تویوتا

5 ویژگی فوق‌العاده تویوتا آوالون TRD

وقتی به سدانی هیجان‌انگیز فکر می‌کنید تویوتا آوالون اولین گزینه‌ای نیست که به ذهنتان می‌رسد اما این خودرو جدیدترین پروژه‌ی بخش TRD تویوتاست که نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. این خودرو ظاهری اسپورت تر، کابینی بهتر و هندلینگی سطح بالاتر نسبت به نسخه استاندارد آوالون را ارائه می‌کند. آوالون TRD از نظر پرفورمنس داج چارجر یا کیا استینگر را به دردسر نخواهد انداخت اما در دنیایی که اکثر خانواده‌ها به فکر استفاده از یک کراس اوور برای رساندن فرزندان خود به مدرسه هستند، ما فکر می‌کنیم آوالون TRD خودروی جذاب‌تری است. در ادامه ۵ ویژگی بسیار خوب این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  1. پیشرانه


آوالون TRD از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بکار رفته در سایر نسخه‌های این سدان ژاپنی استفاده می‌کند اما قدرت آن برابر با ۳۰۱ اسب بخار می‌باشد. این سدان ژاپنی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قابل‌احترام ۶.۱ ثانیه‌ای دارد. اکثر سدان های رده میانی به استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر توربو روی آورده‌اند اما وجود یک نیروگاه ۶ سیلندر روی آوالون حس خوبی ایجاد می‌کند. این پیشرانه قدرت خود را به نرمی تحویل چرخ ها می‌دهد هرچند آرزو می‌کردیم که ای‌کاش گیربکس عملکرد هماهنگ‌تری با پیشرانه داشت.

  1. رینگ‌ها و رنگ‌های بدنه

شاید تویوتا آوالون TRD خودروی سریع‌تری نسبت به نمونه‌های دیگر این خانواده نباشد اما قطعاً از نظر ظاهری متمایز است. از جمله تغییرات بدنه می‌توان به کیت بدنه مشکی، نشان‌های قرمز TRD و رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات با کالیپرهای ترمز قرمز اشاره کرد. این رینگ‌های ۱۹ اینچی وزن کمتری هم دارند. تریم TRD تنها در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، قرمز و سفید عرضه می‌شود. ما به شدت سفارش رنگ قرمز سوپر سونیک را سفارش می‌کنیم.

  1. اگزوز

در عقب آوالون TRD سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ وجود دارد که با دو خروجی خود نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. درست همانند رینگ‌ها، این خروجی‌های اگزوز هم فقط برای نمایش نبوده و در واقع صدای جذابی تولید می‌کنند.

  1. تغییرات کابین

زمانی که وارد کابین شوید خواهید فهمید داخل یک آوالون عادی ننشسته‌اید. صندلی‌ها ترکیبی از سافتکس و جیر بوده و دوخت های قرمز در آن بکار رفته‌اند. تویوتا همچنین حروف TRD را روی پشت‌سری‌ها نوشته است. برای ایجاد حس اسپورت تر، کمربندهای ایمنی نیز قرمز رنگ هستند. کف‌پوش‌های استاندارد TRD با دوخت های قرمز بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

  1. تولید محدود

شاید جذاب‌ترین جنبه‌ی آوالون TRD کمیاب بودن آن باشد. تویوتا می‌گوید در سال ۲۰۲۰ تعداد ۶ هزار دستگاه از کمری TRD را خواهد ساخت اما سقف تولید آوالون TRD تنها ۲۶۰۰ دستگاه خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید تولید لامبورگینی اوروس در سال ۲۰۱۹ حدود ۵ هزار دستگاه بوده است. شاید اصلاً آوالون TRD را در جاده‌ها نبینید!

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    خیلی میخوامت ولی چه کنم با ماکسیما ؟؟؟؟

    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      ماکسیما یه چیز آنتیکه مخصوصا برا ایرانی ها که ۹۰درصدشون باهاش خاطره دارند.
      خودم زمانی بچه بودم بعد از اسم و ویژگی های ماشین خودمون(پرشیا) با ماکسیما اشنا شدم(توشهر ما اون اوایل کلا یکی بود)

  2. وحید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (324 ديدگاه)

    یکی از زیبا رویان تویوتا

  3. حالا یکی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عنوان مقاله شما خیلی اغراق آمیزه. آوالون را دوست دارم خیلی زیاد اما این پنج ویژگی که نام بردید خوبه اما در شرایط امروز دنیای ماشین، “فوق العاده” محسوب نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. MjM

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (734 ديدگاه)

    همه چیش عالیه غیر ازون دهن گشادش! ک انگار جلو پنجره رو بریدن با پایین یکی کردن!

  5. بهراد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    فک کنم ویژگی 6 باید میشد ” فاقد سپر جلو برای سهولت تعویض دیاق سپر و دسترسی به پروانه و رادیات در تصادفات

  6. Farzad

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    بیمر جلو پنجره رو یاد بگیر

  7. Nissan

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ژاپنی کم نقص

    1. امیر

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      از رو عکساش فهمیدی؟

  8. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (613 ديدگاه)

    خیلی خوشگلو جذابه

  9. Malt hill

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (513 ديدگاه)

    علی بخردی حسابی حال آوالان trd رو گرفت

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      علی بخردی بچه مایه داره ، تو کار ملک هست ، گاراژ داره ، خودرو میفروشه ، دکتر هست و کلاً سرمایه داره ، خب مشخصه تویوتا را بکوبونه وقتی میتواند رنجرور بایوگرافی ، bmw سری ۷ ، بنز s را یکجا در یکسال بخره یا این همه ماشین سری m بی ام و را داره کی دیگه نگاه به تویوتا میندازه .
      من همیشه گفتم تویوتا برای شرایط سخت ساخته شده و عاشقشم اما اگر یک روزی بخوام تو آمریکا زندگی کنم و یک زندگی متوسط داشته باشم ، بنز S را به صورت لیز میخرم و هر ۳ سال عوضش میکنم .
      علی بخردی از ایرات ایران زندگی نمیکنه تا بفهمه گاز دادن با تویوتا اوریون با کمترین هزینه نسبت به بقیه وارداتیها یه مزیته و نه یک مسخره بازی .
      این هم بگم من خودم عاشق پیج اینستاگرامیش هستم و تمام فیلم هاشو دنبال میکنم ، از سبکش خوشم میاد .

    2. کیان

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1492 ديدگاه)

      بابا ای ولا
      شما هم میبینیدش
      علی رغم این همه انتقادی ک به تویوتا و لکسوس میگیره ولی من نقداشو دوس دارم
      ولی نقداش یه ایراد بزرگی داره، اونم اینه ک هر ماشین و تو کلاس خودش مقایسه نمیکنه، یعنی هرچی بدن بهش با بنز اس کلاس و بی ام و سری 7 میخواد مقایسه کنه و این نتیجه حاصل میشه ک کلی ایراد به تویوتا حتی ماشینهای امریکایی میگیره
      اینطور نقد کردن واقعا منطقی نیست
      بالاخره تویوتا و … فروش بالایی دارن و به وقل این اقای بخردی ک میگه تویوتا داره سر مردم کلاه میذاره یه اغراق یا بدبینی بسیار زیاد هست، من به شخصه فک میکنم واقعا یکمی از تویوتا بدش میاد.
      در کل عوام مردم در همه دنیا قشر متوسط هستن، برای ما ایرانیها متاسفانه ماشین متوسط شده پراید و سمند و … که قیمتشون سر به فلک کشیده و برای خیلی های دیگه ماشین اقتصادی میشه ماشینهاس رنگارنگ ژاپنی کره ای و امریکایی

    3. امیر

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اتفاقا علی آقا بنظرم خیلیم خوب گفته
      فقط تو ایران هست که تویوتا طرفدار داره علتشم این هست مردوم اکثرا پراید پژو سوارن و ماشین هاشون هر روز خرابه و دنبال یه ماشینی میگردن خراب نشه. معیار خرید خودرو واس ملت های جهان سومی فقط خراب نشدن هست.
      مصرف سوخت تکنولوژی ایمنی و لذت رانندگی چیزی هست که تو ماشین های تویوتا پیدا نمیشه. علی هم همینو میگه . میگه وقتی با این پول میشه ایمپالا یا حتی ماکسیما خرید خب چرا واس تویوتا پول داد؟ تویوتایی که صدای موتورش بیشتر از پراید میاد داخل ؟
      به هر حال میدونم اکثرا کسایی که اینجا کامنت میذارن ، فقط از رو عکسای ماشینا نظر میدن و تجربه هیچ ماشین بروزی رو ندارن. عین اون آقا تو کامنت بالا که پرشیا داره و نظر درباره کمری و ماکسیما میده ، به همین دلیل اصلا مرجع حساب نمیشه کامنت های ایرانی جماعت که بیشتر از روی احساسات و تعصب هست
      علت فروش بالا تویوتا هم گارانتی و فراوانی و ارزانی هست که کم کم کره ای ها دارن ازش این امتیاز رو میگیرن تو آمریکا

      1. پدرام

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (36 ديدگاه)

        چرا حتما باید نظر بدیم وقتی اطلاعات نداریم
        / مصرف سوخت تکنولوژی ایمنی و لذت رانندگی چیزی هست که تو ماشین های تویوتا پیدا نمیشه. علی هم همینو میگه . میگه وقتی با این پول میشه ایمپالا یا حتی ماکسیما خرید خب چرا واس تویوتا پول داد؟ تویوتایی که صدای موتورش بیشتر از پراید میاد داخل ؟/
        یک بارم در مورد تویوتا مقالاتشو خوندی یا اطلاعات داری؟؟؟؟

  10. sina

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    چهار چرخ متحرکه؟

    1. امین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (678 ديدگاه)

      دف جلو

  11. Renault Fluence

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    سپر جلوش رو از افترماکت میشه تهیه کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا