کراون، سدان بزرگ و لوکسی از تویوتا است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۵ بازمیگردد. این ماشین هماکنون در نسل چهاردهم خود قرار دارد که در دسامبر سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ مورد بهروزرسانی جزئی قرار گرفت. کراون کنونی که صرفاً در بازار داخلی ژاپنی و برخی از بازارهای آسیایی عرضه میگردد، تقریباً پنجساله شده و نیاز به یک جانشین دارد. به همین منظور تویوتا در نمایشگاه توکیو امسال یک پروتوتایپ نزدیک به تولید از نسل جدید کراون را رونمایی کرده است.
مهمترین نکته در مورد نسل جدید کراون ساخت آن بر روی پلتفرم جدید TNGA تویوتا است که گفته شده لذت رانندگی خودرو را افزایش خواهد داد. توصیف تویوتا از کراون جدید بسیار مبهم است ولی انتظار میرود این سدان لوکس وزن سبکتری داشته باشد و هندلینگ آن نیز بهبود یابد. سازندهٔ ژاپنی وعده داده که در نسل جدید کراون راننده فقط باید از رانندگی لذت ببرد. بدین منظور حتی کراون جدید بهطور کامل در پیست نوربرگرینگ مورد آزمایش قرار گرفته است.
جزئیات اولیه نشان میدهند که کراون جدید کمی کشیدهتر از نسل کنونی است بهنحویکه طول آن از ۴.۸۷ متر به ۴.۹۰ متر رسیده است. در همین حال فاصلهٔ محوری خودرو نیز کمی افزایش داشته است. این افزایش ابعاد موجب ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان و همینطور صندوق بار بزرگتر شده است. در بخش طراحی ظاهری نیز پروتوتایپ نسل پانزدهم کراون از ظاهری با خطوط تیز سود میبرد درحالیکه نمای جلویی آن تحت سلطهٔ جلوپنجرهای عظیم قرار دارد.
در این سدان لوکس ژاپنی همچنین از چراغهایی کشیده استفاده شده است. نمای جانبی کراون نیز با گلگیرهای برجسته و اوورهنگ کشیدهٔ عقب، نمایی عضلانی دارد. نسخهٔ تولیدی این ماشین بهصورت استاندارد به سیستم DCM هم مجهز خواهد بود که به جمعآوری اطلاعات از وسایل نقلیه و ترافیک پرداخته و آنها را بهمنظور کاهش ترافیک پردازش میکند. نسخهٔ تولیدی نسل جدید کراون در تابستان آینده معرفی خواهد شد.
MehdiTurbo
۷ آبان ۱۳۹۶ای کاش تو ایرانم وارد میشد خیلی گزینه خوبی،فعلن ک خارجیا را دارند دونه دونه ایرانیزه میکنند گند میزنند تو کیفیتشون.
علی
۷ آبان ۱۳۹۶زیادی شبیه سوناتا lf هیبرید نشده ؟؟؟
البته داخلش خیلی باحاله
حامد
۷ آبان ۱۳۹۶سوناتا هم خودش از یه چیز دیگه الهام گرفته
Majidsh
۷ آبان ۱۳۹۶سدان زیبا و پر ابهتی به نظر میرسه
میدوارم تویوتا هم هرچه زودتر تو طراحیاش
یه امضا داشته باشه که معرفی برندش باشه
#ali.m#
۷ آبان ۱۳۹۶یکی از اصیل ترین سدان های تویوتاست .
واسه من بالاتر از کمری قرار میگیره از نظر ارزش .
?کمری?
هادی
۷ آبان ۱۳۹۶سلام. دوستان عزیز پولدار میشه کسی که مثلا هم سوناتا سوار شده هم کمری بگه دقیقا چه فرقی دارن… مخصوصا زمان رانندگی
حامد
۷ آبان ۱۳۹۶بستگی داره چی از ماشینت میخوای
اگه آپشن و راحتی میخوای سوناتا بهتر راضیت میکنه
اگه کیفیت و ماندگاریه طولانی تر میخوای تو خرید کمری شک نکن
اگه تو این بازه قیمتی دوست داری یه ماشین پر اپشن و با کیفیت خوب داشته باشی من اپتیما ۲۰۱۷ gt line رو پیشنهاد میکنم واقعا کیفیتش عالی شده
Amir
۷ آبان ۱۳۹۶سلام دوست عزیز کمری ماشین خوب و نیازی به تعریف نداره ثابت شده میباشد .
