شرکت نیسان با معرفی مدل جوک در سال ۲۰۱۰، یکی از اولین خودروسازانی بود که به بخش کراس اوورهای کوچک یا ساب کامپکت راه یافت. کمکم این کلاس خودرویی بسیار محبوب و پرطرفدار شد و به همین دلیل دیگر خودروسازان دنیا نیز کراس اوورهای ساب کامپکتی را معرفی کردند. شرکت تویوتا هم یکی از آنها بود که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ کانسپتی را بانام C-HR رونمایی کرد. این کانسپت یک کراس اوور کوچک ۳ در بود که با استقبال گرمی از سوی مردم مواجه شد.
به همین دلیل تویوتا در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ نسخهٔ ۵ در C-HR کانسپت را نیز با تغییراتی در داخل و خارج رونمایی کرده و وعدهٔ بتولید رسیدن آن را داد. حال بالاخره سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ تولیدی C-HR را رونمایی کرده و تصاویری از آن منتشر کرده است. بدین ترتیب تویوتا با C-HR رسماً به کلاس کراس اوورها ساب کامپکت واردشده و رقابتی را با خودروهایی چون هوندا HR-V، نیسان جوک، مزدا CX-3 و دو قلوهای اوپل موکا و بیوک انکور آغاز خواهد کرد.
در نسخهٔ تولیدی C-HR همچنان همانند مدل کانسپت، به لطف استفاده از دستگیرهٔ درهای عقب پنهان و سقف شیبدار، طراحی کوپه مانندی دیده میشود. خطوط قوسداری هم در قسمت پایینی درها و همینطور اطراف گلگیرهای عضلانی خودرو به چشم میخورد که طراحی تهاجمی آن را تشدید میکند. داشبورد نامتقارن آن نیز دارای طرحی ساده و منظمی است و کل داشبورد کمی به سمت راننده متمایل شده است. یک صفحهنمایش بزرگ ۸ اینچی در بالای داشبورد دیده میشود که به آخرین نسخه از سیستم چندرسانهای تویوتا مجهز شده است.
تویوتا میگوید C-HR حتی توانایی رقابت با کراس اوورهای پریمیوم را هم دارد و ادعا میکند که در ساخت کابین آن از موادی با کیفیتِ بسیار بالا استفادهشده است. این مواد شامل پوشش چرم برای تمام سطوح پسزمینه، چرم ناپای نرم برای تمام قسمتهای قابللمس و متریال باکیفیت در ساخت تمامی دکمههای کابین میشود. «Alexandre Gommier» از مرکز طراحی ED2 تویوتا در رابطه با C-HR میگوید:
«هدف ما در مرکز طراحی اروپایی تویوتا ارائهٔ یک سبک منحصربهفرد بود؛ ترکیبی از مدرنیته و زیبایی. طراحی داخلی منحصربهفرد C-HR ساختاری پایدار و نوآورانه دارد که این ویژگیهای کلیدی، فرصت نزدیک شدن به دیدگاهی تازه در طراحی را به ما میدهد. درنتیجه C-HR ویترینی است که تجدیدنظر در طراحیهای داخلی تویوتا و همینطور فضای داخلی آیندهٔ محصولات این شرکت را نمایش میدهد».
C-HR با سه ترکیب رنگ داخلی ارائه میشود: خاکستری تیره، مشکی-آبی و مشکی-قهوهای، درحالیکه برخی از تجهیزات آن عبارتاند از گرمکن صندلیها، سیستم ورود هوشمند، شیشههای دودی، سیستم S-IPA (کمک پارک هوشمند)، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و یک سیستم صوتی پریمیوم JBL متشکل از ۸ کانال، آمپیلی فایر ۵۷۶ واتی استریو و ۹ بلندگو.
سیستم ایمنی تویوتا نیز حداقل در اروپا بهصورت استاندارد در تمامی تیپها وجود دارد. این سیستم شامل یک سامانهٔ پیش برخورد (ازجمله تشخیص عابر پیاده)، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط به همراه کنترل از طریق فرمان، نوربالای خودکار و سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی میشود که البته مورد آخر در تیپهای پایینی ارائه نمیشود. تویوتا C-HR طولی معادل ۴.۳۶ متر، عرضی برابر با ۱.۷۹ متر و ۱.۵۵ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ بین دو محور آن ۲.۶۴ متر است و صندوق بار آن ۳۷۰ لیتر فضا دارد.
