تویوتاهوندا

جنگ هیدروژنی، تویوتا میرای در برابر هوندا کلاریتی

در نگاه اول، به نظر می‌رسد انتخاب میان تویوتا میرای و هوندا کلاریتی بسیار دشوار باشد چراکه این دو ماشین بسیار به هم شبیه هستند؛ اما پس از بررسی دقیق‌ترِ این دو خودروی هیدروژنی، غیر از طراحی ظاهری، یکی از ویژگی‌های اصلی که میرای و کلاریتی را از یکدیگر متمایز می‌کند، بُرد بیشتر حدود ۹۰ کیلومتری هوندا است. البته این اختلاف چندان زیاد نیست اما هنوز هم می‌تواند برای خریدارانی که در انتخاب میان یکی از این دو خودرو تردید دارند، مهم باشد.

اگر جدول زیر را نگاه کنید، خواهید دید که تویوتا میرای و هوندا کلاریتی ابعادی مشابه، عملکردی مشابه، وزنی یکسان و قیمتی شبیه به هم دارند؛ اما دراین‌بین تفاوت‌هایی هم وجود دارد مانند اینکه کلاریتی قدرت بیشتری نسبت به میرای دارد (۱۷۴ اسب بخار در برابر ۱۵۱ اسب بخار)، می‌تواند پنج مسافر را به‌راحتی حمل کند درحالی‌که میرای ظرفیت حمل چهار نفر را دارد و درنهایت بُرد ۵۹۰ کیلومتر کلاریتی که آن‌را بالاتر از میرای با بُرد ۵۰۰ کیلومتر قرار می‌دهد.

برای مقایسه‌ای دقیق و کامل میان این دو خودروی هیدروژنی بازار، مشخصات و اطلاعات کامل آن‌ها را از تویوتا و هوندا گرفته و در جدول زیر ارائه کرده‌ایم. این جدول تمامی تفاوت‌هایی که ممکن است شما بخواهید در مورد این دو خودروی سلول سوختی بدانید را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز قطعات تویوتا «Tom Blackman» در مورد میرای و کلاریتی می‌گوید:

«من فکر نمی‌کنم شباهت مشخصات تویوتا میرای و هوندا کلاریتی تصادفی باشد. ماهیت تکنولوژی سلول سوختی حداقل در حال حاضر برای تمامی خودروسازان تقریباً یکسان است و بنابراین همهٔ خودروهای هیدروژنی حال حاضر دنیا در وزن و توان خروجی تا حد زیادی شبیه یکدیگر هستند درحالی‌که قیمت آن‌ها نیز مشابه است».

از سوی دیگر، مدیر بخش قطعات آنلاین هوندا درحالی‌که معتقد است کلاریتی خودروی بهتری است بیان کرد:

«بُرد بیشتر کلاریتی قابل‌توجه است آن‌هم درحالی‌که همچنان تعداد ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن کم بوده و این ایستگاه‌ها در حال ساخته‌شدن هستند».

mirai-clarity-comp-chart

جدول مقایسهٔ مشخصات دو خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی و تویوتا میرای

  تویوتا میرای هوندا کلاریتی
قدرت ۱۵۱ اسب بخار ۱۷۴ اسب بخار
گشتاور ۳۳۵ نیوتن متر ۳۰۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۹.۴ ثانیه ۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۲ ثانیه ۱۶.۸ ثانیه
فاصلهٔ محوری ۲.۷۸ متر ۲.۷۵ متر
وزن ۱۸۵۰ کیلوگرم ۱۸۷۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۵ نفر
مصرف هیدروژن ۳.۵ لیتر ۳.۵ لیتر
بُرد ۵۰۰ کیلومتر ۵۹۰ کیلومتر
قیمت ۵۸,۳۶۵ دلار ۶۰,۰۰۰ دلار

 

toyota-mirai-vs-honda-clarity-fuel-cell-hidrogen-ecoprofit-6
منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    به سختی میشه یک کدوم رو انتخاب کرد.
    ولی من هوندا کلاریتی رو انتخاب میکنم.
    ____________________________
    شما هم دوست داشتید نظرتون رو بگید
    هوندا کلاریتی لایک ???
    تویوتا میرای دیسلایک ???

