اگر نگاهی به محدوده قیمتی ۲۵ تا ۳۷ هزار دلار بیندازید، کراساوورهای زیادی از خودروسازان مختلف خواهید یافت که امروزه فروش خوبی را تجربه میکنند. در این میان تویوتا راو۴ و هوندا CR-V دو گزینه ژاپنی شناختهشده در بازار داخلی و بینالملل هستند که روزبهروز به محبوبیتشان اضافه میشود. تغییر سلیقه بازارها و افزایش تمایل به انواع خودروهای قدبلندتر با فضای حمل بار بیشتر نیز باعث شده تا بیشازپیش در مرکز توجه قرار گیرند. همین موضوع بدل به انگیزهای شد تا این دو را مقابل یکدیگر قرار داده و در چند بخش مختلف مقایسهشان کنیم. با پدال همراه باشید.
زیبایی ظاهری – سلیقهای
این که در بحث طراحی بیرونی یکی را بهتر از دیگری بخوانیم، تقریباً اشتباه است. زیبایی اصولاً مفهومی نسبی بوده و هر شخص بنا به سلیقه و تعریف خاص خود میتواند یکی را زیباتر بداند. طراحی راو۴ درمجموع سادهتر و بهدوراز شلوغکاری است. از طرفی رنگآمیزی دو رنگ آن جلوه خاصی داشته و نمایی لوکس به خودرو میبخشد. در مقابل، CR-V در لبه پایینی دورتادور خود از پلاستیک فشرده استفاده کرده و بدنهای تنومندتر و حجیمتر دارد. سپر جلو و چراغهای عقب آن نیز کمی اغراقآمیز هستند. ازآنجاکه در طراحی هیچکدام ایراد فاحش و زنندهای دیده نمیشود، نمیتوان یکی را مطلقاً زیباتر دانست.
امنیت – یکسان
مدل ۲۰۱۷ راو۴ در آزمایشهای اداره بیمه بزرگراههای آمریکا (IIHS) بالاترین امتیاز یا همان Top Safety Pick+ را دریافت کرد و آزمونهای اداره ملی امنیت بزرگراهها (NHTSA) را با ۵ ستاره کامل پشت سر گذاشت. نسل جدید CR-V اما هنوز در این آزمایشها شرکت نکرده و در حال حاضر تنها میتوانیم با توجه به نتایج بدست آمده توسط نسل پیشین، امتیازهای خوبی برای آن پیشبینی کنیم. نکتهای مهم این است که بسیاری از بستههای امنیتی راو۴ در نسخه پایه نیز تعبیه میشوند اما CR-V بخش اعظم شاخصههای ایمنی خود را تنها در کدهای EX و تورینگ عرضه میکند. هوندا برای توجیه این موضوع گفته که طبق برآوردها بیش از ۷۵ درصد خریداران سراغ کدهای EX، EX-L و تورینگ خواهند رفت و باقی افراد نیز امکانات مناسبی نسبت به مبلغ پرداختی دریافت خواهند کرد.
لذت رانندگی – CR-V
در بحث سواری و لذت رانندگی، حقیقتاً CR-V گزینه بهتری است. گرچه در شرایطی مثل جادههای بادگیر به خوبیِ مزدا CX-5 عمل نمیکند، اما حس سبکی و استواری بسیار دلنشینی دارد. باید اشاره کنم تعویضهای نرم و سریع جعبهدنده نیز نقش قابلتوجهی در این مهم ایفا کرده و لذت بیشتری به رانندگی آن میبخشند.
شتابگیری – CR-V
یکی از مهمترین شاخصههای فرزند جوان هوندا، سرعت عمل بسیار خوب آن میباشد. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو موجود در تریم EX و بالاتر تمامی انتظاراتتان را برآورده ساخته و امکان ثبت شتاب اولیه ۷.۵ ثانیهای را فراهم میکند. چُنین رقمی برای یک کراساوور شهری بسیار قابلتوجه است. برای مقایسه باید اشاره کنم شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت تویوتا راو۴ SE چهار چرخ محرک ۸.۷ ثانیه به طول میانجامد.
بازدهی – راو۴
بر اساس آمار و ارقام EPA، هوندا CR-V حتی با پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر نیز پیروز میدان است. اما در آزمون مصرف سوخت واقعی مجله موتور ترند، که چندی پیش توضیح مختصری درباره آن دادیم، نتایج کاملاً متفاوتاند. مصرف سوخت CR-V با پیشرانه توربو در شهر بیشتر و در جاده اندکی کمتر از رقم اعلامی EPA بود. اشتهای آن در سیکل ترکیبی (۹.۰۱ لیتر در یکصد کیلومتر) نیز تمامی رقبا را پشت سر گذاشته و پس از راو۴ SE چهار چرخ محرک (۸.۷ لیتر در یکصد کیلومتر) در پله دوم جای میگیرد. البته این تمامی ماجرا نیست. اگر نسخه هایبرید راو۴ را انتخاب کنید، طبق آمار EPA در یکصد کیلومتر ترکیبی تنها به ۷.۳۵ لیتر بنزین احتیاج خواهید داشت که البته همین رقم بر اساس آزمون واقعی موتور ترند به ۶.۴ لیتر تقلیل مییابد.
نمای داخلی – CR-V
راو۴ با نسخه فیس لیفت و CR-V با نسل جدید خود به استقبال سال جدید میلادی رفتهاند. نمای کابین و مخصوصاً داشبورد و نشاندهندههای پشت فرمان CR-V نسبت به راو۴ مدرنتر است. فضای بار بین صندلیها زیاد بوده و کنسول میانی کاربری راحتتری دارد. اتاق راو۴ علیرغم رنگبندی زیبا و امکانات خوب، حس و حال رانندگی موجود در رقیب هموطن را ارائه نمیکند.
صندلیهای ردیف عقب –یکسان
فضای بار و کاربردی بودن صندوق عقب – CR-V
همانطور که در قسمت قبل اشاره کردم، هردو خودرو بسیار جادار هستند. تنها تفاوتی که در این باب میتوان بدان اشاره کرد، امکان خواباندن پشتی صندلیها در CR-V از طریق اهرم موجود در صندوق عقب است. صندوق بار راو۴ و CR-V (پیش از تا کردن صندلیها) به ترتیب ۱۰۸۷.۳ و ۱۱۱۰ لیتر حجم دارد که با تا کردن پشتیِ صندلی ها به ۲۰۷۸.۴ و ۲۱۴۶.۴ لیتر بالغ میگردد.
دید عقب – هیچکدام!
کدامیک بهتر است؟
هوندا CR-V جدید سریعتر است، حس رانندگی بهتری ارائه میکند و کابین مدرنتری دارد. در مقابل، تویوتا راو۴ فیس لیفت ۲۰۱۷ حتی در مدلهای پایه به سامانههای فعال امنیتی تجهیز شده، نسخه هایبرید دارد (تنها با اختلاف قیمت ۲,۲۰۰ دلاری) و از رنگبندی بسیار متنوعی در بیرون و داخل اتاق برخوردار میباشد.
منبع: motortrend
[polldaddy poll=9653506]
امیر
۱۴ بهمن ۱۳۹۵منکه میگم تویوتا ولی ظاهر crv دلربا تره وکابینش ولی انتخاب اول تویوتا هست چون بازدهی خیلی مهمه
sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۵تو این سگمنت هوندا بهترینه .
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵کاملا درسته.
هوندا CRV در رنکینگ کار اند درایو در این کلاس صدرنشین است با 5 ستاره ی کامل. 4 هزار دلار ارزون تر از RAV4 هم که هست.
مزدا CX5 رتبه ی 2
هیوندای توسان رتبه ی 4
کیا اسپورتیج رتبه ی 6
تویوتا RAV-4 رتبه ی 7
mehran911
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ببخشید بی ربط
امشب چندین عکس از پورشه ۹۱۱ از سری ۹۹۲ لو رفت !!!
یکم پهن تر شده و اسپویلرعقبش بزرگتر شده و طراحی چراغ های عقب و دیفیوزر و هواکش های جلو هم تغییر کرده در کل زیباتر شده
بهتر از اون خبر ها و مشخصات جدیدی از GT2rs هم توسط یک منبع معتبر لو رفت که واقعا شگفت انگیزه
.
بگذریم …
.
یکی از دوستان گفت که چرا کم کامنت میذاری
راستش با توجه به جو مشمئز کننده ی پدال و ثبت نشدن کامنتهام که جای تعجب داره تصمیم گرفتم کمتر فعالیت کنم شاید فقط پست های پورشه شایدم نه .
.
هر چند خوندن کامنت های متعصبانه و اغلب نادرست برخی از دوستان برای من از هر چیزی در این دنیا زجر آورتره اما با توجه به ثبت نشدن کامنتهام مجبورم تحملش کنم .
به امید پدالی بهتر
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۵اینم تازه مد شده ، یه عده میان میگن فضای سایت خراب شده و من دیگه از این سایت میرم و فرداش که میشه از همه زودتر تو سایتن.(کلی گفتم)
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵هر دو از نظر کیفیت و کارایی حرف زیادی برای گفتن دارن. انتخاب بنده بین این دو هونداس. هوندا اندکی لوکس تر به نظر میاد و کیفیت رانندگیش بیشتره.
دوستان دقت کنن اینا با سانتافه و سورنتو رقابت نمیکنن. با توسان و اسپورتیج رقیبن.فروش بالاشون هم نشان از اقبال بازار به این دو داره.
متأسفانه در کشورمون بسیار اشتباه قیمت گذاری شده ان. امیدوارم که نسخه ی هایبریدیشون وارد بشه.
سامان اذری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵نوید جان باهات موافقم
منم انتخابم هوندا سی ار وی هست
کلا 2 تا از ماشینهای هندا رو بیشتر ازتویوتا دوس دارم
یکی همین ماشین دیگری سیویکه که بیشتر از کرولا دوسش دارم
sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۵سامان جان من نظر نمیذارم دیگه اینجا ..تو زحمتش رو بکش
سلیقه هامون کاملا یکیه :)
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵دقیقا مثل خودم.
کلا به نظرم ماشین های هوندا هم زیبان هم با کیفیت.
ماشین های تویوتا فقط با کیفیتن. البته کمری نسل جدید واقعا زیباست.
به سیویک و CR-V از طرف من 2 تا ماشین دیگه رو هم اضافه کن :
1- هوندا ریج لاین بیشتر از تویوتا تاکوما دوست دارم.
2- هوندا آکورد بیشتر از تویوتا کمری دوست دارم.
جالبه هر 2 تای این ماشین ها در رنکینگ Car&Driver در کلاس خودشون رتبه ی 1 شدن و هر 2 تا محصول رتبه ی 4.
4x
۱۴ بهمن ۱۳۹۵کابین هوندا خیلی دل نشین حس نشستن پشت رول کامیون بهت القا میکنه به امید ورود سی آر وی به ایران
وحید
۱۴ بهمن ۱۳۹۵راو 4 های وارداتی داخل ایران موتورشون تنفس طبیعیه یه مزیت محسوب میشهکه اصطحلاک پایینی دارن
اخیرا هم هوندا cr-v توسط گروه گلرنگ وارد میشه منتهی قیمت منصفانه نیست
لاجرم هم خدماتش نسبت به ایر تویوتا کم تره
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵استهلاک دوست عزیز.
از ریشه ی ( ه/ ل/ ک ) مثل هلاک شدن.
از باب استفعال.
اون چیزی که شما میگی اصطکاک هست.
یه چیز دیگه که کاربران پدال خیلی غلط مینویسن (مضخرف) هست
مزخرف درسته.
رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز کاش یکی پیدا میشد و پیشنهاد میداد بجای استفاده از واژگان خارجی که نمیدونیم چطور نوشته میشه، واژه خیلی ساده فارسی فرسایش را استفاده کنیم.
رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز بجای این همه پیچیدگی و شناخت مصدر… از واژه فارسی فرسایش را استفاده کنیم.
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵آخه فرسایش اون معنی استهلاک رو نمیده.
حداقل در فرهنگ مردم ما بین معنی این 2 کلمه تفاوت وجود داره.
وگرنه حرف شما درسته.
منم عاشق زبان فارسی ام.
فقط تویوتا و هوندا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵حالا نه که خدمات ایرتویا خیلی خوبه. شرکتی که از ریشه دروغه (منظورم نمایندگی رسمی تویوتا بودن)، فکر می کنید سر مردمو کلاه نمیذارن و دروغ نمیگن؟ یه مشت بی سواد جمع شدن تو ایرتویا. چند وقت پیش رفتم نمایندگی مرکزی ایرتویا که یه سوال فنی بپرسم راجع به ماشینای هیبریدی. رفتم پیش کارشناسشون. به طرف میگم فلان چیز خاص رو تو ماشین هیبریدی دیدم. به نظرتون ماشین اشکال داره یا طبیعیه. یارو دو ساعت فکر کرد آخرش گفت ایراد داره نباید اینطور باشه. بعد یه کمری هیبریدی تو نمایندگی بود. با کلی اصرار قبول کرد که اونو تست کنیم ببینیم چه جوریه. بعد دیدیم اونم همینجوریه. آخر سر به این نتیجه رسیدیم مشکل نداشته که هیچ کاملاً هم طبیعی بوده. حالا به نظرتون میشه به شرکتی که کارشناسشون اینقدر بی سواده و اطلاعاتش پایینه اعتماد کرد و ماشینو واسه سرویس برد پیششون؟ تازه یه جایی تو اینترنت خودم طرف ماشین گرفته از ایرتویا بعد از یه مدت فهمیده یکی از بلندگوهای ماشین جاش خالیه. رفته کلی دعوا با ایرتویا. و چندین مثال دیگه. از من میشنوید به این نمایندگی های ایرانی به هیچ وجه اعتماد نکنید. نمایندگی باید رسمی باشه تا بهش اعتماد کرد. مثل آرین موتور. البته اونم شاید. اگه نمایندگی رسمی نداشت (که 90 درصد ندارن و به دروغ خودشونو به عنوان نمایندگی رسمی جا زدن) از بازار آزاد بخرید البته جایی که معتبر باشه. راحتم میشه شرکت ها و نمایشگاه های معتبری که خیلی هم معروفند پیدا کرد. اگه هم گارانتی نداشت هیچ ایرادی نداره. چون بالاخره اگه یه بار نبری برای سرویس، گارانتیش باطل میشه. و همون طور که گفتم ماشینو برای سرویس ندین زیردست یه مشت دزد بی سواد.
حميد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵من خودم رافور سوار میشم ولی هوندا رو ترجیح میدم
emre
۱۴ بهمن ۱۳۹۵به نظر دسته دنده هوندا یکم دستگیر نیست!!!
Mohamad
۱۴ بهمن ۱۳۹۵احترام هوندا واجب
ولی خداوکیلی مگه میشه از تویوتا گذشت؟
من بیشتر ظاهر هوندا بدلم نشست
احمد باقری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵تویوتا راو 4.
کاپیتان
۱۵ بهمن ۱۳۹۵در ایران جفتشان حدودا بخاطر بردنشان 60 میلیونگرونتر از قیمت واقعی و عرفان است که بنظر من ارزش خرید ندارد. الان ماشین هر چقدر هم با کیفیت باشه هر سال فیس لیفت میشه و مدل قبلی هم دمیده میشه.
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۵کاپیتان ، داداش ، اگه میشه یه بار دیگه تکرار کن ، من نفهمیدم چی گفتی .
آرمین
۱۵ بهمن ۱۳۹۵هر دو خوبن ولی تو این رنج کیا سورنتو 2017 موتور GDI واقعا عالیه هفت نفره هم هست
ارش
۱۵ بهمن ۱۳۹۵یه کلیپ از تصادفات روسیه دیدم که تصادف نه چندان شدیدی بین رنو فلوئنس و تویوتا راو فور شدکه تویوتا سریع چپ کرد .از وقتی این کلیپ رو دیدم این مدل تویوتا دلم رو زده آخه همه چی که کیفیت ساخت و خراب نشدن باشه. ایمنی مهمتره.کیفیت سواری هم نداره .پس نظرم هونداست.
sunmartin
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من هوندای ژاپن بخصوص cr v نمیتونم با تویوتا مقایسه کنم چون کیفیت مهمترین فاکتور واسه من است که هوندا اون احراز کرده هوندا یعنی کیفیت زیبایی تکنولوژی و امنیت اما در تویوتا شاهد طراحی یکنواخت و کسل کننده ای هستیم که نسل جوان که نه !بلکه نسل میانسال و جا افتاده هدف قرار گرفته و سعی کرده تا میتونه اقتصادی عمل کنه در حالیکه محصولات هوندا علاوه برکیفیت ستودنی در طراحی و حتی تریم داخلی و کنسول در حد اعلا تونسته نظر خریداران جلب کنه تجربه هوندا سویک بمدت چند ماه به من آموخت که کیفیت هوندا مثال زدنی است
Sina
۱۵ بهمن ۱۳۹۵دو عدد خدای کیفیت، انتخاب بین این دو بسیار سخت است
sardar
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان
با بودجه 180 م کدوم اس یو وی رو پیشنهاد می دید؟
پرادو 6 سیلندر 2006
ix55 2011
mohave v8 2011
tucson 2017
مصرف جاده ای هست و بیشتر سفر خونوادگی
افشین
۱۵ بهمن ۱۳۹۵هیچ کدوم. نظر من میتسوبیشی asx هست.
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵پرایدو !
اگر تمیز و سالم باشه 20 سال با خیال راحت بزن از کویر لوت تا جنگل گلستان برو مثل سـگ کار میکنه آخ هم نمیگه.
Hamid...Audi
۱۵ بهمن ۱۳۹۵اگه قصد خرید اس یو وی هفت نفره دارید که انتخابون محدود به وراکروز و موهاویه.
در کل به نظر من ماشین کره ای دست دو نباید خرید چون نحوه برخورد مصرف کننده با ماشین خیلی موثره.به نظر من تو این رنج اوتلندر یا راو4 کم کارکرد خیلی بهترن.
ولی مسافرت با یه سدان نرم و راحت خیلی بهتر از مسافرت با اس یو ویه.
sunmartin
۱۵ بهمن ۱۳۹۵نظر 100 درصد من توسان 2017 البته در غیاب کیا اسپرتیج جدید که هنوز آنچنان وارد نشده همین توسان یکی از بهترین suv ای کوچک جهان شد در آمریکا در خریدش شک نکنید
فقط تویوتا و هوندا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام دوست عزیز. به نظر من چون ماشین رو برای مصرف خانوادگی میخوای، باید بی دردسر باشه. پس ترجیحاً صفر باشه بهتره. به نظر من یا همون توسان بگیر یا میتسوبیشی asx.
mohsen.b
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام تویوتا ماشین در دراز مدت خودروی بهتریه دیرتر پیر میشه به زبان ساده
محسن
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سلام به همگی دوستان
لطفا راهنمایی کنید ؟
بدلیل شرایط کاری ماهانه حدود 10000 کیلومتر تو جاده ام
بین راو4 و CVR موندم کدوم رو بگیرم .؟
دنبال شاسی بلند هستم که سواریش نرم و کم استهلاک وبا دوام و با شتاب عالی و دارای کولر و بخاری توپ باشه .
یکسری از دوستان تو سایتای دیگه نوشتن سواری rav4 خیلی خشکه و سرنشین عقب اذیت میشه.
همچنین میخوام طوری باشه که با خوابودن صندلی های عقب بشه خوابید.
در مورد پشتیبانی هوندا هم میگن به مشکل برمیخورن .
لطفا دوستانی که تجربه داشتن و رانندگی با این دو ماشین رو دارن جدا از هرگونه تعصب و برادرانه راهنمایی بفرمائید .
اگه امکان مزاحمت تلفنی جهت راهنمایی هست لطفا به شماره 09123324047 یه پیام بدید تا تو زمان مناسب یا از طریق تلگرام استفاده کنم.
ارادتمند دوستان – محسن
reza
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ما که تویوتا رافور خریدیم.
علت
خدمات
نحوه قسط بندی.شرایط فروش الانش خوبه
زیبایی ظاهری هم رافور
این که در آینده برای تامین قطعات و بازار فروش به مشکل بر نخوری
اصلا الان هوندا پلاک نمیشه
کلا شاسی بلند ها ماشین های خشکی هستند ولی این رو بدون در بین ماشین های در بازار تویوتا نرمترین هست.
هوندا تو ایران برند موفقی نبوده