اروپاییها میتوانند دو نوع پیشرانه را برای این کراس اوور انتخاب کنند. نسخهٔ پایه با یک موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه میشود که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی و یا یک نمونهٔ CVT انتقال میابد که گیربکس اول فقط بهصورت دیفرانسیل جلو و دومی بهصورت سفارشی با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه میشود. این پیشرانه بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۵.۷ لیتر سوخت مصرف کرده و در هر کیلومتر ۱۲۸ گرم دیاکسید کربن منتشر میکند.
تویوتا بجای ارائهٔ موتور دیزلی برای C-HR، یک قوای محرکهٔ هیبریدی را برای آن در نظر گرفته است که دقیقاً با قوای محرکهٔ هیبریدی آخرینمدل پریوس یکسان است. در این مدل یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۸ لیتری در کنار یک موتور الکتریکی ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. تویوتا ادعا میکند که این مدل مصرف سوخت ترکیبی ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و فقط ۸۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میکند. همچنین برای بازارهای خاصی چون اوکراین و مناطق قفقاز نیز یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت صرفاً به همراه یک گیربکس CVT ارائه خواهد شد.
فروش C-HR از پاییز امسال در اروپا آغازشده و در ایالاتمتحده و سایر مناطق جهان نیز در نیمهٔ اول سال آینده عرضه خواهد شد. البته تویوتا هنوز هیچ اطلاعاتی از پیشرانههای C-HR برای بازار ایالاتمتحده و کانادا منتشر نکرده است.
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۹ تیر ۱۳۹۵عجب طراحی خفنی داره
ظاهرا خود تویوتا هم متوجه شده طراحیش خیلی دل چسب نبوده
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵واقعا قشنگ
Elemento
۹ تیر ۱۳۹۵نه جدا این قشنگه به نظرت؟؟؟ در کیفیت تویوتا هیچ شکی نیست. ولی تو رو خدا یه نگاه به چراغ های جلو و مخصوصا عقبش بنداز. زوایای تیز در چراغ همیشه از ابهت ماشین کم میکنن.
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵المنتو عزیز همین هم ایران خودرو و سایپا هم بلد نیستن طراحی و تولید کنن که.پس چی میگی شما
rrr
۹ تیر ۱۳۹۵یو اس اس جان آبرو واسه تویوتا نذاشتی با این حرفت
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز من بهترین حالت برای المنتو مثال زدم.یعنی خونه اخرش.
وگرنه که ایران خودرو و سایپا پرت تر از این حرف ها هستن خودم میدونم
سعید
۹ تیر ۱۳۹۵با این مقایسه که شما کردی تویوتا آغلاده گدی
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵سعید عزیز ازخودت تفسیر به نفع خود نکن.من کجا مقایسه کردم دکتر
GT
۹ تیر ۱۳۹۵در کل قشنگه.و تاثیرات همکاری ب ام و با تویوتارو میشه تو طراحی داخلیش دید.
محسن
۹ تیر ۱۳۹۵قسمت صندوق عقب ماشین هم خیلی به ایکس 6 نزدیکه
کاوه آهنگر
۹ تیر ۱۳۹۵درود. طراحی داخلی این شد برای ب ام و ؟!!!!!!! عجب , ب ام و میخواد با کمک تویوتا سوپر اسپرت بسازه ,حالا تویوتا هر چی میسازه شما ربطش میدین به ب ام و!!!!
احمد
۹ تیر ۱۳۹۵برادر همکاری تویوتا و بی ام و فقط به تامین و انتقال تکنولوژی موتورها و ساختار های انرژی پای مثل هیبرید و ….. از طرف تویوتا به بی ام و و همچنین انتقال تکنولوژی ساخت موتورهای با راندمان بالا از طرف بی ام و به تویوتا هست و تویوتا و بی ام و هیچ کار مشترک و برنامه ای در زمینه طراحی نداشته و ندارند
در ضمن شرکت های بزرگ هیچ وقت در زمینه طراحی با هم مشارکت نمیکنند همیونطور که در دنیا هم تا به حال سابقه نداشته
چون طراحی هر شرکت مهر و امضا اون واسه محصولاتشه
Nima
۹ تیر ۱۳۹۵طراحى جالب و جدیدى براى تویوتا هست باید دید نظر کارشناسان و مردم دربارش چیه!
من که تاحدود زیادى خوشم اومد و چراغ عقبشم تا حدودى شبیه پریوس هست.
احمد باقری
۹ تیر ۱۳۹۵خیلی زیبا طراحی شده، هم جلو و هم عقب. داخل کابینش هم طراحی جالب و متفاوتی داره. واقعا عالیه.
Danial
۹ تیر ۱۳۹۵خیلی خوب شده خیلی هم نسبت به نسل قبلی هم نسبت به خودش اسن خیلی خوبه..
یه سوال تو اون عکسی که هست دنده ماشین رو نشون داده ینی این
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/06/Toyota-C-HR-2017-1024-15.jpg
دنده B چیه دقیقاً یا باید بوست boost باشه یا باید بمب bomb باشه خخخخخخخخخ
بهنام
۹ تیر ۱۳۹۵سلام دوست عزیز ،دندهBیک نوع ترمز موتور هستش و در زمانی که شما در سرپایینی خطرناک با شیب زیاد حرکت میکنید به شما کمک میکنه که کنترل بسیار خوبی داشته باشید و صرفا در خودروهای هیبرید این سیستم وجود دارد.
محسن
۹ تیر ۱۳۹۵تازه میخواستم بگم که پدال از این خودرو که دیروز معرفی شد مطلب بزار که اومدم دیدم گذاشته مرسییی
من از دیروز که این ماشینو دیدم دیوونهی ظاهرش شدم و خیلی خیلی خوشم اومد، ای کاش یه اشارهی تقریبی هم به قیمت ماشین میشد تا ببینم میشه توی رویاها تصورش کرد یا نه. مرسی از پدال
تمدن عرب
۹ تیر ۱۳۹۵طراحی داخلیش به سبک بی ام دبلیو هستش
در کل عالیه
سامان اذری
۹ تیر ۱۳۹۵تا اونجایی که من میدونم این ماشین تو ترکیه قراره ساخته بشه
و با نیسان جوک رقابت میکنه
احتمالا قیمتش 18 الی 22 هزار دلار (غیر هایبریدی)
باشه
اگه حدسیاتم صحیح باشه میترکونه
حتی تو مناطق ازاد ایران
حسین
۹ تیر ۱۳۹۵این یعنی پیشرفت ، این یعنی خلاقیت و این یعنی نوآوری … دم همه شرکتهای واقعی تولید کننده ماشین گرم که هیچوقت درجا نمی زنند و همیشه در حال پیشرفت و تکامل هستند ، به سلیقه مشتری احترام میذارن و مدام در حال ارتقا محصولاتشون هستند . تویوتا همیشه به کیفیت بالای محصولاتش شناخته میشد و طراحی چندان دلچسبی نداشت اما با این کار یک خیز جسورانه بسوی آینده برداشته
احسان(احسان سابق)
۹ تیر ۱۳۹۵ابجی کوچیکه ی راو 4. اما اگر لوگوی تویوتا رو برداری و هوندا رو بجاش بذاری واقعا فکر می کنی یکی از ماشینای هونداس.بخصوص که اسمش خیلی به شاسی بلندهای هوندا شباهت داره.در هر صورت خیلی جذاب و پر زرق و برقه
Joker
۹ تیر ۱۳۹۵قبلا هم گفتم الانم میگم شباهت چراغای پشتش با سیویک جدید رو نمیشه انکار کرد!
وحید
۹ تیر ۱۳۹۵پارسالم گفتم تویوتا داره به روزای اوج طراحیش بر می گرده
این c-hr یکی از بهترین های نمایشگاه فرانکفورت بود
Archi KHAN
۹ تیر ۱۳۹۵خدایش خوشگله
کاش توی ایران هم بصورت رسمی عرضه بشه …
علی
۹ تیر ۱۳۹۵کلا ماشین های این کلاس بیشتر شبیه کاریکاتور میمونن این هم از این قاعده مستثنی نیست.
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۵اوووووم ای ول تویوتا…محشرژاپنی
دستگیره در عقبش چ باحاله
محمدرضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۵واقعاعالیه مث بقیه مدل های تویوتا
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۵توی نمایشگاه تهران قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان براش اعلام کردن ، البته به صورت غیر رسمی
فقط کاش کمی موتورش قوی تر بود تا لذت آفرودش بیشتر میشد، آخه چهار چرخ محرک با ۱۲۰ اسب بخار یکم برای آفرود کمه