    1. سامان اذری

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      هیدروژن برا میرای با کارت طلایی تویوتا
      برا 3 سال رایگانه و تویوتا قول داده تا اون روز با همکاری شرکت شل قیمت هیدروژن رو بیاره پایین و تعداد جایگاهای سوخت رو افزایش بده
      خود تویوتا برای تکنولوژی پیل سوختی 23 سال زمان و تعداد 5680 اختراع ثبت کرده
      اعداد و ارقام به نفع کلاریتی هست به شرط این که هوندا هم به همون مدت یعنی 3 سال هیدروژن رایگان به خریداراش بده
      انتخاب بین این دو تا خیلی سخته
      عاشق هر دو برند هستم
      تو مشخصات هوندا برتره
      ولی در کل فکنم میرای فروش بیشتری رو تجربه کنه چون مردم امریکا تویوتا رو یکم بیشتر از هوندا تو این جور تکنولوژی های جدید و پیچیده قبول دارند

      1. Ace

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        آره.
        مردم امریکا خیلی به تویوتا اعتماد دارن.
        تو اینترنت تجربه های مالکیت پریوس هست .
        فقط تعریف میکنن ازش.

  2. mahdi DODGE

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    هر دو خوبن اما بدون شک هوندا کلاریتی بهتره

  3. <<<<<

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (382 ديدگاه)

    طراحی میرای – CHR و پریوس انگار نتیجه دعوای زن و شوهری طراحام تویوتاست
    خشونت ازشون میباره
    چراغهاشونم دو تیکست دقیقا همون کاری که باعث شد کریس بنگل مرحوم! را از بی ام و بیرون کنند

  4. فيصل.

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (348 ديدگاه)

    کلاریتی اصلا فروش نداره فعلا. فقط میشه لیز کرد اونم سالی ۱۳۲۸۴ دلار هزینه شه همراه با هیدروژنش. هرکسی هم تایید نمیشه واس لیز کردنش طبق گفته هوندا و لیز ۳ ساله هست. ولی میرای رو میشه نقدی و فاینانس و لیز خرید. لیوان هم بذاری زیر اگزوزش آب بخوری. چقد تلاش کردن واس همچین تکنولوژی که شاید هیچ وقت مورد پسند مشتریان قرار نگیره. تلاش و پشتکارشون قابله احترامه، خیلی خیلی
    مثل تکنولوژی هیبریدی، یه نفر باید عزمش رو جزم کنه و خودرویی تولید کنه که هنوز متقاضی براش وجود نداره . تویوتا گفته تا ۲۰۲۰ میخواد ۳۰۰۰۰ تا FCV بسازه. اگه ۳۰۰۰تا هم بفروشه با این قیمت باید به احترامش کلاه از سر برداشت. خدا میدونه با ۵۸۰۰۰ دلار چه گزینه های لوکسی جلوی یه نفر هست واسه خرید بعد بیاد میرای رو انتخاب کنه

  5. M4

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    حرف ندارن اما :
    منتهی این ژاپنی ها با این ظاهر اوانگاردشون دید ادم خراب میکنن
    مثلا پریوس از نزدیک میبینی راتو کج میکنی ! :(
    (منظورم فقط هیدروژنی و هیبریدی هاست)

  6. نوید جهرمی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    برا من که اصلا انتخاب سختی نیس. به راحتی هوندا هوندا رو ترجیح میدم. کلاریتی داره به میرای میگه میشه هم هیدروژنی بود هم خوشکل و معقول. نه عجیب غریب.

  7. soroush

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کلا هوندا از تویوتا بهتره…

  8. ASA

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    مبالغه توی طراحی حال آدمو بهم میزنه!

  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    خودروهای هیدروژنی خیلی باحالن، هیدروژن و اکسیژن میسوزونن و آب و گرما پس میدن! یعنی اگر آب نداشتی میتونی ماشین رو روشن کنی بهت آب بده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا