هیچ راهی برای انتخاب ماشین بهتر بین هوندا آکورد و تویوتا کمری وجود ندارد.
این غیرممکن است زیرا اینجا موضوع برتری در کیفیت نیست زیرا هردو از این نظر نمره بالایی دارند. در اینگونه موارد هنگامیکه مزایای استفاده از یک خودرو بیشتر به نظر میرسد، بدین معنی است که آن خودرو مطابق با اولویتهای شخصی شما است. مهم نیست که طرفداران این دو چه قدر برای اثبات برتری یکی بر دیگری، استدلال منطقی و یا غیرمنطقی بیاورند، زیرا درهرصورت این یک کار بیهوده و بیمعنی است. یک طرف هرگز متقاعد نخواهد شد که طرف دیگر اشتباه میکند.
آکورد و کمری هر دو در مدل استاندارد به یک موتور چهار سیلندر مجهز هستند و یک موتور V6 هم بهصورت اختیاری قابل انتخاب است. در حالی که بسیاری از رقبا به دنبال استفاده از موتور چهار سیلندر توربوشارژ بهعنوان گزینهٔ ارتقا یافته، هستند، هوندا و تویوتا همچنان به دنبال استفاده از موتور سنتی V6 در مدلهای سدان میان سایز خود هستند.
در مدل سطح بالا، هر دو از موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری استفاده شده است، با این تفاوت که آکورد توان ۲۷۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتنمتر تولید میکند و کمری توان ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتنمتر تولید میکند. همچنین هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخهای جلو استفاده میکنند. البته آکورد علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینهتری نیز دارد، هرچند اختلاف بین آنها بسیار اندک است. آکورد در شهر ۱۱.۳ لیتر و در بزرگراه ۷.۰ لیتر در هر صد کیلومتر میسوزاند و در مقایسه کمری در شهر ۱۱ و در بزرگراه ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر میسوزاند.
با موتورهای پایه، تفاوت بین آنها کمی بیشتر میشود. هوندا آکورد از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره میگیرد که توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتنمتر تولید میکند. در مقابل کمری از موتور بزرگتر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر برخوردار است که توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر تولید میکند.
هوندا برای موتور چهار سیلندر گیربکس شش دنده دستی و گیربکس CVT استفاده کرده است، در حالی که مشتریان کمری را تنها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل میگیرند. این بار هم آکورد از مصرف سوخت کمتری برخوردار است و به لطف گیربکس CVT در شهر ۸.۶ لیتر و در بزرگراه ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر میسوزاند، اما در مقابل کمری ۹ لیتر در شهر و ۶.۹ لیتر در بزرگراه میسوزاند. رقابت بر سر اسپرت و یا آسایش
با نگاهی به مشخصات بالا، بهآسانی میتوان به این نتیجه رسید که آکورد از مزیت قدرت بیشتر، بهرهمند است. اما در جاده، اینطور نیست. هر دو خودرو برای تطبیقپذیری با شرایط تنظیم شدهاند تا در هنگام رانندگی عملکردی آسان، ارائه دهند و هیچ شکافی میان تواناییهای آنها وجود ندارد.
با این وجود، تفاوتهایی در عملکرد آنها دیده میشود. کمری ماشین نرمتری است. کنترل تمام ادوات اصلی مانند فرمان، پدال گاز و ترمز، به نرمی انجام میشود. همچنین سواری نرمتری نیز ارائه میدهد. با این حال در حضور باد مخالف این نرمی کاهش مییابد و کمری از این نظر مستعد کاهش توانایی است.
آکورد هندلینگ بهتری دارد و عملکرد آن در مقایسه با کمری کمی اسپرتتر است. هوندا اجازه میدهد تا ارتعاشات بیشتری به داخل کابین منتقل شود. البته هرچند از کمری واکنشپذیرتر عمل میکند، اما آکورد هنوز هم به اندازه یک مزدا ۶ و یا فولکسواگن پاسات هیجانانگیز نیست. سبک و اندازه
هر دو سدان سایز متوسط هستند و کمری با داشتن ۴۸۴.۸ سانتیمتر طول، یک ماشین بزرگ محسوب میشود و آکورد، حتی بزرگتر هم هست. هر دو خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۶ اینچی عرضه میشوند، اما، آکورد با رینگهای ۱۹ اینچی و کمری با رینگهای ۱۸ اینچی نیز عرضه میشوند.
وزن مدل پایه آکورد ۱۴۳۷ کیلوگرم است که تقریباً ۳۲ کیلوگرم سبکتر از مدل پایه کمری محسوب میشود، اما به یاد داشته باشید، مدل پایه آکورد به واسطه داشتن گیربکس دستی سبکتر است. با انتخاب مدلهای سطح بالا نتیجه تغییر میکند و آکورد با وزن ۱۶۳۵ کیلوگرم، ۵۷ کیلوگرم سنگینتر از کمری، با وزن ۱۵۷۸ کیلوگرم است.
برای مدل ۲۰۱۶، در طراحی خارجی آکورد، تجدید شده و استفاده از پوشش کروم، به طور خاص در سراسر جلوپنجره بیشتر شده است. همچنین باوجود چراغهای LED و رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی، آکورد تصویر مدرنتری از خود ایجاد کرده است. مقایسه مشخصات
وسیله نقلیه | هوندا آکورد | برتر | تویوتا کمری |
موتور پایه | ۲.۴ لیتری چهار سیلندر | – | ۲.۵ لیتری چهار سیلندر |
توان | ۱۸۴ اسب بخار | آکورد | ۱۷۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتنمتر | آکورد | ۲۳۰ نیوتنمتر |
مصرف سوخت (در هر ۱۰۰ کیلومتر) | شهری ۸.۶ لیتر، بزرگراه ۶.۴ لیتر | آکورد | شهری ۹.۷ لیتر، بزرگراه ۶.۹ لیتر |
موتور قابل انتخاب | ۳.۵ لیتر V6 | – | ۳.۵ لیتر V6 |
توان | ۲۷۸ اسب بخار | آکورد | ۲۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۲ نیوتنمتر | آکورد | ۳۳۶ نیوتنمتر |
مصرف سوخت (در هر ۱۰۰ کیلومتر) | شهری ۱۱.۳، بزرگراه ۷.۰ لیتر | آکورد | شهری ۱۱.۰، بزرگراه ۷.۷ لیتر |
فضای پا صندلی عقب | ۹۷.۸ سانتیمتر | کمری | ۹۸.۸ سانتیمتر |
ظرفیت صندوق عقب | ۴۳۹ تا ۴۴۷ لیتر | آکورد | ۴۳۶ لیتر |
حدود وزن | ۱۴۳۸ تا ۱۶۳۵ کیلوگرم | – | ۱۴۶۹ تا ۱۵۷۸ کیلوگرم |
شروع قیمت | ۲۳۷۴۰ دلار | – | ۲۳۹۰۵ دلار |
گرانترین مدل | ۳۵۴۱۵ دلار | – | ۳۴۷۷۵ دلار |
کارایی
از نظر شکل کلی، کمری و آکورد به لطف شیب زیاد ستون A هنوز هم خودروی سواری با ظاهری مکعبی شکل هستند که به خاطر وجود گوشههای گرد این موضوع کمتر به چشم میآورد. این امر باعث شده تا در سراسر خودرو زوایای دید خوبی ایجاد شود. چیزی که از هر وسیله نقلیه خانوادگی انتظار میرود. همچنین ابعاد کلی دو خودرو مشابه یکدیگر است و در هر دو موقعیت صندلی راننده بهگونهای در نظر گرفته شده است تا همه افراد با ابعاد و سایزهای مختلف بتوانند با تنظیم صندلی موقعیت ایده آل خود را پیدا کنند.
در پشت صندلیهای جلو، کمری ۹۸.۸ سانتیمتر فضا برای پاهای سرنشینان عقب ارائه میدهد که یک سانتیمتر بیشتر از آکورد است. اما در مقابل فضای حمل بار صندوق عقب کمری کمتر است. ظرفیت حمل آکورد ۴۳۹ تا ۴۴۷ لیتر است و در مقایسه کمری حجم ۴۳۶ لیتر را در اختیارتان قرار میدهد. قابلیت استفاده در مقابل فناوریشاید بزرگترین جدایی بین این دو خودرو تقابل تکنولوژی و قابلیت استفاده باشد. آکورد فنآوریهای شگفتانگیزی مانند اپل CarPlay، آندروید اتو، سیستم حفظ مسیر فعال، دوربین و سنسور باران برای فعالسازی اتوماتیک برفپاککن، همراه خود دارد. همچنین در کابین آن دو صفحهنمایش جداگانه تعبیه شده که صفحهنمایش پایینی مخصوص نمایش اطلاعات صوتی است. اما بسیاری از فنآوری هوندا در غالب سیستم سرگرمی HondaLink است که کار با آن تا حدودی پیچیده است و برای برخی افراد مشکل است. از سوی دیگر، به لطف دکمهها و یک صفحهنمایش بزرگ کنترلهای اولیه کمری بهخوبی مشخص شده و کار با آنها بسیار سادهتر است. بهعلاوه، کمری هم همراه با برخی از ویژگیهای پیشرفته مانند سیستم ناوبری، برنامههای ارتقا پذیر، کروز کنترل تطبیقی و هشداردهنده موانع عقب است. حکم: هوندا ۲۰۱۶ در مقابل تویوتا کمری ۲۰۱۶
چیزهایی که عمیقاً تصمیمگیری بین آکورد و کمری را مبهم میکند، این است که مزایای یکی معایب دیگری است. شما حتی نمیتوانید از روی قیمتگذاریها تصمیمگیری کنید. قیمت آکورد LX اتوماتیک از ۲۳۷۴۰ دلار آغاز میشود در حالی که قیمت کمری LE از ۲۳۹۰۵ دلار آغاز میشود. مدل سطح بالا آکورد با موتور V6 هم ۳۵۴۱۵ دلار قیمتگذاری شده است، در مقابل مدل سطح بالا کمری XLE با موتور V6 قیمتی معادل ۳۴۷۷۵ دلار دارد. تفاوت قیمت آنها بهقدری ناچیز است میتوان از آن صرفنظر کرد. قابلیت اطمینان هر دو طی سالهای طولانی برای همه مشخص شده است و هر دو در این زمینه سرافراز هستند. در نهایت فاصله این دو بسیار اندک است و انتخاب یکی از آنها را میتوان با پاسخ به یک سؤال، آسانتر کرد. آیا آسایش و مزیت کاربری آسان کمری بیشتر برای شما مهم است و یا رانندگی اسپرتتر و بهرهمندی از فنّاوریهای روز در آکورد برایتان اهمیت بیشتری برایتان دارد؟ هوندا آکورد ۲۰۱۶
| مزایا
| | معایب
|
تویوتا کمری ۲۰۱۶
| مزایا
| | معایب
|
رضا
۹ بهمن ۱۳۹۴هر دو تاشون فوق العاده هستن و انتخاب بین این دو تا خیلی سخته ولی با توجه به اطلاعاتی که دادین و ظاهر خارج و داخل من فکر میکنم هوندا انتخاب بهتری باشه
سامان اذری
۹ بهمن ۱۳۹۴انتخواب منم هوندا اکورد هست
یه چیزی این وسط فراموش شده
این که هوندا اکورد تو تصت تصادف از کمری نمره قابل قبول تری کسب کرده
تو این کلاس مزدا 6 هم عالیه
فرید آبادان
۱۰ بهمن ۱۳۹۴بله هوندا انتخاب جذاب تری میتونه باشه من تجربه نشستن تو کابین هوندا اکورد رو داشتم فوق العادست و جای هیچ انتقادی رو باقی نمیذاره
مسعود
۹ بهمن ۱۳۹۴آکورد لایک ++++++++
کمری دیس لایک ——–
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۳۹۴هوندا آکورد چه درداخل چه در بیرون سرسنگین تر و به قول خودمون با کلاس و مردونه هست…!
موتور قویتری هم داره و سواریش خشک تره به معنی اینه که اسپرت تر هست!
همونطوری که تو متن هم اشاره شد…!
درکل هوندا آکورد برتره
مسعود
۹ بهمن ۱۳۹۴هر دو ماشینای عالی هستن، کمری طراحی پخته تر و همه پسندی داره،از طرفی تو کشورای دیگه(مخصوصا آمریکا و کشورای عربی) اون پرستیژ رو نداره چون بیشتر به عنوان تاکسی استفاده میشه .آکورد خودروی خاص تری هست ولی تا جایی که من میدونم به خاطر بازار دست دوی بهتر محصولات تویوتا و خدمات در دسترس تر مردم اقبال بیشتری به تویوتا دارن. جدای این مسائل من آکوردو انتخاب میکنم
علیرضا
۹ بهمن ۱۳۹۴عقب اکورد دقیقا شبیه جنسیس هست
(*مهرداد*)
۹ بهمن ۱۳۹۴جنسیس شبیه آکورد هست ….نه آکورد شبیه جنسیس!!!
صادق
۹ بهمن ۱۳۹۴درود بر همگی
راستش من شدیدا به آکورد علاقه دارم، درسته ژاپنی باز نیستم، ولی اگه فرصت خریدش پیش بیاد، یه لحظه هم دریغ نمیکنم، خداییش بینظیره…
maha
۹ بهمن ۱۳۹۴هرچی فکر میکنم میبینم هوندا جذابتره. ( طراحی، موتور، دینامیک، فن آوری)
amin
۹ بهمن ۱۳۹۴تفاوت قیمت نزدیک به 50 میلیون تومانیه این دو تا تو ایران کاملا کار انتخاب رو ساده کرده و اکورد رو در مقابل لکسس و بی ام دبلیو قرار داده…فکر کنم اگه تو ایران قیمت هاشون یکی بود آکورد از اقبال بیشتری برخوردار میشد
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۳۹۴تو ایران که ماشین ها شخمی شخمی قیمت گزاری میشن…!
منم میخواستم به این موضول اشاره کنم که اکورد هزار دلار گرون تره ولی تو ایران حدود 50 میلیون گرونتره!!!!
واقعن نمیدونم بر چه مبنایی قیمت میزارن!
mds
۹ بهمن ۱۳۹۴من با اینکه دشمن خونی ژاپنیام اما طراحی کابین و بدنه هوندا رو خیلی بیشتر از کمری ترجیح میدم
Nissan...Japan
۹ بهمن ۱۳۹۴در مورد اکورد باهات موافقم ولی در مورد ژاپن انشاءالله خدا شما رو به راه راست هدایت کنه.
حميد
۹ بهمن ۱۳۹۴ما که ناشکر نیستیم
خدا بده برکت فرقی نمیکنه هر کدوم بهمون بدنند شکر
lmbx
۹ بهمن ۱۳۹۴اکورد برای جوانان بهتره کمری هست ولی برای افراد میان سال 45-55 سال به نظرم کمری به خاطر نرم بودن و استفاده اسان بهتر باشه.
ای خدااا.اون ور آب این 2 تا ماشین برای خوانواده های به حساب نداره!اونایی که میخوان فقط یه ماشین بی در دسر میخوان بعد تو این خراب شده وقتی صدا سیما میخواد ماشین لوکس نشون بده سوناتا yf رو نشون میده!خدایی حکمت ما عشق ماشین ها از به دنیا اومدن تو ایران چیه؟
امیر
۹ بهمن ۱۳۹۴هیچکدام .تو این رنج قیمت جنسیس سدان تروتمیز گیر میاد.از همه لحاظ سرتره بشینی پشت هر سه تا ماشین به حرفم پی میبرید.شتاب .چسبندگی.هندلینگ
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۴بعد ۲۰ هزار کیلومتر هم اون جنسیس به تر تر میوفته ولی کمری آکورد ۲ میلیون کیلومتر هم باهاشون بری باز هم مثل روز اولن
edris
۹ بهمن ۱۳۹۴جنسیس رو با آریون و اوالون مقایسه کن عزیزم. حرفی واسه گفتن داره؟؟
اینا رو با سوناتا مقایسه کن عزیزم. حرفی واسه گفتن داره؟؟
داود
۹ بهمن ۱۳۹۴صحیح میفرمایید ولی استهلاک ومصرف بنزین جنسیس بیش از دو برابر کمری و آکورده.درضمن سر پیچها جولیتا1400سی سی هم جنسیسو میگیره
نمیدونم چرا تو پیچها گیج میزنه .
edris
۹ بهمن ۱۳۹۴خدایا شککککرررررتتتت!!
هنوزم هستند کسایی که “استهلاک” رو صحیح مینویسند!!!
اخیراَ “اثطحلاک” هم مشاهده شده :))))
یه عاشقِ بی قایق
۹ بهمن ۱۳۹۴کسایی که تو هوندا اکورد نشستند حرفمو میفهمند ، و اونم اینکه واقعا روح یه ماشین رو حس میکنند ، یه داشبورد با کیفیت همه چیز سر جاخودشه. ?
امین
۹ بهمن ۱۳۹۴درسته که آپشن های کمری کمتر از آکورد هستش
اما این خاصیت تویوتاست که همیشه از نظر امکانات، کمی ضعیف عمل کرده (که این جمله درمورد کمری تقریبا صادق نیست)
از اونجایی که طراحی(داخلی و بیرونی) کمری رو خیلی دوست دارم و برتری موتور آکورد به حدی نیست که منو به سمت خودش بکشونه(تا الان برتریش روی کاغذ بوده. در عمل معلوم نیست این برتری حفظ بشه) انتخاب من کمری خواهد بود
Hamid...Audi
۱۰ بهمن ۱۳۹۴داداش عکس پروفایلت عاااالیه!!! :))))
هژبر
۹ بهمن ۱۳۹۴ب نظرم اکورد کمرییه ک قشنگ تر و اسپرت تره
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۴هیچ کدوم فقط کیا اپتیما (صندلیش به اینا می ارزه) ژاپن خیلی وقته داره درجا میزنه ارههههه
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۴???????????تفتگ من کو؟
edris
۹ بهمن ۱۳۹۴داداش تفنگو پیدا کردی یه تیر هم خرج ما کن :))
دوستان خواهش میکنم اینقدر ظاهر بین نباشیم. کاش بجای اپتیما و سوناتا از آکورد استقبال میکردیم.البته کاش باقیمت بهتری تو ایران عرضه میشد
AliASg
۹ بهمن ۱۳۹۴تیغو بده این رگ لامصبو بزنم از دست این ملت :D
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۳۹۴یه لیوان اسید لطفا…!
edris
۹ بهمن ۱۳۹۴تا اینجای کار 4تا کشته داد نظر این دوستمون :))
(*مهرداد*)
۹ بهمن ۱۳۹۴آخه باباش اپتیما خریده …تعصب داره نسبت بهش
شکوفه های کویری
۱۰ بهمن ۱۳۹۴درود . آقا حامد ممنون که موجبات خنده ی ما رو فراهم کردی . حامد جان فقط یک برف پاک کن تویوتا و یا هوندا می ارزد به کل کمپانی بزک کار و اسباب بازی ساز هیوندای و کیا. هیوندای بدبخت که اسم و لگویش را هم از هوندا تقلید کرده خخخخخ. صنعت خودروسازی چهار بزرگ و ابر قدرت داره شامل ژاپن، آلمان،آمریکا،ایتالیا و این خیلی زشته که شما تازه کارهای کره ای رو که یه زمانی مونتاژ کار ماشین های ژاپنی بودند را با سلاطین اتوموبیل سازی مثل ژاپن مقایسه کنید. و اما در مورد این مطلب نظر دادن سخته یعنی سخته که بین کمری و آکورد یکیشونو انتخاب کنیم،تو ایران چون خدمات پس از فروش ایرتویا و قیمت قطعات تویوتا مناسب تره به نظرم انتخاب کمری معقولانه تر است ، جفتشونو خیلی زیاد دوست دارم اما انتخاب من آکورد است.
AliASg
۹ بهمن ۱۳۹۴کسی میدونه شتاب این کمری glx های 2007 چقدره؟
محمدرضا
۹ بهمن ۱۳۹۴من که بدون توجه به این بحث ها میرم سراغ مزدا6
Mohammad
۹ بهمن ۱۳۹۴زنده باد سمند LX
امیرحسین
۹ بهمن ۱۳۹۴هرچقدر میخوام به سلیقه دیگران احترام بذارم و چیزی نگم ولی مگه کره ای سوارها میذارن؟؟؟ یعنی چی کیا اپتیما؟؟؟کودک پنج ساله هم تفاوت آکورد رو با اپتیما و سوناتا میفهمه
برگردیم سر بحث.بنظرم طراحی بیرونی و درونی آکورد متشخص تر از کمری بوده و به همین جهت جذابیت بیشتری داره.هرچند هر دو عالی هستن و بخصوص مدلهای شش سیلندر
خوشا به سعادت نویسنده که معلوم نیست چه ماشین هایی رو تست کرده که به آکورد میشگه خشن؟؟؟
شهریار همایونی
۹ بهمن ۱۳۹۴در عالی بودن این دو خودرو هیچ شکی نیست . هوندا آکورد با مدل های قدیمی تر و تعدادی اندک سال هاست در بازار ایران وجود داره و اکثرا کسانی که این خودرو را داشتند بسیار راضی بودن . تویوتا هم که نیازی به تعریف وتبلیغ نداره .
