مشخصه
    تویوتا حقیقت رو گفته
    پلاگین هیبرید بهترین روشه حداقل تا ۱۵ سال آینده که برقیا مشکل منابع برق و باتریشون حل بشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  25. احسان

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    از پدال تقاضا دارم یه آماری از میانگین سنی کاربرای سایت بذاره. واقعا نمی دونم چرا این سایت شبیه پیج های سیاسی اینستاگرام شده که مردم فقط با فحش و فضیحت به هم جواب میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا