وقتی به سدانی هیجانانگیز فکر میکنید تویوتا آوالون اولین گزینهای نیست که به ذهنتان میرسد اما این خودرو جدیدترین پروژهی بخش TRD تویوتاست که نگاهها را به خود جلب کرده است. این خودرو ظاهری اسپورت تر، کابینی بهتر و هندلینگی سطح بالاتر نسبت به نسخه استاندارد آوالون را ارائه میکند. آوالون TRD از نظر پرفورمنس داج چارجر یا کیا استینگر را به دردسر نخواهد انداخت اما در دنیایی که اکثر خانوادهها به فکر استفاده از یک کراس اوور برای رساندن فرزندان خود به مدرسه هستند، ما فکر میکنیم آوالون TRD خودروی جذابتری است. در ادامه ۵ ویژگی بسیار خوب این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
- پیشرانه
آوالون TRD از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بکار رفته در سایر نسخههای این سدان ژاپنی استفاده میکند اما قدرت آن برابر با ۳۰۱ اسب بخار میباشد. این سدان ژاپنی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قابلاحترام ۶.۱ ثانیهای دارد. اکثر سدان های رده میانی به استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر توربو روی آوردهاند اما وجود یک نیروگاه ۶ سیلندر روی آوالون حس خوبی ایجاد میکند. این پیشرانه قدرت خود را به نرمی تحویل چرخ ها میدهد هرچند آرزو میکردیم که ایکاش گیربکس عملکرد هماهنگتری با پیشرانه داشت.
- رینگها و رنگهای بدنه
شاید تویوتا آوالون TRD خودروی سریعتری نسبت به نمونههای دیگر این خانواده نباشد اما قطعاً از نظر ظاهری متمایز است. از جمله تغییرات بدنه میتوان به کیت بدنه مشکی، نشانهای قرمز TRD و رینگهای ۱۹ اینچی مشکی مات با کالیپرهای ترمز قرمز اشاره کرد. این رینگهای ۱۹ اینچی وزن کمتری هم دارند. تریم TRD تنها در چهار رنگ نقرهای، مشکی، قرمز و سفید عرضه میشود. ما به شدت سفارش رنگ قرمز سوپر سونیک را سفارش میکنیم.
- اگزوز
در عقب آوالون TRD سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ وجود دارد که با دو خروجی خود نگاهها را به سمت خود جلب میکند. درست همانند رینگها، این خروجیهای اگزوز هم فقط برای نمایش نبوده و در واقع صدای جذابی تولید میکنند.
- تغییرات کابین
زمانی که وارد کابین شوید خواهید فهمید داخل یک آوالون عادی ننشستهاید. صندلیها ترکیبی از سافتکس و جیر بوده و دوخت های قرمز در آن بکار رفتهاند. تویوتا همچنین حروف TRD را روی پشتسریها نوشته است. برای ایجاد حس اسپورت تر، کمربندهای ایمنی نیز قرمز رنگ هستند. کفپوشهای استاندارد TRD با دوخت های قرمز بسیار جذاب به نظر میرسند.
- تولید محدود
شاید جذابترین جنبهی آوالون TRD کمیاب بودن آن باشد. تویوتا میگوید در سال ۲۰۲۰ تعداد ۶ هزار دستگاه از کمری TRD را خواهد ساخت اما سقف تولید آوالون TRD تنها ۲۶۰۰ دستگاه خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید تولید لامبورگینی اوروس در سال ۲۰۱۹ حدود ۵ هزار دستگاه بوده است. شاید اصلاً آوالون TRD را در جادهها نبینید!
[دانلود ویدئو]
ایمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۸خیلی میخوامت ولی چه کنم با ماکسیما ؟؟؟؟
MOHAMAD.n.r
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ماکسیما یه چیز آنتیکه مخصوصا برا ایرانی ها که ۹۰درصدشون باهاش خاطره دارند.
خودم زمانی بچه بودم بعد از اسم و ویژگی های ماشین خودمون(پرشیا) با ماکسیما اشنا شدم(توشهر ما اون اوایل کلا یکی بود)
وحید
۲۱ بهمن ۱۳۹۸یکی از زیبا رویان تویوتا
حالا یکی
۲۱ بهمن ۱۳۹۸عنوان مقاله شما خیلی اغراق آمیزه. آوالون را دوست دارم خیلی زیاد اما این پنج ویژگی که نام بردید خوبه اما در شرایط امروز دنیای ماشین، “فوق العاده” محسوب نمیشه
MjM
۲۱ بهمن ۱۳۹۸همه چیش عالیه غیر ازون دهن گشادش! ک انگار جلو پنجره رو بریدن با پایین یکی کردن!
بهراد
۲۱ بهمن ۱۳۹۸فک کنم ویژگی 6 باید میشد ” فاقد سپر جلو برای سهولت تعویض دیاق سپر و دسترسی به پروانه و رادیات در تصادفات
Farzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۸بیمر جلو پنجره رو یاد بگیر
Nissan
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ژاپنی کم نقص
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۸از رو عکساش فهمیدی؟
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۸خیلی خوشگلو جذابه
Malt hill
۲۱ بهمن ۱۳۹۸علی بخردی حسابی حال آوالان trd رو گرفت
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۸علی بخردی بچه مایه داره ، تو کار ملک هست ، گاراژ داره ، خودرو میفروشه ، دکتر هست و کلاً سرمایه داره ، خب مشخصه تویوتا را بکوبونه وقتی میتواند رنجرور بایوگرافی ، bmw سری ۷ ، بنز s را یکجا در یکسال بخره یا این همه ماشین سری m بی ام و را داره کی دیگه نگاه به تویوتا میندازه .
من همیشه گفتم تویوتا برای شرایط سخت ساخته شده و عاشقشم اما اگر یک روزی بخوام تو آمریکا زندگی کنم و یک زندگی متوسط داشته باشم ، بنز S را به صورت لیز میخرم و هر ۳ سال عوضش میکنم .
علی بخردی از ایرات ایران زندگی نمیکنه تا بفهمه گاز دادن با تویوتا اوریون با کمترین هزینه نسبت به بقیه وارداتیها یه مزیته و نه یک مسخره بازی .
این هم بگم من خودم عاشق پیج اینستاگرامیش هستم و تمام فیلم هاشو دنبال میکنم ، از سبکش خوشم میاد .
کیان
۲۱ بهمن ۱۳۹۸بابا ای ولا
شما هم میبینیدش
علی رغم این همه انتقادی ک به تویوتا و لکسوس میگیره ولی من نقداشو دوس دارم
ولی نقداش یه ایراد بزرگی داره، اونم اینه ک هر ماشین و تو کلاس خودش مقایسه نمیکنه، یعنی هرچی بدن بهش با بنز اس کلاس و بی ام و سری 7 میخواد مقایسه کنه و این نتیجه حاصل میشه ک کلی ایراد به تویوتا حتی ماشینهای امریکایی میگیره
اینطور نقد کردن واقعا منطقی نیست
بالاخره تویوتا و … فروش بالایی دارن و به وقل این اقای بخردی ک میگه تویوتا داره سر مردم کلاه میذاره یه اغراق یا بدبینی بسیار زیاد هست، من به شخصه فک میکنم واقعا یکمی از تویوتا بدش میاد.
در کل عوام مردم در همه دنیا قشر متوسط هستن، برای ما ایرانیها متاسفانه ماشین متوسط شده پراید و سمند و … که قیمتشون سر به فلک کشیده و برای خیلی های دیگه ماشین اقتصادی میشه ماشینهاس رنگارنگ ژاپنی کره ای و امریکایی
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۸اتفاقا علی آقا بنظرم خیلیم خوب گفته
فقط تو ایران هست که تویوتا طرفدار داره علتشم این هست مردوم اکثرا پراید پژو سوارن و ماشین هاشون هر روز خرابه و دنبال یه ماشینی میگردن خراب نشه. معیار خرید خودرو واس ملت های جهان سومی فقط خراب نشدن هست.
مصرف سوخت تکنولوژی ایمنی و لذت رانندگی چیزی هست که تو ماشین های تویوتا پیدا نمیشه. علی هم همینو میگه . میگه وقتی با این پول میشه ایمپالا یا حتی ماکسیما خرید خب چرا واس تویوتا پول داد؟ تویوتایی که صدای موتورش بیشتر از پراید میاد داخل ؟
به هر حال میدونم اکثرا کسایی که اینجا کامنت میذارن ، فقط از رو عکسای ماشینا نظر میدن و تجربه هیچ ماشین بروزی رو ندارن. عین اون آقا تو کامنت بالا که پرشیا داره و نظر درباره کمری و ماکسیما میده ، به همین دلیل اصلا مرجع حساب نمیشه کامنت های ایرانی جماعت که بیشتر از روی احساسات و تعصب هست
علت فروش بالا تویوتا هم گارانتی و فراوانی و ارزانی هست که کم کم کره ای ها دارن ازش این امتیاز رو میگیرن تو آمریکا
پدرام
۲۴ بهمن ۱۳۹۸چرا حتما باید نظر بدیم وقتی اطلاعات نداریم
/ مصرف سوخت تکنولوژی ایمنی و لذت رانندگی چیزی هست که تو ماشین های تویوتا پیدا نمیشه. علی هم همینو میگه . میگه وقتی با این پول میشه ایمپالا یا حتی ماکسیما خرید خب چرا واس تویوتا پول داد؟ تویوتایی که صدای موتورش بیشتر از پراید میاد داخل ؟/
یک بارم در مورد تویوتا مقالاتشو خوندی یا اطلاعات داری؟؟؟؟
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۸چهار چرخ متحرکه؟
امین
۲۴ بهمن ۱۳۹۸دف جلو
Renault Fluence
۲۲ بهمن ۱۳۹۸سپر جلوش رو از افترماکت میشه تهیه کرد؟