اما سوناتا هیبریدی هم واقعا ماشین خوب و پر آپشن و نرم میباشد که مصرف بنزین بسیار پایینی هم دارد .
در این رده کیا اپتیما هم هست که به نظر من سوناتا یه سطح از اپتیما بالاتر باشه با احترام به نظر دوستان
و آخرین و مهم ترین چیز در سوناتا و کمری که تفاوت در قیمت آنها است تویوتا نزدیک به 50 الی 70 میلیون تفاوت قیمت با سوناتا داره که خودش یه نقطه مثبتی برای سوناتا است با تشکر
Achtung
۸ آبان ۱۳۹۶من هردو رو روندم و ۵۰۰۰۰ کیلومتر کمری رو روندم . سوناتا که از نظر سواری و متریال حرفی برای گفتن نداره ولی کمری متریال و سواری متوسطی داره و ماشین راحتیه
نوید جهرمی
۸ آبان ۱۳۹۶کمری از نظر آپشن و قیمت پشت سر سوناتا قرارمیگیره. کیفیت رانندگیش بهتره. نرمی و راحتیش بیشتره.
سوناتا یکم حس اسپورت تری نسبت ب کمری داره.ولی فرمونش حس کم تری داره.ترمزش هم گنگه و نیاز ب فشار بیشتری داره.
اگر یه قیمت بودن کمری انتخاب بهتری بود اما با این اختلاف قیمت سوناتا انتخاب معقول تریه.
از نظر کیفیت نگران نباشید. فروش کارکرده هردو هم راحته ولی افت قیمت کمری کمتره.
Amir
۷ آبان ۱۳۹۶سلام دوستان خداوکیلی جلوی ماشین خیلی به سوناتا هیبرید شباهت نداره ؟
( حالا دوستان ژاپن دوست میان میگن سوناتا از این اسکی رفته ) لطفا این حرف رو نزنید با تشکر
Ali
۸ آبان ۱۳۹۶اره داش اگه هیوندای اسکی بره تویوتا جلوی سوناتارو اسکن کرده روی کراون.
دانیال
۷ آبان ۱۳۹۶آوالون رو چرا ولی این «کراون» رو دیگه نشنیده بودیم
MehdiTurbo
۸ آبان ۱۳۹۶چون بازار خیلی کمی داره فقط داخل ژاپن و دو سه تا کشور دیگ ک اسم نبرده،اگ میومد ایران میشد ی ژاپنی خوشگل با اپشن و کیفیت کیا و اپتیما رو به خاطره خوشگلی و امکانات میخرند ک اینم داره خیلی خوشم اومده ازش همه چی داره.
Fit Demon
۷ آبان ۱۳۹۶طراحیش واقعا منو جذب کرد
حمیدرضا
۷ آبان ۱۳۹۶کاش با برند لکسوس معرفی میشد باقی مردم دنیا هم بتونن از این خودرو استفاده کنن
یاس ی
۸ آبان ۱۳۹۶ی گیرایی خاصی توی طراحیش هست که آدمو جذب خودش میکنه. به نظرم از کمری زیباتره، شباهت هایی داره با سوناتا ولی این منو بیشتر تحت تاثیر میزاره تا سوناتا، البته نظر دوستان محترم.
A.B
۸ آبان ۱۳۹۶از آرم تویوتا استفاده نکردن!
یاس ی
۸ آبان ۱۳۹۶البته طراحش در قسمت پایین سپر جلو به سپر ماکسیما 2016 به بعد هم اندک گوشه چشمی داشته. شیب و خط اون قسمت شبیه به سپر ماکسیما شده ولی جزئیاتش یکم متفاوته.
Ali
۸ آبان ۱۳۹۶کپی کپی کپی از سوناتا هیبرید جلوش که ۱۰۰٪
مانی
۹ آبان ۱۳۹۶نمایه بیرونیش شبیه لکزز و آئودی و نمایه تو
شبیهه ولوو هست,نمیدونم تویوتا با این همه عظمت
کی میخواد طراحی مدلهاشو درست کنه