ولی از نظر ظاهری من همیشه هوندا آکورد رو ترجیح میدهم
Mahdi
۹ بهمن ۱۳۹۴نمیشه هر دوی اینا رو داشته باشیم ؟! دلم هر دو تاشونو میخاد ولی چه کنم …
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۴پسر خوب شما یه سر برو بیرون از هر 10 تا ماشین 9 تا کره ای 1 ژاپنی اون یه دونه هم راو 4 یا کمری هیبرید با اون ایینه بغل هاشون که حتی برقی نیست. ژاپن مرخصه
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۳۹۴شما برو بیرون…
تو تهران 5 میلیون پراید میبینی . یدونه لامبورگینی آونتادور….
پس در نتیجه پراید بهتره!!!!
یکم جدی باش…
مردم ایران عقلشون تو چشمشونه!
شما برو بازار جهانی رو نگاه کن که کره ای ها هرگز بین 5 تای برتر نبودن….
اره داداش!
تو ایران هیچی درست نیست…
hamed
۹ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز من به این تعصبات کاری ندارم ولی شما در همین سایت ببینید که مطابق تحقیقات جی دی پاور اولین گزینه برای مردم در انتخاب خودرو شکل ظاهریه خودرو هستش.
حالا اروپاییها یه سلیقه دارن و ایرانیها یه سلیقه دیگه و……..
پس اگه مردم ایران عقلشون به چشمشونه تمام مردم دنیا هم به این صورت فکر میکنن منتها سلیقه ها در همه جای دنیا متفاوت هستش.
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۳۹۴من نسبت به زاپنی ها تعصب ندارم….
ولی کره ای ها به پای ژاپنی ها نمیرسن!!!
احمد باقری
۹ بهمن ۱۳۹۴هر دو در این کلاس، ماشینهای خیلی خوبی هستند و اختلافات اونقدر جزئی هستند که نمیشه به قطعیت گفت کدوم بهتره و این بستگی مستقیم به شخص خریدار داره.
moein
۹ بهمن ۱۳۹۴جفتشون تقریبا در یه سطح هستن و نمی شه به دیگری خورده گرفت ولی از بیرون و نمای جلو یکی هستن از عقب هوندازیبا تره و همچنین داشبورد زیبا تری داره
ول اتخاب هر ایرانی 405 glx با موتور1800 گرگ جاده !!!
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۴تو برو تویوتا بخر اومدی مثال پراید میزنی من دوتا ماشین تو یه کلاس از دو کمپانی میگم جالبه مثال پراید میزنی 5 ملییون پراید تو برو تویوتا بخر اینه ها رو با دستت جمع کن خخخخ ارهههه داداش
Hamid...Audi
۱۰ بهمن ۱۳۹۴جدا این نظرات پر بار و سازنده ت اون خخخخخ آرهههه داداش هات روانیم کرده…
یعنی پخش زمین شدما!!!! :D
آقا اصلا ما تو عمرمون ماشین کره ای ندیدیم(چه برسهه بخوایم سوار شیم) ولی دست مردم که دیدیم.شما یه آزرا 2009 بخر حدود 100 میلیون هر ماه میری تعمیرگاه 2 یا سه میلیون نا قابل پیاده میشی…(آپشن آینه برقی داره با 4000 تا حافظه صندلی و ذوب و یخ فرمون)
حالا برو یه آریون بخر حدود 120 میلیون تا اواخر عمرت سوارش شو.(بوق هم نداره آینه شم باید با تف تمیز کنی)
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۴70 درصد اعضا که میان راجع به ماشین کره نظر میدن حاضرم قسم بخورم یکبار تو ماشین نشستن اونم ردیف عقب دیگه چه برسه بخوان رونده باشن والاااااااااااااا ارهههه داداش
edris
۹ بهمن ۱۳۹۴آقا حامد ماشین کره ای اونقدر زیاده که کمتر کسی هست پشتش ننشسته باشه
این امثال شما هستن که بخاطر یه آینه برقی ماشینای کره ای رو ترجیح میدن به ماشینای اصیل و کم استهلاک ژاپنی
بنده به شخصه اسپورتج اتاق قدیم رو حدود 150 کیلومتر تو شهر روندم و بعدش سوار کمری قدیمی شدم همون روز و تفاوت رو راحت احساس کردم
باشه من میرم تویوتا میخرم آینه هاشو بادست جمع میکنم و واسه تو که تو تعمیرگاهی دست تکون میدم :)
پیکان جوانان
۹ بهمن ۱۳۹۴درود
قبل از هر چیز یه سلام دوباره به کلیه اعضا قدیم و جدید کنم
داداش آقا حامد عزیز برو نظر منو تو رندر کیا اسپورتیج 2016 بخون
بنده یه توسان 14 داشتم بخاطر کمردردی که پشت این ماشین گرفتم با کرولا 15 عوض کردم هنوزم ماشینو عوض نکردم تا حالا هم هیچ وقت ژاپنی یا کره ای نکردم ولی از همین الان دیگه دور ماشین کره ای رو بکل خط کشیدم ماشین کره ای مثه یه چیپسه که بازش کردی میبینی همش هوا توش بوده الانم احتمالا کمری هیبرید میخوام بگیرم تو سال دیگه یا اگه نگرفتم سمت اروپایی میرم
یا ژاپن یا اروپا کره هرگز
ARM
ارمان
۹ بهمن ۱۳۹۴اگه مالک اکورد بودم خیلی اعتماد به نفس بیشتری حس میکردم تا کمری
ضمن اینکه هر دو عالین اما وسواس بیشتری رو در اکورد مخصوصا طراحی داخلی میبینم
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۴ارمان جان هر دو مزخرفن فقط کیا اپتیما تو سدان های خانوادگی بعدشم سوناتا ال اف . ژاپن راهشو گم کرده خیلی وقته به خصوص تویوتا. من یه کرولا داشتم 2014 اسیم کرده بود این ماشین حتی نمد زیر کاپوت نداشت 108 ملیون پول دادم ایینه با دست جمع میکردم فوق العاده خشک و bye toyota
ارمان
۱۰ بهمن ۱۳۹۴حامد جان اسیر اشتباه عجیب بازار ایران نشو اگه ماشینای ژاپنی زیره کاپوتشون نمد نداره واسه اینه که کار اصلی نمد عایق بندیه صداست و موتور های ژاپنی کمتر از ماشینهای کره ای به نمد نیاز داره چون نرم تر کار میکنه سوار اپتیما شدم اصلا ماشین خوبی نیست دلایل متنوعی هم براش دارم .
شما به بازار ایران نگاه نکن و یکم به برند ها با گستره جهانی نگاه کنید هیوندا و کیا هنوز از نظر فنی تو مقایسه کم میاره از نظر من چون داشتم هیوندای و کیا رو به هیچ کس پیشنهادش نمیکنم
edris
۹ بهمن ۱۳۹۴جناب حامد اولا کرولا و اپتیما تو یه کلاس نیستن که مقایسشون میکنی دوماَ اینکه شما 5 سال بعد شرط میبندم میگی اپتیما اسیم کرد از بس صدا میده و خرج داره
Mehdi TuRbO
۹ بهمن ۱۳۹۴با اینک دو خودروی بررسی شده تو ایران هست ولی متاسفانه انتخاب من اکورد ک تو ایران خدمات ضعیف و تعمیرات پر هزینه ای داره،من خودم تا طراحی ی ماشین به دلم نشینه نمیتونم باش ارتباط برقرار کنم،حالا هر چقدرم کیفیتش خوب باشه،میشه زشت بد ترکیب با کیفیت،اما اکورد هم کیفیتش خوبه هم طراحیش اما متاسفانه خدماتش ضعیفه،تو ایران ی جوری درست کردند ک هر انتخابی داشته باشی باید از ی چیزیش بگذری ک همه نرند سمت ی خودرو و کار بقیه کساد شه،متاسفانه.
Mehdi TuRbO
۹ بهمن ۱۳۹۴مثلن مزدا و نیسان هم کیفیت دارند تو نسلای جدیدشون هم طراحی واسه همین دیگ نمیارند چون اومخ کسی سراغ ماشینای دیگ نمیره،جاش بسترنو اوردن ک فضایی رو میتونه پر کنه ک تقریبن فقط مال خودشه.